Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

středa 19. února 2014

Slovníček lakomaniačky - kdo se v tom má vyznat?

Dobré ráno všem :)

   Jako každou středu, je tu i dnes článek zaměřený na laky na nehty, popř. nail art. A dnes bude o tom, co vlastně znamenají všechny ty výrazy, které u laků používám :)

   Spousta mých kamarádek má doma jen několik laků. A když vidí ty moje, tak se občas ptají, proč říkám foil lak, shimmer a podobná neznámá slova. Tak jsem si řekla, že pár těch výrazů sepíši a snad pomohou lakovým začátečníkům.


duochromatický lak - lak u kterého je vidět více barev a není tedy duochromem ale spíše multichromem. Barevné spektrum laku se pohybuje od jedné začáteční barvy přes spoustu odstínů po druhou konečnou barvu. Intenzita efektu záleží na dopadu světla a kvalitě daného laku.

p2 Ready To Rock

Nubar Iris Dust

foil lak - foil lak je primárně lak, který vypadá jako lesklá kovová fólie (nejlépe alobal). Někdo jako foil označuje i různé hybridy se shimmerem a středně velkými střípky, které nejsou glittry (třetí fotografie).

Barry M Gold Foil

Color Club Hey Gorgeous!

Camaieu Blue 91

gelly lak - lak, který vypadá jak gelové nehty - je extrémně lesklý a má sytou barvu. Víceméně se sem dají zařadit všechny lesklé krémové laky. Jedná se spíše o méně používaný výraz.

Gabriella Salvete 114

Barry M Pomegranate

glittrový lak - lak obsahující glittry, což jsou kousky jakoby tvrdší fólie. Nejčastější jsou asi tvary hexagonů, které z dálky vypadají jako kolečka.

China Glaze Boo-gie Down

Orly Devil May Care

p2 Go Dangerous!

Sephora Glitter Top Coat

holografický lak - božský duhový efekt, který je založený na dopadu světla a jeho rozptylu na menších třpytivých částech. Silné holografy tvoří viditelné hranice duhového spektra. Síla efektu je závislá na hustotě částic a jejich velikosti. Více menších částí tvoří viditelnější efekt.

Color Club Beyond

Color Club Miss Bliss

Shora dolů - Nubar Brilliant, Color Club Wild At Heart, Nubar Reclaim, Catrice Dirty Berry

Orly Miss Conduct

jelly lak - lak vzhledem připomínající želé - je lesklý, často spíše hustší konzistence a není plně krycí. 

NYC Green Day

Mini Colorama Cherry Sweet není jelly konzistencí díky spoustě malých glittrů ale spíš vzhledem 

krémový lak - lak bez jakéhokoli vedlejšího efektu. Jedná se pouze o jednu barvu bez příměsí.

Essie Cascade Cool

L´Oréal 151

Max Factor Snow White

matný lak - jednoduše matný lak :) Dělají se buď rovnou matné barevné laky nebo průhledné zmatňující top coaty. Mám zkušenost, že barevný matný lak dlouho nevydrží, proto doporučuji klasický lesklý lak s 1 či 2 vrstvami matujícího top coatu.

China Glaze Matte Magic přes Gabriella Salvete 114 - ukázka méně matujícího top coatu (spíše polomatný TC)

Vysoce matné laky od Sephory (zdroj)

mléčný lak - poloprůhledný lak světlé barvy (bílá, krémová, slonovinová...), který dodává nehtům přirozený zdravě vypadající vzhled.

Zoya Jane (zdroj)

neonky - asi nemá cenu je přestavovat, ale i tak je sem pro úplnost dám. Jedná se o laky výrazných barev připomínající zvýrazňovače. Zastávám názor, že přibijí odstín pokožky a nositelku barevně zastiňují.

Zoya Ali

nude lak - nude laky určitě znáte :) Jedná se o jemné přirozené laky, nejčastěji krémové bez efektů. Sluší každému, jen je důležité respektovat podtón vaší pokožky (studený x teplý). Barevná škála zahrnuje starorůžové, béžové, smetanové, hnědé, taupe (hnědošedé) a starofialové odstíny.

Essie We Can Do It Pink

Catrice Don´t Tell Mademoiselle

Essie Topless & Barefoot

pastelový lak - říkám jim pastelky :) Laky jemných světlých barev ideálních na jaro. Nejčastěji jsou krémové, shimmerové ale i pískové či texturované.

Catrice Lilactric

NYC Raindrop 

Rimmel Lemon Drop

perleťový lak - obvykle lak světlé barvy s duhovým nebo světlým shimmerem vypadající jako vnitřek lastury. Často špatně kryjí.

Four Seasons 96

Chanel Intermezzo (zdroj)

pískový lak - lak se třpytkami nebo jinými pevnými částečkami, které na nehtu po zaschnutí vytvářejí hrubý pískový povrch. Částečky jsou viditelné i v lakovém flakónku.

