Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pondělí 2. září 2013

Akné: Jak to vidí francouzský dermatolog

Pěkný začátek týdne všem :)

   Už delší dobu mě pálí jedna otázka, kterou vám hned popíšu v následující historce :)

   Když jsem se seznámila se svým přítelem Francouzem a začala s ním žít, všimla jsem si pár věcí v koupelně. Gel na praní, kartáček a pasta mě nechávaly chladnou. Naopak jsem se zálibou koukala na parfémy Guerlain, Lancome a Giorgo Armani. Co však mojí pozornost přitahovalo ještě víc byl krém Nivea a mýdlo Dove, protože to nebylo určené k mytí rukou ani těla. Tak na to jednou přišla řeč a já si vyslechla příběh o jednom dermatologovi a akné...
   
  Ve Francii je děsně moderní všechno řešit s doktorem. Máte rýmičku? Doktor. Máte kuří oko? Náplast? Ne, doktor. Akné? Šup k dermatologovi.
   A přesně tam zavítal i můj muž (nejsme manželé, jen tak žijeme, proto to oslovení :). Dermatolog mu řekl: "Jez hodně žab a šneků a kup si tuhle drahou mastičku." Mastička nezabrala. "Kup si tenhle čisticí gel a tuhle mastičku." Nezabralo. "Hloubkové čištění pleti ti pomůže." Nepomohlo.
   Když už přítelovi došla trpělivost a čisticí gel, rozhodl se zkusit to s mýdlem. Obyčejným mýdlem. Milé překvapení bylo, že akné ustoupilo.
   Viděla jsem rodinné album a řeknu vám, že jeho pleť před 10 lety a teď se nedá srovnat. (Pozn. Schválně někdy na mamince přítele/manžela vyškemrejte rodinné album s fotkami, kdy mu bylo 14-15 let, docela sranda. :) Akné maximálně ustoupilo. Samozřejmě můžete namítnout, že v 26 letech je akné vždycky mírnější než v období puberty. Jenže, když si teď přestane mýt obličej mýdlem, tak mu do 2 týdnů naskáčou pupínky nové.
   A aby neměl pleť suchou, tak si obličej mazal obyčejnou Niveou od maminky.
   Když to řekl panu doktorovi, tak ten odvětil: "No jo, mýdlo je na akné nejlepší. To jste nevěděl?"

Z následující historky plynou 2 věci:

1. Francouzští dermatologové jsou k ničemu. Něco jako naši poslanci - vydělávají těžký prachy za to, že nic nedělají.
2. Kombinace mýdla a obyčejné Nivey funguje proti akné.

Mýdlo + Nivea = dokonalá pleť

   Jenže, co se týče mýdla, funguje jen to od Dove. Ne, že by to ty ostatní nezvládly, ale tohle jediné nevysušuje. Schválně jsem přítelovi koupila i nějaká od L´Occitane a nebyl spokojen. Zkusil i Niveu nebo jiné varianty Dove. Nejvíc mu vyhovuje to klasické, v tmavěmodré krabičce.
   Z krémů zkusil jen jeden přímo pro muže od Dolivy a vyhovuje mu víc Nivea. Prý víc hydratuje a hezky voní :) Takže asi tak :)


   A mě by hrozně zajímalo, co si o tom myslíte. Slyšela jsem tolik názorů, že mýdlo ucpává póry, že dělá vrásky a maximálně narušuje kožní film. A přitom na vlastní oči vidím, že můj muž má jemnou pleť jako já, která jí rozmazluji jemnými mycími gely, maskami, micelárkami, bio krémíčky a já nevím čím vším možným ještě.


