Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pondělí 6. ledna 2014

Roztoky na kontaktní čočky - který je nejlepší?

Pěkné pondělí všem :)

  Snad vás neodradím článkem, který nebude o pečující ani dekorativní kosmetice, ale o věcičce, kterou hodně z nás používá. Věřím, že dlouholetí nositelé kontaktních čoček už svého favorita mají, ale možná pomůžu s výběrem těm, kteří se na čočky teprve chystají :)



   Čočky nosím 3 roky a něco. Za tu dobu jsem vyzkoušela 5 roztoků různých cenových kategorií a zakotvila jsem u jednoho. Ale všechno pěkně postupně...

Většinu roztoků už nemám, popř. mám jen krabičku nebo pouzdro, proto jsou fotografie z internetu.

OPTI - FREE - Express



   S tímhle roztokem jsem začínala. Nabídl mi ho kontaktolog v optice a já ho podezřívám, že to udělal kvůli ceně. Na internetu seženete 120 ml za 177 Kč, ale v optice a lékárně zaplatíte o sto korun víc.
   
   Obyčejně k recenzím ofic. popis nedávám, tady je to určitě vhodné.

Roztok OPTI-FREE Express 120 ml s pouzdrem je jeden z nejpoužívanějších univerzálních roztoků pro měkké kontaktní čočky. Kontaktní čočky dezinfikuje, zvlhčuje a odstraňuje z nich usazeniny různého typu. Stejně tak se používá k oplachování a uchovávání kontaktních čoček.

   S tímhle roztokem jsem měla opravdu pocit čistých čoček i povrchu oka. Dobře odstraní usazeniny na čočce, aniž byste je museli mnout v prstech, a tak nehrozí jejich natržení (i to se mi stalo u jedněch drahých, ale ne příliš kvalitních čoček). Roztok nijak neštípe v očích. S pouzdrem jsem neměla naprosto žádný problém. Jedinou nevýhodu vidím ve vyšší ceně.


   Jenže po nástupu na VŠ jsem neměla čas na brigády, a tak jsem hledala levnější variantu. Mé oko s čočkou padlo na roztok ReNu a nakupování na eshopech.

ReNu MultiPlus



   
Ofic. popis:


Roztok ReNu MultiPlus od společnosti Bausch & Lomb je vícelúčelový roztok s Hydranátem, určený pro kompletní péči o všechny druhy měkkých kontaktních čoček. Tento víceúčelový roztok oplachuje, dezinfikuje a zároveň čočky hydratuje a odstraňuje usazené proteiny a lipidy obsažené v slzách. Ve složení tohoto roztoku je i kyselina boritá, která vyrovnává narušené pH na kontaktních čočkách. Látka Poloxamine odstraňuje vnější zbytky buněčných tkání.

   Podle popisu by se mohlo jednat o kvalitní roztok pro měkké čočky. Kyselina boritá je pro oči príma věc (asi znáte borovou vodu). Ale nechápu, proč ji výrobce vyzdvihuje, když ji najdete ve většině roztoků. Takže kvůli ní jsem si roztok nezamilovala. A vlastně kvůli žádné vlastnosti tekutiny.
   První věci, která mi na něm vadila, je fakt, že čočky se přeci jenom musí trochu mnout. Po klasickém opláchnutí mi na na čočkách zbylo ještě trochu usazenin. A to se mi moc nelíbilo.
   Druhý problém je spojen s tím prvním - po nasazení čoček jsem neměla pocit dokonale čistých odpočatých očích. Jako bych místo roztoku použila vodu (což nikdy nedělejte!, ale lepší přirovnání mě nenapadlo). Čočky nebyly tak měkké a přišlo mi, jako by trochu dřely :/
   Jako plus beru, že jsem vůbec nezaznamenela nějaké štípání v očích.


   Tak jsem šla zase o dům, pardon roztok, dál...

Horien



Ofic. popis:

Roztok Horien 120 ml je univerzální roztok pro všechny druhy měkkých kontaktních čoček. Díky svému složení výborně čistí, oplachuje, dezinfikuje, lubrikuje, zvlhčuje a slouží k bezpečnému uchování. Není potřeba kontaktní čočky mnout, pouhé opláchnutí a namočení udrží čočky čisté.

   Roztok Horien mě mile překvapil. Má naprosto stejné vlastnosti jako OPTI - FREE, ale jeho cena je o něco příznivější. Čočky perfektně změkčí, zbaví nečistot bez mnutí a nijak neštípe v očích. Čočky s ním dlouho vydrží v perfektním stavu. Oči pak s nimi nejsou vůbec suché a řezavé.


