Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pátek 29. listopadu 2013

DIY: Voňavoučká sůl do koupele :)

Ahoj moji milí čtenáři :)

   Přemýšlíte, co dát blízkým k Vánocům nebo k narozeninám? Že desátý balík ponožek už není to, co býval? A že hand made věci vypadají občas zvláštně? Tak dnes tu mám pro vás tip na hand made věc, co nevypadá divně a ani to nejsou ručně pletené ponožky :)


   Na tento nápad mě přivedla skvělá tuttobene, když dělala svoji citronovou sůl. Ovšem ne do vany, ale na masíčko, k rybičce a tak :) Původně jsem myslela, že vymyslela nějaký super návod na koupelovou sůl a ono ne :) Tak jsem si jí vyrobila sama metodou pokus omyl - nikde jsem nehledala žádné návody, jen se modlila, aby se to nerozpustilo nebo nezplesnivělo :) A protože se tak nestalo, ba naopak se to povedlo, tady máte návod :)

Co potřebujete:

1 velký pomeranč
500 g hrubozrnné soli
1 pomerančový olejíček (zakoupíte obvykle tam, kde prodávají aromalampy nebo v Manufaktuře)

Pozn. Dodatečně jsem četla názory, že je lepší sůl bez jódu, ale nedočetla jsem se proč. Pokud chcete luxusnější variantu, doporučuji sůl z Mrtvého moře, kterou seženete v Manufaktuře - 500 g vás vyjde na 159 Kč.



+ na ozdobení a uchování soli :
1 mandarinku
nádobu nebo pytlíček + něco na ozdobení (stužka, lak na nehty, glittry...)

Jak postupovat:

1. Nastrouhejte kůru pomeranče na jemném struhadle. Nastrouhejte opravdu všechno, ať nic nepřijde nazmar.


2. Kůru dejte na talíř a poté na topení proschnout. Nedoporučuji plátno, mohlo by do sebe nacucnout příliš esenciálního oleje z kůry.


3. Sůl si nasypte do dvou hlubokých talířů.


4. Pomeranč rozřízněte na dvě půlky a vymačkejte z něj šťávu na sůl. Na jeden talíř soli (250 g) přijde šťáva z jedné půlky pomeranče. Případně napadanou dužinu ze soli neodstraňujte, semínka ano.


5. Sůl se šťávou promíchejte a nechte sušit 24 - 28 hodin na topení. Nezapomeňte čas od času promíchat lžící, aby se zrnka neslepila.


6. Mandarinku si nakrájejte na kolečka a usušte na topení nebo v sušičce na ovoce. Před tím z nich trochu odsajte přebytečnou šťávu pomocí ubrousků.

Smiiiiile :))

7. Suchou sůl smíchejte s usušenou kůrou a kapkami pomerančového olejíčku. Já na každý talíř použila 15 - 20 kapek (cca1 ml).


8. Vše promíchejte a dejte na topení na dalších 6 - 10 hodin (podle toho, jak moc topíte :P).


9. Dejte do skleničky nebo pytlíčku, ozdobte sušenou mandarinkou a už jen čekejte, až někomu uděláte radost :))




Vidíte, a máte dárek, který uděláte v méně než 10 krocích ;)

Samozřejmě můžete zvolit i jinou parfemaci. Já se chystám třeba na tyto:

1. nasucho pražený strouhaný kokos + kokosové mléko + kokosové aroma
2. sušená kvítka levandule + levandulový olej
3. sušené okvětní lístky růží + růžový olej (kdo chce, může přidat i růžovou vodu)
4. pomerančová sůl (recept výše) + skořicový olej + trocha mleté skořice (ideální na Vánoce, jako ozdoba se skvěle hodí kůra skořicovníku)
5. semínka z vanilkového lusku + vanilkové aroma

   A je toho samozřejmě ještě spoustu, fantazii se meze nekladou. Jen bych doporučila vždy méně sušené části (květy, kůra, semínka) než oleje (esence). A to hned ze dvou důvodů:
a, mohli byste si ucpat odpad ve vaně
b, osobně mi není příjemné, když se na mě lepí plavající levandule :)

To je tak všechno, co bych vám k tomu mohla říct.

