Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sobota 11. ledna 2014

Tipy na divné filmy na víkendové večery :)

Hezký sobotní podvečer :)

   Musím říct, že jsem velký milovník filmů, herectví jako takového a návštěv kina i divadel. Dobře udělaný film je pro mě víc než zábava, je to způsob, jak vidět svět jiným pohledem a přemýšlet nad věcmi, které by mě jinak ani nenapadly. A jako člověk hloubavý, poněkud depresivní (což se nezdá a snažím se to maskovat kousavým humorem), mám ráda tak trošku divné filmy. Takové, které mi něco dají a já o nich přemýšlím třeba dalších pět bezesných nocí. Pokud jste podobného smýšlení, zvu vás na pár vyvedených M. ovies... tedy movies :)


Faunův labyrint (El laberinto del Fauno)

   Když mi tenhle film před 4 - 5 lety táta pustil (taky velký filmový fanda), říkala jsem si, co je to za pohádku. Což si budete říkat asi v prvních 10 minutách. Po shlédnutí jsem zůstala s otevřenou pusou a říkala si, že takovou složitou, morbidní fantasy bych svému dítěti nepustila ani za nic. 
   Děj netřeba popisovat, protože hlavní jsou v tomto případě kulisy, masky, hudba a celkové provedení tohoto filmu.
   Pokud chcete o něčem přemýšlet a mít otevřenou pusu dokořán, určitě mrkněte. Více zde.


Dnes už legendární postava

Melancholia


   Pokud vás v kinech momentálně zaujal film Nymfomanka, asi vám nemohl uniknout její režisér, Dán Lars von Trier, mistr dánského filmu. Jedni ho zatracují pro nepřístupnost, s jakou točí své filmy. Protože filmy tohohle Dána vždy pochopí plně jen on sám. 
   Film, v kterém exceluje Kirsten Dunst a Charlotte Gainsbourg (mimochodem její matku asi znáte díky této písni), pojednává o dvou sestrách, kterým do života vstoupí jedna malá planetka ohrožující tu naši. Ve filmu vidíte pohled obou, jak se s danou situací vyrovnají a i to, jak jejich život vypadal před. 
   Dost působivý film, který každý chápe po svém. O tom svědčí i komentáře na ČSFD.



Ztraceno v překladu (Lost In Translation)

   Kdo tu trpí nespavostí? Protože zrovna ona hraje klíčovou roli v tomto filmu režisérky Sofie Coppoly (mimochodem doporučuji její i jinak zatracovaný film Marie Antoinetta). 
   Představte si, že jedete do Tokia a i v tomhle přelidněném městě se cítíte sami. Nespíte, nudíte se, a tak se vydáte do baru, kde potkáte spřízněnou duši. Jenže jste tu oba na návštěvě a časem se budete muset rozloučit.
   Skvělý film o krátkém přátelství dvou lidí s excelentním Billem Murrayem a Scarlett Johansson není tolik těžce stravitelný jako dva předchozí a troufám si tvrdit, že osloví víc lidí. Občas tam narazíte i na humor :) Více zde.



Věčný svit neposkvrněné mysli (Eternal Sunshine Of The Spotless Mind)


   O tomto filmu už jsem se jednou na blogu zmínila a to ve článku o GS STARS Clementina. Poprvé jsem ho viděla kdysi na ČT2. A na ČT2 dávají vždycky... poněkud zvláštní filmy, dalo by se říct. A on tenhle film zvláštní je. Je o poněkud nevyrovnaném páru, temperamentní dívce se spontánními nápady a usedlém introvertním muži. Jenže ono to přestane klapat a dívka (Kate Winslet) si rozhodne vymazat všechny vzpomínky na expřítele, Jima Carreyho (jediná role, kde ho můžu vystát). A Jim je z toho tak nešťastný, že si rozhodne vymazat vzpomínky taky. Ovšem při procesu si uvědomí, že mu dívka není lhostejná a chce své vzpomínky zachránit za každou cenu.
   O tom, jak to dopadne, se přesvědčte na vlastní oči. Originální film s řadou skvělých herců (Kirsten Dunst, Mark Ruffalo, Elijah Wood) má na ČSFD 86% a dle mého by zasloužil i 90%.