   Ovšem jsem ženská. Blogerka. A takový druh rád zkouší nové věci. Takže jsem ze zvědavosti vzala chladivého brášku...

Horien CoolFresh


Ofic. popis

Roztok Horien CoolFresh 120 ml je univerzální roztok pro všechny druhy měkkých kontaktních čoček. Díky svému složení výborně čistí, oplachuje, dezinfikuje, lubrikuje, zvlhčuje a slouží k bezpečnému uchování. Stačí 2 kroky – pouhé opláchnutí a uložení v roztoku Horien CoolFresh udrží čočky čisté.

   To že má tenhle roztok v názvu Cool, není jen tak. Od klasického Horienu se liší chladivým pocitem, který má zanechat po použití. Ale chladivý v tomhle případě není moc výstižné...
    Chladivý bych popsala jako štípavý, nepříjemný. A hraničí to až s pálením. Není to nic, po čem by vám zrudlo oko a vy si ho hodinu museli mnout. Ale ten nepříjemný, pálivý pocit je asi 3-4 sekundy poté, co si čočku nasadíte.
   Jinak bych s ním byla spokojená. Má skvělé čisticí vlastnosti jako klasické Horien. To pálení (pro někoho dokonce příjemné, jak jsem četla), mu však neodpustím.


   A nakonec jsem zkusila ještě jeden, pátý roztok. Když jsem v létě jela k moři, potřebovala jsem menší cestovní balení než je 360 ml. Ale zapomněla jsem na to a nestíhala si roztok objednat z eshopu. Tak jsem se vydala do lékárny, kde měli jen větší roztoky, a poté do Grand Optical, kde jsem si koupila 90 ml roztoku iWear, což je tamější značka.

iWear All-in-1-Supreme



Ofic. popis:

iWear All-in-one Supreme je izotonický, vodní víceúčelový/ dezinfekční roztok (obsahující polyhexanide 0,0001 %) k čištění, oplachování, dezinfekci, uchovávání a odstraňování bílkovin.

   Někde jsem četla, že iWear vyrábí CibaVision (čočky AirOptix, Dailis, FreshLook) ale i CooperVision (čočky Proclear, Biofinity, Frequency 55, Biomedics 55, Avaira). CibaVision vyrábí relativně drahý a kvalitní roztok SoloCare Aqua, a méně známý AO SEPT PLUS, roztok na peroxidové bázi. CooperVision vyrábí roztok OptionsMulti. 
   Ovšem na lahvičce mého roztoku je napsáno Distrubuted by GrandVision. Se v tom pak vyznejte...

   Nemám zkušenost ani s jedním z produktů. Zato mám zkušenosti s tímhle iWear. A ne dobré. Tak v 50% mě z něj štípalo v očích. Byl to trochu jiný druh štípáni než u Horien CoolFresh a řekla bych, že víc nepříjemný. Tady byste ten chladivý efekt hledali opravdu marně. A nepřišlo mi, že bych s ním měla čočky 100% čisté. Určitě je v tomto lepší jak roztok ReNU, ale Horienu ani OPTI-FREE se nevyrovnal.

   Věcí, která mě rozhodně zaujala, je pouzdro s těmi stříbrnými ionty. Jestli je to kec nebo fakt, nevím, ale samotné pouzdro je největší ze všech, co najdete u zmíněných roztoků.

Srovnání velikostí pouzder:
Nahoře Horien, dole iWear

   A teď si ukážeme srovnání cen (přepočteno pro nejvýhodnější balení 360 ml).

OPTI-FREE Express - 289 Kč
ReNu - 259 Kč
Horien - 199 Kč
Horien CoolFresh - 206 Kč
iWear - v kamenné prodejně seženete 90 ml za cca 180 Kč (přepočteno podle množstevní slevy u Horienu cca na 300 - 350 Kč, ale pravou částku v prodejně nevím). Na zahraničních eshopech (na českých není k dostání) seženete 360 ml za 9 € (cca 243 Kč).


A co z toho plyne? Za ReNu, iWear a Horien CoolFresh bych už peníze nedala. Za OPTI - FREE ano, ale levněji vychází klasický Horien, který udělá tu samou službu. Proto je vítězem jasný...

tramtadadá - HORIEN :)



Co vy a roztoky na kontaktní čočky? Máte svého favorita? :)

Mějte se hezky :)

P. S. Ceny jsou z eshopu vašečočky, který mám nejraději díky příznivým cenám a velkému množství výdejních míst, takže ušetřím na poštovném.




