Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sobota 29. března 2014

Jak jsem držela jarní detox + vyhlášení vítězky o narozeninový balíček

Ahoj :)

   Na facebooku jsem vám psala, že budu držet jarní smoothie detox a několik z vás to zaujalo, tak jsem si řekla, že vám napíšu článek :)


   O jarním detoxu jsem četla u Simči tady a už dříve tady. Původně jsem nic takového neměla vůbec v plánu, ale pak jsem byla na měření tuku, svalů, vody... v těle a bylo mi řečeno, že mám mírně zpomalený metabolismus a přestože mám dost svalů, mám o 2% tuku víc než bych měla (tedy podkožní, ten okolo orgánů mám na minimu). A když článek u Simone vyšel, řekla jsem si, že mi jde přímo do rány a zkusím to :)

   Asi by se na začátku slušelo říct, jak se vlastně stravuju. Upozorňuji vás, že jsem gurmán, mám ráda kvalitní jídlo a často neodolám francouzským sýrům, foie gras, hřebenatkám a čokoládě :)

Ráno: Začínám špaldovou kávou (dřív to bylo zásadně silné presso nebo Earl Grey, ale ze zdravotních důvodů jsem je raději přestala pít). V zimě si dám bio müssli se sójovým mlékem, v létě třeba misku čerstvého ovoce.
Dopoledne: Bez svačiny nefunguju. Ve škole mám nejčastěji chléb s lučinou a šunkou a k tomu třeba mandarinku nebo banán. Pokud jsem doma, tak dopoledne spím a mám pouze snídani a hned po ní oběd :) Chodím spát tak ve 2 - 3 hod. ráno a probouzím se v 10. Piju čistou přefiltrovanu vodu. 
Poledne: K obědu mám obvykle to, co zbylo z minulého dne od večeře. Takže se tu moc rozepisovat nebudu a vy rolujte dolů.
Odpoledne: Druhá svačina. Jsem jako hobit - bez dvou svačin mám zkažený celý den :) Obvykle se jedná o chléb nebo suchou topinku s lučinou, šunkou a zeleninou. Nebo třeba sójový jogurt, shmakoun s kukuřicí a šunkou anebo něco podobného. Čokoládičkama taky nepohrdnu (vím, jsem hříšnice).
Večer: Večeře jsou u nás rozmanité - ryba s bramborem, bageta s francouzskými sýry, hroznovým vínem a fr. paštikou (která je vážně jen z masa a koření), tortilly s uzeným lososem a salátem, těstoviny se sýrovou omáčkou, domácí burger nebo zeleninový salát s fetou. Večeře jsou našimi hlavními jídly, tak jako je to ve Francii :)

   Takže vidíte, že jsem žrout :) A je pro mě hodně těžké jíst jen jeden typ jídla. Sice bývaly doby, kdy jsem jedla až ve 4-5 hod. odpoledne, ale ty už jsou pryč. Pokud nejím, mám jakési tendence k omdlévání, netuším proč :)

   Ale dost mě hryzalo, když mi bylo řečeno, že jsem s těmi svými 2% tuku navíc vlastně obézní, tak jsem si řekla, že to chce změnu a tenhle detox může být skvělý začátek. Nakoupila jsem tedy v Globusu mraky ovoce a zeleniny a dala se do toho...


   Jídelníček máte v tabulce, mé pocity a stavy hned v textu pod ní :)


Pondělí

    Uf, tak jdeme na to... Začínám teplou vodou se šťávou z 1/2 limetky. Kyselý po ránu na žaludek se mi moc nelíbí, teplá voda ano. Následuje smoothie a čisticí čaj Teekane. Jedu do školy na konzultaci bakalářky a jsem velmi ráda, že mi před garantem nekručí v břiše, jak jsem se obávala.
    Doma se vrhám na divnou kombinaci špenátu, banánu a jablka, která po rozmixování není tak hrozná. S opovržením se dívám na láhev kombuchy - slyšela jsem o ní asi před 6 lety, ale do té doby ji nikdy nezkusila. Dávám si jednu skleničku a přemýšlím, jestli budu zvracet. Chuť vody s octem je vážně hrozná, připočtěte si k tomu neskutečný smrad a víte, proč jsem chtěla utíkat do koupelny :)
    Mám hlad. Dávám si mix řepy, jablka a mrkve, který nešel pořádně rozmixovat a i přes přidání vody z toho mám pyré. Barvu to má velice lákavou, myslím, že by ani hraběnka Báthory nepohrdla :)
    Začínám mít ovoce plný zuby, přeci jenom ho normálně tolik nevyhledávám. Napadá mě divná variace guacamole - avokádo, kvanta špenátu, pepř, citrón a voda. Vzniká jakási našlehaná kaše, kterou do sebe láduju s křečovitým výrazem. Francouz sedící vedle mě se směje a vesele si papá těstoviny s roquefortem a lardonem. Bídák!
    Usínám s kručícím žaludkem unavenější než normálně. Přemýšlím, že by mělo být trestný, takhle se mučit. Zaháním myšlenky na tajný lup Francouzových těstovin a usínám s pocitem, že jsem zvládla aspoň jeden den.

