Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

středa 5. února 2014

Laky Four Seasons - jedy, které na nehty nechcete

Ahoj všem :)

   Ve středu tu obvykle vídáte moje nehty a na nich nějaký hezký lak. Ale dneska udělám trochu výjimku a budou tu nalakované tipy a 3 vzhledově hezké laky s nehezkým složením.


   Normálně na složení laků moc nekoukám. Jediné, co po nich požaduji, je, aby neobsahovaly toluen a formaldehyd. Zbytek je mi jedno, protože to bych si ty nehty nemohla už nikdy nalakovat, když vidím, co je v tom za blafy.

   Asi před rokem a půl jsem narazila na značku Four Seasons díky jejich legendárnímu vytvrzovači laků a péčím. Mě však tehdy zajímaly jejich barevné laky a na zkoušku jsem z modeláže objednala hned tři kousky. 
   Všechny laky mají 14 ml a dříve se daly sehnat na modeláži nehtů. Teď je seženete na eshopu Cedro Sole za 42 Kč. Cena na modeláži se pohybovala od 49 Kč do 75 Kč.

Four Seasons 50


   Tento lak má jako jediný samostaný příspěvek z doby pravěké. Jedná se o krásnou tmavě zelenou barvu se shimmerem, který se v lahvičce jeví jako zlatostříbrný. Trochu pruhuje, což se mi zrovna u něj nelíbí. Myslím, že bez pruhů by mu to slušelo více. 
   Lakuje se dobře jako všech FS laky, má středně úzký až užší štěteček. Kryje ve 2 silnějších nebo 3 slabších vrstvách a docela dobře schne. Bez podlaku a nadlaku vydrží okolo 2-3 dnů.




Four Seasons 47


   Čtyřicetsedmička je krásný odstín v barvě květu lnu. Obsahuje jemný stříbrný shimmer a celkově ve mně vyvolává jaro, léto a slunečné dny :))
   Kryje o něco lépe než zelený lahváč, ale zase o trošku déle schne. Výdrž je stejná.




Four Seasons 96


   Tohle je asi nejzajímavější barva ze všech. Jakási mléčná champagne s růžovozlatým shimmerem a černými minimini ultramini částečkami. Bez toho shimmeru by se mi líbila asi víc, ale i tak je hezká.
   Špatně kryje i ve 3 vrstvách a je lepší jako efektový top coat. Schne podobně jako modrásek a docela prodlužuje dobu schnutí bílého laku pod ním.




   A teď k jádru pudla. Tyhle laky mají opravdu nehezké složení. Dříve se Cedro Sole kasalo, že jejich laky jsou bez formaldehydu (na stránkách to už nemohu najít). Jenže tihle lišáci už nezmínili, že jejich laky obsahují sloučeniny formaldehydu, toluen, kafr... A na to složení se teď podrobně mrkneme.


   Už nos mi napověděl, že s tímto lakem je něco v nepořádku. Smrdí snad ze všech laků, co jsem kdy měla, nejvíc. Takže jsem začala študovat složení...

Ethyl acetate a Butyl acetate - jedná se o látky, které mohou dráždit plíce a kůži. Bohužel se s nimi setkáme třeba i u Nubaru a dalších relativně kvalitních laků.
Toluene - přesně ta látka, které se snažím vyhýbat. A vím proč. Tahle látka ovlivňuje hormonální sytém (růst, plodnost) a narušuje imunitní systém. Dráždí oči a kůži.
Formaldehyde resin - formaldehydová pryskyřice se používá hlavně jako součást lepidel na parkety. Jenže nehty nejsou parkety. Způsobuje dušnost, bolesti hlavy, nevolnost, kožní vyrážku. 
Dibutyl phtalate - toxická látka nebezpečná pro těhotné ženy. Při vdechování dráždí plíce a způsobuje jejich nárůst (obecně ftaláty a příbuzné sloučeniny způsobují rakovinu). Jeho používání je v některých státech zakázáno.
Camphor - kafr je věc, která je nebezpečná hlavně pro ty, co si koušou nehty (pořád říkám, že je to fuj!). 2g této látky vás skvěle přiotráví a poškodí vám játra a dostanete křeče. 4 g vás zabijí. Při vdechování nezpůsobuje větší problémy.
Phtalic anhydride - anhydrid kyseliny ftalové je nebezpečný podobně jako ftaláty. Dráždí kůži, dýchací cesty a negativně ovlivňuje imunitní systém.