   Víte, že já na výrazné akné netrpím. 2 pupínky na bradě neberu jako něco, co musím výrazně řešit. To se jednou za čas prostě stane a spíš potřebuji pleť hydratovat a promazávat (a vyžehlit :D). Takže tohle nemohu posoudit a nemíním to zkoušet. Ale Francouz je důkazem, že to funguje :)

   A to je ta otázka, co mě pálí. Jestli zatracované mýdlo může být pleti prospěšnější než kdejaký drahý výmysl z lékárny. Kosmetické maniačky, prosím, zapojte se do diskuze :)

Pěkný den a školákům pevné nervy na příštích 10 měsíců :)

44 komentářů:

  1. No už je to veľa rokov, ale tiež som chodila ku kožnej kvôli takej "krupičke" vyhádzanej na čele. Dávala mi rôzne mastičky a nič nepomáhalo. Potom som sa začala liečiť sama tým, že som sa naparovala nad kamilkami(heřmánkem)a umývala sa detským mydlom a zrazu som mala pleť ako bábo. Doteraz nedám na pravidelné umývanie pleti rôznymi gélmi dopustiť, je to proste základ. Ale mydlo som už dlho nevyskúšala, ktovie, čo by to urobilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heřmánek je všelék :) Já jsem občas zašla ke kosmetičce na napařování obličeje a hrozně se mi to líbilo, víc jak Vánoce :D
      Taky si myslím, že čištění pleti je její základ. Ale na spoustě přápravků píšou bez obsahu mýdla jako by bylo špatné (samozřejmě pro suchou pleť není nic moc :).
      To zase vím, co by se mi stalo s mýdlem - asi bych zase měla atopický ekzém :/

      Vymazat
  2. Já sama mám vyzkoušené, že mýdlo DOVE je na akné perfektní. Používám ho už od té doby co přišlo na český trh. A jsem maximálně spokojená. Akorát NIVEU nemusím tahle modrá je na mě moc mastná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám radost, že nám to někdo potvrdil :)

      Vymazat
  3. To je hezký článek, asi to vyzkouším :). Já myslím, že to mýdlo nemůže být něco zas tak hrozného, vždyť v kosmetice se ty složky tak nějak pořád opakují..asi bych se s ním nemyla každý den, ale jednou za čas bych to zkusit mohla, děkuju za tip :)).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rory, kdyžtak ti dám mail na Francouze a když to nebude fungovat, můžeš mu vynadat :D

      Vymazat
  4. Já jsem si mýdlo na obličej nikdy nedávala a bohudíky mě akné nikdy netrápilo, ale pokud by náhodou někdy začalo, tak to za vyzkoušení určitě stojí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, tak to máš štěstí :) Já ho asi zkusím jakmile vysadím (někdy) antikoncepci, to jsem si na 100% jistá, že se mi rozjede :(

      Vymazat
  5. Zajímavé, možná vyměním všechny zázračné vodičky právě za mýdlo. Děkuji za tip. :))

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to je hodně dobrý článek :). My tady neustále řešíme co s pupencema a on to Tvůj muž vyřešil takto elegantně po francouzsku. Některá řešení jsou prostě jednodušší než si myslíme. Já už se nějakou dobu mýdlům vyhýbám, strašně mě vysušujou a naposledy jsem zkusila Lush a teda to byl mazec,já myslím, že mi narušilo nejen pH, ale i vysálo všechen přirozenou hydrataci a mastnotu do mrtě. Ráda bych našla nějaké přírodní jemné něco oleje a mléka snad, ale všeobecně se říká, že mýdla mají vysoké ph a to Dove právě možná nemá...No věřím, že si každý musí najít "to svoje", pokud to Tvůj muž našel tak mu tedy závidím. Každopádně ani já těch pár pupínku za měsíc už nemíním tragicky řešit, něco mi funguje a něco ne...a tak furt dokola..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On všechno řeší nějak jednoduše a efektivně a já pořád všude hledám složitosti :D Se hezky doplňujeme :)
      Mě právě taky mýdla vysušují a i spousta sprchových gelů a přitom mám na tuhá mýdla úchylku a pořád si je někde na trzích kupuju :D
      Mně Lush hrozně smrdí... Voní mi ten obchádek v Palladiu, kde se ty vůně mísí, ale jednotlivé výrobky vůbec.