špenát, jablko, banán

mrkev, červená řepa, jablko

mňamka pana Shreka - avokádo, špenát, citrón, pepř a voda

Úterý

   Když se probouzím, je mi podezřele lépe než večer předchozího dne. Asi je to i tím, že jsem nemusela vstávat a probudila jsem se okolo 11 (šťastný studentský život!). Po failu s avokádem a špenátem si míchám něco dobrého. Kombinace jahod, banánu a sójového mléka u mě vítězí na celé čáře. Celý den cítím, jak mě bolí svaly, hlavně na stehnech. Jakoby chudinky neměly dost bílkovin a energie pro normální fungování. Začínám si připadat trochu otupělá a je mi všechno jedno. Jsem smířená, že mám smůlu a smoothie mě porazila. Na zlepšení nálady si míchám další mňamku.
   Večer jdeme na koncert Českého národního orchestru, Dannyho Elfmana a Tima Burtona. Cestou zjišťuji, že jsem si zapomněla doklady i s Opencard a to prosím pěkně v metru, takže se jen modlím, abych nenarazila na revizora. Vypadá to, že můj mozek poháněný pouze ovocem a zeleninou, nepodává příliš dobrý výkon a paměť vynechává. 
    Přestože je to naprosto úžasný koncert, nejsem schopná ho vnímat úplně naplno. Jednak mám hlad a jednak věčně čumím na Burtona, který na balkónku přechází sem a tam a pořád s někým breptá.
   Cestou domů to vypadá, že nejsem jediný hladovec - Francouz nevečeřel, ale měl pouze pozdní svačinu jako já. Oba jsme líní vařit a tak zaplouváme do KFC. Dávám si malý zahradní salát a statečně odolávám hranolkám i kuřeti, co mi přítel nabízí. Směje se mi a já se směju jemu v duchu, jak bude mít slepený a zanešený střeva, kdežto já, já je budu mít čistý jak Mr. Proper svoji koupelnu! 
   Přemýšlím, proč na mě ostatní strávníci tak civí. No, do fastfoodu se normálně v dlouhých společenských šatech nechodí. Anebo ještě nikdy neviděli nikoho tak hltat obyčejný mrňavý salát :)

1 kiwi, 1 jablko a 20 bobulí hroznového vína

Středa

   Poslední den a já se neraduju. Je to divné, ale dokonce přemýšlím, že si dám detox příští týden znovu, aspoň na 1 den. Po sklenici teplé vody s citrónem, čisticím čajem a milovaným jahodovobanánovým smoothie začíná můj mozek pracovat. Napadá mě zvláštní teorie :)
   Vzhledem k tomu, že živa pouze o rostlinné stravě jsem velmi klidná a nekonfliktní, přemýšlím, že díky nedostatku zvířecí krve (obrazně) nemám potřebu s nikým bojovat o kořist, tedy se s nikým nehádat. A kvůli tomu jsou všichni vegetariáni a vegani velmi milí sympatičtí lidé :)
   Dávám si oběd, něco lehčího a velkého - mrkev a jablko. Jedu do školy a překvapivě během přednášky nemám potřebu jíst (protože, když se nudím, tak jím :). Cestou domů mě však chytne v žaludku taková křeč, že mám pocit, že domů nedojedu ani na vozíčku. Být těhotná, tak volám porodnici. Vzhledem k tomu že nejsem (snad!), tak se jen modlím, aby to rychle přešlo.
   Bolest nepřechází a říkám si, že mám asi překyselený žaludek z toho ovoce a citrónů. Můj žaludek vysílá SOS do mozku, že žádnou čerstvou zeleninu nebo ovoce už nechce, načež mu mozeček vychází vstříc a připravuje plán, jak tomu roztahovačnýmu ukňouránkovi zavřít pusu. Špenátová polévka se zakysanou smetanou! Je to zelené, je to tekuté, teplé a jako bonus jsou v tom bílkoviny a vápník. Po uvaření polévku až velmi neslušně hltám. Bože, je to teplý a dobrý!!!
   Cestou do postele se dívám do zrcadla a říkám si, že mám nějak hubenější kolena. Přemýšlím, jestli se dostavil placebo efekt nebo jsem přišla o poslední zbytky svalové hmoty. Mozek už neslouží, takže usínám :)