   Složení 47 a 50 je vtipné. Je naprosto stejné. Dokonce i barviva jsou stejná. Mám podezření, že v továrně omylem nalepili stejné etikety :)

   Opět se setkáváme s butyl- a ethyl- acetáty, kafrem a anhydridem kyseliny ftalové. Chybí toluen a formaldehydová pryskyřice. Což je důvod, proč tyhle dva laky nesmrdí tolik jako první a jejich zápach se dá přirovnat k těm klasickým lakům z drogérií.

   Docela mě zaujalo, že etiketa je vzhledově trochu odlišná od té 96, přestože jsou všechny laky vyrobené ve stejnou dobu.


   Co k tomu dodat? Ty barvy jsou naprosto nádherné, ale odmítám pracovat s něčím, co je takto rizikové. Vím, že spousta laků je, ale ten toluen, kafr a formaldehydovou pryskyřici jim neodpustím. Laky jdou zítra do koše. I když mám pocit, že bych je měla spíš odnést do sběrného skladu chemikálií.
   Nejvíc mě na celé té věci štve to, že není možné dohledat složení laků. To zjistíte až z flakónku po koupi. A to je pozdě.

   Na závěr na vás apeluji, zkontrolujte si složení těch péčí a vytvrzovačů, pokud je máte. Možná jen panikařím, ale vaše zdraví vám za to nestojí. Dají se dají najít lepší laky i péče. A bez rizika.

Co vy a složení laků? Kontrolujete nebo ne? A laky Four Seasons?

Mějte se hezky a zdraví zdar! 


62 komentářů:

  1. Skvělý článek! Já tušila, proč si v těhotenství vůbec nelakovat nehty. Dobře jsem udělala.
    Ta modrá vypadá krásně, ale ty jedy fuj. Budu koukat na složení. Gosh je super a celkem dobře drží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V těhotenství bych je taky asi nelakovala. Jistota je jistota. Jsem ráda, že pan Pomeranč drží :))

      Vymazat
  2. Keď sa mám priznať, tak na zloženie lakov ma ani vo sne nenapadlo pozerať. Ďakujem za zaujímavý článok. Myslím, že odteraz už nebudem pozerať len na farbu laku, ale preštudujem tú fľaštičku trošku viac.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě by to taky nenapadlo, ale puch 96 byl podezřelý.
      Jsem ráda, že jsem mohla aspoň trochu inspirovat :)

      Vymazat
  3. Nehty si nekoušu. (Já vím, že to není důležité, ale musím se pochlubit... :D)
    Jinak já nemám asi laky úplně košer, ale už jsem jich hodně povyhazovala, mám takové ty klasické, jako GS, Catrice, pár Essence... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si je taky nekoušu, heč :D
      Catrice laky nejsou na tom špatně. Projela jsem to a žádné velké strašáky tam neviídm,kromě acetátů, které jsou snad všude. Sice obsahuje oxid titaničitý, který se požívá do opalovacích krémů a podobných přípravků s UV ochranou. Problém je v tom, že jejich časté používání ve vyšší koncentraci (SPF 50 a 100) můžou snížit schopnost kůže bránit se proti UV záření bez daného přípravku a může napomoci rozvoji rakoviny kůže. Jestli je to i na nehtech to nevím, ale ty koncentrace tam jsou určitě nižší. A má ho taky hodně laků.
      Essence... problém je hlavně v tom, že nedohledáš složení laků limitek. A po těch holky chodí asi nejčastěji :D
      O GS psala eM (http://emeverydaylife.blogspot.cz/2013/07/ctete-slozeni-vol-6-ctete-slozeni-laku.html), že některé odstíny jsou naprosto nezávadné a některé obsahují ftaláty :(

