Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pátek 20. září 2013

Má péče o vlasy

Pěkné odpoledne všem :)

   V srpnu jste mi psaly, že by jste si rády přečetly o vlasové péči a že vám tu články s touto tématikou chybí. V tom dnešním vám objasním, proč se do článků o ní nehrnu a jak se starám o své vlasy.


   Mé vlasy jsou naprosto... hrozné :D Nevadí mi, že mám celulitidu, strie, výraznější nos, hluboké vrásky a tmavé kruhy okolo očí, protože v porovnání s mými vlasy jsou to prkotiny. Hned objasním...

Vlasy si nebarvím, nežehlím, foukám výjimečně studeným vzduchem.

1. Mé vlasy jsou křehké a lámavé. Lámou se i v polovině délky, šíleně se mi třepí konečky. Jediným řešením je oholit si hlavu. 

Roztřepené malé konečky se špatně fotí, proto tu máte parádní ilustraci :D

2. Vlasy se mi mastí. A to takovým způsobem, že si je myji obden (okolo čela někdy i častěji), jinak bych nemohla vyrazit mezi lidi. Není nic lepšího než mít mastné vlasy na povrchu a křehké  a suché uvnitř.

3. Vlasy mi padají šílenou rychlostí. Poslední dobou z toho viním hormonální antikoncepci...

Podlaha po 2 dnech od vyluxování...

4. Slyšet vlasy růst... se mi asi nikdy nepodaří :) Vlasy mi měsíčně vyrostou taky o půl centimetru. Vždycky mě fascinuje kamarádka, co si vlasy ostříhá o 10 cm a za 4-5 měsíců má ty vlasy zpátky :D Moje aktuální délka vlasů je po lopatky. Jinak vlasy nemám sestříhané, to je jen efekt těch od poloviny zlomených vlasů.


   Jediné, co se mi na nich líbí je jejich lesklost :) Ač to není viditelné, ve skutečnosti jsou hezky lesklé.

   Takže co se svými vlasy potřebuji udělat? Vyživit je, ale bez zatížení. Zabránit padání a lámání vlasů. Zhustit je. A toho se snažím dosáhnout následujícími přípravky.

1. Elseve Arginine Resist X3

   Šampón i kondicionér jsem představila už zde (kde se také můžete dozvědět víc o mých supervlasech). Stále si stojím, že se jedná o nejlepší drogérkové duo, pokud hledáte výživu bez zmaštění a zatížení vlasů. I po roce používání má na mě stále dobrý efekt.


2. Yves Rocher Šampón podporující růst vlasů

   Když jsem zjistila, že si Francouz myje vlasy sprcháčem (aneb oblíbené mužské 2 in 1 nebo 3 in 1:), zděsila jsem se a taky odhalila, proč mu padají vlasy. Chvíli jsme přemýšlela, co mu koupit za šampón a zkusila jsme tenhle od Rochera. Po pár týdnech mi řekl, že když se nudí na meetingu a hraje si s vlasy, není kancelářský stůl plný jeho vlasů jako před tím. Takže u šamponu zůstal, přestože podivně smrdí jako výluh z jitrocele nebo kopřiv. 
   Tak jsem si nedávno řekla, když funguje na něho, proč bych ho taky nezkusila. Používám ho jen týden a půl a vlasy mi padají o polovinu méně. Ovšem za cenu, že jsou hrubé a zacuchané. Takže kondicionér a maska jsou nutností. Navíc od přítele vím, že jakmile šampón přestanete používat, do měsíce vám začnou padat vlasy nanovo. Takže jako rychlá záchrana fajn, ale problém to úplně nevyřeší.


3. Yves Rocher Šampón pro zářivé vlasy

   Pokud se Rocherovi něco nepovedlo, je to tenhle šampón. Vlasy hrozně vysušuje a při pravidelném používání je láme. Na jednu věc je však výborný - pokud potřebujete z hlavy dostat několikadenní mastnotu nebo tuny stylingových přípravků, tento produkt vám je odstraní bez problémů. Takže ano, ale jedině výjimečně a s použitím kondicionéru.


