Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

úterý 12. března 2013

Občas maluji...

Ahoj všem :)

   Jak už jsem psala v úvodním článku, občas vám ukážu něco z mé tvorby - obrazy, fotografie. Jsem amatér, to je jasné už na první pohled. Ale když vás něco baví, tak je vám to jedno :) A mě malování baví. Maluji asi od svých 13 let, olejovými barvami asi od 15-16. Na střední jsem chodila na výtvarný kroužek vedený malířem Daliborem Blažkem, který pracoval v galerii. Oba jsme měli své názory na umění a to celkem odlišné, takže jsme se občas přesvědčovali, kdo to má vlastně pravdu :) Ale jsem mu vděčná za rady ohledně kreslení i malování. To mu nikdy nezapomenu :) On mě učil, že nejlepší obrazy vznikají, když se člověk procvičuje a to jde jen častým malováním/kreslením. A tady je kámen úrazu - dřív jsem dělala 3-4 do roka, poslední 2 roky jsem namalovala pouze 2 :( A to je mi moc líto a na obrazech je to bohužel vidět. Dělám chyby, které bych jinak nedělala. O prázdninách se asi na to budu muset znovu vrhnout, dokud ještě mám funkční barvy, olej a ředidlo :D Šeps chudák odešel a já si budu muset koupit nový. Také by to chtělo nové štětce na detaily, ty malinké.


   Dnes vám ukážu poslední obraz. Je inspirovaný francouzskou Provence. A hlavně je to jediný obraz malovaný na plátně a rámu (obvykle maluji na tvrdý karton). Výhodou je určitě, že se jako karton neláme a rohy mu opravdu neošoupáte :) Nevýhodou je pak vyšší cena. Ale tenhle jsem dostala od kamarádky Žanety k narozeninám, za což jí opravdu moc děkuji :))


   Jestli vás to zajímá, barvy jsou Umton a od Umtonu je i lněný olej na ředění. Štětce jsou buď z Altamiry v Praze, Hornbachu (ty široké na natírání jsou skvělé na podkladovou barvu nebo šeps) či obyčejné z papírnictví :)

  Taky malujete olejovkami? Nebo máte podobnou zálibu? A slavíte s ní nějaké úspěchy? Mně to nedá a prozradím, že jsem jednou vyhrála jednu národní (2. místo) a jednu mezinárodní (1. místo) výtvarnou soutěž :)

Mějte se :))

6 komentářů:

  1. Krásný obraz. Já jsem měla kdysi ve 13 takovou mini výstavu, ale pak jsem nějak přestala malovat. Je to škoda. Takže maluj a nevzdávej to! Je to krásný koníček. Já nyní už jen šiju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme měli 2 výstavy s kroužkem :) Ale šití je taky hezký a hlavně praktický koníček :) To je neumím :)

      Vymazat
  2. Takže takhle, milá dámo - miluju Francii, posledních 8 let jsem tam jezdila 2x za rok a obraz z Provence mě teď na chvilku vrátil zpátky do míst, kde to miluju. A jestli jsi tenhle obraz malovala ty, tak klobouk dolů a věř, že tě možná časem oslovím a poprosím o jeden "Provence" kousek do bytu :)
    A k dotazu - malovat neumím, i když bych hrozně chtěla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, přítel je Francouz a jezdíme max. 1 do roka :D V Provence jsme bohužel nebyla, my hlavně centrum, Normandii a Bretagne :)
      Oh to by byla velká pocta věnovat ti jeden kousek :)))

      Vymazat
  3. Nee, nevěnovat, prodat :)
    Já jsem vždycky jezdila do Giens, nejjižnějšího cípku pod Toulon. Jak já to tam zbožňuju...
    Přítel je Francouz? Krása :) Můj nynější přítel mluví plynně francouzsky a když mi něco povídá, taju jak zmrzlina :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je, z Chartres :) To ti věřím, zezačátku jsem z toho byla taky paf :) Dnes už mi ta francouzština zas tak romantická nepřipadá, ale ma chérie se mi líbí pořád :)

      Vymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)