Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pondělí 17. června 2013

Kosmetické výrobky mého mládí, které mi chybí

Pěkné pondělí všem :)

  Dnes je tak krásně a mně to připomíná bezstarostné mládí na střední (myslím tím žádné zkoušky, práce, účty za telefon, účty za lítačku...). A to jsem používala výrobky, které jsem milovala a které už nejsou. Zvu vás na cestování časem kosmetickým světem :)

1. Happyderm hydratační krém pro euforii pleti pro normální a smíšenou pleť od L´Oréal

Zdroj
 
   Na rovinu řeknu, že tento krém nedostával do euforii jen moji pleť ale i mě samotnou. Už když jsem viděla reklamu na něj, věděla jsem, že ho nutně potřebuji :) Bylo jasné, že s tímto krémem budu happy od hlavy až k patě, byť ho použiji jen na obličej :)
   Takže, když jsem ho zahlédla v trajektovém obchůdku z Trelleborg do Sassnitz za 8,90 euro, věděla jsem, že je to jeden z mých suvenýrů ze severských cest (čím jsem starší, tím se tam chci víc a víc vrátit, to byla pohádka mládí největší). 
   Tenhle gel krém byl skvělý. Hydratoval, nemastil pokožku, nelepil. A hlavně božsky voněl. Za tu parfemaci bych vraždila jak Grenouille z Parfém: Příběh vraha. Mám pocit, že do ni dávali nějaké drogy, protože byla neskutečně návyková. Chemický koktejl ovoce a květin, naprosto nepopsatelný, lehký jako vzduch na Visingsö, osvěžující jako mořský vzduch v Göteborgu, voňavý jako královské zahrady ve Stockholmu. Vraťte ten čas, prosím!

2. Miss Sixty Elixir
 
Zdroj
   Viděli jste film Marie Antoinetta s Kirsten Dunst? Jestli několikrát jako já (že bych si ho večer zase pustila?), tak vám jisté neunikla postava Madame du Barry, kterou hrála Asia Argento. A tahle brunetka byla i tváří nezaměnitelné vůně od Miss Sixty Elixir.
   Hrozně se mi líbil ten flakónek, ale ve 13-14 letech prostě nemáte na to, koupit si vůni za 1100 Kč (pokud nejste rozmazlená slečinka a rodiče vám nedávají tisícové kapesné). Takže jsem ji měla pouze jako natural spray v jiné lahvičce, obsah asi 75 ml. Byla jemnější než původní verze, ale obě byly skvělé. Smyslná vůně, plná temných růži a přece lehce svěží. Jako když procházíte za pološera zahradou starého domu s litinovými mřížovými vraty, které jsou obrostlé růžemi, které lehce voní, neboť se právě ukládají k spánku a ještě lákají opozdilé opylovače. 
   Dost často mi ji lidé chválili. Byla nezapomenutelná a já si dlouho opatrovávala její flakónek a potají jsem chodila čmuchat. Bohužel nemůžu schovávat flakónky a krabičky od všeho, to bych tu za chvíli měla smetiště. Adieu, mon amour!

3. Tónované balzámy na rty od Avonu z řady Color Trend

   Bohužel vám k němu neukážu obrázek, protože žádný neexistuje. Je to z té řady, která byla tak 10 let nazpátek. Pak ji změnili na tu černou a teď na bílou.
  Balzám byl ve středně růžovém obalu a byly 2 verze - třpytivá starorůžová a třpytivá hnědofialová. Měla jsem oba, ale růžový jsme měla díky barvě radši. Oh jaká jsem si připadala parádnice s nimi :) Vůní, konzistencí a pigmentací mi připomínají balzámy Xperience od Max Factor. Potom šel Avon s kvalitou dolů, skvělé balzámy zmizely a to je konec pohádky.

4. Pleťová zpevňující maska Garnier Ultralift

Zdroj

   Asi si budete poťukávat na čelo, proč jsem používala vyhlazující masku v 16-17 letech. Povím vám proč: Protože už odmala mám sklon k mimickým vráskám okolo úst a na čele, kůže okolo očí vypadá hůř než ta mojí maminky. Nekouřím, téměř nepiji alkohol, za vším asi bude stres a nedostatek spánku.
   A tento zázračný pytlíček dokázal vyhladit vrásky (jen na 6-7 hodin, takže jsem ho používala hlavně na plesy, schůzky atd.), maximálně rozjasnit pleť a hydratovat ji. Jo kam se hrabou plastičtí chirurgové :) Bohužel se už nedá nikde sehnat, v drogériích jsme ji pár let neviděla a na internetu také není dostupná.

5. Maminčina paletka šminek :)

  Tohle neseženete, mamka ji koupila v Polsku v 90. letech :D Ale jak jsme se s ní se ségrou vyřádily! Obsahovala 6 rtěnek (pamatuji si hnědou, vínovou, růžovou, červenou a zářivě oranžovou) poskládaných jako pastelková tužka mého dětství.