4. Dýňový olej

   To takhle jednou dostal Francouz tip od jiného Francouze, že dýňový olej je lepší než olivový a do salátů parádní. Hmm... Ani jednomu to moc nechutná, je docela aromatický, chutná jako dýňová semínka či oříšky a k některým salátům se moc nehodí. A aby nám tu nezůstal moc dlouho, začala jsem si s ním dělat zábaly (1x týdně). Před tím, než si dám sprchu a umyji si kštici, si vlasy navlhčím a vetřu do nich tento olej. Nechám působit půl hodinky, a pak umyji šampónem. 
   Výsledek? Kam se hrabe olivový nebo kokosový olej! Dýňák vlasy tolik nezmastí, lépe proniká do vlasu a ten je lesklejší, pevnější a méně se láme. Pro sušší vlasy doporučuji míchat s olivovým v poměru 2:1 (oliva:dýně). Nutností je vlasy navlhčit, jinak mastnota zůstane na povrchu vlasu a dovnitř se nedostane. Dýňový olej seženete v supermarketech (já mám z Kauflandu), půl litru okolo 130 - 150 Kč.
   A jestli vám přijde zvláštní dát si něco na hlavu a hned to smýt, nemějte obavy. Opravdu je znát rozdíl, když ho použiji a když ne.


   Olej však nedoporučuji na světlé vlasy - sám o sobě je tmavě hnědý, po rozetření nazelenalý. Takže až ho budete vymývat z vlasů, nedivte se, že pěna vypadá jako obsah kapesníku během rýmy (vím, že to zní nechutně, ale vážně to tak vypadá).



5. "Zázračné pilulky"

   Nelekejte se, opravdu nemyslím LSD nebo prášky na hubnutí. Od února zobu tabletky s vápníkem, hořčíkem, zinkem a vitaminem D od Walmarku s utkvělou představou zlepšení kvality vlasů. Beru jednu každý druhý den a bohužel nějak nezabírají. Moje tělo je asi nastavené tak, aby všechny minerály odvádělo do kostí a nehtů a na vlasy z vysoka kašle. Výsledkem je dobrý pocit, že něco pro sebe dělám a lepší nehty :) Mimochodem Biosil na mě "funguje" stejně.



6. Yves Rocher Malinový ocet

   Za lesklé vlasy můžu určitě poděkovat i tomuhle voňavému zázraku. Vlasy jsou po něm lesklejší, hebčí a vzdušnější. Spousta z vás může namítnout, že stejnou službu udělá i jablečný ocet. Musím říct, že jsem ho zkusila párkrát a měla jsem po něm vlasy o něco sušší a o dost smradlavější. Maliňák nekupuji pravidelně, protože je docela drahý, a tak se u nás objeví, jen když mám finance nazbyt.


   Nebudu tu zmiňovat občasné pokusy s maskami a kondicionéry, které jsem zkusila a nenadchly mě. Ani se nebudu zmiňovat o lopuchové vodě, která mi s vlasy a pokožkou hlavy taky nic neudělala, navíc mi hrozně smrdí. Mimochodem věhlasný Bioaquanol mě láká, ale nejsem typ, co má rád několikaminutovou masáž hlavy (pokud jí nedělá někdo jiný).
    Další zastávkou bude úprava vlasů.

   Vlasy si myji hlavně u pokožky hlavy, abych délky vlasů moc nevysušovala. Do nich pak dávám kondicionér nebo masku (ne, pokud jsem před tím použila dýňák). Vlasy poté zabalím do turbanu, abych se zbavila přebytečné vlhkosti (vlasy se snažím moc neždímat, abych je nepolámala). Pak nechám volně proschnout a pročešu je až, když jsou kompletně suché. 
   Navíc v turbanu vaše hlava vypadá větší, takže mám pocit nadměrně velkého mozku a inteligence :D

Podprsenku mám pod osuškou z důvodu, abych tu někoho nepohoršovala,
že se tu fotím polonahá jen v ručníku. Vážně se s ní nesprchuju :)

   Výjimečně se mi stane, že plánuji nikam nejít, tak se na mytí vlasů vykašlu a jako na potvoru někam jít musím (nejčastěji pošta). To pak nezbývá nic jiného než sprcha a fénování studeným vzduchem. Vzhledem k tomu, že se tak děje jen zřídkakdy, si fénování užívám a vždycky mě baví foukat prameny vlasů nahoru tak, jako bych děla obrácenou stojku :D Taky tak blbnete s fénem?

Dobře, tady jsem na tu podprsenku zapomněla :D

   Vlasy češu jednoduchým hřebenem ze dřeva. S plastovými mi hrozně elektrizují vlasy. Navíc celodřevěný hřeben vstřebává nadbytečnou mastnotu vlasů a lze ho pak snadno umýt jarem a teplou vodou.

Asi nebylo nechytřejší fotit dřevěný hřeben na dřevěné podlaze...

