Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pondělí 3. února 2014

Maskování: Souboj čisticích masek

Hezké pondělí všem :)

   Od léta se mi trochu zbláznila pleť - jeden týden přesušená a svědivá, dalších sedm dní je mastná s velkými podpovrchovými pupínky, které zanechávají nehezké jizvy. Od začátku mi bylo jasné, že musím pleť začít hydratovat víc než obvykle a zároveň jí šetrně ale důkladně čistit. A k tomu čištění jsem si na pomoc vzala i pár pytlíčků čisticích masek.


Freeman Dead Sea Mineral Mask (antistresová pleťová maska s minerály z Mrtvého moře)

   Ano, vím, že už jsem vám o ní psala v jednom článku. Ale přišlo mi fér jí sem zařadit, abyste měli porovnání tří masek a ne jen dvou.



   Někdo tuhle masku miluje, já jsem si k ní cestu nenašla. 15 ml mi vystačilo na 2 použití. Hustá modrá maska se na obličej celkem dobře nanášela a nikam nestékala. Voněla velmi příjemně, ale avizovaný bergamot ani levanduli jsem v ní necítila. Spíš něco ovocněkvětinového, co nedokážu doteď identifikovat. Je to ten typ komerční vůně, která se líbí snad každé ženě.


   Maska byla na pleti příjemná a vůbec nepálila. Smýt ji z obličeje byl trochu problém díky její mazlavosti. Nakonec jsem jí nejdřív setřela papírovým kapesníčkem, a poté opláchla vodou.
   Výsledky masky ovšem nebyly tak príma jako její barva a vůně. Póry nebyly nijak vyčištěné a ty rozšířené nebyly ani stáhnuté. Souhlasím s tím, že kožní maz byl redukován. Na druhou stranu, tohle umí i čisticí gely. Oceňuji, že pleť nebyla přesušená a to ani na tvářích, kde mám pleť spíše normální až sušší. Z toho usuzuji, že je pravděpodobně vhodná pro všechny typy pleti, jak výrobce slibuje.


   Ve složení se mi moc líbí rostlinné výtažky, přírodní minerály a vitamin E. Mínus musím dát za 2 parabeny a oxid titaničitý, který může dráždit pokožku, usazovat se v lymfatických uzlinách a může být karcinogenní.
    Šmoulí masku seženete v Globusu, Tetě a některých Rossmannech za 35 Kč. Prodává se i ve velkém balení v tubě.

Nivea hloubkově čistící maska

   Tuhle masku jsem si koupila v domnění, že by mohla vyčistit pleť lépe než Freeman.


    Bohužel jsem v hlubinách svého počítače ztratila několik fotek k této masce, takže ji neuvidíte "naživo". Jedná se o téměř bílou hmotu s jemným modrým zabarvením. Maska je krémovitá, o něco řidší než Freeman. Voní... no tady se snad o vůni ani mluvit nedá. Je cítit po nějaké dezinfekci a zinkových vitaminech. Typická maska proti akné nadupaná chemickými sloučeninami.


   Abych pravdu řekla, trochu jsem se bála přesušení pleti a štípání. To druhé se mi bohužel potvrdilo - maska na tvářích nepříjemně štípala. Na mastnější T-zóně jsem nic takového nezaznamenala.
   Po umytí obličeje (které šlo lépe než u šmoulí masky), jsem byla mile překvapená, že pleť byla zářivější a jasnější. Černé tečky sice nezmizely a rozšířené póry taky nebyly extra stáhnuté, ale pleť byla viditelně čistější. Nebyla výrazně přesušená, ale lehký krém jsem stejně na ní dala (hlavně na tváře). Oceňuji, že po aplikaci masky se mi rychleji uzdravily dva pupínky na čele.


   Složení je klasické niveácké, žádná přírodní mňamka. Opět se setkáváme s kaolinem a jedním parabenem. Vytkla bych přílišné množství alkoholů, které pravděpodobně způsobily to štípání na tvářích. Z rostlinných ingrediencí v masce najdeme kůru šácholanu (magnolie).
   15ti mililitrové balení koupíte za cca 40 Kč ve většině drogerií.

Anatomicals Deep Cleansing Mud Mask (hloubkově čisticí maska s bahnem)


   Masku, kterou jsem si přivezla z Regensburgu, jsem docela dlouho šetřila a byla poslední, kterou jsem zkusila.



