Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pátek 6. prosince 2013

Jak vypadá kvalitní blog?

Milé čtenářky,

   dnes si odpočineme od kosmetiky i outfitů a zabrousíme na opět na téma blogování. Zajímá mě, jak podle vás vypadá opravdu kvalitní blog :)

Zdroj

   Na začátek bych ráda ujasnila jednu věc - kvalitní neznamená úspěšný. Existuje spousta (dle mého) kvalitních blogů, jejichž autorky nemají milion spoluprací, nejsou v novinách a nemají ani tisíc čtenářů přes GFC. To jen tak na začátek...

   Takže jak na kvalitní blog? Začneme třeba fotografiemi... Co si budeme namlouvat, fotografie vyjadřují autory stejně jako styl psaní blogu. Nemluvím tady o kvalitě fotografií - ne každý si může dovolit zrcadlovku, ne každý má geniální umělecký talent, Marťa tomu říká "oko" :) Samozřejmě, každý se rád mrkne na kvalitní, hezky umělecky utvořenou fotku. Ale jako čtenáři bychom se měli mrknout, kolik ta fotka zabrala autorce (autorovi) času. Protože pro mě je důležité vidět, že autor se svému blogu věnuje s chutí a jak jen to jde. Proto zde oceňuji více blogy s vlastními fotografiemi než s těmi staženými z internetu. Sama jsem si nedokázala představit, kolik zabere úprava fotek času, než jsem si založila blog. A nemluvím o nějakém vyhlazování vrásek, dělání modrých očí a bílých zubů. Stačí jen ořez, zvýšit kontrast popř. udělat koláž a máte zábavu na 30 - 60 minut. (A to nemluvím o tom, jak dlouho jsem popisovala fotografie ke článku o sbírce laků :).      A k argumentu: Nemám čas, se vyjadřovat moc nebudu. Chápu, že spousta z vás má těžkou práci, těžkou školu, ne každý trpí insomnií, aby psal články ve 2 ráno... Do tohohle bych tedy moc nezabíhala.
   Můžeme se také zaměřit na objekt fotoaparátu. Víte, že dělám nail art, recenze kosmetiky, občas líčení a občas outfit. Nejvíce času mi zaberou fotografie a článek celkově k recenzím, pak k líčení, nail artu a nejméně u oufitu. Tím nechci hanit fashion bloggerky, že tráví málo času s fotkami, to určitě ne. Jen píši, jak to mám já. V tomto bodě je pro mě kvalitní blog, kde vidím, že si slečna / paní hezky vyhrála se článkem a fotografiemi jako takovými. U fashion bloggerek třeba oceňuji, když se speciálně k outfitu nalíčí a vyberou jiné místo, než je prostranství před jejich prací.

  A co ještě může tvořit kvalitní blog? Video, třeba? Ne každý má náladu řečnit o kosmetice veřejně na youtube. A tohle je věc, kterou naprosto chápu. Ale pokud někdo tvoří video, tak už si s ním může nějak vyhrát. Movie Maker je v češtině a pochopila jsem ho i já jako naprostý počítačový idiot :) Proto spíš oceňuji vloggerky, které videu dodají třeba hezkou hudbu, zajímavě ho sestříhají, prostě si s ním dají trochu práci, i kdyby to měl být jen slide: Děkuji za zhlédnutí :)
   Víc se k tomu nebudu vyjadřovat, sama mám 2 videa a nemůžu do toho moc kecat :)

   A co ještě? Co třeba ta nejdůležitější věc - obohacování čtenářů o nové informace. Věc, která je velmi důležitá a tvoří část toho, proč se na blog vracíme. Pokud mi nějaká bloggerka doporučí věc, kterou neznám a kterou si zamiluji, automaticky si k ní půjdu pro další tipy. Mám pocit, že v tomhle ohledu kvalita mého blogu (jestli se dá mluvit o kvalitě) značně pokulhává. Nejsem ten typ, co zkouší nové věci, protože jsem od narození značně nedůvěřivý člověk, který se bojí jakéhokoliv kroku do neznáma. Max. vám dám tip na dobrý lak a to je tak nějak vše... A možná nějakou baštu :)


    Nebo je to snad schopnost zaujmout? Nebo schopnost uvolnit čtenáře a nechat ho zapomenout na každodenní starosti? Protože v tomto ohledu by byl nejkvalitnější blog Lucky, který mám moc ráda :)

   Ráda bych také řekla, že obdivuji autorky blogů, které se vypracovaly bez toho, aniž by všude zanechávaly odkaz na svůj blog, pořádaly giveaway každý měsíc, aby si zvýšily počet čtenářů, všude to propagovaly a psaly firmám žádosti o spolupráci, ne-li si za to říkaly ještě peníze. Ovšem každý má své morální priority trochu jinde.