      Vymazat
    2. Je to takové všelijaké, no. Je škoda, že se moc nevyskytují laky s nějakým lepším složením, ale třeba se to zlepší... :)
      Jinak jsem koukala na svůj FS posilovač nehtů a ten se zdá být relativně v pohodě. (Tedy nejsou v něm žádné až tak viditelné ošklivosti. :) )
      A ještě se musím pochlubit, že jsem sehnala ten krásně zelený GS 129, jupí. :))

      Vymazat
  4. Achjo tohle mi nedělej. Hned jsem kontrolovala svůj oblíbený zpevňovač a je na tom podobně jako ty barevné :/ Tyhle laky se přece prodávají v lékárnách...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V lékárně se prodává i vazelína a jaký je to svinstvo :( Dneska bohužel člověk nemá jistotu nikde.
      Zpevňovač od GS Diamond Force obsahuje zase ty acetáty (jako vše) a Trimellitic Anhydride Copolymer, což jsem našla jako látku pro člověka bezpečnou. Asi je rozdíl mezi Trimellitic Anhydride a TA Copolymer. I ty ostatní ingredience jsou neškodný, podle studií a netu.
      Za to mě nemile překvapil zevňovač Nail Envy od OPI - formaldehyd, kafr... A to jsem ho chtěla vzít ve velkým balením. Takže po tomhle zjištění asi ne.

      Vymazat
    2. Vazelina?? :O viac info! :D

      Vymazat
    3. Vazelína se vyrábí z ropy, což je věc relativně známá. Problém je v tom, že může dráždit kůži kvůli tomu, že po aplikaci na ní vytvoří nepropustný film a kůže nemůže dýchat a jakoby se zapařuje. S tím je i spojeno to, že do kůže pak nemůže pronikat voda a jiné hydratační látky (obvykle do kůže pronikají společně s nějakým přenašečem, proto se také doporučuje aplikovat rostlinné oleje na vlhkou pokožku, protože voda olej s sebou vtáhne do kůže). A v tom případě může dojít k opačnému efektu, než potřebujeme - kůže pod vazelínou začne praskat a svědit. Sama mám vyzkoušeno, že masti, jejichž základem je vazelína ve velkém množstvím, jsou jednou z nejhorších věcí na ekzém. Kůži jsem po jejich aplikaci měla červenější, více svědivou a suchou. Vazelína sice funguje jako promašťovadlo vrchních vrstev pokožky, ale do hloubky neproniká a nedokáže pleť hydratovat :)

      Vymazat
  5. Teď jsi mě úplně vyděsila. Po tomhle článku už si snad nenalakuji nehty nikdy ničím. :-D Běžím mrknout na tu jejich péči, mám doma dva laky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak je to v jejich vytvrzovači i vápníku. :-( A teď jdu prohlížet další laky..

      Vymazat
    2. Ve vytrvzovači ybch to pochopila, ale ten vápník, co jde přímo na nehty :(((
      Vytvrzovač má dobrou alternativu v NYC Turbo Dry - neobsahuje dryáky (s výjimkou Butyl acetate) a obsahuje výtažky z levandule, světlice barvířské a řas. K tomu glycerin, ale obsahuje i parabeny :( Sama jsem nenašla, jestli prostupují pokožkou tolik, jako nehty.
      Ze zpevňovače dobře vychází ty od GS viz. komentář nahoře :)

      Vymazat
    3. Díky za tip, budu s tím muset něco udělat. Normálně si složení kosmetiky moc nehlídám, ale tohle nezní moc dobře. Minimálně ten podklad musím sehnat nějaký lepší. největší vítr mám osobně z toho kafru. Projela jsem všechny laky, které mám doma a dohledala jsem na nich složení, naštěstí tato hrůza je fakt je ve FS. etyl a butyl acetate je tedy bohužel úplně ve všem na první místě a pak jsem ještě objevila formaldehyde resin v China Glaze.