Čtvrtek

   Ne, nelekejte se :) Čtyři jsem smoothie detox nedržela, ale chtěla jsem si dát něco lehčího, aby nebyl přechod na normální stravu tak tvrdý. Mixované ovoce mi jde už krkem. Dávám si ho raději v celku :) Hned mi chutná víc. A před tím si dávám ještě vodu s citrónem.
   K obědu si dělám krupicovou kaši z bezlaktózového mléka s třtinovým cukrem, kakaem a javorovým sirupem. Aaach, slast!!!
   Večer dojídám polévku s opečenou šunkou :) 



Závěr

    Co k tomu říct? Jako plus beru fakt, že jsem byla klidnější a možná jsem zhubla na kolenou :D Celkově jsem zhubla 2 kg jako Simča a stejně jako ona jsem si jistá, že jsou za chvilku zpět. A dobrý pocit, ten se cení hodně :) Jako negativum beru bolest svalů, únavu a tu nesnesitelnou křeč v žaludku.

Pro koho je detox?

   Řekla bych, že pro lidi, kteří jsou na podobnou stravu zvyklí a nevadí jim, že během dne nebudou mít teplé jídlo. Nebo pro ty, co chtějí začít držet dietu a nebo se lépe stravovat a detox je takový začátek. Naopak, gurmáni jako já, by ho měli držet v mírnější formě, třeba tak 2 dny. Jinak jim hrozí, že hladem po výborném jídle zešílí :)

A jak jsem slíbila, tak činím. Výherkyni narozeninové soutěže najdete ve videu tady. Moc jí gratuluji :) Protože na ní kontakt mám, ozvu se během dnešního večera sama. Jinak jsem do losování řadila čtenáře, co komentují. Pokud jste mi zanechali první komentář pouze pod GA, nemohla jsem vás zařadit do slosování (lze to snadno vyhledat pomocí vyhledávače vpravo).


Co vy a detox, smoothie a voda s citrónem? Nějaké zkušenosti? :)

Mějte se hezky :)

36 komentářů:

  1. Hezky :) Taky jsem se rozhodla pro detox, taky jsem si o tom napsala na blog, abych měla motivaci to držet, ale zatím docela selhávám, tak snad se ještě polepším :D

    OdpovědětVymazat
  2. Já si koktejly nahrazuji jen svačiny během dne nebo před cvičením a nemůžu si to vynachválit :)3 dny bych na nich strávit nechtěla, proteiny jsou proteiny :D

    OdpovědětVymazat
  3. na detox se chystám, ale ještě nikdy jsem nezkoušela pít tyhle domácí smoothie :) láká mě to, protože je to hrozně zdravý
    a plné vitamínů, ale nějak chutně to zase nevypadá, třeba mrkev s jablkem a řepou, tak nevím :D ale ten úterní bych si hned
    dala, miluju kiwi, jablka i hroznové víno a spolu to musí být dobré :)) jinak pěkný článek, určitě ti musel trvat dlouho :)
    máš úžasný blog, prošla jsem několik článků a nemůžu jinak než dát odběr! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc, moc děkuji, Nicco, jsi hodná :)) Mně ty domácí chutnají víc než kupované, oni je mají jak džus :)

      Vymazat
  4. No Nikolko tak máš můj obdiv, já bych tohle asi nevydržela :D Gratuluji výherkyni a moc se mi líbilo video vyhlášení, bavilo mě :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jelikož mám jisté problémy se zažíváním, tohle hladovění bych si nemohla dovolit, ale našla jsem tam aspoň zajímavé recepty na smoothie. :-) a moc chválím za vyhlášení soutěže. takhle propracované a napínavé vyhlášení jsem ještě neviděla.