   A poslední věc, ke které bych se ráda vyjádřila, jsou spolupráce. Osobně považuji bloggerku za lepší, pokud není prodejná a nekývne na každou nabídku, i tu kterou by si jinak nikdy nekoupila, ale když je to zadarmo... Asi jsem moc zásadová, ale sama bych do giveaway nedala např. něco, o čem nejsem 100% přesvědčená, že je to kvalitní a dobré. Nerada bych, aby mě vítězka proklínala se slovy, co jsem jí to dala za šmejd :) I když na toto bude mít asi většina z vás úplně jiný názor a já si ho ráda poslechnu a budu akceptovat.


Co říct závěrem? Neberte tenhle článek moc vážně, neberte vážně ani mě, ale napište mi, prosím, co podle vás dělá blog kvalitní a klidně mi hoďte odkazy na, podle vás, kvalitní blogy :)

Mějte se hezky a užijte si druhý adventní víkend :)

17 komentářů:

  1. Hezky clanek. Ja treba mam oblibene blogy, ktere nemaji tolik ctenaru, nejsou tak zname, ale ja je mam stejne radeji nez nektere uspesnejsi. Jsou mi sympatictejsi. Uprimne, ja bych snad ani sama nechtela, abych se objevovala v novinach a lide me poznavali :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsou mi ty menší blogy bližší :) Přece jenom jsem ráda, když si mě autorka jako svého čtenáře aspoň trochu pamatuje :D
      S tou slávou mám stejný názor... jen si představím, jak někdo šušká: Tamta blogerka byla v tramvaji tak hrozně nepříjemná, to je určitě kráva :D

      Vymazat
  2. Děkuji, že mne tu zmiňuješ. Ty si pamatuješ všechno, viď?

    Mne musí zaujmout něčím autorka. Jinak k těm fotkám: Ty netrvají dlouho, ani obléknout se není na dlouho, ale zkulturnit se natolik, abych se mohla fotit, trvá déle. Všimni si, že se některé blogerky fotí jen v brýlích. To je pak mnohem jednodušší. Nebo neukazují obličej. Problém je, když není ten správný fotograf, co umí se zrcadlovkou. Z kompaktu to není ono, ale i tak jsem mému dítku vděčná :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si pamatuji drobnosti, důležité věci mi hlavou velmi rychle prosviští :D
      Zajímavý fígl s těmi brýlemi :D To by nikdy nenapadlo, ale když to používají unavené celebrity po eltu, tak proč ne blogerky? .)
      Jj z kompaktu to vždycky vapadá jinak, ale radši mám fotky s menším rozlišením, kde si dá autorka práci než ty profi kterým se nikdo nevěnoval :)

      Vymazat
  3. Ámen! :o)
    Jak píše Martina, musí mě něčím zaujmout autorka. A co mě spolehlivě odradí, jsou brutální hrubky :o) neříkám, že se člověk občas nesplete, ale když mě v jednom článku praští do očí "vyděla jsem" a podobné skvosty, tak odcházím.. Nové blogy Ti moc neporadím, protože čteme víceméně ty samé, ale mým posledním objevem je http://kissabee.blogspot.cz/ ta holka je úžasná!
    Hezký víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, ámen :))
      Hrubky taky nemám ráda, občas něco proklouzně, ale když už po milionté vidím: Mě se to líbí! tak dostávám tik do oka :D
      Nové blogy nehledám, mám toho dost na čtení, zajímaly mě ty, co považujete za kvalitní :) Míšu čtu, sice podle ní kosmetiku nedělám (to jsme docela líná), ale dozvím se tam něco novýho a celkově je ten blog trochu jinačí :)

      Vymazat
  4. Zajímavý článek. :)
    Já se delší dobu držím toho, že je vždycky prostor na zlepšování. :) Sama ani nevím, co mě na blozích zaujme, asi osobnost autorky, styl psaní (co si budeme podívat, to dělá hodně) a fotky musí být aspoň koukatelné. Vím, co to dá práce vymáčknout něco z kompaktu, aby to aspoň vypadalo, ale dá se to... :)
    Spolupráce mi až tak nevadí. Ačkoliv je fakt, že někdy jsou to divné věci. (Já nevím, přišlo mi pár nabídek různých věcí, od čínského oblečení po úklidové prostředky a o tom asi na svém blogu moc psát nechci, tak jsem odmítla...) Jinak tedy ke spolupracím zaujímám naprosto opačný postoj, než obvyklé "s jídlem roste chuť", spíš naopak. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Osobnost autorky zaujme asi nejvíc, jak to tak vypadá :) Možná proto jako děsně nepříjemný a nezajímavý člověk nemám tolik čtenářů jako ostatní :D Ale nějak mě to nezabíjí, masová oblíbenost se mi nezamlouvá :) Ale je pravda, že mě občas mrzí, že tu komentují stále stejní lidé a ještě k tomu jen blogerky :D
      Takže recenze na Dr. Propera nebude? Škoda... :D