      Vymazat
  7. Francouz to vyřešil docela elegantně. :) Já se přiznám, že nemám žádné zkušenosti s léčbou akné, mám spíš opačné problémy, jako vysušování a loupání, na to si s mýdlem netroufám. :)
    Ale maminčin přítel taky používá taky jen modrou Niveu a nic jiného ani nechce, takže na té plechovce něco bude... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já s tím bojovala mezi 13-16 lety a pomáhalo jen čištění a hydratace. Hlavně ta hydratace. Teď mám spíš problémy jako ty. Ne že bych měla dokonalou pleť, ale je spíš sušší než aknózní.
      Ta plechovka je zázračná, pomáhá i na ekzém :)

      Vymazat
  8. Něco na tom bude. Od té doby, co používám na čištění pleti antibakteriální mýdlo Protex a doplňuju Akneroxidem, tak už se mi do toho zrcadla kouká o poznání líp :-) Je pravda, že se musí ale opravdu ta pleť promazat - já sebrala dítěti Bepanthen - to je echt mastidlo. Na druhou stranu já mám hubu plechovou a snese fakt kde co. Jsem naopak vždycky měla nejhorší výsledky s různou přírodní a bio kosmetikou - zlatá chemie :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, když jí člověk vysuší, je tam pupínků snad ještě víc. Hydratace je všelék snad na všechny neduhy pleti :)
      Šárko, mně ta bio kosmetika taky moc nesedla. Po spoustě Alverde krémů jsem měla pleť horší a Saloos hezky voní, ale pomohlo jen málo co :/ Ale skvělý je dýňový olej, na jídlo i vlasy, ten je parádní :)

      Vymazat
  9. Já na akné nějak extra netrpím, taky se mi udělá sem tam nějaký pupínek, ale taky to neřeším. Ono pak vtěšinou na daný problém zabírá obyčejnější věci než nějaké drahoty a akorát člověk ze sebe dělá pokusnýho králíka. Doufám, že na něco účinného natrefím s tím ekzémem. Co já už na to vyzkoušela a stále nic. Stejně tak to mám s krémem na ruce zatím ideální pro mě modrá Indulona :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ekzém je mrcha :( Přijde mi, že zrovna u něho zabírá na každého něco jiného :( Něco někomu pomůže a někomu jinému ekzém ještě zhorší. To člověku už nezbývá nic jiného než dělat toho králíčka :)

      Vymazat
  10. Já používám mýdlo od Biodermy každé ráno a to mám suchou pleť. Jakmile vylezu z koupelny, tak mažu Ziajou a akné mám jen v období před menstruací v minimální míře. Ale co se týče večerního čištění, tam myslím, že mýdlo na voděodolný makeup (hlavně gelové linky) nestačí, nějak mu nevěřím na 100%odlíčení a tak odličuji denním peelingem od Neutrogeny ve sprše. Niveu nepoužívám, je v ní minerální olej a po něm mi naskáče akné jako blázen, takže za mě modrá Nivea ne-e :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí se přítel nepotřebuje odličovat :D Jasný, tam byhc taky volila něco jiného, micelárku atd. Zapomněla jsem dodat, že on to mýdlo používá jen ráno... Zase hlava sklerotická :(
      O tý Nivee jsem to nevěděla, tak to se divím, že jemu to neplechu nedělá... Kosmetika je hrozná věda :D

      Vymazat
  11. V jednoduchosti je síla. Je to tak, že na každého funguje něco jiného. Jsem tak ráda, že jsem pupínky nikdy řešit nemusela. Já spíš řeším pihy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pihy bych v tém případě snad ani neřešila :) Tobě sluší všechno :)