    OdpovědětVymazat
  6. Týjo, tak to bych asi nedala :-D Něco jako smoothie jsem zkoušela z nouze teď v zimě, když jsem po zubní operaci nemohla několik dnů kousat, a jednak jsem málem padla hlady, ale hlavně mi to vůbec nechutnalo - ani ne kvůli tomu, co jsem do toho dala, ale vadila mi ta konzistence. Na tekutou stravu jsem prostě nikdy nebyla. Dovedu si představit, že bych odlehčila stravu, jedla hlavně zeleninu, ale jedině v pevném stavu. A taky by mi chyběly živočišné bílkoviny, mám vyzkoušené, že bez nich doslova sežeru cokoli v jakémkoli množství, ale stejně mám pořád hlad - takže se nakonec stravuju mnohem hůř než s masem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mně tekutost nevadí, spíš ta sladkost a kyselost a měla jsme chuť na něco neutrálního jako těstoviny nebo vařený vejce :D
      A za poslední větu se podepisuji ;)

      Vymazat
  7. Klobuk dole ze si to zvladla. Na taketo nieco treba ozaj pevnu volu, ja by som to asi nedala :/

    OdpovědětVymazat
  8. A já to letos snášela mnohem lépe, než loni. Ani se mi nemotala hlava a bylo mi skvěle. Taky se u mě dostavuje ten pocit klidu a smířlivosti, jak to nazývá můj muž, ale energie jsem měla hrozně moc :-)
    Přeji krásný víkend :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Motání hlavy jsem nezaznamenala, ale ty ta bolest a únava svalů mě docela zaskočila. Jéé, tak mi příště trochu energie pošli :D
      Užij si víkend, Simčo :))

      Vymazat
  9. No, abych pravdu řekla, nějaké smoothie bych si dala hned, mňam. Ale takhle několik dnů, to úplně nevím. Ačkoliv, asi by to úplně neškodilo. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Bezva video. Super detox, který já mívám poslední dobou častěji než bych si přála. Nějak mi nevychází čas na vaření, a tak mixuji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Je pravda, že když už je pozdě a nechce se mi vařit, tak taky mixuju ;)

      Vymazat
  11. Jééé a kdo mi teď udělá krupicovou kaši? :D
    P.S.: Video je vážně super ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já radši ne, vždycky jí udělám moc hustou :D

      Vymazat
  12. Neviem či by som niečo podobné zvládla. Na to mám asi až moc rada jedlo :D , ale niekedy počas dňa, napr. na olovrant, by nebolo zlé dať si nejaký ten smoothie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj občas to jde, popř. zkrátit tu dobu detoxu, ale 3 dny je pro gurmány moc :)

      Vymazat
  13. Obdivuju tebe, Simču i všechny ostatní, co tenhle detox vyzkoušejí, já bych na to neměla. Za prvý - chutnaly by mi jenom ty ovocné kombinace - vždycky když vidím, jak někdo dělá smoothie třeba s baby špenátem, připadá mi to hrozně divné. Ke špenátu má být přece knedlík a maso! :))) A za druhé - hrozně ráda jím a bojím se, že bych neměla tak pevnou víru a podváděla bych. Někdy se koupím ovocné smoothie a je pravda, že mě to zasytí a chutná mi to, ale je to jenom na chvilku, na večeři si pak stejně musím dát ještě něco :)

    Teďka se snažím žít zdravěji. Snažím se pít hodně - bývaly totiž doby, kdy jsem denně vypila sotva litr vody,což je hrozně málo. Jím častěji a snažím se dávat si menší porce. A začala jsem běhat, což mě překvapivě hodně baví :)) Tak uvidíme, jaké to na mě bude mít účinky :)

    Jinak gratuluji výherkyni, video bylo moc pěkně udělané :)

    Neo Inizio

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím pitím mám taky problém - u mě se nějak nedostavuje pocit žízně a bývala jsem schopná vypít za den jen skleniččko vody :/ Musím na to vyloženě myslet a chodit pít každou hodinu, jinak to dopadá podobně jak u tebe.
      Běhat bych šla taky, ale nějak nemám boty a kalhoty a bundu na to :D Možná bych si příští ěmsíc mohla místo kosmetiky koupit něco takovýho...
      Moc děkuji, jsem ráda, že se líbilo :)