      Vymazat
  5. Doufám, že si tou insomnii nemyslela mne :-D Jak mne zrovna dneska o půl třetí ráno vytočilo, že mi uprostřed psaní vypadl proud :-D
    S článkem mi mluvíš z duše. Z těch nejčtenějších čtu pár, ale daleko raději mám ty menší blogy. Kde jde vidět ta snaha.
    S foťákem a úpravou fotek souhlasím... kolikrát jen to blbé ořezání trvá věky. A nedejbože, když děláš koláž.
    Souhlasím ale s Enkou, že blog, kde se dotyčná neumí vyjadřovat a na pěti řádcích naseká 52 chyb mne tedy sice zaujme, ale v životě už se tam nevrátím.
    S An zase souhlasím, že mne daleko víc, než fotky (jak si řekla, ne všichni máme tisíce a desetitisíce na zrcadlovky), mne zaujme styl psaní, případně to, jak je daná recenze kvalitní. Recenzi na deseti řádcích o 20 slovech mne nikdo nepřesvědčí o tom, že věc zkusil, natož že je recenze pravdivá. Naopak to budí dojem, že to autorku otravuje psát.
    Ke spolupráci... pokud mne věc zaujme, normálně bych do ní i šla, tak ji využiji, protože ušetřené peníze můžu investovat do bytu, dětí, výletů. Případně pokud mne produkt přesvědčí o kvalitě, do následné opakované koupě. To mi spíš daleko více vadí, když se na blogu s nějakým zaměřením objeví věc, která s ním absolutně nesouvisí. Proto se mi líbí kategorie Life a Beauty, protože tam je ten záběr blogu širší.
    To mne spíš pak pobaví, když píšu o lacích, kosmetice a výletech a přijde nabídka na módní spolupráci :-D To s vysmátým obličejem odmítám.

    Jak by dle mého měl kvalitní blog vypadat?
    Autorka by si o produktu nejprve měla něco zjistit, pídit se po složení, případně googlit o složkách. Protože byť jí třeba nějaká složka netrápí, ostatní ano a tak je potřeba na to upozornit. Články by měli mít nějaký řád. Gramatika by měla být více než slušná, ale známe to, každého občas popadne "to" a za boha se nedokáže vyjádřit, co přesně tím myslel.
    Recenze by měli být recenzí, nikoliv výsměchem. A produkt by neměli hodnotit po jednom použití, či po jednom týdnu, ale dát tomu čas.
    U fotek, alespoň aby nebyly extra rozostřené, ono bohužel ne vše jde vyfotit skvěle, když se nám klepe ruka.
    Měla by být osobnější. Vysloveně miluji, když se mi autorka s něčím svěří, nebo k dané věci přidá příhodu. Já chápu, že spousta lidí nemá čas a tak je delší články nebo tyto vsuvky naštvou/odradí. Ale pro mne se tím pádem ta autorka stává zajímavější, blog mi přijde osobnější a daleko raději ji čtu. Než když jde prostě přímo k věci.
    Blog má něco vyjadřovat o autorce... jako třeba u tebe, máš ráda Francii, Francouz je super chlap. Tvoji chlupáči ti dělají radost. Máš slabost pro to a tamto... :-)
    A spousta dalších věcí, které mne v tuto chvíli nenapadají, protože tu brečím nad dárkem od jiné blogerky :-D Takže to jsou zkrátka věci, které mi říkají, že ten blog sledovat má smysl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hergot, ty ses rozjela :D
      Ano mámslabost pro to (lak) a tamto (lak :).
      Přiznám se, že taky mám raději ty osobnější blogy, kde se něco o autorce dozvím. Pomáhá mi to utvrdit se v tom, že čtu někoho, s kým bych šla klidně na kafe :) A v tom mi pomáhají i ty videa :)
      Přiznám se, že jsem člověk typu: Rovnou k věci. Takže mám radši, když se v 5 kratších odstavcích dozvím, jestli ten produkt potřebuji, chci anebo to není nic pro mě. Na druhou stranu, když hledám recenzi ke konkrétnímu výrobku, který si chci koupit, tak zajdu ke Škodulce nebo tobě, protože tam si počtu o všem možném :)
      Ke gramatice jsem se už vyjádřila, každému něco může ujet, ale pravidla českého pravopisu jsou i na internetu :)
      Kolikrát nechápu, proč kosmetické firmy zvou na různé akce fashion blogerky, když se o ní často z blogu ani nic nedozvíme, protože o kosmetice jednoduše nepíší. Ale mají hodně čtenářů. tak firma automaticky předpokládá, že tím osloví nejvíce potencionálních klientů...

