Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pátek 21. března 2014

M. ovie - Berlin

Ahoj :)

   Myslím, že bychom si na chvilku mohli oddychnout od kosmetických článků a opět zabrousit do sekce Cestování :) Po městech Dresden a Regensburg vás vítám v další německé metropoli, v hlavním městě Berlíně :)


   Berlín jsem navštívila už jednou, v roce 2006 jsme tudy se školou projížděli do Dánska a Švédska. Bylo to zrovna v době, kdy se ve městě konalo mistrovství světa ve fotbale, všude bylo milion lidí, dost strážníků a bezpečnostních opatření. Takže jsem si ráda oživila Berlín v březnu, kdy je turistů ve městě velmi málo.

   Pokud budete cestovat po Berlíně hromadnou dopravou, doporučuji si koupit denní lístek na pásmo A a B za 6,70 €. Jednorázový jízdenka za 2,60 € na 2 hodiny platící pouze pro jeden směr jízdy se vám nemusí vyplatit.

   Po městě jezdí tramvaje, autobusy, metro (U) a rychlostní (S) a regionální vlaky (R). Plán toho všeho je sice složitější než ten pražský, ale na chaos v Paříži nemá :)
   Za zmínku stojí autobus č. 100, který jede od zoologické zahrady (zastávka Zoologischer Garten) okolo Berliner Siegessäule, Brandenburger Tor až na Alexander Platz, kde stojí slavná televizní věž.

Nová stanice metra...

... a stará ležící kousek od nové :)

   A co stojí v Berlíně za pozornost? Je toho dost. Třeba zmiňovaná Fernsehturm, tedy televizní věž Berlína. Je to nejvyšší stavba EU a náš žižkovský přijímač je oproti ní prcek :) Poblíž najdete Rudou radnici a kousek od ní Nikolaiviertel - velmi romantickou a uklidňující uměleckou čtvrť.

Fernsehturm



Rudá radnice

Mám vlastní čtvrť! Tedy skoro...

Nikolaiviertel

Nikolaiviertel

Umělecké šperky v Nikolaiviertel

Kdyby vás zajímalo, proč lechtám toho ještěra pod bradou, tak je to z jediného důvodu - doma děláme to samé našim gekonům :)

   Z Nikolaiviertel je to jen kousek ke Sprévě (něm. Spree), jedné z řek Berlína. Hned uvidíte Museuminsel, ostrov s 5 významnými muzei - cena vstupného je okolo 12 - 18 €, ale můžete vidět originál busty egyptské královny Nefertiti ;)

Museuminsel

Berliner Dom

Berliner Dom

Alte Nationalgalerie

Altes Museum

   Odtud můžete dojít na slavnou ulici Unter den Linden (Pod lipami), kde stojí Braniborská brána - Brandenburger Tor. Ulice je jako velká část Berlína momentálně rekonstruována a hojně se v ní staví, takže počítejte s tím, že na fotografiích budete mít spoustu lešení a jeřábů.
   Okolo Unter den Linden je spousta ambasád (můžete narazit i na část Humboldtovy univerzity) a málo obchodů, tak zde narazíte obvykle jen na turisty. Davy jako na Václaváku nečekejte.
   Ve stejné ulici najdete také třeba Museum Madame Tussauds.

Brandenburger Tor

Brandenburger Tor

Brandenburger Tor

Brandenburger Tor


   A až tam budete, tak se stavte na berlínský currywurst :) Těmhle věcem zas tak neholduji, ale nebylo to vůbec špatné :) A pokud vás honí mlsná, zajděte do pekáren Dunkin´ Donuts, kde máte na výběr 40 sladkých koblih (třeba i malinová s chilli), 6 muffinů a asi 8 druhů slaných bagels.




Unter den Linden

Krabice 6 vynikajících koblih vás vyjde na 5,99 €.

  Od brány můžete pokračovat vpravo k Bundestag (dříve Reichstag) anebo vlevo na Potsdamer Platz.

    Bundestag (Německý spolkový sněm) je velmi zajímavě zmodernizovaná budova. Doporučuji navštívit skleněnou kupoli (Dom), jejíž prohlídka je zdarma a můžete tam být tak dlouho, jak chcete. Jen se musíte pár hodin před návštěvou objednat a poté projít bezpečnostní prohlídkou. Výhled za to stojí :)



Bundestag

Bundestag
Dom

Dom

Pohled z kupole na Braniborskou bránu

   A pokud budete pokračovat na Potsdamer Platz, cestou potkáte památník věnovaný zavražděným Židům během 2. světové války, který je tvořen z velkých kvádrů. Bohužel se hodně lidí nechová k této stavbě s úctou, děti na kamenech skákají, dospělí se sluní a pijí alkohol... a také je škoda, že jeho uličky už nejsou osvětleny jako před 8 lety. Ve tmě to bylo úžasně působivé.

Památník zavražděným Židům během 2. světové války

Památník zavražděným Židům během 2. světové války

   Na Potsdamer Platz vyrostlo tzv. Sony centrum - komplex moderních kanceláří, původně pouze pro Sony. A proto, že se jedná o japonskou značku, je komplex chráněn přístřeškem ve tvaru sopky :) V noci sopka mění barvu od růžové po modrou.
   Najdete zde i muzeum filmu, kde jsou propriety z natáčení různých filmů :)




Mimochodem, ty žárovičky na stromech ve mně evokovaly, že je tam někdo po Vánocích zapomněl :D


   Vynechat byste neměli ani zbytky Berlínské zdi, která se nachází velký kus od centra ve východní části města. Na zdi se vyřádilo už hodně umělců a je považována za pouliční galerii.