      Vymazat
    4. Vážně i China Glaze? Mor na ně!
      Aspoň už FS nemá na stránkách, že jsou bez formaldehydu :D Tím mě fakt naštvali.
      Z toho podlaku... mám ještě jedne od Rochera, ale ten moc neprodlužuje výdrž laku, spíš je fajn na jejich vybělení. A obsahuje mastek, o kterým jsem se dočetla, že způsobuje rakovinu vaječníků, ale spíš vě větším množstvíma a ve formě pudrů a očních stínů. Tady v tom laku je někde úplně na konci.
      Fajn je prý i vápník od GS, ale složení teď nedohledám,

      Vymazat
  6. Teda jsem v šoku! Mám od nich naštěstí jen dva laky, jeden bych dokonce ani nepostrádala, ale ten druhý je docela pěkný a chtěla jsem vám ho ukázat... Ale po tomhle článku poletí do koše. Já složení laků moc nesleduju, protože věřím tomu, že se žádné extra drijáky neprodávají. Občas mrknu, jestli tam není formaldehyd, ale jak tak koukám, tak se do toho dávají mnohem horší věci (viz. toluene a dibutyl phtalate)... Péče mám doma od nich snad všechny, takže dneska provedu čistku. Já už je sice hodně dlouho nepoužívám, protože právě je podezřívám z mých problémů s nehtama, co jsem měla cca před rokem.
    Fakt díky za upozornění, ani nevíš, jak jsi mi s tímhle článkem přišla vhod.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já obykle taky ne, protože se snažím kupovat 3-free a 5-free a o některých dorgerkových značkách vím, že nejsou zas tak špatné.
      Toluen a formaldehyd mi přijdou vážně asi nejhorší, pak ty ftaláty, kafr, formaldehydová pryskyřice a butyl acetate.
      Není za co :))

      Vymazat
  7. pořád nevím, co si o tom mám myslet :(
    řešily jsme to cca 3-4 roky zpátky s mamkou, konkrétně ty Four Seasons. Zpevňovač a vápník používáme obě cca 10 let, mamka snad ještě dýl a právě jsme narazily na podobný článek, tak jsme o tom hodně přemýšlely a dokonce jsme se na to ptaly na veletrhu. A prý když to člověk nedýchá nějak víc (laky fakt nefetuju:D), tak by to nemělo zdravému člověku uškodit, samozřejmě je lepší používat roušku. A co se týče těch dalších hnusů, které se můžou dostat do těla, tak prý je důležité použít base coat, ale já používám base coat od FS a taky to tam je :(
    Ale v březnu se na toto přímo zeptám majitelky CedroSole na veletrhu, aby se mi k tomu vyjádřila :)
    Já teda při lakování používám vždycky roušku (ani nechtějte vidět, jak se mi vždycky přítel směje:D) a po lakování vždycky pořádně místnost vyvětrám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obdivuju tě za tu roušku a větrání. Já lakuju vždycky na večer a to už je zima na otevírání okna :D A s tou rouškou... hrozně by mě zajímalo, jak moc je účinná.
      Použití podlaku... když vidím, jak nadlayk rozpíjí barevný lak, tak si říkám, že můžou některé složky bareného laku pronikat i tím base coatem. Přeci jenom mají podobné složení, které se může mísit a navíc obsahují ředidla, která ty laky navzájem mohou ředit.
      A řediteka Cedro Sole? Silně pochybuji, že by zákaznici řekla, že jsou jejich laky nebezpečné. To víc věřím nezávislým nadšencům z http://www.goodguide.com/