Na Hromnice o den více (Groundhog Day)

   Máte-li slabost pro Billa Murraye, mám tu pro vás další tip na film.
   Představte si, že uvíznete v jednom konkrétním dni a nemůžete s tím nic dělat. Nepomáhá ani sebevražda ani ujet někam daleko. Co byste dělali, kdybyste mohli udělat něco, co bude bez následků? Docela zajímavý nápad, nad kterým budete chvilku přemýšlet :)
   Jo a ten  roztomilý svišť je příjemným bonusem :) Na ČSFD má film slušných 85%.



Viděli jste nějaký film z mého výběru? A jaké filmy máte rádi vy? Přijímám veškeré tipy na dobré filmy :))




44 komentářů:

  1. Ten první film mě fakt dost zaujal:) Super tipy, zrovna dneska jsem přemýšlela, že bych zase mohla kouknout na nějaké pro mě nové filmy:)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to posledne si teda pozriem uz len vdaka tomu poslednemu screenshotu kde je bluray Fulciho Zombi 2 ;D (btw odporucam :D:D) Zboznujem take odkazy na ine filmy :D
    Inak poznam vsetky filmy no nevidela som ani jeden, hanba mi :D Ale uz su v to-watch liste:D
    Ked som uz spomenula toho Fulciho, mne sa velmi pacil jeho film The Beyond, ktoreho koniec (a soundtrack) ma absolutne dostal :D
    macabre-moon.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem s emrkla, o čem by byl The Beyond a mám pocit, že bych z toho nespala :D Já jsme děsnej strašpytel.
      On existuje i watchlist? :D V tom případě mám na něm spoustu slavných filmů, kkkterý kdokoli už viděl a mně tu leží jen v počítači.

      Vymazat
  3. Koukám, že depresivnost a kousavý humor máme společný... ;)
    Tak jo, viděla jsem Fauna, hromnice a věčný svit, každý film byl skvělý, každý po svém. :)
    Melancholii, jakož i cokoliv dalšího od Triera mě láká, ale po Antikristovi se bojím. A zbylé filmy zní zajímavě, jen zombíky si asi nechám ujít... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zombíci jsou prostě oddechovka :) Ale nápad zajímavej :)
      Antikrista jsem ještě neviděla :/ Ale u Melancholie se určitě bát nebudeš, jen pokud by si mě problémy s apokalyptickými myšlenkami :)

      Vymazat
    2. U Antikrista ani tak nejde o to, že by se člověk bál, spíš je to takový trochu morální hnus, co zanechává.
      To já se nebojím ani u hororů... :))

      Vymazat
  4. Já viděla Fauna, Melancholii a Teplá těla. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teplá těla zní snad ještě hůř než Mrtví a neklidní :D :D :d

      Vymazat
  5. Zaujal mě film Ztraceno v překladu - už jsem o něm slyšela, ale nikdy jsem ho neviděla. Jinak Faunův labyrint mě vždycky děsí a zároveň fascinuje dohromady... Když někdo zmíní tento film, vybaví se mi právě fotka,kterou jsi přidala k tomuto filmu :)

    Já jedu spíš na seriály a když si pustím nějakej film, tak je to romantická komedie, která mě akorát vždycky naštve, že já to tak nemám :D Ale teď mám rozkoukanej film Adamova jablka (zatím to je opravdu dobré!), pak tu mám nachystaného Velkého Gatsbyho, We´re the Millers a Intouchables.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Adamova jablka jdu mrknout, díky :))
      Intouchables je perfektní film :) Jo a romantický komedie jsme si zakázala přesně z toho důvodu, jak píšeš. Pan Darcy prostě nikdy nepřijde... :D

      Vymazat
  6. Na hromnice o den viac a Faunov labyrint je bombaa!!! Strateny v preklade ma velmi nebavil. Ostatne musim pozriet jednoznacne .D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kamarádka u Ztraceno v překladu usínala, podezřívám jí, že se jí ten film nelíbil kvůli tomu, že netrpí nespavostí :D Ne, chápu, pro někoho to musí být nuda :)

      Vymazat
  7. Divné filmy naprosto miluju. Naprosto miluju filmy od Burtona s Johnny Deppem. Z tvého výběru rozhodně zkouknu ten první. Díky za tipy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Burton je klasa! Už se těším, až přijede do Prahy osobně zahájit svoji výstavu :)