Gabriella Salvete Blu Imperiale

p2 Seductive

praskací laky - v angličtině je najdeme pod názvem cracking. Jsou to klasické laky, které se v jedné vrstvě nanášejí na barevný lak, na kterém díky vzduchu vytvoří kresbu, která vypadá, jako by lak popraskal. Občas jim ze srandy říkám práskači (ale ten lak vážně nepráská a nevydává nějaké rány :)

Essence Good Witch

prismatický lak - zvláštní typ mléčného laku s modrým, modrozelným či modrorůžovým shimmerem. Sám o sobě nekryje a používá se jako efektový nadlak. Někdo jako prizmatické laky označuje laky holografické, já si to takto odděluji a přijde mi jako nesmysl dávat jednomu laku 2 různé názvy.

Essence Prismatic White přes Rimmel Lemon Drop

Catrice Prism Effect přes Rimmel Black Out

Catrice Prism Effect přes Rimmel Black Out

solární lak - je to lak, který mění barvu primárně na slunci, ale může, i pokud je zataženo, neboť barevná změna je ovlivněna UV zářením. Barva se poté mění zpět na původní.

Ruby Wing Lily

Ruby Wing Myth

shimmer lak - lak, který obsahuje shimmer, což jsou drobné částečky splývající v jeden stříbrný jemný závoj. Shimmer je nejčastěji stříbrný, ale i zlatý, fialový, červený, zelený. Hranice mezi nimi a foil lakem bývá tenká. Některé laky mohou pruhovat, což je spíše nedostatek laku než jeho plus. Shimmer laky obvykle neschnou do vysokého lesku.

Mini Colorama Fruit Roll Up

Catrice Floralilac

China Glaze Tongue & Chic
Gabriella Salvete 129

střípky - laky se střípky vypadají jako kousky rozbitého zrcadla. Jsou často stříbrné či duhové (opalizující) a mají tendenci se z nehtů odlupovat víc než klasické glittry.

Color Club Diamond Drops přes Avon Inky Blue

šupinkáč - šupinky jsou prostě šupinky :) Částečky, které nedefinujete žádným geometrickým vzorcem. Obvykle na nehtech dobře drží, ale stejně jako glittry se špatně odlakovávají.

Essence Nigh In Vegas přes Color Club Pucci-licious

NYC Top Of Gold Top Coat přes L´Oréal Mystic Blue

texturovaný lak - někdo je zaměňuje s pískovými laky. Texturované laky se liší tím, že neobsahují pevné částice a v lahvičce jsou krémové. Textura laku se projeví až po zaschnutí laku. Myslím si, že když si obtisknete froté prostěradlo do krémového laku, máte vlastnoručně dělaný texturovnaý lak :)

China Glaze Unrefined (zdroj)

Barry M Atlantic Road (zdroj)

trávník - typ glittrového laku, kterému se hovorově říká trávník, jsou nasekané proužky tenké fólie. Odlakování je jako u jiných glittrových laků trochu horší, ale za jemný efekt stojí.

Barry M Marshmallow přes Essie Cascade Cool


Víc mě toho nenapadá :) Na závěr bych ráda řekla, že tohle je můj způsob pojmenovávání laků a jiné odbornice na laky nebo značky mohou mít odlišný názor :)

Tak co, stále tápete? Nebo jste všechno věděly i bez článku?

Mějte se hezky :))

P. S. Kvalitu některých swatchů, prosím, omluvte. Jsou i 2 roky staré :)

46 komentářů:

  1. Jé to je velice užitečný článek milá lakomaniačko, i když asi se stejně nebudu vyjadřovat přesně až budu nějaké laky popisovat, protože si to všechno nezapamatuju, teď vím, kam si skočit oživit paměť :-D...... ale je fakt, že občas vůbec nejsem moudrá celkově z "blogohantýrky" :-D, ale pilně a kontinuálně doplňuju slovník !-). Mmch. zahlédla jsem tady jeden můj vysněný lak CC Hey Georges, a to mi udělalo radost, i když vlastně krásných laků až oči přecházejí je tu spousta, máš skvělý vkus, který prostě sdílím a na barvách se hodně hodně shodneme :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ona občas máslovitá konzistence a blendění dostává do kolen i mě :D Hey Gorgeous je daleko krásnější, jenže mně tu nevyšel hezký swatch - jednak bylo zataženo a jednak se mi an nehty dostal nějaký blbý prach :D

      Vymazat
  2. Skvělý slovník, konečně mám přehled, i když jsem se začala ztrácet u shimmeru. Musím si toto dát do záložek, ať mohu vždy odborně popsat můj nový lak :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Teda! Kdo by řekl, že je toho tolik :D O prismatickém jsem do dnešního dne neměla ani páru :D A docela mě pobavil překlep u pastelových s psíkama :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za upozornění, štěkací lak už je opraven :D