      Vymazat
    2. taky lakuju hlavně na večer a pak když jdu do vany otevřu okno a pořádně vyvětrám a pak rychle do pelechu :)
      s tou rouškou - ona zase tak silná není, abych vyloženě nic necítila (na to by byla dobrá asi plynová maska:D), ale je ten rozdíl znát. Cca před měsícem jsem natáčela tutoriály asi 3 hodiny a roušku jsem nemohla najít a pak mě šíleně bolela hlava, takže od té doby bez roušky prostě nelakuju :D asi je to i pro můj dobrý pocit :)
      Je mi jasné, že mi asi neřekne - nekupujte to je to špatný, ale za zeptání nic nedám a vím, že jednu dobu to na webovkách měli že laky jsou bez formaldehydu.

      Vymazat
    3. Já hlavně nechápu smysl toho proč si máme na ruce dávat takové svinstvo? A ještě to nazvou péče a podobně a to má opravdu pomáhat? Používám hlavně laky od amerických značek a tam jsou tyto jedy zakázané používat. Ještě se tedy podívám na nějakou péči na nehty. Opravdu nevím jak by formaldehyd, toulen a další "dobroty" mohly mým nehtům pomoct.

      Vymazat
  8. Ja asi budu lehce za magora, alw laky kupuji spis podle barvy a momentalni nalady, nez podle slozeni. Navic, cim vic "cisty lak" tim rychleji jde dolu.

    Navic si myslim, ze ty veci sice skodlive jsou, ale nekim to denne, nelakuju to denne. Neco se odparuje, neco jde jen vzduchem...

    Coz ale netvrdim, ze muj pristup je spravny. Ale asi dneska sednu k lakum a internetu a budu si to dohledavat.

    Takze moc dijy za inspiraci co s volnym vecerem :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Tyjo, po letech drahých laků mi Four seasons sedly hrozně moc, jak zpevňovač nehtů, tak vytvrzovač, aleted nevím. Oboje má složení stejně hnusné, jako ty barevné a to je mám z lékárny... Tak asi zase najedu na drahou Essie. Hlavně, že mám od každého 2 plné kusy

    OdpovědětVymazat
  10. A nemá někdo info jak na tom jsou Sally Hansen, krabičky jsem vyhodila. Mám Insta base Coat a Vytvrzovač.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to na jejich stránkách :)
      Insta Base Coat vypadá dost dobře, je obohacen o extrakt z granátového jablka a kustovnice. Butyl acetate je až v druhé polovině, takže ho tam ani moc není. Je tam isopropyl alkohol, který je podle goodguide hodnocen jako dráždivý. Ale vyskytuje se ve spoustě přípravků. Celkově má tenhle base coat fajn složení.
      Vytvrzovač myslíš Insta Dri Top Coat (červený)? Ten obsahuje jen ty acetáty a nic hroznýho. Z výtažků tam jsou mořské řasy, levandule a světlice barvířská :)
      Obojí bych klidně používala dál :)

      Vymazat
    2. Jojo, červený. Pak mám Top/base coaty Zoya, kde se není čeho bát. Používám hlavně 3 a 5 free laky. Jen jsem byla líná vyhledávat Sally H., protože to na mobilu trvá:-), respektive skoro nejde.
      Chemikálií se jinak moc nebojím, respektive mám na to vzdělání, takže čtu, čtu a čtu a co se mi nelíbí, nepoužívám, jen ty FS jsem tak nějak přehlížela, darovala mi je kamarádka lékárnice, takže mě to hledat vůbec nenapadlo. Článek mi přišel vhod, protože ty FS používám jinak obden, a ted bych ráda třeba i otěhotněla, takže chci být sakra opatrná... Takže díky!

