Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pátek 9. srpna 2013

TAG: Knižní detektiv nebo knižní ignorant??

Dobré odpoledne všem :)

   Když S. na facebooku avizovala, že dělá knižní tag, řekla jsem si, že ho zkusím. Já, takový knižní ignorant!
   Nemyslete si, že nečtu. Je to zvláštní, ale v pubertě jsem byla v knihovně docela pečená vařená místo toho, abych někde pařila. S nástupem na VŠ se to dost změnilo - knihy vystřídala skripta a volný čas učení :// Pařit jsem nezačala :D
   Ale říkala jsem si, v životě jsem docela dost knížek přečetla, to mě přece nemůže zaskočit :) Ha zrada! Tag je sestavený pouze z knih z vlastní knihovničky. A kruci... Nejsem typ kupující si knížky. Kniha se mi musí hodně líbit, abych si jí koupila. Vážně hodně :) Byla-li jsem tedy odkázána pouze na svojí knihovničku, říkala jsem, že je to skvělá výzva. Samozřejmě u nás v rodině mám knihovnu větší než je ta moje a občas z ní čtu knížky také (tedy četla jsem), ale dát tenhle pekelně písmenkový tag z toho ničeho, to byl challenge :)

Knihu, která má na svém obalu či v názvu "knihu" - Andy Riley: Velká kniha králíčkových sebevražd

   Králíčkovy sebevraždy jsou kreslené vtípky nabušené černým humorem. Mám 3 knížky od ségry a vždycky se u nich škodolibě řežu smíchy :D




Opravdu náročné "čtení" :D
Klasiku - William Shakespeare: Sonety

   Od tohohle chlápka mám nejradši Othella. Sonety mne ovšem docela dost zklamaly. Willík prostě nemá na Pierra de Ronsard a jeho Milostné sonety, u kterých se vždy rozněžním až do oblak. Jo, ty Ronsardovy sonety si musím koupit!
   Shakespearovy sonety jsou poněkud surovější, méně uhlazené, méně něžné a milostné. Jsou spíš o raněných srdcích než o lásce přenášející hory. Ale Shakespeare je prostě klasika :D



Obálku se zvířetem - Jiří Žáček: Krysáci

   Ano ano, jsem opravdový čtenářský gurmán :D Na večerníček už hodně let nekoukám, aby bylo jasno. Ale loutkový a s krysama a vtipně roztomilý, to je moje. Takže jsem si z dětinské malichernosti pořídila i tuhle knížku. Za 15 let ji plánuji předčítat svým dětem aneb dlouhodobá investice v podobě cenných papírů :)


Knihu v cizím jazyce - Frédéric Berqué: Recettes faciles

   Chvíli jsem přemýšlela, jestli takovou knihu mám. Mrknu do šuplete a vida: francouzská kuchařka stokrát pročítaná :D Jsou tam samý mňamky a já z ní mám vždycky hroznej hlad :D


Knihu se třpytivým obalem - ...

   Je mi líto, disko neposlouchám ani nečtu :)

Obal, na kterém jsou pouze písmena - J. R. R. Tolkien: Hobit

   Tolkienovo dílo obdivuji celé, do poslední stránky. Jeho popisy jsou naprosto věrohodné a přece mne neunudí k smrti. Fascinuje mě, že dokázal vytvořit fiktivní svět s dalekosáhlou historií, mapami, jazyky... Pán prstenů a Sillmarillion jsou mé knižní modly :) Amen.


   Knihu, jejíž hlavní hrdina je chlapec/muž - J. K. Rowling: Harry Potter a...

   Když jsme se sestrou od rodičů prvně dostaly dva díly, říkala jsem si co to je za knížku pro děti (bylo mi asi 8 :D, už velká holka, jasný :D). Jak hrubě jsem se spletla. Harry Potter knížky, filmy, počítačové hry jsou modla č. 2 :)) S., ty mi rozumíš :)


Nejstarší knížku v knihovničce - Anglicko - český, Česko - anglický slovník

   U něho jsem datum tisku nenašla, ale je to zaručeně to nejstarší v mé knihovně, neboť to někdo kupoval dřív než jsem se narodila :D A je dost ochmatanej :D Takový rodinný poklad :) 

   P. S. Nejstarší knížka u nás doma je asi z roku 1911, nějaký domácí lékař :)




Knihu, která není YA (= young adult = knihy pro dospívající) - ...

   Kdo dokáže posoudit, co je a není pro dospívající? Ve 14 letech jsem četla paní Dallowayovou, v 16 Zdechlinu od Charlese Baudelaira. Každý má jiný názor na to, co dospívající mládež smí a nesmí číst a co je a není pro ni vhodné.