      Vymazat
    2. Když jsem doma nebo na koleji, musím mít před sebou sklenici s vodou, jinak na to pití moc nemyslím. Ale už jsem se to tak nějak naučila a piju alespoň ty dva litry vody - pokud vypiju méně, tělo si začne okamžitě stěžovat a mě začne bolet hlava...
      Já jsem začala s běháním ze dne na den - ve starých botech, mikině, tričku i teplákách - pro mě bylo důležitý se k tomu dokopat. Teď oblečení dokupuju "za běhu" :)) Ale co musím říct, tak je pro mě hrozně těžké koupit boty... Když už si nějaké vyberu, tak buď nemají moji velikost, nebo stojí pár tisíc, na což bohužel nemám... Tak běhám v těch starých a cítím, že se to kotníkům moc nelíbí :(

      Vymazat
  14. Jůů moc děkuju, mám opravdu šťastný víkend:) Jinak ten detox vypadá dobře, já cvičím už léta jógu a dřív jsem držela jeden den v týdnu půst (k snídani jen čaj s mlékem, k obědu ovoce a večere už klasická) a bylo to moc fajn:) V těhotenství se to samozřejmě nesmí, ale tyhle smoothie dny pak určitě někdy vyzkouším:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač :) Jógu jsem cvičila dřív, ale zlenivěla jsem...

      Vymazat
  15. velmi pekné.aj ja sa chystám.inak dobré je na lačno grepová šťava.už rastie žihlava-kopriva,takže budem variť čaj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip, grep mám přeci jenom raději než citrón :)

      Vymazat
  16. gratuluji vítězce!
    já bych asi takový detox nevydržela, jsem strašný žrout, mám hodně rychlý metabolismus a musím každou hodinu něco sníst, jinak mi kručí v žaludku. díky bohu to na mně (zatímú není vidět, naopak bych spíš potřebovala přibrat :D na hubnutí mi stačily v lednu dva týdny učení na státnice, měla jsem 4 kila dole, i v práci si toho všimli (chlapi!), no vypadalo to hrozně...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsme si myslela, že mám docela rychlý metabolismus, protože mám hned hlad a ono to vypadá, že jsme spíš nenažraná :D Ale ej pravda, že nejsem zas takový hubeňour.
      O zkouškový taky hubnu, popř. i během školy, když toho máme moc.

      Vymazat
  17. Hezký článek :) S chutí jsem ho přečetla, máš vše pěkně nafocené.

    A video je super :)

    OdpovědětVymazat
  18. Tyjo, já se těch smoothie pořád bojím, že budu mít přes den hlad a někde sebou švihnu... Ale zároveň mě to strašně láká, protože to musí být povzbuzující bomba. Možná to zkusím nenásilně občas zařadit do "jídelníčku", aspoň ty ovocný, na tu zeleninu si netroufnu, tu radši okusovat. Ale díky za inspirativní fotky, ono to člověka občas nakopne, když to vypadá tak hezky. :))

    Pěkný den
    Runa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlad jako takový (tedy málo cukru v krvi) jsme nepocítila, ale sevřený a kručicí žaludek jsem měla, to zase jo.
      A to nenásilný zařazování je podle mě asi nejlepší, pro někoho to může být docela šok.
      Moc děkuji, tobě taky hezké pondělí ;)

      Vymazat
  19. Také přemýšlím o nějakém alespoň víkendovém detoxu, uvidím příští týden, protože tento víkend jedu ke známým, který nemaj rádi, když někdo odmítá jejich jídlo a kdybych si tam dovezla ovoce, zeleninu a mixér, asi by docela čuměli :DD. Gratuluju výherkyni, suprové video :)! Jinak mi včera psala kamarádka, že narazila na tvůj blog a prý je nejlepší z těch co mám v postranním panelu, že čtu :)).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda, až tak? To moc děkuju a že pozdravuju kamarádku <3
      No, mně stačí přijet domů. Když jsme si dřív dělala těstoviny s mořskýma řasama a zeleninou, tak táta na mě koukal, jestli jsem velryba, že žeru plankton :D

      Vymazat
    2. Od tatínka jsem si už několikrát poslechla, proč jím např. polystyren (rýžové chlebíčky) apod. :D To bude mít kamarádka určitě velikou radost, hned jsem jí to psala :).

      Vymazat
  20. Díky za inspiraci. Moc pěkný jídelníček :) zajímavé info je také zde:

    http://www.rehabilitace.info/zdravotni/jarni-detoxikace-organismu-jak-na-ni/

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)