      Vymazat
  12. Myslím, že bych to mohla zkusit navrhnout přítelovi. Určitě to stojí za to vyzkoušet to. Niveu používám tak či tak:) Ale po tom mýdlu Dove se porozhlídnu v drogerce:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Niki, je to to v tmavě modré krabičce :) Měl i to peelingové (světle modrá krabička) a to s oleji (béžovozlatá krabička) a tohle modré má nejraději :) Já zas na tělo měla ráda to peelingové, když jsem mívala normální a ne suchou pokožku :)

      Vymazat
    2. Určitě to vyzkouším!:)

      Vymazat
    3. Teď se mi (tedy před měsícem :D) udělaly hrozné podpovrchové boláky. Myla jsem obličej mýdlem a na noc mazala Niveou a po pupínkách ani památky. Takže na tom něco bude :)

      Vymazat
  13. Odpoledne letím pro mýdlo, Niveu mám doma, ale jen na ruce, takže jí akorát přesunu výš ;)

    OdpovědětVymazat
  14. Milá Nikol, přes Zaria jsem objevila tenhle článek a plesám. Synovi je akurát 14 a akné má na rozdávání. Postup stejný, jak píšeš, s mezizastávkou u pediatra a alergologa. Rezultát némlich ten samý, puberta a drahý mazání. Ještě teď se mi ježí srst při vzpomínce na ten účet v lékárně. Už není co ztratit, jdem do dove a nivei a budem se modlit, aby mu to taky pomohlo. Díky moc za tip, snad to pomůže. Hezký večer, LenkaH.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejmilejší Lenko, jsem moc ráda, že jsi na článek narazila a rozhodla se metodu vyzkoušet :) Jak říkám, přítel měl podle fotek akné hrozné - nejen na čele a bradě, ale i tváři. A teď pleť jak miminko. Takže doufám, že se zadaří! :))

      Vymazat
  15. Super blog! Nechceš se vzájemně sledovat? Byla bych moc ráda!:)

    Vik Ladyla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terez, já na tohle moc nejsem :) Kdybych měla sledovat blogy, všch, kteří mě čtou, tak jich sleduji asi 50 a ani bych neměla čas je pořádně sledovat. Máš krásné outfity, ale málokdy sleduji vyloženě módní blogy. Snad to pochopíš a snad jsem tě moc neurazila :)

      Vymazat
  16. ja som začínala detským mydlom Bupi, chvíľku som používala jedno mydlo od Dove, bolo také peelingové, určené na tvár, na odporúčanie kamarátky a detské telové mlieko a tvár som mala krajšiu, ako teraz :-) potom som začala používať čistiace gély, práve kvôli tomu, čo som sa o mydlách dočítala :-D ale dosť o mne. ten môj tiež používa podobnú kombináciu. predtým tiež používal Dove mydlo a aj krém. potom sa mu mydlo minulo a nechal to tak. jedného dňa som sa ho opýtala, čo sa nenakrémuje, že sa zrazu šúpe ako had a trúsi sa z neho, ako keby mal na tvári lupiny. zahlásil, že si umýva tvár sprcháčom! OMG, to zjednodušovanie vecí chlapmi, on si nebude neviem čo dávať na tvár, že čo je baba? pri najbližšom nákupe som mu kúpila gél na citlivú pokožku od Balei (viem, že to nebude používať pravidelne, tak nech to nestojí kopec peňazí :-D) a tento Nivea krém. najprv na to kašľal, musela som na neho dozerať, ako na decko :-D teraz už vidím zlepšenie, takže si na to zvykol. a ešte mi aj poďakoval, že mu zmizli pupáky :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je jako ten můj :D Před tím nepoužíval šampóny, ale sprcháče, tak jsem mu koupila šampón proti vypadávání vlasů od Rochera a jak si pochvaluje, že mu padají míň a na sprcháč v souvislosti s vlasy ani nesáhne :)
      Co by ti muži bez nás dělali, viď :)