      Vymazat
    2. Přesně jak píše Cácorka, tohle jsem taky doteď neznala..až jsem vykulila oči "cože?? Jakto, že tohle neznám ?!!" :D Výbornej článek, krásný fotky. :) A ehm, měla bych začít rozlišovat texturovaný laky od pískových, popsala jsi to pěkně. :)

      Vymazat
    3. Já tedy takto rozlišuji, i když někdo píše, že pískový laky jsou vlastně texturovaný a má pravdu. Ale už bych jako pískový lak neoznačovala klasický pískáč :D
      A ty prismatický... já to chápu takto a některé zahraniční blogerky taky, někdo holografickým lakům říká prismatické, ale přijde mi hloupé mít pro jeden lak 2 názvy :)

      Vymazat
  4. Už netápu:) Díky. Já sice výrazný lakový maniak nejsem, ale když budu mít pochyby vím kam zajít na radu:)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak laků mám hodně (ne teda tolik jako ty), ale stejně jsi mi rozšířila názvosloví :)

    OdpovědětVymazat
  6. téda, já většinu těch názvů teď viděla poprvé :D ale to bude tím, že nejsem takový lakový maniak :-) lost-strength.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem někoho překvapila :) Nj u mě ta mánie je taková... už větší :D

      Vymazat
  7. Já akorát neznám "psíkový" lak :) (Moc milý překlep :)))

    Užitečné shrnutí a myslím, že pro spoustu lidí bude určitě užitečný. Bezva článek a oceňuju, že sis s ním dala tu práci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já věděla, že si toho překlepu jednou envšimnu, protože psíkový píšu pořád stejně jako ej ěm a atk :D
      Jj smolila jsem ho skoro 4 hodiny :D

      Vymazat
  8. Moc hezké, většinu názvů latentně znám, ale vzhledem k tomu, že je nepoužívám, tak je většinou ignoruju... :D

    OdpovědětVymazat
  9. Budu za protivného rýpala, ale když ty jsi zrovna zapomněla na moje nejoblíbenější laky (krom klasických krémovek a občasného decentního shimmeru na nejrůznější pískové a glitter efekty fakt vůbec nejsem, nesnesu to, připadá mi to jako kýč). :-) Chybí ti v tom přehledu laky matné. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak na matným laku není co vysvětlovat (i když na pastelkách a neonkách taky asi ne :D). Ale pro úplnost by tam asi mohl být :) Tak já ti tam jeden šoupnu ;)

      Vymazat
    2. Děkuji. Já myslím, že tenhle tvůj přehled má ambice se stát opravdu užitečným kompletním lakovým průvodcem. Nejen vysvětlit rozdíl mezi flitry a shimmerem a to, že existuje vůbec nějaký pískový lak. Na třeba pastelových lacích mi taky právě přišlo, že není nic k vysvětlování, to je logické, co by to mohlo být. Na matném laku taky ne, ale zas když už je ten článek tak krásně zpracovaný, tak si myslím, že si směle může dělat ambice naprosto kompletního průvodce všemi druhy laků. (Ať jsou známější více nebo méně.) :-) Navíc si zasloužíš potlesk za to, že ke všemu máš vlastní fotky. Takže pokud to doplníš ještě takhle podle toho, co tu koho napadne, tak tuhle malou "učebnici" by měly určitě všechny milovnice kosmetiky mít povinně v záložkách. :-)

      Vymazat
    3. Tak ke všemu ne, třeba texturovaný laky se mi moc nelíbí, takže je ani nemám. Mléčné laky sice jo, ale poslední měsíce jsem je vůbec nenosila, protože ujíždím na barvičkách :D
      Ještě bych měla doplnit termo lak a magnetický, ale teď jsem úplně mrtvá, tak až o víkendu :)
      A moc děkuju za pochvalu, hrozně si jí vážím :)

      Vymazat
  10. Odpovědi
    1. Napsat to? Strašně :D Přečíst to a vstřebat ještě víc :D

      Vymazat
  11. wow, vůbec jsem nevěděla, že se dají laky takhle třídit :)) logicky bych si ale ty výrazy dokázala domyslet.

    OdpovědětVymazat
  12. tak to čumím, kolik toho existuje. a jaké používáš odborné výrazy! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. akorát si ještě mohla přidat topcoaty, basecoaty a tak, jestli je toho víc druhů, což určitě jo :D ale i takhle je to super! taková příručka :D

      Vymazat
    2. :D :D :D To by byl ten článek na celý den :D Připravuji srovnání 4 base coatů a 3 top coatů :)

      Vymazat
  13. To je vážně vyčerpávající článek...:) A moc krásně se na to kouká, super fotky!