  Stejným způsobem tam bylo uspořádáno i 8 stínů v tyčince (bílý, fialový, šedý, zelený, tyrkysový...). Dále tam byly 4 pudrové stíny (čtverce hnědé, fialové, sv. zelené...) a 3 obdélníkové pudrové tvářenky (sv. růžová, tmavě růžová a hnědá). K tomu řasenka se šíleně opelichaným kartáčkem, která opadávala, štípala, děs běs :D Ale ta paletka byla skvělá, ve fialovobílém pouzdře, se zrcátkem, pěnovými aplikátory, štětečky. Té jsem si fakt užila a i když kvalita nebyla asi nic moc, chtěla bych si ji užít znovu :)

6. Čisticí pěna na akné od Avonu

   Byla to voda v lahvičce, která, když se zmáčkla pumpička, vytvořila bohatou pěnu. Podobné dnes dělá řada firem a i Avon ji má, ale v nové verzi, která má jinou vůní, jiný obal a přijde mi že více štípe než původní verze.
   Když jsem v pubertě trpěla na akné, tahle věcička mi dost pomáhala. Pleť dokonale vyčistila aniž by ji podráždila a vysušila. Příjemně voněla a hlavně vypadala jako nadýchaný obláček z nebes :)
   Pupínky se mi udělají jen čas od času a hlavně mám smíšenou, někdy až normální/suchou pleť, takže bych ji stejně nepoužívala. Ale vzpomínky mám na ní krásné :) Měla jsem asi 3 balení :)

Zdroj Nový obal a složení


A na co rády vzpomínáte vy? :)

Krásný start do nového týdne!

18 komentářů:

  1. Nádherný výlet do minulosti.) Se přiznámm, že skoro nic neznám, ale rozhodně mě zaujala ta make up tužka z Polska.))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. škoda, že si nemůžu vyfotit obrázek, co mám v hlavě :) jojo to byla fajnová věcička, i když na dnešní dobu by to byl určitě propadák :D

      Vymazat
  2. Já milovala od Happyderm tu odličovací šlehačku. Kupovala jsem si jí za 200,- na Aukru pořád dokola. Byl to můj první čistič, když pominu ty Clear&Cleary a Akneloty na pupínky. Jinak ještě vzpomínám na šampony Herbal Essences a úplně dávno na kosmetiku Disney, kterou jsem v 6 letech měla jenom já a dodneška nechápu, že mám dala 3sta za šampon, kondicionér nebo sprcháč, jen kvůli obalu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo logo prodává dobře :) Herbal Essences snad ještě prodávají v Tetě, ale nikdy jsme je asi nezkoušela... Ale připomíná mi to velký zelený kopřivový šampon u babičky, co krásně voněl :))

      Vymazat
  3. Moc pěkný článek Nikol já si vzpoměla na toaletní vodu, co jsem měla ráda na střední to už už je přes 10 let zpět. Jmenovala se Fetish :DDD nevím jestli se ještě vyrábí

    http://www.fragrancex.com/images/products/parent/medium/397W.jpg

    A pak ještě deodorant 4x4 z Německa, na netu to ani nemůžu najít.

    OdpovědětVymazat
  4. Já už ani nevím, jaká kosmetika bývala a kdy. Z mého dětství si vzpomínám na rtěnku Amica (jiné snad ani nebyly). Tvůj přehled je zajímavý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj, taky mi chvilku trvalo vzpomenout si :) Amica mi něco říká, ale jen mlhavě..

      Vymazat
  5. ja som milovala voňavku Stitch. bolo ich niekoľko, označené no. 01 .... kupovala som si ju stále dokola. jedného dňa som s ňou skončila, ktovie, či sa ešte dá zohnať (https://www.halfpriceperfumes.co.uk/40827-50195-large/stitch-eau-de-parfum-pour-femme-no1-50ml.jpg)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi vůbec nic neříká, takže děkuju za novinku (tedy starou novinku :D)

      Vymazat
  6. Jooo, ty rtěnky a stíny v tužce byly nejlepší! :D

    Pamatuju si, že jsme jako děcka měli sprcháče, pěny do koupele a šampony v lahvičkách ve tvaru Alfa a bárbín :D Ale strašně jsme si je musily šetřit!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To šetření znám, měli jsme šampony e tvaru zahradnice a zahradníčka, hrozně krásné a milé a taky to byl poklad,. Nakonec jsme ty lahvičky měly i pár let vystvavené :D

      Vymazat
  7. Happyderm som milovala, aj krem aj cistic co vyzeral ako slahacka... a este mascaru L´Oreal Le Grand Curl, kto si ju pamata? nasla som aj link na reklamu s Millou Jovovich, uplna nostalgia http://vimeo.com/52745754 :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si pamatuji tu reklamu, řasenku už ne :)

      Vymazat
  8. Jé to je krásný retrospektivní článek - opravdu se Ti moc povedl, hodně jsem se i pobavila. Teda závidím Ti, že za Tvého mládí už byly takové vymoženosti :-). Za toho mého dávno ztraceného mládí !) to byl oranžový make-up od Dermacolu, černá tužka na oči (barvy? žádné jiné, možná hnědá) - slavná značka Regina, která zrovna vstává z mrtvých jejich jelení lůj nebo rtěnky - ta jediná je mi z mého vzpomínání sympatická. Mám jejich tvářenku a je to milá retrospektiva :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokrok nezastavíš, milá eM :) A přijde mi, že ty oranžády od Dermacolu jsou stále k dostání :D

      Vymazat
  9. u té toaletky ses přepsala, je to Miss Sixty, ne Sporty..:)

    jinak super článek, člověk zavzpomíná, co sám používal, po čem toužil, co miloval a co mu výrobci zrušili..:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jo, jsem to ale blbka :D Jdu to hned opravit :))

      Vymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)