   Přestože má maska 15 ml jako ty ostatní dvě, vystačila mi na 3 použití. Je ze všech masek nejtekutější a na obličeji nedrží tak dobře jako předchozí masky a je opravdu problém nanést větší vrstvu.
   Má zvláštní hnědozelenošedou barvu, opravdu věrné blátíčko :) Tuhle masku doporučuji aplikovat, když poblíž není žádný muž, jinak se vás taky možná lekne víc než s tou modrou nebo bílou maskou :)
   Vůni jsem nedokázala ani jednou specifikovat. Nemám nosánek jako Verunky :( Připomínala mi zeminu, naříznutý sukulent a ještě něco. Asi by byla většině lidí nepříjemná, ale naštěstí tenhle koktejl není nijak silný a čichové buňky vám rozhodně neotupí. A na těch pár minut se to dá přežít :)


   Maska je na pleti velmi příjemná, nijak ji nedráždí a i tuhnoucí proces není tak brutální jako u jiných masek, které na pleti rychle uschnou a pleť stáhnou s sebou. Z pleti jde velmi dobře smýt, nejlépe ze všech masek.
   A teď k tomu nejlepšímu - tahle maska vážně dokonale stáhne póry bez jakéhokoli štípání, pnutí nebo vysušení. Mrzí mě, že jsem vám nenafotila pleť před a po jejím použití, protože ten rozdíl byl velmi viditelný. Mám tu jen fotografie po použití a na těch je prostě vidět pleť jako po vyhlazení v Zoneru. Asi byste na té fotce ani moc nic neviděli, prostě jen kůži bez pórů :)
  Vážně mě překvapilo, že i takové malé množství dokázalo vyčistit pleť a stáhnout póry. Černé tečky na nose sice zůstaly, ale ty zůstanou snad na věky věků (dokud konečně neseženu ten riciňák). Navíc jsem neměla nutkání hned si namazat obličej krémem. Ze všech masek mi přišla nejšetrnější a zároveň nejúčinnější. Rychlejšího hojení akné jsem si ovšem nevšimla.

Vážně té masky nejde nanést víc. A vlastně to není ani potřeba :)




   Ve složení najdeme kaolín a stejně jako u Freemana i montmorillonit (fuj, úplně mi to připomnělo hodiny geologie). Bohužel ani tento zázrak se neobejde bez parabenů (2) a alkoholů. Přijde mi, že složení má asi nejméně přírodní, což je škoda.
   Masku jsem kupovala v německém Douglasu za 0,99 €. U nás ji seženete třeba tady.


A kdo vyjde z dnešního souboje jako vítěz? Asi nikoho nepřekvapí, že Anatomicals, který mě viditelným vyčištěním vážně dostal. Nivee musím vytknout to štípání a Freemanovi zase neaktivitu na pleti.

Co vy a čisticí masky? Používáte? A jakou máte nejraději?

Mějte se hezky :)) A pokud by vás zajímalo, jak se daří mé bláznivé pleti, tak musím říct, že je to trochu lepší. Přestože se ještě nějaký ten větší pupínek objeví (a to radši nefotím žádná líčení), tak se pleť zase vrací do stavu normální/na tvářích suchá. Čemuž asi nahrává i tohle ošklivé zimní počasí.

19 komentářů:

  1. Tak dnes mne pobavila ta vůně třetí masky, kterou jsi přirovnala k vůní rozříznutého sukulentu. To je roztomilé! Pořádám jednou za čas maskový maraton. Jsou to všechny tři masky od Mary Kay, první je na vyčištění pro smíšenou, pak pro mastnou jako lifting a třetí na suchou pro hydrataci. Pak mám pleť jako po drahé návštěvě kosmetického salonu, ale je to časově náročnější. Také ráda používám od Quiriness gomáž, vyčistí, pozvedne, rozjasní. Ještě mám v zásobě dvě hydratační masky na jedno použití z Japonska a ty jsou super. Nevím, zda se něco podobného u nás prodává. Je to netkaná textílie napuštěná roztokem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Nj já to nedokázala líp popsat. Vážně zvláštní vůně.
      Od Mary Kay jsme pár věcí zkusila a byla vždycky spokojená, ale způsob prodeje a vyšší ceny mě odrazují :(
      Quiriness vůbec neznám, jdu googlit :D