24 komentářů:

  1. Zkoušela jsem jich také mnoho..většinou mi vyhovují, takže nemám problém

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem věrná prakticky osm let Opti free. Před lety jsem díky doktorce vyzkoušela něco, co se snad jmenovalo Visions (dost možná kecám, neb na internetu ho teď nemůžu najít) a pálilo to jako čert. Jednou jsem jako dárek dostala Options multi, který nebyl špatný, ale příšerně mě rozčilovaly moc mělké "domečky na čočky" a když jsem si trochu roztoku chtěla během dne kápnout do očí, protože se zrovna čočky rozhodly škrábat, pokaždé mi oko podráždil. Krom OF mi vyhovuje ještě Gelone, který jsem ale zatím viděla jen na eshopu cocky-kontaktni, 360ml za 289,-.
    Jinak pro koupi OF doporučuju čočkovník, kde 355ml stojí 249,-, plus mají balíčky po dvou či třech baleních, kdy se logicky cena jednoho kusu ještě snižuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za připomínky :))
      Na čočkovníku jsem kupovala asi jednou, ale dřív tam Horien neměli. Teď ho mají a za stejnou cenu jako na vašečočky. Ovšem moje čočky na čočkovníku vychází o 70 Kč levněji, jak tu na to koukám, takže možná příště nakoupím tam. Výdejní místa mají oba ehsopy stejné, pokud vím :)
      Jinak domečky na čočky je moc hezký výraz, roztomilý a ještě se rýmuje :))

      Vymazat
  3. Víš, co je dobré? Ani nenosím čočky, ale stejně mě článek bavil. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, to mám radost :))) A já si říkala, jak to půlku lidí nebude bavit, protože nečočkují :)

      Vymazat
  4. Ja tedy cocky nosim, ne furt...musela jsem si i kvuli nim menit ridicak :-)
    Ale jak mam maly oci, tak jsem vyherce tech nejdrazsich night & days... A davat za ne rocne od 900-1200 a to 4x... To je na palici.
    Ale zase asi diky nim...mi doporucili prave ty...co ty jsi pouze uvadela, ale nemas s nimi zkusenost.
    A ja musim rict, ze se v tom teda nevyznam, ale vycistili cocky vsechny v ocich nedrazdily a ty obaly na cocky maji velmi ppdobne horientu...velke, bilo zelenkave.

    OdpovědětVymazat
  5. Tiež mám teraz Horien a som spokojná. ReNu mi nevyhovoval, to si pamätám. Tomu púzdru nejako neverím, a to, že je najväčšie tiež nie je nič moc, lebo miniem o to viac roztoku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky tomu nevěřím :) A s tím plýtváním máš pravdu, mně zase nevyhovovalo díky tomu, že bylo příliš velké na cesty a v taštičce zabíralo zbytečně moc místa.

      Vymazat
  6. Používám SoloCare Aqua a vyhovuje :).

    OdpovědětVymazat
  7. asi jsem divná, ale já roztoky vůbec nestřídám, používám už xxx let solo care :D jinak musím říct, že to pouzdro od iwear je úplně, ale úplně stejné, jako právě pouzdro od solocare (včetně těch stříbrných iontů), takže na tom výrobci asi něco bude ..
    každopádně, potřebovala jsem nedávno taky menší balení a solo care zrovna neměli, tak jsem vzala biotrue - a musím říct, že mi přišel možná lepší než solo, měla jsem pocit lepšího zvlhčení, ALE musí se u něj čočky mnout, což mě pokaždý nebaví ...
    žádný z těch tvých jsem netestovala, ale občas je vidím zdarma jako dárky, tak horien a opti-free zkusím a uvidíme, třeba budu překvapená :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jako dárky jsou relativně často (vedle pouzder a kapek).
      Mnutí mě taky nebaví, zbytečně to zdržuje a to se mi ráno, když pospíchám, nebo večer, dkyž chci jít spát, nehodí.
      V tom případě nechápu, proč se Grand Optical piplali s nějakým roztokem, když mohli prodávat Solo Care :D

      Vymazat
  8. To je zajímavý článek. Čočky nenosím, vůbec o nich nic nevím, a proto mne to moc zajímá. Chtěla bych vědět víc i tom, jak se nasazují a vyndavají a jak to vypadá v těch pouzdrech. Jaké čočky vůbec existují. No prostě všechno...moc bych někdy chtěla vyzkoušet ty barevné, ty co "zvětší" oko. Jen se toho obávám, že mě to bude bolet nebo to nepůjde vyndat atp.