Obal knihy, který je namalovaný - Obrázkový francouzsko - český slovník

   Mám tu samé velké čtení, není-liž pravda? :D Spousta mých knížek má malované obaly. Obzvláště hezké jsou ty ilustrované u Tolkienových knížek z Mladé fronty. Ale toho je už tady dost. Tak tu máte jeden slovník, který mám od přítele :) I když je spíš s kresleným obalem :)


Nejtlustší knihu - Praktický rodinný lékař

   Už jsem vám říkala, že jsem chtěla studovat medicínu? Asi jo, co... No tak takhle krásné a tlustá bichle s nejrůznějšímu nemocemi, zraněními a alternativní medicínou musela být moje :) Pravítko jsem neměla, tak jsem přiložila palec :) Velikost knihy je větší A4 a váha možná i 2 kg.



Jakoukoli jinou věc kromě knihy - mořská hvězdice z Francie řádně usušená

   Neptejte se, co tam ta chudinka dělá. Doteď si vzpomínám, jak jsme jí brutálně zabila. Našla jsem ji na pobřeží v jedné jamce, kde byla voda a v ní polochcíplá hvězdice. Místo toho, abych ji zpátky hodila do vody, jsem jí vzala, prskla na balkón, zatěžkala kamenem a židlí a pěkně vylisovala a usušila. Jsem bestie, nejsem na to hrdá, půjdu do pekla, ale tohle nikde moc neseženete, co :D


Knihu, která nepatří do žádné série, stojí samostatně - Virginia Woolf: Paní Dallowayová

   Tahle se do mého výběru prostě dostat musela. Ta kniha je neskutečně emotivní a já jí nikdy asi nepochopím, protože mi přijde, že jí každý chápe jinak. A kdo ví, jak by měla být chápána správně? 


Obálku, na které je oko - ...

   Nevedu. Ale vím, že sestra má knížku Geisha od Arthura Goldena a tam jsou 2 dost zářící oči :D

Obálku, která se nepovedla - J. K. Rowling: Harry Potter a Ohnivý pohár

   Z téhle obálky jsem vždycky byla dost zklamaná. Harry tam prostě vypadá jak ženská. A nejhorší na tom je, že mi dost připomíná maminku mojí kamarádky...


Fiktivní/skutečný deník - Můj vlastní deník

   Není to deník v tom smyslu, že bych si do něj pravidelně něco zapisovala. To mi ostatně nikdy moc nešlo. Jedná se spíš o nárazovou záležitost. Zapisuji si tam jen dny, kdy je to s mou myslí naprosto k nevydržení a já tím nemíním nikoho obtěžovat. Jsou věci, které je lepší napsat na kus papíru než je říkat nechápajícímu příteli.


Obálku na které je meč či jiná zbraň - J. R. R. Tolkien - Húrinovy děti

   Tohle je hrozná telenovela :D Tolkiena mám ráda, ale pověst o tom, jak jsou sourozenci prokleti, odloučeni, ztratí paměť, zamilují se do sebe, čekají spolu dítě a pak tragicky zemřou, se svým způsobem Tolkienovi moc nepovedla. A přesto jí mám ráda, protože dobrodružná romantika, u které člověk vypne, se někdy prostě hodí :)


Nejpoškozenější knihu - Romana Anděrová: Bydlí s námi suchozemská želva

   Jedno takový zvíře doma vážně máme :) A když jsem byla chovatel začátečník (12 let), byla tahle brožurka skvělá. Postupem času jsem zjistila, že je tam dost chyb a díky vývoji pozorování želv by měl být jejich jídelníček dost odlišný od toho, co tahle paní píše.
   Knížka je dost chatrná, celé stránky se vytrhly a to samy od sebe, čestný. Prostě se postupem času rozpadá.



Knihu s ilustracemi - Andy Riley: Králíček sebevrah se vrací

   Ten ušák už tu jednou byl co? Ale je něco ještě víc ilustrovaného než kreslené vtípky? V mé knihotéce rozhodně ne :)



Ten Tolkien je prostě všude :)

Knihu, jejíž název začíná na písmeno "Z" - Židé: Dějiny a Kultura

   Nic začínajícího na Z si nevybavuji. Tak tu máte něco začínajícího na Ž. Historie Židů v našich zemích, jejich kultura a náboženství mě fascinují asi od 14 let. A tohle je skvělá knížka, v které se dočtete vše podstatné o Židech. Jen se asi neprodává, já jí dostala od jednoho moc milého stařičkého pána :)))


   Vím, že momentálně vypadám jako hňup. Ale časem jsem se naučila, že se člověk nemůže nořit jen do knih, neb z toho v reálném světě může zmagořit :)

A protože jsem darebná, nominuji tuttobene a eM :)))) Protože ty tenhle tag budou mít určitě stokrát zajímavější :)

Mějte se hezky :)


P. S. Blogger si dělá, co chce a odmítá zarovnat text :(((

23 komentářů:

