Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

středa 22. května 2013

Dekorace bez legrace

Pěkné středeční odpoledne :)

   Trochu zvláštní název příspěvku nevyplývá z toho, že by tu dnes byly nějaké vážné dekorace (nedejbože snad pohřební věnce), ale z toho že jsem chtěla nějaký rým na slovo dekorace a nic lepšího mě nenapadlo :)

   Velmi ráda používám lahve od vína nebo flakónky od difuzéru jako vázy pro květiny. Často mám pocit, že si víno nevybírám podle obsahu ale podle tvaru lahve. Místo, abych v ní viděla polosuché rosé, v ní vidím nějakou růži, tulipán, gerberu. Ale ne lilie. Ty mám tak ráda, že je do lahví nedávám. Ale nedávám je ani do vázy, neboť se jedná o tak velké pugéty, že by se převrhly. Ty patří do moc hezké kovové konývky na zalévání.


   Lahvičky, které vidíte na fotografiích, jsou od sirupů Monin, které jsme na zkoušku koupili na eshopu Tchibo, když jsme kupovali kávovar. Hned jak přišly, věděla, že do nich dám 2 barevně odlišné gerbery. Chtěla jsem bílou a červenou, ale na farmářských trzích na Kulaťáku je neměli (neměli bílé a červené byly dost probrané). Tak jsem vzala 3 žlutooranžové a 3 krémovočervené. Jedna vyšla na 15 Kč, v květinářství by jste za ní dali okolo 50-60 Kč.

Zkusila jsme je dát i víc k sobě, ale na můj vkus to vypadalo už trochu přeplácaně.

   Každá lahvička má 50 ml, kdyby to někoho zajímalo :) Takže prcek. Květiny jsem zastřihla tak, aby se květní kalich lehce dotýkal hrdla lahvičky. Nechtěla jsem, aby květina byla ve váze utopená, ale ani aby se bezvládně mihotala v průvanu. Kdyby jste je zastřihli moc, měly by otlaky a začaly by uhnívat. Kdyby málo, tak se vám časem ohnou a z gerber máte zvonky.



   Všechny jsem je dala na vnitřní parapet na okno. Moc se mi líbí ta kombinace starých oken a květin. Ostatně proto vám to zde ukazuji, neboť jsem z toho nadšená :)



   Navíc je celá kompozice krásně fotogenická :)




   Až moc fotogenická...



   Kdyby jste se chtěli inspirovat, popř. jen budete mít na farmářské trhy cestu, zkuste koupit i domácí uzeniny od Sváčka, francouzské sýry, křupavé bagety a čerstvou zeleninu a máte o gurmánskou večeři vystaráno :)



Mějte se hezky :)

16 komentářů:

  1. To je moc hezké, zajímavý a hlavně jednoduchý nápad :) a chválím fotečky, moc se povedly, krásně se na ně kouká.

    OdpovědětVymazat
  2. Miluju gerbery! A miluju lilie! :) Hezká dekorace, akorát by mi to tam štvalo při otvírání okna :D

    OdpovědětVymazat
  3. Odpovědi
    1. A ty krásně okomentovala, děkuji :)

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Sáboooo, uvádíš mě do rozpaků :)

      Vymazat
  5. A tohle mě teda nadchlo! Gerbery úplně miluju, hrozně ráda je dostávám a ještě radši dávám, jsou prostě super! Ta sytost barev a ten tvar... prostě paní Kytka! A jednoduchá aranžmá mě berou, protože v jednoduchosti je zkrátka ta krása. Navíc máte moc fajn okno, tuším, že takovýhle výhled by mě bavil (jo, jsem divná, ale pěkné nové střechy jsou přece fajn, ne? na zeleň to sice nemá, ale mnohem lepší než třeba ušmudlané paneláky... dává to prostor k fantazii: úplně vidím rošťačící kluky z nějakých románových příběhů, jak se po těch střechách naháněj :))
    Verunk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježiš tpo je tak krásný komentář, Verunko :)) Ty střechy jsou opravdu skvěle inspirativní, ráda je fotím - západ slunce, úplněk, mokré tašky od děště, komíny :)) Jinak mám radši lilie, tulipány, hyacinty... ale nic nevydrží tolik jako gerbera :) A mají tolik kultivarů! A tyhle žíhané mám moc ráda :)

      Vymazat
    2. Tyjo, ony jsou fakt žíhané!! Jsem si prve nevšimla, ale teě jen valím oči, fakt krása! Kde je kupuješ? Všechny na trhu? Tam už jsem dlouho nebyla, měla bych občas zajít...
      Jo a s tím komentářem, nemohla jsem si pomoct, úplně se mi vybavily některé Foglarovky, co jsem dříve četla, no a taky Světla severu (alias Zlatý kompas), i když ten je z Londýna... fakt parádní, mně ty fotečky vysloveně zvedly náladu:)
      Verunka

      Vymazat
    3. Veru, kupovala jsem ja na Kulaťáku, na Vítězném náměsti v Praze :) Jednu mají za 15 Kč a docela vydržely :)
      Foglara jsem nikdy nečetal, ale seríál o ježku v kleci mě bavil :))

      Vymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)