      Vymazat
  8. Mame stejny vkus na filmy. Jeste takovy dva scifi zajimavy...Valka světů.Černá labut,K tem co mam nej-Vyměřený čas s Justinem Timberlakem,k zamyšlení Betonová zahrada-starší ale dost zajímave zachycení vztahu sourozenců,Voda pro slony-,Hodiny-ottoje smes filmu,ktere se mi zatim neomrzely

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasne je jich vic ale z hlavy si ted nevzpomenu :) ale jak budes chtit tak se pak mrknu do pc a dam dalsí tipy :)

      Vymazat
    2. Hodiny je jeden z můj nejoblíbenějších filmů :) Tomu nejde snad nic vytknout :)
      Černá labuť je divná. A úplně se mi z ní dělalo špatně, jak si tam zatrhla tu záděrku na prstu, fuj!
      Válka světů je prima sci fi, ostatní neznám, jdu mrknout :))
      Další tipy beru :)) Po zkouškovým bude spousta času ;)

      Vymazat
    3. Vše by si měla najít na Ulož.to. Rada mám ještě Ti druzí-s Nikol Kidman,Truman show,8mm....komedie- Co ty jsi za číslo,Dál než se zdálo,Zkus mě rozesmát,Zkažená úča, zbytek filmů mam v pc v práci,tak zítra . Sama si to poustim jen kdyz najdu cas,ale je fakt ,že nektere jsem videla nekolikrat :D
      Koukala jsem v noci na Fainův Labyrint-chybělo mi víc emocí v tom filmu ale příběh byl pěkný

      Vymazat
    4. Díky! :)
      Jako že ti chybělo víc emocí ve scénáři enbo to neuměli zahrát ty herci? Je to zvláštní film... tak trochu bezcitnej, ale zárovŇ hrozně emotivní :D

      Vymazat
    5. Víc emotivní prožití jak herců ta i scénář mohl být víc propracovanej,ta holka neměla teměř strach z toho fauna,takže prostě zvláštní,ale záměr by byl dobrý ale chybá mi to víc propracovat v emocívh.

      Vymazat
  9. Viděla jsem akorát Věčný svit neposkvrněné mysli, ale ty ostatní vypadají taky zajímavě... hlavně teda Warm Bodies. :-D Díky za tipy!

    OdpovědětVymazat
  10. Nejsem moc filmová, i když to většina lidí nechápe. Jsem docela náročná a neuspokojí mě jen tak něco. Melancholii a Faunův Labyrint mám v plánu, "až bude nálada", takže až budu někdy doma sama a bude se mi chtít :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Melancholii jsme si pouštěla večer doma. Když přišel Francouz z práce, ptal se, co mi je, že jsme nějaká divná :D Ten film člověka docela rozhodí...
      Tka ty jsi zase knížková ;)

      Vymazat
  11. Videla jsem vse krom posledniho. Faunuv labyrint ve mne zanechal pocit, ze ho uz nikdy videt nepotrebuju.

    OdpovědětVymazat
  12. Věčný svit..je krásný film...Faunův labyrint..přesně jak píšeš dlouho ve mně zůstal pocit temnosti a morbidnosti.Poslední dobou jsem viděla film Nádherné bytosti...to se mi moc líbilo,pak film Hostitel,tam jsem na konci bulela,jak malá želva...a nakonec Nezapomenutelné prázdniny,kde mi neskutečně lezl na nervi namachrovanej Steve Carell,ale zato Sam Rockwell ten se předvedl v plné parádě a rozhodně si film pustím víc než jednou...fascinovalo mě spojení silného introverta v pubertě a dospělého muže jako kamaráda otevřeného,milého kašpara,který mu převrátí život na ruby,taky bych brala takové prázdniny...A Sam Rockwell je prostě boží...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Steva Carella nemám ráda :D A Sam Rockwell mě baviljen ve Stopařově průvodci po galaxii :)
      Nádherné bytosti an mě působí jako Stmívání, který já nerada :D

      Vymazat
  13. Děkuji za tip, právě jsem nemocná tak se to hodí. Včera jsem se dívala na Jeníček a Mařenka lovci čarodějnic, ale bylo to o ničem, takže rozhodně nedoporučuji. Ale Něžné vlny co teď dávají v kině jsou super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nežné vlny mají hrozně hezký plakát :D Trailer jsme viděla a nevím, poslední dobou mě české filmy dost zklamaly. Ale až to vyjde na dvd, možná mrknu na nějaký šikovný portál :D
      Na Jeníčka a Mařenku jsem moc chvály neslyšela, tak jsme ráda, že si ěm utvrdila. Gemmu Arterton mám ráda, ale ztrácet něčím čas.. Díky :)