  1. Ahojky. Ten. Napad s timto tagem se mi libi, mohla bych ho tez pouzit? Predem dekuji za odpoved.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se, leničko, že odpovídám až teď. Určitě můžeš, ráda si ho přečtu :))

      Vymazat
    2. Nic se neděje :-) Stejně mi pár dní trvalo dát to dohromady :-)

      Akorát škoda, že to moje není tak humorné :-)

      Tady máš tedy link a moc děkuji, že jsem ho taky mohla vytvořit:

      http://ellennnka.blogspot.cz/2013/08/tag-knizni-detektiv.html

      Vymazat
  2. NIKOL! Co ta hvězdice??! :D

    Jinak jsem samozřejmě moc ráda, že v tagu pokračuješ a tvůj výběr se mi líbí (hlavně krysáčci :))) A ráda tu vidím Harryho :)

    Když se tak dívám na tvou volbu, tak mě napadá, co všechno jsem mohla udělat jinak, chm :D

    Jsem moc zvědavá na knihy eM!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nevíš, co jsem provedla jednomu měkkýši v pátek :D :(
      Krysáčci jsou hrozně roztomilí a líbí se mi, že je to čtení pro děti a při tom ne stupidní :)

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavé volby. Já už mám tag též připravený, hehe... A králíček sebevrah je tam taky! :D
    Já jsem naopak docela knižní sběratel... Chm... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky králíčkuješ? :) Hned si jdu tag přečíst :)

      Vymazat
  5. Já si chci pročíst králíčka. Neznám to. Hezký tag, ale jsem tak ráda, že jej bude plnit eM a tuttobene.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem ho neznala, nevím, kde na něj sestra přišla, ale je skvělý :)

      Vymazat
  6. Harry na tom Ohnivým poháru vypadá jako učitelka ve školní družině :D

    OdpovědětVymazat
  7. Jéééé... ten deník jsem měla jako čtenářák na střední. Nedávno jsem ho pálila. :oX

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kampak se poděl můůj čtenářský dneík...? Vím, že sestra měla krásný, hodně obsáhlý a dělala si do něj hezké ilustrace. A jestlipak ta ho ještě má? :D

      Vymazat
  8. Tenhle tag se fakt povedl, ten se mi líbí moc. :) Možná taky zkusim, jen se obávám, že plno knih se bude vztahovat k mýmu bohu Kingovi :D anebo naopak nebude do tématu co přidat. :D Ale králíček sebevrah mě dost zaujal! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na králíčka mrkni, ten je fakt boží :D No, tak u mě by to mohl být víceméně jen Tolkien :D

      Vymazat
  9. Nominaci příjmám, to ale neznamená, že se nezlobím:DDD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D :D Jejda :D Nerada bych pocítila tuttohněv :D

      Vymazat
  10. Páni, bezvadný tag!!! Hrozně mě to zaujalo, že snad taky zkusím =) Jinak mě některé z tvých odpovědí vážně pobavily..třeba : Disco nečtu, ani neposlouchám. =D Bezvadný. Díky za super článek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dullsineo, moc děkuji :)) Klidně pak na něj hoď odkaz, ráda si ho přečtu :)

      Vymazat
  11. Jéé, nevím, co jsem zase dělala, že jsem u Tebe prošvihla tento článek :-). Děkuji moc za nominaci! Moc krásný to máš a teda dle mého nejsi žádný knižní ignorant naopak hezky jsem si tady u Tebe početla. Řeknu Ti číst paní Dallowayovou na to každý nemá - já se přiznám rovnou, že jsem ji nedočetla..ale miluju knihu Hodiny a stejnojmenný film, kde je VW hlavní hrdinkou a píše zrovna p. Dalloway...Jinak sonety od Wildy já můžu, ale pouze překlad pana Hilského, jinak moc básně nečtu....Takže teď už to nestihnu, ale o víkendu se jen kvůli Tobě ponořím do hlubin své knihovny - pro Tebe cokoliv :-D..Papá a krásný den!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodiny jako film miluji, ale ke knížce jsem se ještě nedostala, já darebná.
      Ohh ty poslední věty rozněžnily mé srdce, tak romantická jsi přece :D

      Vymazat
    2. Milá Nikolko, tak jsem oprášila svou knihovnu a úkol by splněn můžeš se přesvědčit na mém blogu, teda ale byla to práce! Ale moc Ti nakonec ještě jednou děkuji za nominaci, protože jsem se mohla zase po delší době pokochat svými oblíbenými knížkami, jsem to sice pojala trošku jinak, ale snad to nevadí...O Ty moje darebnice - kniha je skvělá, ale četla jsem ji jen dvakrát za to film jsem viděla asi čtyřikrát, je to jednodušší a vizuálně atraktivnější :-) jsem moc ráda, že máš ten film taky tak ráda!!....Ó to víš, romantika to je moje slabost - a chodím si pro ni hodně k Tobě !-)

      Vymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)