      Vymazat
    2. To víš, konečně mám doma téměř poklizeno, něco napsáno a naplánováno... tak jsem se konečně jala komentovat čtené blogy... bloglovin mi hlásí, že mne čeká dlouuuuuhá noc v podobě čtění 120 článků :-D

      Přesně jak říkáš, a když je mi sympatická, jak projevem, tak recenzováním... tak si ji člověk zaškatulkuje jako "kamarádku" a na další články se těší a čte to s nadšením. než že rychle překliká na konec.
      Jo, o všem možném, i nemožném :-D Ať žije má ukecanost. I když je fakt že máš pravdu, když mne produkt nezajímá, tak asi mám radši rychlé a krátké recenze, ale ty mne z 95% vůbec nenalákají se o ten produkt zajímat. Takže stejně skončím na googlu a hledám lepší.
      Na internetu je kupa věcí, četla jsem někde, že snad za tebe google udělá i graf :-D
      Niki, my si z toho nic neděláme, nás alespoň zdraví jen úzký okruh lidí a halooo masáže v podobě kosmetických akcí nás nechává chladné, ne? :-) I když takovej den se Sabčou, tebou, Hankou... jo, to bych si nechala líbit :-)

      Vymazat
    3. Na bloglovin radši nelezu :D To by byly tisíce článků :D
      Graf? Hmm to je zajímavý, zeptám se kamarádky, ta snad ví všechnoo :D
      A já bych zrovna na ty akce i šla, ale jen protože, že bych tam poznala holky, které by se mnou na to kafe asi jinak nešly :D

      Vymazat
    4. No, ja se pres bloglovin spis doatanu je cteni clanku, nez furt zapibat prohlizec. Tafy mi to drzi aplikace, ale zase se hur komentuje, takze to cekalo az budu u pc...
      Nastesti, pokud nekdo nevyda dalsi clanky, tak jsem pod cislem 60, to snad doctu :-D

      Mas pravdu, ja bych sla taky, ale ne kvuli tem holkam, nybrz kvuli tonu jidlu, ono to totiz na fotkach vzdycjy vypada tak kraaaasne :-D

      Vymazat
  6. Já si netroufnu říct, co dělá kvalitní blog... Můžu jenom říct své názory.
    Na první pohled čistý, zarovnaný, s jednotnou velikostí písma, bez hrubek, ne moc sluníčkový :). Mám ráda velké a přehledné fotky, zajímavá témata a styl, celkový přínos blogu pro mě (nové informace, zábava).

    Já nesnáším upravování fotek, a teď ani nemám kde, tak se prostě snažím vyfotit danou věc tak, aby už stačilo jenom zmenšit velikost a nic víc s ní dělat nechci - snad ty fotky nevypadají tak hrozně, člověk občas sám sebe neumí objektivně zhodnotit... :/ :D

    A spolupráce? K tomu jsem se nedávno taky vyjadřovala, každý jak chce. Ale pobavilo mě, že mi včera přišla nabídka na Firmoo, které jsem před pár měsíci tak kritizovala :D

    Jo a když se řekne kvalitní blog, jako první mi přijde na mysl Mitsuuko. A už naposledy, souhlasím s tím, že do giveaway bychom měly dávat pěkné dárky, které bychom se nestyděly dát kamarádce. Bohužel s tímhle mě v poslední době překvapily dva blogy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj foťák má problémy právě s kontrastem, takže tohle dodělávám, pokud je to nutné a věc vypadá tak nějak reálněji :)
      Haha Firmoo mi taky dneska psali, že prý objevili nějaké sponzorované články, co jsem napsala. Bych chtěla vědět kde :D :D

      Vymazat
  7. Hezky sepsáno Nikolko. Kvalitní blog? Toť otázka. Já to mám spíš podle oblíbenosti ale důležité jsou pro mě i informace. Rozhodně mám ráda, když jsou u článku hezky nafocené fotečky a jak zmiňuješ nemusí mít člověk hned zrcadlo, spíše jde o kompozici a hlavně aby byl správně zaostřen objekt. I já mám dost často problémy s focením :D Dále mě musí zaujmout styl psaní, což se nedá říci u mému blogu prostě nenám slohový talent. Ale co třeba se časem nějak záživnějši rozepíšu :D Já mám prostě své oblíbené blogy, ke kterým se ráda vracím a radši preferuji blogy s menším počtem čtenářů. U těch větších vždy projíždím skoro jen fotky a když zaujmou tak jdu číst aj celý článek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě dneska pobavilo, když u jedné blogerky chválily čtenářky, že k tagu přidala vlastní fotky :D Hm a co děláme my ostatní celou tu dubu, že?
      Ze slohů jsem dostávala 2-3, asi taky nejsem nejlepší pisatel :D
      A ano, taky preferuji menší blogy :)

      Vymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)