   Co se týká účesů, obvykle zůstávám při zemi. Nejčastěji mne potkáte s rozpuštěnými vlasy, culíkem (z gumičky nebo spony) nebo s motancem či copem. Asi 2-3x do roka si vlasy nakulmuji středně silnou kulmou pro zvláštní příležitosti. Vlasy si vůbec nežehlím, mám je rovné dost. Navíc by pak byly skvěle placaté s objemem 0,0.
    Na účesy nejčastěji používám gumičky, spony, pérka a malé skřipečky. Občas použiji i velký skřipec (na fotce chybí).


   Momentálně jsem si oblíbila drdol s výraznou patkou, který mi jde udělat jen na čerstvě umytých vlasech. K fixaci nepoužívám tužidla ani laky. Ty používám jen v malé míře v případě vln.



   Myslím, že nejsem typ, co může rozdávat rady ohledně vlasů a ještě se s nimi chlubit. Na to je tu Labradoora :) Já s vlasy spíš bojuji a protože jejich kvalita je mizerná od narození, asi ten boj nikdy nevyhraji. Jestli byl článek pro vás přínosný, posuďte sami. Ovšem na ten dýňák se vážně podívejte :)

Mějte se hezky a pěkný víkend :)




31 komentářů:

  1. Zajímavé povídání... :) Asi bych zkusila spíš nějaké skutečně "vlasové" tabletky, minerály podle mě na tohle úplně nestačí... (Nějaké ty vlasové, s více věcmi než obyčejný Biosil, případně nějaký panthenol...)
    Mně se taky dlouho třepily vlasy už někde od půlky... Ale nevím, co sem tam beru nějaké tabletky na vlasy, patlám je tím, co chtějí, konečky olejuji, atd, je to lepší... Hlavně jsem ale musela dát půlku vlasů pryč, protože co je roztřepené, to už se nikdy nezacelí...:) V začáteční fázi regenerace mi pomohl obyčejný panthenolýv šampon z lékárny a potom Gestil wonder (ale ten tedy hrozně smrdí...). Takže asi tak. :)
    Drdol Ti sluší. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. An díky za rady :) Ten Panthenol na suché vlasy jsem měla a moc mi to s vlasy neudělalo :( Jak říkám, oholit ty vlasy je nejlepší způsob :D
      Já právě nevím, ajký zabletky přesně, protože jsem slyšela názory, že Viaderm a GS Eladen a podobný věci jsou víceméně stejný jako ty minerály :/

      Vymazat
  2. :-D teda ta názorná ilustrace byla dokonalá.

    Dívím se, že po dvou dnech máš na zemi jen tak málo vlasů, já to mám za den.

    Vlasy se mi kdysi neskutečně třepily, problém jsem vyřešila tak, že poctivě používám šampón a kondicionér. A cca 1x za týden až dva ještě masku.
    A hlavně silikony... bez nich... mám na hlavě slámu, samý zacuchaný kusy. Vlasy mastné ještě ten den :-( Ach jo :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Silikony taky nemusím, trpím je jen v Elséve. Kondicionér nebo masku používám po každém ymtí, dřív to tak nebylo a ten rozdíl je opravdu znát :) Ale úplný zázraky to taky nejsou...

      Vymazat
    2. Niki, to si mne nepochopila. Já jedu jedině v silikonech :-D Právě že bez nich mám vlasy naprostou tragédii, kdežto s nimi jsem schopna si je rozčesat, jsou lesklé a vydrží 2-3dny bez mytí :-)

      Vymazat
    3. Aha :D No už je pozdě, člověk utahanej, mozek utahanej :D
      Tak to ěm se většinou po silikonech vlasy mastí rychleji, ale po tomhle argininovém zízraku vůbec. Několikrát jsme kontrolovala to složení, jestli tam ty silikony vážně jsou :D

      Vymazat
  3. Teda, klobouk dolů, vzhledem k tomu, že vlasy nebarvíš, je tvoje přírodní barva naprosto úžasná. Jinak mně na třepící se vlasy pomohlo Orofluido nebo (a to hlavně, myslím) Shine so Bright od Lush. Já mám s vlasy většinou problémy po létě, celoročně jsou "akorát" splihlé. Teď mám od kadeřnice novou vlasovou péči od Revlonu, nějakou ultra extra výživnou, za strašný peníze, tak doufám, že to bude znát.

    kissabee.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na konečkách mám eště trochu barvu z předminulého roku a úplně se to nevymylo :D Ale nebarvím přes dva roky.
      Nad nějakými dražšími přípravky jsem taky přemýšlela, docela mě nedávno nalákala Levandule na Sebastien, ale taky je docela drahý :(