    OdpovědětVymazat
  9. Čočky nenosím (mám obavy, abych si "nevydloubla" oko :-D) ale radeji nosím brýle, i když chodím většinou bez nich ....:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dloubání oka nehrozí, spíš jsem si párkrát blbě chytla spojivku :D

      Vymazat
  10. šošovky nosím už dlhšie a zatiaľ mám skúsenosť len zo značkou RENU, vyhovuje mi veľmi a nemenila by som :)

    werushberry.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  11. A pro mě je zase Horien ten nejhorší :D JInak s tím Opti Free souhlasím, já ho mám nejraději a už jsem mu dlouho věrná. Ještě doporučím Laim Care, ten je také super a hodně levný. Já ho kupuji v optice za 209kč a přijde mi skoro stejný jako Opti Free ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, a proč, Molie? Mně právě přišel srovnatelní s tím OF :)

      Vymazat
  12. ReNu jsem měla jednou a nijak moc mi nevadil, ostatní zobrazené neznám. Jinak jsem většinou používám BioTrue :)

    nicolexs.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Už to bude 8 rokov čo nosím šošovky a Opti Free som používala od začiatku. Bola som mu verná roky, ale bohužiaľ mi prestal vyhovovať. Začala som mať časté zápaly očí a bohužiaľ to bola vina toho roztoku. Podľa mojej očnej si akoby baktérie na ten roztok už zvykli a nebol taký účinný ako zo začiatku. Preto mi aj poradila roztoky striedať, ale myslím si, že je to každého individuálna vec. Ja to mám bohužiaľ takto, že občas musím použiť aj iný, aby bolo všetko OK. Skúšala som aj ReNu, ale nejako ma nenadchol a v poslednej dobe si kupujem roztok Gelone, ku ktorému je aj antibakteriálne púzdro s iónmi striebra a zatiaľ som veľmi spokojná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za užitečnou informaci, zkusím je taky střídat hned, jakmile se objeví nějaké problémy :)) Asi je to jako u krémů na obličej a šampónů, taky si po nějaký době na i ten nejúčinější produkt zvyknou.

      Vymazat
  14. I když je článek již staršího data, dovolím si reakci. Iwear all in one supreme = OPtifree pure moist. Dedukuji podle popisu, na obou lahvičkách je uveden výrobce Alcon. Sama za sebe musím říct, že je z toho, co jsem zkoušela, asi nejkomfortnější. Potom taky- ne každý roztok je vhodný na každé čočky. Renu se třeba vůbec nemá používat s Air Optixy. čočkuju dlouho, nakonec jsem zakotvila u kombinace Biofinity a Optifree. Dovolím si ještě něco odkazů- jak koupit čočky z Grandopticalu pod originálním názvem a jaké roztoky na jaké čočky :-)
    http://www.cocky.cz/clanky/pece-o-kontaktni-cocky/nepodcenujte-vyber-vhodneho-roztoku-na-kontaktni-cocky
    http://www.cocky-kontaktni.cz/informace/pravda-o-kontaktnich-cockach-iwear.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=CZ_S_Z_Cocky_cocky-alcon-iwear

    tei

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj, pěkné srovnání. Já jen nechápu, co vám vadí na tom RENU :O já jsem vždy používala jedině ten a nebyl nikdy problém. Jedině teď jsem zkoušela u kamarádky https://eshop.fokusoptik.cz/roztoky/solocare-aqua, no při tom mě trochu svědily oči. Nicméně asi začnu zkoušet i ty vaše tipy, možná to bude ještě lepší, díky za článek :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně ten Renu přijde prostě jak voda :) A přišlo mi, že po něm čočky nevydrží tak dlouho vlhké... Solocare Aqua mám teď a jsem s ním moc spokojená, krásně čočky vyčistí, hydratuje a mě naštěstí neštípe. Holt je potřeba zkoušet a zkoušet. Přeci jen má každý ty oči jiné :)

      Vymazat
  16. Pekny clanek. Urcite hodne lidem pomuze´. Ale je to individualni. Me se treba nejvice osvedcil tento roztok - https://www.kontaktni-cocky-levne.cz/roztok-ao-sept-plus-360-ml a jiz jiny nepouzivam

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)