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj, už mám jasno díky, bude se my líp nakupovat. Ty fotka máš excelentní .

    OdpovědětVymazat
  15. Přestože už mám blog skoro dva roky a o lacích píšu asi nejvíc, v tomhle jsem vždy docela tápala, takže opravdu děkuju za tenhle článek ♥, konečně se vyznám :D!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D :D však ony zase přijdou nové laky, a pak v tom budeme mít guláš už opravdu všechny :D

      Vymazat
  16. Slovníček - aneb kdo se v tom má vyznat? - uviděla jsem nadpis a říkám si: to si musím jít přečíst, ať nejsem blbá. Tak jako začnu číst a už někde v 1. odstavci jsem si blbá připadala - než mi došlo, že je to jen překlep :DDDD Píšeš: "..a není tedy ducohromem " a já minutu přemýšlím, co je to ten du - co - hrom. Tak si říkám: No, tenhle článek je asi moc složitej i na mě. Ale pak blik a pochopila jsem. V půli článku jsem si říkala, že si ho budu muset hodit někam do záložek na google chrom, abych ho kdykoliv našla, až si koupím další lak. Protože je mi jasný, že tohle si hned nezapamatuju (já doteď třídila laky asi tak na matný, lesklý, se třpytkama, pískový, glitrový). :)))
    Článek je perfektní, fotky nádhernééééé ..... těm jsem se fakt obdivovala skoro s otevřenou pusou. (Tohle mi prostě ještě nejde).
    PS: Já mám doma ještě lak fosforující - tedy svítící ve tmě (krycí svítící). A kdybys to chtěla mít jo jak pro blbý, tak bys mohla připsat ještě laky podkladové a krycí (já ještě před rokem ani netušila, že existují, léta chození na gelové nehty ze mě udělala nehtového analfabeta).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ááá zase překlep :D Já při tom psala bakalářku a i když jsem si článek po sobě dvakrát četla, tak jsme už nevnímala :/
      Moc děkuju, ale některé fotky jsou vážně staré, focené na starší foťák a neměla jsem vytrénovanou polohu ruku a perfektní tavr nehtů, tak to tak vypadá :D
      Když ono je těch laků tolik, že to nešlo všechno obsáhnout :) Každopádně ty svítící ve tmě by se daly rozdělit na UV laky a ty, co svítí po nahřátí a nasvícení pod žárovkou :)
      Tak já zase nevím nic o těch gelových, takže nějaký odsavačky prachu jdou mimo mě :D
      A moc děkuju :)

      Vymazat
  17. Máš to pěkně udělané!:) Já většinu z těhle názvů do teď vůbec neznala :)

    OdpovědětVymazat
  18. Vybornej clanek!!! A ten ruzovej Essie je absolutne uzasnej, aaaaaaach!!! 😳<3
    ( a dekuju za mail, jsem ostuda, nestiham odepsat :/ )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten je vážně nádhernej, takže mu odpouštím i slabší krycí schopnosti :)
      A neboj, mně stačí, že sis ho přečetla :)

      Vymazat
  19. Úžasný Nikolko, tohle téma chybělo. Rozhodně i já mám sama probém kolikrát popsat lak. Ještě tam chybí Ruby Wing čili solární lak nebo to je thermo lak? :D. A prismatický lak také slyším prvně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No na solární jsem zapomněla! Hned je dodám :)

      Vymazat
  20. Super článek, konečně v tom mám jasno :) Ani jsem nevěděla, že existuje prismatický a shimmer lak.
    A u texturového laku jsi mě docela rozesmála s tím prostěradlem :D

    OdpovědětVymazat
  21. to je vyčerpávající přehled! a nádherné swatche, jaké "omluvte kvalitu", fakt krása... já nehty fotit nemůžu, protože je mám dost nevzhledné a neumím si je moc lakovat :( tak jsem si aspoň pořídila ten vzorkovník z ebay :)

    OdpovědětVymazat
  22. To je parádní článek, fakt sis s tím dala práci. Pro mě je spousta věcí novinka, netušila jsem, že existuje tolik druhů laků a fotky máš nádherné! Já jsem v tomhle "konzerva", takže u mě vedou klasické krémové, pastelové a gelly laky :)

    OdpovědětVymazat
  23. Skvělý článek! Vypadá to, že musel dát hodně práce, Přijde mi opravdu dobře zpracovaný :)
    Ještě mě napadl magnetický lak :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ba jo, na ten jsem úplně zapomněla! Tak ten mi tam s termo lakem chybí :D Vida, dohromady bychom to daly ;)

      Vymazat
  24. Tenhle clanek byl skvele napomocny, super! :)

    OdpovědětVymazat
  25. Máš tak krásný nehty! to je můj sen:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)