      Vymazat
  11. Skvělý článek! Docela mě tohle téma začíná zajímat, jsem docela v šoku, co všechno do sebe špatného dostáváme používáním některé kosmetiky :( Naštěstí od FS nemám žádné barevné laky, jen nějaký vápník pro nehty ( ale jak jsem četla v komentářích, tak i jeho složení je špatné, tak to mě docela štve, protože je skvělý). Tak to vypadá, že se i o složení laků budu muset trochu začít zajímat!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!!
      Mě tohle zajímalo asi před 5 lety, kdy jsem byla závislá na Alverde a Saloosu. Jenže dost věcí mi přestalo vyhovovat, tak jsem přešla k tý chemický kosmetice, kde je lepší na to složení snad ani nekoukat.
      A pak mi nedla ten smrad laku a viděla jsem tu formaldehydovou pryskyřici. A po pár měsících jsem si koupila tu knížku Ve rtěnce je olovo a to je teprve síla :/

      Vymazat
    2. Ja mam doma knihu Doba jedova a mozna ji nekomu dam...je dosti demagogicka...to musi,aby byla popularni. Clovek, ktery neni zasvecen, musi po precteni omdlevat. :D ale ono to vazne neni tak horke, ja bych ty laky klidne pouzivala dal... :) tyhle veci se ukryvaji vsude mozne,takze se jim stejne nevyhnes. Jen muj nazor, neni nutno panikarit. Stejne laky stridas...? Musim vypadat jako vecny odpurce, ale nejake vzdelani za sebou uz mam,tak do toho snad muzu trochu kecat :)

      Vymazat
    3. Ps. Rika se,ze na olovu dojel stary Rim...meli ho mimo rtenek i v potrubi :( a vsude.

      Vymazat
    4. Tak je jasný, že se tomuhle člověk nevyhne. Chemikálie se uvolňují z pet lahví, gumový kachničky a třeba i nový nekožený kabelky :)
      Neříkám, že jdu vyhodit všechny laky, protože obsahují butyl acetát. Jen se snažím zmírnit to riziko a počet karcinogenních chemikálií, co mi přijdou na tělo :)
      A nechci dopadnout jako staří Římané :D

      Vymazat
  12. Nekontroluji. Přiznám se, že mne to nenapadlo. Respektive tak nějak počítám s tím, že má-li lak trochu na tom nehtu vydržet, bude to chemie a chemie. Pak už je to otázka a spekulace o lepší a horší chemii. V tomto jsem, ale opravdu naprostý laik. Z těchto důvodů nějak nemusím ani žádné umělotiny. Ovšem ten lahvově zelený lak je barevně naprosto úžasný a já mám v této barvě doplňky teď na páteční ples! Tak nevim, jestli si pro něj ještě neskočím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že některé chemické laky drží lépe než ty 5 free nebo 3 free. Ale je to kus od kusu. GS nemá španté laky, drží a mají dobré složení. Nějaká levná Miss Selene je chemická jak laboratoř chemických praktik na gymplu a nedrží.
      Ten zelený je krásný, pořád ho tu mám vedle sebe a koukám na něj.

      Vymazat
  13. Taky to kontroluju.. za poslední dobu mě nejvíc naštval Rimmel Nail Rescue, ve kterém je formaldehyd. A pod nálepkou dobrá rada "vyhněte se kontaktu s kůží" :o(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak ti to vyřešili fakt kulíšácky...
      Nevím, že to cpou i do těch péčí, které jdou přímo na nehty :/

      Vymazat
  14. Noo, tak to složení je opravdu chuťovka. U těch FS jsem to tak trochu čekala, protože co jsem měla nějakou péči, tak to bylo skoro totožný. Nicméně se nikdy na složení nedívám a po dnešku to rozhodně měnim. No a je jasný, co asi dneska budu dělat...pročítat etikety. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je strašný... my místo knížek čteme etikety - u potravin, kosmetiky, já nově i u oblečení :D
      Ono možná stačí nekupovat ty levné vietnamské laky a tyhle divný věci jako FS. Klasická drogérka je většinou dobrá, ale stejně je lepší si připlatit za Nubar a Zoyu.