      Vymazat
  4. Téda tolik přípravků, já vy stačím se šamponem, kondicionérema stříkátkama s olejem jako Elseve a Glisskur (díky nim se mi už tolik netřepí) a to mi stačí. V dubnu jsem byla stříhat asi o 10 cm a už bych řekla, že jsou na původní délce. Ale mýt je, je taky za trest. Když doma luxuji tak je hlavice vysavače uplně zanesená mýma vlasama :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fuj, o tom mi ani nemluv. Vždycky se mi dělá špatně, když ty chuchvalce vlasů odstraňuju z vysavače... Brr.
      No vidíš, ty jsi ukzkový příklad dobrých vlasových genů :D

      Vymazat
  5. Co já bych dala za to, kdybych si mohla mýt hlavu obden. Já si jí musím mýt denně, protože bez mytí jí mám druhý den ráno naprosto promaštěnou :( Fakt vopruz... Mám to od té doby, co jsem vysadila HA. Přitom když jsem jí vysadila kdysi prvně, tak to mělo naprosto opačné následky - hlavu jsem si nemusela umýt i 3-4 dny a vlasy byly jak umyté... to byla paráda...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a úplně jsem ti zapomněla pochválit, jak ti sluší drdol s patkou :) A budu se opakovat, ale ta fotka s tím fénem nemá chybu! :D

      Vymazat
    2. Je pravda, že s HA se mi ty vlasy tolik nemastí, dřív to bylo horší, halvěn okolo čela...
      Nad vysazením taky přemýšlím, ale nějak se bojím, co mi to udělá s tělem, když jsem slyšela takový hrůzy :D Navíc si nejsem jistá, jestli je to nutný, jaterní testy mám v pohodě. Ale to padání vlasů, náladičky a kila navíc se mi nelíbí...
      Díky za pochvalu :D S fénem se vážně vyblbnu :D

      Vymazat
  6. Hele, docela mě navnadil ten šampon proti vypadávání vlasů. Nevysušuje? Já mám v poslední době hodně citlivou pokožku hlavy, tak se bojím experimentovat, ale něco proti vypadávání by bodlo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevysušuje :) Žádná lupáky hňupáky po něm nemám :) Jen ty vlasy jsou zacuchané a vrzavé... A je to asi i tím, že 2 minuty musíš masírovat pokožku hlavy.

      Vymazat
    2. Aha, to by mě ve sprše asi nebavilo, byla by mi zima :D

      Vymazat
  7. Já jsem taky měla období, kdy mě štvalo úplně všechno najednou, lupy, mastné kořínky, suché délky, podivný tvar, neschopnost růst... Teď už je to o něco lepší, vlasy jsem si celkem dala do kupy, ale stejně nikdy nepochopím, jak můžou být mastící se a suché zároveň :D. Jinak hezký článek :), na podobný se chystám už sakra dlouho :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, však mě trvalo jak dlouho s ek němu dokopat :D
      Jo to taky nikdy nepochopím :D Prostě jak jsou suché, tak je chce tělo vyživit a ono to nefunguje...

      Vymazat
  8. uf, dala si si prácu, ale je vidno, že si si dala záležať. ja neviem, čo by som v takomto príspevku písala, asi aj preto už skoro rok čakajú na recenziu prípravky na vlasy. jednak sa mi o takom niečo nejako blbo píše... no a na druhej strane, moje vlasy sú tiež príšerné. mám ich jemné, od malička, keď sa mi štiepia a lámu, tak za to môže pomotaný drdol. len ja akosi bez neho neviem byť. vlasy mám takmer do pása a večne mi zavadzajú. keď som sa ich snažila nosiť rozpustené, alebo zopnuté vzadu malým štipcom, hneď som mala pubertu na chrbte :-( ako malá som plakávala, lebo ma stále dávali strihať. všetky dievčence nosili dlhé vlásky a ja som bola furt ako chalan :-( odôvodnenie? máš strašne jemné vlasy, treba ich strihať aby spevneli. prd! výhovorka a klamstvo pre decko :-D inak mi rastú veľmi rýchlo (10 cm dám za 3 mesiace späť) a ani rýchlo sa nemastia, ani lupiny ma netrápia. používam šampón, masku a na končeky arganový olej. keď som si nerobila ten drdol, tak bolo všetko ok. prišlo leto a nepomohol ani olej.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díyk, Zuzko :) Taky si myslím, že to stříhání nepomáhá, mně se lámou i třepí, i když je mám poloviční :/
      Rychlost růstu ti závidím, ale zase pokud nerostou zas tolik kvalitní, je to asi trápení. Kamarádce právě rostou rychle a ještě krásné. Ta matička příroda je někdy hrozně nefér :D
      Arganový olej mě láká, až se omrzí dýňák, objednám a zkusím :)