      Vymazat
  2. Ahoj, já mám nejradši Mask of magnaminty od Lush. Teď jsem si dělala doma masku z marockého jílu a byla taky super. A na cestě ke mně je od Yves Rocher maska Pure system, kterou kdosi chválil, tak jsem zvědavá:) Ale dávám je jen na téčko, tváře mám sušší, tak je nechci trápit:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu rocheráckou jsem kdysi měla v pytlíčku, ale vůbec nejsem schopná si vybavit její účinky, ale taky na ní čtu hodně chváli. Stejně jako na Mask Of Magnamity. Tváře mám taky sušší, ale občas se na nich objeví ty hnusná podpovrchový boláky :( Snažím se pleť hydratovat, abych jim předešla, ale myslím, že v té pleti je už nějaký zánět, protože se objevují stále na stejných místech :/

      Vymazat
  3. Z masek mám nejraději Freemana s antioxidanty, je to skvělá maska. A také mi vyhovoval Banánmix z Lushe :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak já se asi podívám někde úplně jinde. :) Musím říct, že doma momentálně nemám vůbec žádnou masku, nevím, jak se mi to přihodilo... :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám tu modrou a jsem s ní teda spokojená :) ale tu anatomicals bych ráda vyzkoušela...

    OdpovědětVymazat
  6. Já tedy masky moc nepoužívám, ale když vím, že pleť nějakou už potřebuje, sáhnu po nějaké od Baley..:) Ty jsou pro mě absolutně nej!

    Jinak ta od Anatomicals má děsivou barvu :D:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně ty od Baley zas ehrozně štípou a mám po nich úplně rudou pleť, za mě ne.
      Náhodou... ta maska se dá využít i na halloweenskou párty, když chceš jít za Frankesteinovo monstrum :D

      Vymazat
  7. Na mě doma čeká ta první maska, akorát ve fialovém provedení, tak jsem zvědavá:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tu fialovou čtu teď hodně chváli... dokonce víc jak na modrou, tak mě zajímá, co na tom je a budu si ji muset koupit společně s tím meruňkovým scrubem :)

      Vymazat
  8. Vykoušela jsem 3 varianty Freemanna a byla jsem z nich nadšená, ale teď je válcuje Himalaya. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Himalaya masku jsem nikde nenarazila, jen krém na ruce a čisticí pěna na obličej. A možná balzám na rty, ale možná jsem měla jen halucinace :D
      Jaká ta Himalaya je a jak vypadá? Že bych se na ní nějak zaměřila :)

      Vymazat
  9. tu Anatomicals mám taky ráda, ale moje oblíbená je z řady Pure System od Rochera... každopádně nemůžu moc posoudit stažení pórů, nijak výrazné je nemám, ale čistí krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu rocheráckou si musím zase koupit, měla jsem ji dřív a vůbec nic si z ní nepamatuju :D

      Vymazat
  10. Ta poslední maska se mi líbí vzhledově :-D Takový maskování v lese totální ideál a zároveň zajištění krásné pleti :-)

    Co se masek obecně týče, já jich tu mám poměrně dost, baví mne si takhle barvit a patlat obličej. Ale pokud si chci nějakou stáhnout póry, případně se pokusit o odstranění černých teček... volím tedy slupovací masky, u kterých ten efekt mám. Ty smyvatelné mi z 95% maximálně tak zajistí hladkou a vypnutou pletˇ. A peelingové mi zase vyčistí pory, ale nestáhnou je...

    Takže většinou končím jako Elegantní Martinka :-) A podle požadovaného efektu volím víc masek :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Také se mi v poslední době zbláznila pleť, jediná maska, která mi trošku pomohla byla od Yves Rocher z řady pure system. Teď ale budu mít narozeniny, tak si nechám sehnat ricinový a tea tree olej a snad už se začne konečně něco dít :D!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D :D Závidím, já jsem děsně líná ten riciňák objednat z netu, ale tady v Praze ty bio obchůdky neznám, tak mám smůlu :/ Ale já se jednou přemůžu a místo laků si ho fakt objednám :D

      Vymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)