Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

úterý 3. září 2013

Facebook: Ano či ne?

Pěkný večer všem :)

   Poslední dobou (delší dobou) mě tak trochu trápí jedna věc. Řeším, jestli má cenu nadále udržovat facebookovou stránku blogu naživu.

   Zakládala jsem ji s pocitem, že na ní budu sdílet články, sdílet zajímavé odkazy a dávat fotky a informace, které se do článků nevešly. A tak to dělám. Na stránce se dozvíte víc věcí než z blogu, snažím se, aby byla zajímavá. A výsledek? 21 čtenářů, přestože zde jich je 153 a na Bloglovinu 71.


   Těch 21 lidí si nesmírně vážím a moc jim děkuji. Zároveň se ptám? Proč jen 21? Proč existují blogy, jejichž facebooková stránka má mnohem víc členů než na GFC? Proč jich u mě není aspoň polovina jako na Bloglovinu? (A stejně tak bych si mohla klást otázku, proč bloggerka začínající ve stejnou dobu jako já má dvojnásobek čtenářů, když publikuje 4-5x měsíc nebo, když odpoví na každý 10x komentář a na čtenáře tak trochu kašle.....)

    Samozřejmě vím, že mě sledují i lidé, kteří facebook nemají. Ale troufám si tvrdit, že větší polovina ho má.
     Nemíním vás nutit hned ji lajknout. Jen se ptám, má-li pro vás smysl ji stále vést? Jestli vám stránka blogu s 21 followery nepřijde směšná. Mně začíná. A hodně.

   Jenže ona pro mě plní i nepostradatelnou funkci. Ráda na ní sdílím odkazy na nové kolekce (China Glaze), nové výrobky (Gabriella Salvete), své příspěvky (tady to trochu kulhá, nesdílela jsem ani jednu věc z mýchšminek, ani jednu giveaway...) a témata článků, které nestíhám a budou třeba za 2-3 týdny (lak Julie G My Private Palace). Teď mám tolik témat na články a nemám čas je ani psát. Slíbila jsem vám péči o vlasy, o které se mi nechce psát, protože je bez efektu. Se svými vlasy vás sotva přesvědčím, že se o ně hezky starám. Stále tu mám 3 články z Chorvatska, nestihla jsem vám ukázat slíbené praskací laky od Rimmelu a Essence. Mám tu hromadu nových fotek ušáků a ještě jsem vám nenapsala slíbený post o makeupu, který používám.
   Obzvláště záležet jsem si dala třeba s poslední fotkou nového třešňového sprchu do Baley...


   Tu stránku bych nerada rušila... Jenže, když ji ocení sotva pár lidí, jaký má smysl?

   Nerada píšu (a čtu) nějaké srdceryvné články o existenci blogu, ale chtěla jsem vědět váš názor na facebookovou stránku blogu a na facebookové stránky ostatních blogů? Jestli je máte rádi a proč si myslíte, že mají víc followerů než přes Bloglovin či GFC. (I když ty otázky zní asi dost dětinsky: A mami, proč má Petřík víc kamarádů, blablabla?)

Mějte se hezky a snad jsem vás tím moc neotravovala. A děkuji, že se vám tolik líbil poslední článek ve francouzské koprodukci :)

P. S. Jak se vám líbí nové záhlaví? Po 6 letech jsem kreslila olejovými pastely a napoprvé to není nejhorší. I když si moc podobná nejsem :)

39 komentářů:

  1. Niki, osobne se priznam, ze tim, ze te mam v google+ v kruhu sledovanych a v gfc, tak mi chodi informace, ze neco vydavas.. Tak sem nemela potrebu si pripojovat tvoji fb stranku. Uz jen tedy z toho duvodu, ze kdyz jsem sama nedavno stranku vytvarela, jeste mi dela problem s ni pracovat a dostat se na ostatni stranky.
    Navic musim vzdy pres pc, mobil nezvlada.

    Jinak to taky nechapu, mne sleduj. 15 lidi pres gfc, google+ 10 a lidi na facebboku 13, z toho jsou ale jen bratrane, sestra, dve kamaradky, byvala spoluzacka a ende a pisu si tam sama pro sebe :-)

    Holt nemame to knowhow, ktere by tam ty lidi tahlo :-)

    Ale i tak si te tam jdu pridat a nastavit upozorneni a mi nic neunikne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zase nemusíš :) Nebyl to článek propagující nábor do facebookové skupiny :D Ale děkuji :)
      No já tam mám 2 kamarádky na facebooku + 3 blogokamarádky.