      Vymazat
  9. Naprosto dokonalá jsou ilustrační fota. Ta mne pobavila. Úžasné jsou fotky, kde jsi ty, protože ti to na nich moc sluší a je jedno jestli s nebo bez :-)

    S vlasama je to věčný boj. Je to nelehké s tím pořád bojovat. Mně hodně začaly padat, teď se rozhoduji, co udělám. Asi to bude metoda pokus-omyl.

    Přeji ti tu nej hřívu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Marti :) Budeme spolut pokusný králíci ;)

      Vymazat
  10. Moc zajímavý příspěvek :-) Ten dýňák asi zkusím, mám doma olivový a na zábaly ho trošku řízku ricinovým :-)... To mi připomíná, že bych si dnes mohla ten zábal udělat...
    Mimochodem, na té poslední fotce máš moc pěknou rtěnku(?), co je to zač?:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, je to Barry M Vintage pink - ta co se už nedá sehnat :((
      Ricinový jse vždycky chtěla a v obchůdku u nás ho mají věčně vyprodaný, že si ho seniorky kupují jako projímadlo :D Apřes ent se mi ho objednávat nechce.

      Vymazat
  11. Chudáku :( Nezávidím. Na svoje vlasy sice taky občas nadávám (hlavně co jsem vysadila HA, tak docela prořídly), ale takový trápení nemám ani zdaleka.
    Napadá mě pár věcí: možná by ti paradoxně pomohlo nějaké barvení? Někdy se to tak děje; barvy obvykle nejsou příkladem supr péče o vlasy, ale někomu naopak udělají skvělou službu a vlasům to prospěje. Ale když říkáš, že už ses barvila dřív... :-/
    No a nebo jiná věc: henna! Verunky jsou hennou už proslulé, tak se omlouvám, že to sem cpu zas a znova, ale asi bych ji na tvém místě prubla. Ať už jen tu obyčejnou vitamínovou anebo i barvící, ono to je jedno. Hlavně nějakou kvalitní, ne tu z DMka... Ona henna sice docela vysušuje, ale pokud se do ní přimíchají nějaké oleje, tak se nic neděje a ozdravné účinky skoro na všechny vlasové neduhy jsou zaručeny! Případně lushovská henna, ta už je olejema sama o sobě nacpaná.
    A případně možná teda leccos jinýho z Lushe, jak už ti holky výše doporučovaly, na vlasy on má věci skvělý.
    Ilustraci jsem se sice taky zasmála, ale je to prostě přesně takhle :) Každý z těch typů třepení/lámání jsem denně potkávala u sebe, dokud jsem to neshodila. Teď se možná třepěj taky, ale aspoň to nevidím. :D

    Nadto se mi dnes zbořil další z mých životních mýtů: jsem si vždycky myslela, že kdo má do vínku dány špičkové nehty a pleť, tak má automaticky i prvotřídní vlasy a vice versa... a hele, ono ne. Teď nevím, jestli je to dobře nebo ne. Každopádně na fotce ty vlásky vypadají skvěle! ;-)

    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verunko, moc děkuji za tipy. S přelivem od Matrixu jsem měla vlasy lepší, ale chci ještě vidět svoji původní barvu, než mi vlasy zešediví :D
      O té vitamínové henně jsem nedávno četla a docela mě nalákala, právě proto, že nebarví. Kdybych chtěla znovu barvit jdu do Matrixu neco Caca od Lush.
      Mně se třepí i krátký, to je ten problém. I kdyby byly centimetrový, tak tam ten 2mm dlouhý roztřepený koneček najdu :D
      Nojo asi totak bude... Labradoora někde psala, že nemá nehty nic moc a koukni se, jaký má parádní vlasy :))

      Vymazat
  12. Prosím prosím, vím, že je to otázka mimo téma, ale co je to za rtěnku, kterou máte/máš na posledním obrázku? Moc hezká barva a sluší :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to Barry M Vintage Pink :) Bohužel se už nedá sehnat :/

      Vymazat
    2. Děkuju :-) Škoda, je fakt moc hezká..

      Vymazat
    3. Docela je jí pdoobná Rimmel Hydra Renew Vintage pink, ale ta mi přijde víc do fialova :)

      Vymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)