Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

úterý 16. dubna 2013

Má péče o nehty :)

Pěkné úterý všem :)

   V jednom článku byla napsána otázka, zda bych mohla udělat článek, jak se starám o své nehty :) Žádný problém...


   Pokud si lakujete nehty velmi často a nepoužíváte žádné zpevňující gely a podlaky jako já, musíte zpevnění hledat v jiných přípravcích. Osobně doporučuji laky od Gabrielly Salvete se zpevňovačem, který opravdu funguje, nebo odlakovač s olejem a vůní mandlí od Isany.
   Vždy, když jsem měla jiný odlakovač, nehty se mi lámaly a byly matné. S tímto ne. Sice obsahuje aceton (takže fajn i na držáky se třpytkami), ale také obsahuje triglycerid kyseliny kaprylové, tedy vyživující mazadlo na nehty. S ním se mi nehty třepí o poznání méně a jsou krásně lesklé a pevné. osobně ho už nedám z ruky, voní hezky po marcipánu/mandlích a 250 ml je za směšnou cenu 35 Kč :) Koupíte v Rossmannu.


   Na odlakování používám tyhle velké vatové tampónky, které se ve Francii používají pro miminka. Obvykle tampónek rozdělím na 4 kusy, které nahradí 4 klasické kulaté odličovací tampónky. Jsou ze 100% bavlny, mám je od prosince a stále mi zbývá víc než polovina. Koupíte ve francouzském Carrefour za 2,5 eura :)

   Někdy se mi stane, že mám obarvený nehet od laku. Nejčastěji od červených a modrých. Někdy sice použiji podlak, ale ne často a ne u laků, u kterých nevím, jestli barví či ne. Na bělení používám plátek citrónu. Jednak se s kůrou, která je napuštěna vonnými oleji, dělá skvělá masáž kůžičky, jednak je to přírodní bělení a ne chemický blaf ničící nehty.
 
   Pozn. říjen 2013: Ještě více mi na bělení nehtů funguje péče od Yves Rocher. Sice to není tolik přírodní jako citrón, ale ještě jsem se neotrávila :)


   Nezbytnou částí manikúry je i zatlačení kůžičky. Provádím jej před každým lakováním, neboť mi ta mrška kůžičkovatá roste rychle. Navíc se mi tvoří i taková ta tenká téměř neviditelná vrstva, kterou, když nalakujete, budete mít nehezky obarvenou a manikúra nebude vypadat tak precizně. Nejlevnější zatlačovače seženete na modeláži nehtů.
   K odstranění hrotů někdy používám ořezávač, když už je ve výslužbě a neřeže, nahradím jej klasickýmí štipkami na nehty.


   Poté nehty zapiluji. Používám papírové pilníky, kovové a skleněné jsou na nehty tvrdé. Nejvíce hrubý vydrží tento z  modeláže. Klasické papírové pilníky z drogérií jsou hned obroušené a ohýbají se.
  Někdy použiji i leštičku na nehty. Obvykle na vyhlazení odštípnutého kousku nehtu, abych srovnala jeho povrch. Po nalakování nehtu nevypadá nejlépe, když máte na konci malý kráter :) Leštička je také z modeláže.
  Před lakováním znovu přejedu nehty tampónkem s odlakovačem, abych odstranila prach z pilování a mastnotu, jak jsem na nehty sahala.


   Mezi pomocníky při lakování patří hlavně tenké párátko, kterým upravuji lak, když nevypadá ťip ťop. Je to lepší než tyčinka do uší namočená v odlakovači nebo zatlačovač kůžičky. Tuhle vychytávku mám z videa Sonidla :)
   Jak už jsem napsala, base coat používám málokdy. Jednoduše jsem nenašla takový, který by mi vyhoval (prodlužoval setrvání laku na nehtech, neprodlužoval dobu schnutí, zabraňoval žloutnutí, nebyl moc hustý atd.). Celkem fajn byl tento od Yves Rocher, ale nechce se mi za něj dávat tolik (taky jste si všimli, že spousta výrobků od YR za poslední rok dost podražila?). Momentálně mám nějaký z výprodeje Maybelline a přijde mi, že se po něm lak loupe rychlejí a navíc nedokáže vyhladit povrch nehtu,i když to má v popisu.
   Jako nadlak jsem si oblíbila Vivid Top Coat od Color Clubu, který jsem dostala od Soničky. Krásně zpevní lak, prosuší ho, ale některé laky dost rozpouští. Všimla jsem si, že čím dražší, tím víc :D Nejhorší to bylo u laku od Lancome, který z nehtu téměř slezl. Rozpouští i laky od Color Clubu nebo China Glaze. Vůbec se tak nechová na lacích Essence nebo Catrice. Mimochodem jeho původní konzistence byla středně hustá, netáhl se a nedělal velké vrstvy. Pak jsem ho však nepoužila cca 2 týdny a příšerně zhoustl, i když byl zavřený pořádně :(

   Pozn. říjen 2013: Nejčastěji teď používám NYC Turbo Dry, který se od Vividu liší tím, že nehoustne a je levnější. Prodloužení výdrže laku, lesk a rychlost schnutí mi přijde zcela totožná.