      Vymazat
  14. Až na Warm bodies jsem viděla všechny a musím říct, že Faunův labyrint je film, který si budu pamatovat do konce života... je naprosto výborný a zanechal ve mě docela velkou stopu, jelikož jsem ho viděla strašně dávno v dobách, kdy mě mysteriózní až místy lehce hororové záležitosti ještě tak nebraly a scéna, kdy důstojník doslova rozdrtil nebohému pravdomluvnému pánovi lahví celý nos, prakticky mu ho zarazil do lebky a já jsem se jen s hrůzou dívala, jak se nos postupně zmenšuje a mizí úplně, mě děsila ještě hodně dlouho :D Ale celkově jeden z mých nejoblíbenějších filmů, je svým způsobem kouzelný, krásný, děsivý a krutý zároveň.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, hrozný morbýdo. Já si zas epamatuju tu scénu, kdy ta těhotná maminka vstane z postele a najednou má celou košili od krve... je to síla. Teď tu má to dvd půjčený od taťky, tak po zkouškovým musím mrknout a oživit si vzpomínky.

      Vymazat
  15. Já mám z divných filmů ráda Lynche, v podstatě cokoliv, ale Twin Peaks a Zběsilost v srdci vedou. A asi nejdivnější film, co jsem kdy viděla je Velká žranice, je to klasika a doporučuju to k zahájení diety :o))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Twin Peaks je perfektní seriál :)) Ostatní neznám, ale nalákala si mě na žranici :D
      Úplně nejdivněkší film, co jsme kdy viděla, byli Šílení s Janem Třískou. Švankmajer je zvláští chlap :)

      Vymazat
  16. dobrých filmov som videla celkom dosť. Z tvojho výberu ale ani jeden. Ja mám viacero typov na filmy, ak chceš možeš nakuknut:
    Filmy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, už mrkám :)) Parfém: Příběh vraha je skvělý film, ale knížka se mi líbíla asi o něco víc :)
      Constantine je hodně zajímavá záležitost, Tilda Swinton jako archanděl Gabriel je excelentní :)
      Noapak Texaský masakr motorovou pilou považuju za jeden z nejhorších hororů. Nějak na tyhle krváky nejsem :D Radši takové to tiché zlo a tajemno :)
      P. S. Miluji tě, jdu stahovat... tedy, samozřejmě legálně koupit DVD :D

      Vymazat
  17. Jé, děkuju moc za tip. Už se mi stahuje ten Faunův Labyrint.
    Melancholia jsem viděla a působilo to na mě nehorázně moc depresivně, už nikdy víc ! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No... Faunův labyrint je taky depresivní. Ale jiným způsobem. Tak snad ti nepřivodím nějakou depku. Kdyžtak ji vyléči tím Groundghog Day ;) Snad s ebdue líbit a nebudeš mě proklínat :D

      Vymazat
    2. Fuuuuuj :D to jsem se zas na něco podívala. Film jako hodně dobře zpracovanej, natočenej, vše ok. Ale pouštěla jsem si ho v noci a fakt jsem se docela bála a měla hooooodně blbej pocit.. :D ale i tak, díky za tip :)

      Vymazat
  18. Jé fajn tipy na filmy, já filmy zbožňuju, ale poslední dobou se mi zdá, že se žádné pořádně moc nedělají :-) a tak sahám po zaručených "starých", kromě toho posledního Warm bodies (dovedu si ten trapný překlad představit, české překlady filmů mě často dojímají) jsem viděla všechny - Melancholia je můj top, Faunův labyrint je teda výtvarně strašně zajímavý, drsný ale přesto se mi líbil....To já teď koukám buď na tutoriály nebo na Allena a jeho staré filmy :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, poslední dobou to není ic moc. Hlavně mě mrzí, jak moc upadl český film ://
      Allen je klasika. Nevím, kdo bude točit tak skvělé filmy, až tu nebude :(

      Vymazat
  19. Moc děkuji za tipy. Vzhledem k tomu, že se shodneme na trapnosti amerických komedií poslední doby a že Věčný svit neposkvrněné mysli a Warm bodies se mi moc libily, tak na Tebe dám a ostatní si zapisuju ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)