      Vymazat
    2. Ja presne tak isto, tiez som teraz dala like na FB :) Jednoducho sa mi to nezdalo potrebne kvoli GFC, ale kedze tu priznavas, ze na FB je toho viac, uz aj som lajkla :)

      Vymazat
    3. Armen, moc děkuji :)) Je toho tam víc, kdybych stránku měla jen kvůli sdílení článků, tak ani nemukám :)

      Vymazat
  2. Těžko říct Nikolko, já tě tam mám lajknutou jak soukromě tak i přes FB stránku HK Photography a sama zkouším FB omezit, protože se mi zdálo, že jsem na nem až nějak moc. Ale na fotky co výstavíš tak koukám i když třeba bez lajku nebo komentu... Zase by bylo škoda to rušit když té něco zaujme mimo článek a tak, zkus tomu dát ještě čas. Přeji Ti hezký večer ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já jsem zase až moc na bloggeru... Taky si říkám, ale zase tu stránku mám asi od května...? Nevim no, možná to jen moc prožívám a zbytečně se snažím srovnávat s ostatníma... Ale děkuji a moc <3
      P. S. Máš maila ve schránce :)

      Vymazat
  3. Záhlaví se mi líbilo to starší, ale tohle též není špatné. A ohledně toho fb... Neláká mě se tam dívat ani u tebe, ani u jiných bloggerek. Radši si počkám na článek, tohle mě nebere :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pořád tam můžu nové záhlaví vrátiti, kdyby vás to, čtenáře, hodně iritovalo ;)
      Moc děkuji za názor :) Já zas nechápu, když si někdo vyfotí obličej v koupelně s výrazem Snědl jsem citrón a napíše Good morning, i když píše blog jen v češtině. Tohle zase nebere mě a mám z toho osypky :D

      Vymazat
  4. Niki, osobne se priznam, ze tim, ze te mam v google+ v kruhu sledovanych a v gfc, tak mi chodi informace, ze neco vydavas.. Tak sem nemela potrebu si pripojovat tvoji fb stranku. Uz jen tedy z toho duvodu, ze kdyz jsem sama nedavno stranku vytvarela, jeste mi dela problem s ni pracovat a dostat se na ostatni stranky.
    Navic musim vzdy pres pc, mobil nezvlada.

    Jinak to taky nechapu, mne sleduj. 15 lidi pres gfc, google+ 10 a lidi na facebboku 13, z toho jsou ale jen bratrane, sestra, dve kamaradky, byvala spoluzacka a ende a pisu si tam sama pro sebe :-)

    Holt nemame to knowhow, ktere by tam ty lidi tahlo :-)

    Ale i tak si te tam jdu pridat a nastavit upozorneni a mi nic neunikne

    OdpovědětVymazat
  5. Mne fb spíš obtěžuje. Ještě dodnes jsem nepochopila, k čemu je. No a pokud máš čtenáře jako jsem já, tak je to jasné. Mě baví jen blog a přes blogger vše sleduji. Tvůj blog mne baví a nedělej si starosti, že nestíháš. Pojď už raději konečně se mnou na tu kávu :-)
    Krásný večer!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhled blogu se mi víc líbil ten předešlý. Byla jsi tam víc naživo a máš krásné oči... Tady nejdou vidět.

      Vymazat
    2. Martinko, moc děkuji :)
      Ohledně kafe máš ve schránce mail.
      Já mám zase fcb. ráda a to hlavně díky sdílení fotek (zase ale nemám ráda Instagram, zvláštní).
      Tak já nad tím vzhledem popřemýšlím, ale nějak jsem měla toho svého "ksichtu" dost :))
      Krásný večer i tobě a dobrou noc :)

      Vymazat
  6. Jsem slepá, za což se omlouvám, už Tě tam mám. :)
    Upřímně, já mám na FB lidí 65. Což taky není zrovna moc. Z toho víceméně komunikují asi dva, což je dost smutné, protože i s "přes padesát" lidmi mám pořád pocit, že si tam povídám sama se sebou. Ale stejně ho rušit nebudu, protože malé věci se mi na blog dávat nechce, navíc se tam dá sdílet všechno hned. :)
    A Ty ho taky neruš... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, ty jsi prostě zlatá :)) Děkuji za komentář tady i na fcb. :)
      To je hezké, jak z nás čtenáři dělají schizofreniky :D

      Vymazat
  7. Na Fb se mi nejvíc líbí, že tím sdílením to pak vidí víc lidí, stačí když jich pár dá like a hned to vidí třeba i jejich přátelé a blog se tak nějak víc roznese mezi lidmi. Aspoň mám takový pocit. :)Já se snažím přidávat si blogy i tam, protože se mi líbí, že si hned všimnu, když někdo hodí nový článek. Jo a mně se nový záhlaví líbí asi víc. Připadá mi originálnější a moc dobře se na něj kouká. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem si taky říkala, že to bude reklama pro blog a nakonec na sdílení úplně zapomínám, takže efekt nula :D
      Obvykle si taky všimnu článku na fcb. dřív než na Bloggeru :)
      Se záhlavím je to 2:2, zatím nerozhodně :D