      Vymazat
  15. Neresim to - vsechna kosmetika MUSI projit legislativnim koleckem. Pak bych nemohla vubec nic totiz.... Co rasenky? Tekute linky? Stiny plne ruznych oxidu?
    Pokud lak neni z trziste a je to zajeta znacka,nemam obavy.
    Zrovna na nedeli mam clanek o odlakovani...fandim acetonu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak je jasný, že člověk se tomu nevyhne, i kdyby žádnou kosmetiku nepoužíval. Ale myslím si, že ej afjn to omezit a pokud je něco jasný karcinogen...
      Ale acetonu taky fandím, to se přiznám :D Když ono nic jinýho tak dobře neodlakovává :D

      Vymazat
    2. JJ, přesně moje slova, na něj nic nemá :-D A pokud bychom ho řadili někam v té škodlivosti, tak myslím, že to zdaleka není nejhrůznější ingredience.
      No a je jasné, že člověk se těmi chemikáliemi nedopuje dobrovolně, ale když není zbytí...a když prostě potřebuješ zelený lak :-D

      Vymazat
  16. Hmm zlozenie lakov som nikdy neriesila..vsetky pachli nejak rovnako a dufala som, ked ich nekupujem od Vietnamcov, budu ok. Tvoj clanok ma fakt sokoval a premyslam, ci nechecknut vsetkych svojich 4689 lakov :D Hlavne, ked si lakujem nechty pomaly obden..

    Peacock & Pineapples

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cože??? Skoro 5 tisíc laků? To jsem žila v domnění, že tolik jich mají jen zahraniční bloggerky :D Prosím tě, jak to skladuješ? :)
      Jinak taky lakuji často, asi si nevzpomínám, kdy jsem měla nehty bez laku :D

      Vymazat
  17. U laků jsem ještě nikdy složení nezkoumala a po tomto článku se i docela bojím podívat :D.

    OdpovědětVymazat
  18. Hnus, fuj! Už dlouho se snažím dávat pozor na složení laků, ale ono je v každém nějaké svinstvo. Teď sázím spíše na průsvitné.
    Oni se dají koupit i nějaké přírodní laky, ale tomu moc nevěřím :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel ty průsvitné nejsou lepší volba :( Většinou nejde o škodlivost pigmentů (i když u některých bychom se vážně mohli pobavit), jako závadnsot těch pojidel a tekutiny samotné :(
      Párkrát jsem slyšela o alcích na nehty na bázi vody. Problém je v tom, že vydrží ejn do té doby, než je nesmyješ vodou :D

      Vymazat
  19. dřív jsem to nezkoumala, ale už se snažím... bohužel mám od FS zpevńovač a tam je teda parádní složení. nechtěla jsem, ale asi ho vyhodím. jinak laky mám snad všechny dobré (kontrolovala jsem značky a měla bych mít všechny 3 a 5-free), ale problém je podle mě hodně u těch bází a top coatů... asi se podívám na ty Sally Hansen

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty Sally vypadají dost dobře, asi k nim mrknu na nějaký zpevňovač :)

      Vymazat
  20. Já slyšela chválu na Four Season ale naštěstí se nemám jak k nim dostat a objednávat se mi je nechtělo :-), a když vidím, co v nich je....tak jsem i ráda. Já složení řeším, ale u laků tak nějak z rezervou, že jo, protože to je prostě chemie na druhou, ale taky mám ráda 3-free laky, jak píšeš bez těch největších hnusů....je zajímavé, že když si vybírám lepší laky a pak nalakuju třeba nějakým "ostřejším" tak už to i vnímám po čichu. V tomhle mě vždycky potěší laky GS, které mají na drogerku fajn složení nebo L´Orealy..:-), moc pěkný článeček - nejvíce se mi líbí právě ta šampáňo barva :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože ty FS fungují skvěle. Stejně jako ten OPI Envy. Ha a mrkneš na složení a víš proč. Jne u toho opíka si nejsem jistá, protože jsme našla složení s formaldehydem a dalšís s formaldehydem a toluenem. Navíc v EU by měl být formaldehyd zakázán, tak nevím, co sem ankonec vozí. Ale velkýho OPI jsem si chtěla vzít z ebay a tam ten formaldehyd určitě bude :(
      Že jo? Ta je krásná, i když zelenáč jí šlape na paty :)