      Vymazat
    2. veru tak :-D no sprcháč a vlasy... načo mi bude aj šampón, veď píšu, že je aj na vlasy aj na telo.. ach, jaj :-D a tak kontrolujem, či sa mu ešte neminul alebo nemá od toho ďaleko a dokúpim. mám v tomto voľnú ruku, takže ja sa rada postarám :-D

      Vymazat
  17. No... můžu říct že pro mě osobně není nic horšího než si dát na aknózní pleť mýdlo nebo Niveu. Obojí v jakékoli podobě. Dělá mi to neskutečnou paseku, akné jen zhoršuje, pleť je po mýdle vysušená a po krému se lesknu ještě týden. Je to hodně zvláštní, jak na každé akné zabírá něco jiného... Zajímalo by mě, co zabírá na to moje :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako je to zvláštní... ale zase mýdlo tu pleť vyčistí a krém hydratuje a ta nemá potřebu se mastit...
      Anebo je přítel výjimka potvrzující pravidlo :D

      Vymazat
    2. Souhlas! Uz jsem si vazne myslela, ze se tu vsichni zblaznili :-D mydlo vysušuje a nivea je zase strasne mastna.. Nejhorsi kombinace co na akne vubec muze byt :-D

      Vymazat
  18. já používám mýdlo každý den :) a taky vidím lepší pleť, protože krásně zbaví mazu-na to mýdlo přece je. Pleť je po něm uplně matná a jemná :) Nejvíce my vyhovovalo moje domácí mýdlo, teď používám s přídavkem kvasnic :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé domácí mýdelko musí být lahůdka :) Jak se mi teď zhoršilo akné (takovou jsem pleť měla asi před 5 lety), tak jsem používala ten Dove nebo dehtové mýdlo a byla jsem moc spokojená :))

      Vymazat
    2. Navíc je hrozně jednoduchý, doporučuji vyzkoušet ;) recepty se najdou na internetu. Plus ještě nedám dopustit na Konopnou mast

      Vymazat
  19. Asi bych si na obličej nedala klasické mýdlo, říká se o nich, že vysušuje, ale všechna mýdla nutně nemusejí být zlo. Dove je třeba lepší, stejně jako zmíněný Protex, tím jsem si před lety na radu piercera omývala čerstvý piercing, neměly šanci se tak na něm držet bakterie, piercing nehnisal a zároveň jsem kůži netrápila vysušováním a všechno se hezky hojilo. Umýt si obličej normálním parfémovaným mýdlem z drogerky je asi blbina, no. :-) S krémy je to složitý, ale chápu, že modrá Nivea příteli sedí, mně zas vyhovuje normální Indulona. :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Mydlo na akné sa mi celkom pozdáva, neskúšala som to zatiaľ až v takej miere, ale keď som sa pýtala mojej dermatologičky čo je na akné to naj tak jej odpoveď bola jednoznačná - mydlo, nejaké antibakteriálne tuším. Aktuálne mám jedno mydlo od Lush na citlivú pleť, taký malý kúsok, ktorý som dostala ako darček k nákupu v LUSH. A nedávno bola akcia na mydlá Dove a keďže ja mydlá Dove používam na ruky už nejaký čas - či už tuhé alebo tekuté, pretože pokožku rúk nevysušujú, tak som si kúpila jedno tuhé. Ja som dokonca niekde čítala, že umývanie tváre mydlom Dove pôsobí ako prevencia vzniku vrások alebo niečo v tom zmysle. Takže až miniem toto mydielko od Lush určite presedlám na čistenie pleti mydlom Dove, tú Niveu by som asi neskúšala, na mňa je dosť mastná. Ale fakt cítim rozdiel, keď si pleť čistím mydlom, mydlo mi pripadá jemnejšie a pleť tak nevysušuje ako čistiace gély.
    Bianka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně přijde, že jak které gely vysušují. některé víc, některé míň, stejně jako mýdlo. Ale tohle Dove je u mě k nezaplacení, ještě mě baví to peelingové :)

      Vymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)