Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

středa 3. července 2013

Dresden

Pěkný večer všem :)

   Včera jsme byli v Drážďanech - nejlepším německém městě pro nákupy (Berlín je už moc daleko :). A proto vám přináším malý report :)


   Do Drážďan jsem jela už potřetí. Což je výhoda, neboť víte, kam zajít a kam radši ne :)


   My jsme jeli autem a parkovali jsme v centru za 6 euro na celý den, což není hodně (v Praze platíte i 24 euro). V centru je vše, co potřebujete pro uspokojení svého turistického já...


   Hlavně tu najdete spoustu historických staveb zasazených do zrenovovaného centra města. Třeba slavný kostel Frauenkirche, který byl za druhé světové války rozbombardován a poté postaven znovu (ohořelé černé kameny jsou původní, ty světlé jsou nové).



   Nebo jiné skvosty...









   Určitě se zajděte mrknout do galerie Zwinger, která je obrovská a já ji nikdy neprošla kompletně celou, jak jsem byla uťapkaná...


   Má i krásné nádvoří se čtyřmi fontánami.


   Na něm můžete potkat i zajímavé procesí :)


   A je z jedné strany je budova obehnána vodním příkopem s tunou kaprů a kachniček :)





   Tuhle galerii mám ráda z jednoho důvodu - je v ní umístěn originál mého oblíbeného obrazu Dívka čtoucí dopis od Jana Vermeera :)


   Až budete mít hlad, můžete si koupit tradiční klobásu, která není příliš mastná narozdíl od té české. Prodává se v rohlíku za 2,50 euro. Například u naší oblíbené restaurace Kutscher.


   Tahle restaurace bývá obvykle dost plná, ale mají hodně míst (uvnitř a 3 zahrádky), takže si vždy sednete. Jedná se o typicky německou kuchyni, osobně doporučuji klobásu se šťouchanými bramborami, zelím a pivíčkem :)


   A prodávají tam i drink se jménem našeho synovce :D Jestlipak taky tak zlobí...


   Mají tam i roztomilé sirky s obrázkem jejich restaurace. Hned jsem si je s letáčkem vzala na památku :)


   Pro milovníky zeleně se také něco najde - parky a všudypřítomné květinové záhony.



   Romantické duše se mohou povozit v kočárech taženými koňmi :)


   A omrknout nostalgicky vyhlížející dělo :)


   Samozřejmě zde najdete roztomilé panáčky na semaforech, v Saturnu si dokonce můžete koupit i flash disk v jejich tvaru :)



   A hlavně je to ráj pro shopaholiky - jděte do Altmarkt Galerie a uvidíte, jak se budete prohýbat pod taškami plnými nových věcí. Ale o tom zase příště.... :)


   Jinak jsme měli krásné počasí, 26°C a polojasno, žádný pařák :) Mám na sobě legíny z F&F, tílko z New Yorkeru (vím, že ho nosím pořád a jsem s ním už trapná, ale žádné jiné bílé mě ještě nezaujalo, bohužel), minitaška je z dm a sandály jsou od Vietnamců, nic nevydržely a bohužel se mi tak neosvědčily tipy od Péti z Lovely Hair, která u nich občas nakoupí a výrazný problém s tím nemá. Klobouk už jste viděli, jen jsem ho převlékla z levhartí stuhy do tmavě modrého šátku. Mimochodem klobouk mi dvakrát uletěl a jednou rovnou do fontány ve Zwingeru, zmetek :D

Jinak se tak blbě křením, protože svítilo sluníčko a odráželo se od ostatních fontán :)


Co vy a Drážďany? Byli jste, nebyli jste? Popřípadě máte jiný tip na takto víceúčelové město? :) 

Krásný zbytek dne všem :)

18 komentářů:

  1. Moc pěkný report, taky potřebuju do Drážďan pro láčky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Haničko :)) Noo... já už mám 3 krabice plný a 12 sirotečků bez domova :((( A když jsem na dálnici viděla značku Teplice, hned jsem si na tebe vzpomněla :)

      Vymazat
    2. A kolik tě stál ten od Essie? Musím.uznat, ze barvičky těch laků se mi líbí, prostě na ty barvy máme dost stejný vkus ;)

      Vymazat
  2. Díky Nikolko za tak krásnou procházku Drážďany a hlavně za ten krásný obraz - tento jsem neznala - v hlavně mi utkvěla jen nejznámější Dívka s perlou (viděla jsi film s Colinem Firthem a S.Johansson?)http://www.csfd.cz/film/73862-divka-s-perlou/
    Jinak Drážďany mě určitě lákají, já byla právě dál v Berlíně....
    Těším se na Tvůj nakupní článek z Drážďan - už vidím to máslíčko (za super cenu) a hlavně ty láčky vypadají krásně - těším se až je uvidím na nehtech :-)...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš za co :) V Berlíně jsem taky byla, ale jen jednou a ne nákupech :/
      Znám obraz, neznám film, musím ho prozkoumat :) A swatche budou, už mám vymyšlený i nějaký ten nail art :)

      Vymazat
  3. Máš moc krásných fotek , ale opravdu víc bych si je užila prohlížet kdyby byly trochu větší ... ;)

    gabulka-lovelygirl.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Po rozkliknutí jsou větší, ale nějaký extra velký formát tu bohužel (zatím) neumím nastavit :/

      Vymazat
    2. Tak už jsem to našla a upravila :) Jen zrovna u tohoto článku bude čtenář dlouho rolovat myší :D

      Vymazat
  4. Aj ja chcem mat drazdany tak blizko :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, můžeme zkusit poslat mail do Německa, aby vybudovali nějaké Drážďany blízko Slovenska :D

      Vymazat
  5. Já byla taky a stejnou fotku, jako ta tvoje první, mám též :D
    Jinak centrum jako takové se mi zdá malinké, ale je pravda, že jsem nezacházela do galerií atd, ale jako město se mi líbí.
    No a ovšem nákupy tam jsou super, to je bez diskuze ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D
      Oproti Praze ej menší to je fakt, ale aspoň ho projdeš bez výrazného bolení nohou :)
      Nákupy! Uff tam by člověk nechal majlant, už teď mi nehty vrní blahem :))

      Vymazat
  6. Drazdany mam moc rada, je to hezke mesto. Uz jim take zacaly slevy?
    Ja tam vetsinou necham majlant za kosmetiku Kiko Milano. Jejich laky jsou ty nejlepsi, co jsem kdy zkusila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, slevy tam už začaly a už je to i dost probrané. Samá velikost 44, nižší číslo byl skoro zázrak najít... Na Kiko jsem nenarazila, což je škoda... Ty jejich laky chci zkusit už dýl :)

      Vymazat
    2. Kiko je na Prager strasse v nakupni galerii (galerie je pobliz l'occitane). Na laky ted maji akci, tak mam takove tuseni, ze pristi tyden vyrazim :) Jejich limitka Sugar mat (piskove laky) je uzasna. Mam z ni dva laky a jsou krasne. Bez nadlaku mi vydrzely tyden. Ze stale kolekce jich mam kolem 10 a taky jsou super (ty uz teda s nadlakem).

      Vymazat
  7. krásny výlet, ja som tam nebola, ale snáď sa tam raz pozriem :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)