      Vymazat
  21. Díky za článek, po mém článku s updatem lakovém sbírky jich půjde několik do koše hlavně ty CR ty jsou taky pěkně cítít chemickým koktejlem. Jinak se taky většinou snažím vybírat laky bez toluenu a formaldehydu, snad už mě ty barvy s hnusným složením nenalákají

    OdpovědětVymazat
  22. Ja jsem od srpna tehotna a od te doby jsem nemela na nehtech lak a uz jsem zacinala mit chute si nejakou barvicku nalakovat, ale tenhle clanek ji prevalcoval a jsem fakt rada, ze cele tehotenstvi nelakuju:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gratuluji k miminku!
      To je dobře, někde jsem četla názory doktorů, kteří dokonce doporučují nepoužívat laky a odlakovače v těhotenství. A přestože jsem na barvičky ujetá, tak třeba za těch 5-7 let, až budu těhotná, tak si je raději odpustím. Jistota je jistota.

      Vymazat
    2. No prave, me i ten odlakovac prijde jako slusnej hnus. Videla jsem na internetu nejaky specialne pro tehotne a lahvicka stala 500 Kc:-) A dekuju:-)

      Vymazat
    3. 500?? Tak takhle se vydělává! Už vidím, jak budoucí maminka nemá peníze na nic jiného než kupovat předražený odlakovač :D
      A stejně mi přijde, že těhotný ženský jsou hezký samy o sobě bez tun makeupy a umělých řas a nalakovaných nehtů :)

      Vymazat
    4. No přesně :D Přítel když jsem mu to řekla, tak se málem udusil čajem, protože se asi lekl že ho budu chtít a teď v těhotenství mi nedokáže nic odepřít :D :D :D

      Vymazat
  23. Jen bych podotkla , že DBP je v Eu zakázáno - takže to je po dnět pro čoi...A tato látka je velmi nebezpečná ovlivňuje genetiku a plodnost, Mimo jiné formaldehyd je rakovinotvorná složka a díky toluenu je doba spotřeby těchto laků pouze 12měsíců- což u kvalitních značek je běžně 36měsíců! A ještě k těm vytvrzovacím lakům - či nadlakům. Jaká složka se ktomuto používá?? Kdo odpoví správně tak ode mě dostane dárek !!!

    OdpovědětVymazat
  24. koukám na svůj regenátor nehtů od FS (přítel už spí a zbytek mám někde v kosmetickým stolku) a našla jsem tam jen kafr, ale nehty si nekoušu, takže uf =)

    Loveliness By Tess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono se to složení asi dost liší u každýho produktu FS .)

      Vymazat
    2. zítra kouknu na nylonový vyrovnávač, ten vytvrzovač a ještě tam mám diamantový prach a dám vědět =)

      Vymazat
  25. Ahojky kočko, děkuji za upozornění, já jsem totiž na folmaldehyd alergická :-( Nedávno jsem si koupila regenerátor nehtů bez Folmaldehydu od FS a jsem s nim spokojená.

    OdpovědětVymazat
  26. Teda, já se v poslední době nestačím divit. Nikdy jsem se na složení nekoukala, ale myslím, že se na to vrhnu, protože lakuju hodně až fakt moc. Takže díky za upozornění, tohle mi vyrazilo dech!

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)