Jinak to párátko je mentolové, není zelené od laku :)

   Posledním krokem je mazání krémem po nalakování a během celého dne. Zkusila jsem krémy od Baley, Garnier, Nivey, Alverde, Dermacolu, Avonu, Neutrogeny, Oriflame, Himalaya a Indulonu. Nakonec jsem zakotvila u arnikového krému od Yves Rocher. Je hezky mastný, dobře se vsakuje, hydratuje, svěže voní, nelepí a jeho cena není přemrštěná (většinou nakupuji v akci či s letáčkem :). 
   Vzhledem k tomu, že v MHD člověk potkává špínu a bacily na každém kroku, nosím s sebou i antibakteriální gel. Není nic lepšího, když se vám zatrhne kůžička a do rány se dostane infekce a máte bebí na několik dní. Tento od YR je sice dražší, ale stačí ho málo, hezky voní a na rozdíl od Baley nelepí jak žvýkačka.



   To je tak vše, co se svými nehty a kůžičkou dělám :) Máte-li nějaké osvědčené tipy, pochlubte se v diskuzi :)


Mějte se hezky!


31 komentářů:

  1. pěkný článek, možná někdy také někdy udělám článek o mé péči :)
    a fakt ten citron funguje?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Mně přijde, že vážně jo. Sice nebudeš mít nehty úplně bilý jak sníh, ale tu barvu to částečně stáhne :) Většina těch bělících věcí je spíš jen pigmentováná a tu žlutost zakryje, ale tohle ne :) Zkus a uvidíš :)

      Vymazat
    2. Když to nezabere, zbytek citrónu (tedy ten nepoužitý :) si hodíš do čaje a je to :)

      Vymazat
    3. díky za tip, určitě zkusím :)

      Vymazat
  2. Hezký článek :).
    Jiný odlakovač než tenhle už dlouho nekupuju. Nevím, co bys si počala, když by ho přestali vyrábět.
    Arnikový krém YR mám z časopisu a taky jsem s ním moc spokojená a až mi dojde, tak plánuju koupi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Já jednou byla líná dojít do Rossmanna, tak jsem vzala Ebelin v dm a hrozně se mi po něm třepily nehty. Takže už radši líná nejsem :D
      Jinak taky nevím, co bych si bez něj počala. Vždycky zruší dobré výrobky, tak se o něj, o chudáčka, bojím :)

      Vymazat
    2. Vivid Top Coat jsem si chtěla pořídit, ale jestli rozmazává laky, tak si to asi rozmyslím.

      Vymazat
    3. Já si kvůli pumpičkovému balení koupila před časem fialový odlakovač z DM a měla jsme chuť ho vylít, nakonec jsem ho teda dopoužívala. Zkoušela jsem i odlakovač Essence, ale nevoněl mi a taky neodlakovával dobře.

      Tak snad nám ho nezruší :) a budeme ho kupovat ještě řadu let.

      Vymazat
    4. To rozmazávání mě celkem štve... hlavně mě dostává, že to dělá i u laků Color Clubu. Jenže Seche vite je drahý a některým lidem se po něm sloupne celý lak či ho stáhne ze špiček, Essence houstne a dělá bublinky... Přemýšlím na NYC Turbo dry :)

      Vymazat
    5. Fialový odlakovač s pumpičkou z Dm mám taky, špatně odlakovává. Ten zeleny z Rosmannu mám taky a je fajn, ale mám pocit, že se mi po něm třepí nehty, pokud je to z toho.

      Vymazat
    6. Mně ty nehty právě zaceluje :) Ale třeba ti tam vadí ten aceton nebo něco jiného...