Co vy a hand made dárky? Budete letos něco dělat? Schválně, jestli někdo tu mojí pomerančádu zkusí :))

20 komentářů:

  1. Ty jo, to je hodně dobrý nápad!!! Kdysi jsem měla samé hand made dárky. Tohle doopravdy vyzkouším (ale nikomu to k Vánocům nedám, hezky si to nahamtím pro sebe :-D).

    OdpovědětVymazat
  2. ja som zvedavá so škoricou a levanduľový a teším sa, ako použijem tento pomarančový :-) super, že si napísala "recept" a postup, myslela som, že to bude náročnejší proces :-))) ešte by si mi mohla poslať recept na perníčky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdo to dělá ještě jednodušší, ale já chtěla zužitkovat i tu šťávu a nepoužívat nějaká chemická barviva :)
      Další várka pomerančové bude právě s tou skořicí, tak uvidím :))

      Vymazat
  3. To je perfektní návod. Určitě vyzkouším, tak díky za tip.

    R. UltimateChic

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, tak tady je ta koupelová edice. Bath salt a la mademoiselle M vypadá perfektně! Ve spojení s éterickým olejem bude i dostatečně voňavá. Obdarovaní budou mít velkou radost, Já bych ji určitě měla, pod podmínkou, že bych k ní dostala i vanu:DD
    K tomu jódu v soli, se trčitě někdo vyjádří. Ale rozhodně si myslím, že většině lidí to porspěje, vždyť my tady v nedaleké Karviné máme jodo-bromové lázně a koupel je moc příjmená. Jen je potom člověk docela unavený a definitivně připravený do postele:) Nesmí se to přehnat s délkou pobytu ve vaně. Co si pamatuju, tak akorát srdcaři to měli zakázané.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě... obzvláště si myslím, že třeba ta blahodárná sůl z Mrtvého moře taky není odjodovaná :) Srdcařům bych pak asi nedávala tu skořici, když zvyšuje krevní tlak.
      Vanu bych taky brala, takhle se jezdím cachtat jen k rodičům čas od času...

      Vymazat
  5. No to je paradni, vanu mam, veskere pribuzenstvo az na otce taky... Letim vymyt sklenicky :-)

    Tohle je super napad :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Jeee, to je super nápad :) Tu sůl koupím normálně v obchodě s potravinama?

    OdpovědětVymazat
  7. To je skvělé! Jsi vážně dobrá. To musí být příjemné, vůně pomerančů a horká vana...úplně jsem se zasnila.

    OdpovědětVymazat
  8. Obdivuji takhle kreativní lidičky :) šikulka Nikolka, třeba se jednou přemůžu a něco také vyrobím :D

    OdpovědětVymazat
  9. To budu muset někdy zkusit. Určitě hezký nápad na dárek.

    OdpovědětVymazat
  10. Nápad je to hrozně dobrý! Asi to někdy vyzkouším:)

    OdpovědětVymazat
  11. Jo jo, vypadá to moc pěkně. Měla bych se inspirovat, protože takový dárek by jistojistě potěšil třeba babičku :)

    http://anesagill.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  12. To je skvělý nápad :)! Já už hand-made dárky nedělala strašně dlouho, naposled snad ještě jako dítě.

    OdpovědětVymazat
  13. Tak to je bomba nápad. Zaujalo mě to natolik, že si zkusím udělat levandulovou :)

    OdpovědětVymazat
  14. Tak jsem se inspirovala, už mám doma tři skleničky pro kamarádky a plánuji vyrobit ještě dalších 5 skleniček! :D Opravdu to vypadá moc hezky, je to originální dárek a navíc to kráááásně voní :) Rozhodla jsem se to nadělit všem ženským okolo :D Děkuji za skvělý tip, jsem ti neskonale vděčná! :*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ti neskonale vděčná za tak krásný komentář <3
      Teď jsem taky kupovala další 3 balíky solí (víc neměli darebáci :D) a levandulový olej a z domiova si přivezla sušenou levanuduli a sušičku na ovoce, tak rozjedu ve velkým :) A jak říkáš - každá ženská to bude mít pod stromečkem :D

      Vymazat
  15. Všem vám děkuji za komentáře. Jsem moc ráda, že se vám nápad líbí :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)