Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pátek 18. října 2013

Podzimní dekorace z listí

Pěkný večer všem :)

   Dnes vám přináším tip na podzimní dekoraci z javorového listí - miniaturní kytici růží :)


   Tuhle roztomilou věc mě naučila babička minulý podzim :) A protože se mi takováto hand made dekorace velmi líbí, přináším vám na ní postup.

Co budete potřebovat? 


Hromadu listí z javoru mléče (Acer platanoides) - vybarvuje mnohem lépe než javor klen (Acer pseudoplatanus) a nemá tolik tuhé nepřizpůsobivé listy jako platan javorolistý (Platanus acerifolia). Vybírejte menší listy a pokud chcete kytici ladit do jedné barvy, tak se zaměřte na stejně zbarvené listy.
Nůžky
Nitě stejných barev jako listí
Svíčku


Postup

1. Zapalte si svíčku pro správnou podzimní atmosféru :) A poslechněte si nějakou pěknou hudbu :)


2. Připravte si listy - do jedné kytice stačí 7-9 růží.


3. Nastříhejte si nit pro svázání růžiček - cca 25 cm stačí.


4. Vezměte si jeden list...


5. ... a začněte ho rolovat směrem k řapíku a lícovou stranou nahoru, aby byla růžička pěkně barevná.


6. Měli byste skončit takto. Snažte se, aby byl horní okraj širší než část přímo u řapíku - dosáhnete tím růžičkového tvaru, kdy je květ nahoře širší.


7. Ze strany začněte list stáčet do růžice.


8. Špičku laloku ohněte, aby netrčela do stran a list dorolujte.


10. Svažte připravenou nití a konce odstřihněte.


11. Ke svázání kytice si připravte 1 list velikostně podobný těm, z kterých jste dělali růže, a 2 malé. K tomu nit, cca 35 cm dlouhou.


12. Vezměte si všechny růžičky, naaranžujte je a položte do kabátku z většího listu.


13. Okrajové laloky listu ohněte a po stranách dejte menší lístky.


14. Kytici svažte a konce nitě odstřihněte. Kdo chce, může kytici ozdobit užší stuhou.


15. Zastřihněte vyčuhující řapíky.


16. Teď už stačí najít jen nějakou roztomilou vázičku a kytici do ní dát :)


Co se týče barev, můžete zkusit růže červené, oranžové, mnohobarevné nebo žluté :)


Listy časem samozřejmě uschnou, což jim vůbec neubírá na kráse.

Vlevo rok stará kytice, vpravo z čerstvého listí.


Navíc můžete růžičky využít k uměleckým fotkám :D




Tak jak se vám moje podzimní dekorace líbí? Znáte? Zkusíte?
Krásný víkend :))

30 komentářů:

  1. To je naprosto skvělý nápad, určitě vyzkouším. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je boží :) jsi moc šikovná Nikolko :)

    OdpovědětVymazat
  3. To je báječný nápad. To musíme zítra doma po procházce vyrobit. Nádherné!
    Krásné nehty!

    PS: hned se pozná, že tomu rostlinstvu rozumíš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, to už je jednuduše profesní deformace :D
      A ta procházka parkem je příjemným bonusem celé dekorace :)

      Vymazat
  4. Neznám a vypadá to báječně. Navíc to s trochou pomoci zvládnou i děti. Takže mockrát díky za tip:)

    OdpovědětVymazat
  5. Jé. to je moc hezké. :) Když na to nezapomenu, vyzkouším to příští týden. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A umotané, jen listy už nebyly tak pěkně barevné. I tak to ale vypadá moc pěkně. :)

      Vymazat
  6. To je nostalgie, dělali jsme to na základní škole v pracovních činnostech:-)

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji za skvělý nápad.Po obědě jsme na procházce se synem nasbíraly listy a už jsou "růžičky" ve váze.Krásná podzimní dekorace :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, to jsem moc ráda, že jste růžičky vyzkoušeli tak rychle :) Snad se synovi tvoření líbilo :)) (a teď jsme si nostalgicky vzpomněla na zvířátka z kaštanů :))

      Vymazat
  8. Super tip Niky.. takže jdu na listí.. :D:D
    A mám hned výmluvu proč se neučit, hihi :D:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D :D Peti, já požádala přítele, aby mi stáhl Sims 3 - to mám pak výmluvu, že jsem musela krmit dítě a je bakalářka jde stranou raz dva :D Obvykle jsem šprt, ale u bakalářky to nevypadá...

      Vymazat
    2. Musím se tedy bohužel přiznat Nikčo, že já jsem na tom s bakalářkou stejně..Bohužel, vůbec mi nezbývá čas, protože si musím dodělat ještě některé zkoušky - samozřejmě ty nejtěžší za celé 3 roky a ne a ne se podařit..

      Držím palce, ať jde psaní jedna báseň.. to zvládneme:)

      Vymazat
    3. Nikčo - jinak musela jsem to taky zkusit a ještě za tepla napsat na blog :D http://petulabook.blogspot.cz/2013/10/diy-kytice-z-listi.html tak snad nevadí :)

      Vymazat
    4. Určitě to nějak sesmolíme, jsme holky šikovný :) Jen to bude stát hodně úsilí, abychom se k tomu dokopaly :)
      No určitě nevadí, jsem ráda, že jsi to hend zkusila :))

      Vymazat
  9. Mockrát vám děkuji za komentáře :) Jsem ráda, že se dekorace líbila a že jste ji někteří i zkusili nebo zkusíte :))

    OdpovědětVymazat
  10. No tak to je fantastické!!!! Skvělý nápad, jsi moc šikovná a myslím, že se inspiruji, máš novou čtenářku! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ájo, moc děkuji :)) 185 je hezké číslo :) A já mám další blog na prozkoumávání, už tě mám v záložkách, až se vrátím z nákupů. jdu číst :)

      Vymazat
  11. Tak to je nádhera. Jsi moc šikovná. Já na tyhle věci nemám trpělivost. Ale občas mě něco chytne a taky něco vytvořím.

    OdpovědětVymazat
  12. Jééé děkuju moc za inspiraci :) Chystala jsem googlit nějakou pěknou podzimní dekoraci a už nemusím, vážně skvělý nápad :) A myslím, že bych to mohla zvládnou dokonce i já :D Hned odpoledne to zkusím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsme to zvládla já,tak ty taky ;)

      Vymazat
  13. vidím, že si sa do toho dekorovania pustila, to je super, lebo si nám ukázala nádhernú vec. a ja najbližšie skočím pre javorové listy, lebo toto je vážne krásne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě bych chtěla udělat nějaký ten věnec se šípky a budu kompletně podzimně vybavená :)

      Vymazat
  14. A já zrovna pořád vymýšlím, jakou podzimní dekorací oživit pokoj, děkuju za tenhle článek :)!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není vůbec zač :)) Snad se bude líbit :))

      Vymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)