      Vymazat
    7. Nikol, NYC Turbo Dry patří mezi moje nejpoužívanější sušící top coaty, vřele doporučuju :)

      Vymazat
    8. Tak to ho zkusím ještě radši :) Díky :)

      Vymazat
  3. pekný článok a máš krásne nechty :)

    OdpovědětVymazat
  4. Super článek! :) přesně po takovém jsem už dlouho toužila :P :D Odlakovač používáme stejný jak vidím :) Nedám na něj dopustit, skvěle všechno odlakuje a jak jsi psala, výborně odmašťuje a zpevní :) S Obyčejnými pilníky z drogerie spokojena nejsem, ale co si nemůžu vynachválit jsou černo-oranžové pilníky Sephora (logicky ze Sephory :D ) mám dva už od Vánoc, zatím používám jen jeden a stále skvěle piluje. Je to vážně zázrak. Jako podlak používám někdy Zpevňovač nehtů od FS, ale také jsme si oblíbila Nail Rescue od Rimmel :) na nehtu vytvoří opravdu teňounkou vrstvu, drží jak blbý a navíc zpevní nehtík :) Jako krém na ruce používám oranžovou Indulonu, pěkně promaže a rychle se vsakuje :) A mooooooc krásně voní :P a stojí jen 39/41Kč :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, mám radost, že i ostatním vyhovuje odlakovač s acetonem :) Ten od Rimmelu možná zkusím, dřív jsem od nich jeden měla a byl dobrý :) Díky za připomenutí :)
      Ta oranžová je měsíčková? Nějak mi nevoněla, asi mám fajnovej frňák :D

      Vymazat
  5. vždy, keď si namáčam nechty v citrónovej šťave, dopadne to tak, že zvyšný musím ísť vytlačiť a spraviť si limonádu :-D inak ja na zafarbené nechty používam (väčšinou) bieliacu pastu na zuby. možno to nie je pre kožičku to pravé, ale na nechty mi to funguje dokonale

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pastě bych věřila taky, ale celkem vysušuje- Na druhou stranu pasta mi pomohla na zarudnutí ekzému :D

      Vymazat
  6. Musím zajít pro péči od GS :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S péčím nevím, já myslela ty klasické barevné laky :) Ale jejich péče prý není vůbec špatná, kamarádce hodně fungoval nějaký posilovač či co to bylo :)

      Vymazat
  7. Určitě se jukni na mé tipy zde:http://petulabook.blogspot.cz/2012/11/pece-o-ruce-nehty.html

    Citron je skvělý tip.. já používám citronovou kúru, nebo jakousi výživu a ta je taky fajn! Leštěnku moc nepoužívám, protože pak mám nehty až moc hladké a lak moc nedrží :(

    Sduper článek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za odkaz, hned jsem si článek přečetla :) Pobavila mne polička s krycím názvem Ruce a hromada krémů, každý do jedné kabelky :D Takto to mám s balzámi na rty :)
      Jinak ten Cien odlakovač mi dost vysušoval nehty, musela jsem ho použít dost, aby něco z nehtu vůbec sundal... A pumpička se mi po třetím použití zasekla a už neodsekla :/

      Vymazat
    2. S tou pumpičkou mám bohužel stejnou zkušenost..:( Jinak ano s těmi krémy přesně takhle a zrovna dneska jsem musela vytřídit balzámy, protože jsem jich měla hrozně mooc!:(

      Vymazat
  8. Nikol, perfektně zpracovaný článek, moc pěkně jsem si početla :) Rozhodně díky za tip na odlakovač, ten si určitě pořídím! Jsem potěšená, že máme stejného favorita v mazadle na ruce, taky miluju arnikový krém od Yves Rocher, zatím je to to nejlepší, co jsem kdy měla a že jsem toho měla! :)
    Vivid mi bohužel taky houstne, takže ho ředím thinnerem a pak funguje dobře :)
    Super, článek je fakt povedený :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za chválu :) Jinak jsem Vivid taky zkoušela ředit a po pár týdnech zase zhoustl :(

      Vymazat
  9. Mně se taky tvoří ta neviditelná vrstva kůžičky a je to hrůza. Občas na to přijdu až při lakování, když tam mám hrb :((
    Jinak ale velký dík za tip na odlakovač, hned odpo asi poletím do Rossmanna ;)

    Já mám ještě ráda žrout kůžičky od CND: http://www.all-you-desire.com/2010/10/cnd-cuticle-eraser-review.html

    Jinak krém mám ráda od Orly, sice je dražší, ale vydrží mi skoro rok.

    A hlavně vůbec nechápu, jak můžeš nosit laky bez podlaku. Mně se bez něj všechno během hodinky odloupe!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten krém od CND vypadá dobře, hlavně to složení :)
      Mně se laky průměrnou loupou třetí den a to už mám obvykle náladu na něco jiného, takže mi to tolik nevadí :)
      Snad budeš s odlakovačem spokojená, já ho mám fakt ráda a jiný už nechci :)

      Vymazat
  10. článek perfektní a odlakovač si koupím :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)