      Vymazat
  8. Ty jo, že si s tím vůbec děláš hlavu :) Já jsem na tom úplně stejně a žíly mi to fakt netrhá. Ale je fakt, že v poměru čtenářů blog x fb jsem na půlce skoro :D Já bych měla asi spíš ronit slzy nad počtem čtenářů na blogu - vzhledem k tomu, že jsme začínaly stejně :D Ale ne, ani to mi neva ;)
    Jinak za mě fb rozhodně neruš :) A musím s tebou souhlasit, že občas se nad počtem čtenářů vzhledem ke kvalitě obsahu ať už fb, nebo blogu taky nestačím divit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože jsem citlivý šťoura, co si dělá hlavu ze spousty věcí... :)
      Hani, kdybych fotila jen laky, mám čtenářů ještě míň jak ty, protože ty máš kvalitnější fotky a celkově to u tebe vypadá líp. Přijde mi, že nejvíc čtenářů mají fashion blogy, pak beauty blogy a nakonec (bohužel) nail polish & nail art blogy.
      Já jsem třeba nepochopila, proč má Mia z Kissbooku víc čtenářů přes GFC než Péťa z Lovely Hair, která má obsah daleko přínosnější, zajímavější, každý měsíc nepíše fňukací články a na komentáře odpovídá. :)

      Vymazat
    2. Tak se v tom zbytečně nešťourej, nebo z toho budeš šedivá :D
      Děkuju za pochvalu, ale já s fotkama zatím moc spokojená nejsem :D Třeba jak udělalo GS to album na FB, tak mi ty mé hrůzy úplně praštily do očí, oproti ostatním krásným fotkám :D
      Ono je těch blogů dneska fakt taková strašná hromada, že se v ní občas i ty kvalitní ztratí :( Sem tam narazím (a to i v zahraničí) na super blog, s krásnýma fotkama, nehty nalakované naprosto precizně, blog neběží měsíc a holčina má třeba jen 70 čtenářů. To vždycky valím bulvy. To je asi na delší debatu ale...

      Vymazat
    3. Mně přijdou moc hezké. Prý hrůzy? Viděla jsi tam ty moje krátký nehty bez popisku? Je pravda, že jsem jim ve zprávě zaslala fotku s krásně udělaným popiskem a oni tam dali tu z blogu :)
      Čtenáři přes GFC jsou kapitola sama o sobě... Asi bych nesledovala blog, kde jsou 2-3 články měsíčně, pokud bych k němu neměla vztah z dřívejška.

      Vymazat
    4. Já jim ani žádné fotky neposílala, jen vždy sdílím na jejich stránkách. Tak to brali asi z blogu a vybrali fakt zrovna ty nejhorší :D

      Vymazat
    5. Já sdílela jen tu fialovou a stříbrnou STARS, Acquamarinu jsme poslala :) A na šminkách nesdílím snad vůbec, vždycky na to zapomenu :)
      Se asi hodně snažili :D

      Vymazat
  9. hmm, som asi z tých, čo majú trochu vyššie číslo. uploadujem nechty na zahraničné stránky a dosť často sú moje výtvory zdieľané na rôznych stránkach aj s uvedením zdroja a tak ľudia ku mne prídu. u mňa je tam ten pes zakopaný. ako mi začal stúpať počet tých zahraničných, začala som šaškovať aj s angličtinou. ale pár krát napíšem niečo len po slovensky (ako včera) a hneď mínus tri kusy, možno to nebolo tým, možno len FB zmazal nejakých spamerov, ťažko povedať, každý si to vysvetlíme po svojom. takže ja by som bola asi radšej, keby som mala na FB svojich, ako takých, ktorí keď nenapíšem niečo po anglicky, odídu. inak aj predtým, ako mi číslo rapídne narástlo, som mala najviac zdrojov zobrazení blogu práve z FB. okrem toho mám FB pustený stále, aj keď niečo robím, na Bloglovin idem raz za čas, na FB vidím hneď link alebo hneď môžem zamraučať nad takým pekným mliekom, ako si dala ako úvodný obrázok. ak mám obľúbený blog, hneď ho lajknem aj na FB, zväčša zo súkromného profilu, lebo asi tak trochu očakávam, že tam sa objavia občas aj iné veci ako len linky na príspevok, občas vznikne debata (napr. o tom, prečo nechcem ukazovať svoju tvár vo videách, že :-D)... niekedy si myslí, že keby mali niektoré blogy FB, tak by nemuseli robiť random alebo robiť príspevok o tom, čo akurát počúvajú na YT :-) zober to tak, že FB máš ako hlavný komunikačný kanál pre FB úchylov a tí ostatní ťa sledujú tam, kde im to vyhovuje najviac :-) takže ja by som ho nerušila a uvidíš, že časom sa to zlepší. nie si na tom tak zle, ako som bola ja, keď som mala blog tak dlho ako ty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. joj, hlavička môže byť, maľuješ, kreslíš, takže je milé a originálne, keď sa do hlavičky nakreslíš :-)

      Vymazat
    2. :D :D Ta debata byla velmi krásná :D Díkybohu za ně!
      Prý facebookový úchylové :D Zuzko, ty mě vždycky dokážeš tak rozesmát :)
      Moc děkuji za komentář i za názor k záhlaví :)
      Ke mně nejvíc chodí od Rendy a Labradoory a je pravda, že pak z Facebooku, ale to je hlavně díky sdílení laků STARS od GS na jejich stránkách (ještě, že je mají :).
      tyhle věci jsem nechtěla řešit, proto píšu jen v češtině :)
      Ještě jednou mco děkuji :)

      Vymazat
    3. :-D ja rada bavím ostatných :-D no to vieš, aj ja som FB úchyl, aspoň mám prehľad o všetkých, lebo v dnešnej dobe život bohužiaľ prebieha na FB :-/

      Vymazat
    4. Já ho mám kvůli škole (spousta vyfocených zkouškových testů :D) a fotkám :) Třeba teď mě uhání synovec z Francie, abych dala na fcb. další fotky z Chorvatska :D

      Vymazat
  10. Vůbec mě to nenapadlo, ale jdu Tě lajknout :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, mám z toho opravdu radost :)

      Vymazat
  11. Dost souhlasím se Suzi. Pro mě je FCB při fungování blogu docela důležitý, lezu na různé jiné stránky, kam pak posílám své nehty atd... A to tam mám ještě méně lidí než ty, vesměs jsou to moji přátelé, ale zato tací, o kterých vím, že je moje nehty zajímají a rádi se na ně kouknou, takže nemám pocit, že si píšu pro sebe. Hold jen tomu dej čas, některým blogům trvá prý půl roku i rok, než se dostanou pořádně do povědomí lidí a ty máš jinak spoustu followerů. A třeba už kvůli mě FCB neruš, protože když se mi nějaký blog líbí, tak ho hned hledám na FCB, nejlépe se mi tam sledují :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adriano, moc děkuji :) No asi jsem na sebe náročná nebo já nevim :D

      Vymazat
  12. Moc to řešíš;-) A je to v podstatě neřešitelná otázka, už mockrát jsme s holkama rozebíraly, proč některé pipiny s blogy o ničem mají tolik čtenářů a ty co by si to zasloužily, tak ne, ale prostě to tak je. Nebo je to tím, že pipiny čtou jen pipiny a ty se můžeš uklidňovat tím, že máš méně, ale kvalitního čtenářstva;-) Stejně tak na FB- jestli tě čte většina dam typu Martiny elegant, tak ty prostě FB nemají a nezajímá je, ale kvůli nám zbytku ho prosím neruš, mně FB přijde super v tom, že mám všechno hezky přehledně na jednom místě a nemusím lézt do toho uživatelsky nepřítulného bloggeru. A ta poslední baleácká fotka byla super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dejni, tohle byl snad nejlepší komentář :D :D To jsem se tak zasmála :D Moc děkuji, za všechno <3

      Vymazat
    2. Dobrá matematika s pipinama :D A souhlasím...

      Vymazat
  13. To já bych se se svým Facebookem musela zahrabat :D Možná opravdu dost záleží na aktivitě - dávat fotky na cizí stránky, komentovat, atd. To máš dobrý, že tě aspoň někdo sdílí, mě ani to ne :) Akorát jednou jsem si všimla, že se objevilo moje líčení na stránkách Dermacolu.

    FB stránku svého blogu neruš, brzy budeš mít plno lajků, chce to jen čas :) Navíc někteří čtenáři blogy sledují jen přes FB.

    A co se týká počtu followerů, jak na FB, tak na BL nebo GFC, případně poměru mezi nimi, jsem ten poslední člověk, který by dokázal dobře poradit, však víš. Sama těm svým číslům vůbec nerozumím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To asi neví nikdo, jak je to s těmi poměry a vypočítat by je nedokázal ani Einstein :D
      Tak já tě budu sdílet :D Ale asi to bude k prdu, protože jsem si jistá, že kdo sleduje mě, sleduje i tebe :D

      Vymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)