Tenhle krásný most je v tak ošklivé čtvrti :D A blízko Zdi


Na fotce vypadám strašně, během pobytu jsem byla nemocná.


   Dalšími zajímavostmi jsou např. Tiergarten, tedy zoologická zahrada s krásným vchodem v čínském stylu. Nebo zřícenina kostela Kaiser - Wilhelm - Gedächtnis Kirche, Nová synagoga (vstup 2 - 4 €), uklidňující královský zámek Charlottenburg nebo Sloup vítězství (Berliner Siegessäule) .

Tiergarten

Neue Synagogue

Charlottenburg


Zahrady Charlottenburg

Zahrady Charlottenburg


Zahrady Charlottenburg


Berliner Siegessäule



   Mně se Berlín jako město moc líbí, je úžasně moderní, ale nepřelidněné. Je perfektně uspořádané a osobně si v něm odpočinu více než v Paříži. Jsem holt studený čumák :)

Byli jste někdy v Berlíně? A láká vás toto město navštívit nebo dáváte přednost jinému?

Mějte se hezky a příští pátek si ukážeme, kde všude se dá v Berlíně nakupovat a co zajímavého tam seženete ;)

35 komentářů:

  1. Kurňa, to je fotek, že se to málem nedalo zvládnout :-) Video si dám někdy během dne.
    Niki, musím říct, že mne za prvé překvapilo, že zrovna Němci udělali památník smrti Židů.... a druhá... že mne vůbec nepřekvapuje, jak se k té památce chovají.
    Asi jsem v tomto zaujatá, ale od té doby, co jsem strávila víkend v našem Terezíně, tak mám na tohle bohužel jednostranný názor a o Němcích si myslím svý.

    Jinak Dom, ten vypadá luxusně, to bych si chtěla vyšlapat :-)

    A fotky moc povedené :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se v tý kupoli dělá špatně, nemám ráda vysoký a točivý věci, fuj :D Jsem nahoru lezla dlouho a dolů ještě dýl.
      S těma Němcema - zkus se zeptat nějakýho Němce a on ti řekne, že byli okupovaní nacisty a že to rozhodně není národní názor všech (tedy jako vyhlazování Židů, Romů atd.) Oni to berou jako my třeba komunisty, že s nima nemáme nic společnýho.

      Vymazat
  2. Jééé, tak jsem se s tebou vrátila asi 10 let zpět (pane bože, já jsem stará :D), kdy jsem tam byla na dvoudenním výletě se střední. Vše, cos tu vypsala jsme tam prošli, taky se mi tam líbilo. Nevím, jestli jsme tenkrát byli objednaní nebo ne do toho Bundestagu, každopádně jsme si tam vystáli nekonečnou párhodinovou frontu :D U Berlínské Zdi jsme byli taky a dokonce jsme tam byli v nějakém muzeu věnovaném právě Zdi, což bylo fakt zajímavé. A jestli si dobře vzpomínám, tak tam jako suvenýr prodávali kousky Zdi... teda tys mi osvěžila vzpomínky, na které bych si jinak vůbec nevzpomněla :)
    A video je super! Copak to tam máš za písničku?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, je to Two Step od Huma - Huma.
      No, já se vracela o 8 let zpět, tak jsem asi taky stará :D A co si pamatuju, tak před tím se do toho Bundestagu objednávat nemuselo, ale nejsem si jistá, jestli se neplatilo něco.
      Cože? Kousek Zdi? No snad to vyšlo levněji než zmenšenina Brandenburger Tor za 50 éček :D

      Vymazat
  3. V létě v rámci Eurotripu jsem v Berlíně byla a hodně mě zaujal..právě nebyl přelidněný ( a to byl srpen a člověk by čekal jen a jen turisty :D), krásné památky, super byla Zoo..ty já může...a samozřejmě i boží nákupy. No jestli bude letos čas a tak bych jela znovu..:D
    Jinak moc pěkné fotky a těším se na úlovky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Moni :)
      No právě, člověk by ani neřekl, že je to hlavní město :) Zoo jsme nestihli a bohužel ani to muzeum, tam jsem chtěla na Nefertiti. To znamená, že tam holt musím za 8 let znovu :D

      Vymazat
  4. v Berlíně jsem ještě nebyla, tak děkuji za možnost nakouknutí :)) ale někdy bych se tam ráda povídala, tak doufám, že třeba v létě to vyjde :)
    a ehm .. těším se na ty nakupovací tipy :))

    OdpovědětVymazat
  5. Krásně zpracovaný článek, bydlím v Berlíně, ale i tak člověk ráda podívá na krásné fotky a na to, jako postřehy mají ti ostatní. My Small Happinesses

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? Uuu to ti závidím :))

      Vymazat
    2. Jo jo, teď to bude rok ... je to fajn, spousta možností, ale po Praze se často stýská ... (koukám,že jsem první koment napsala jako tatar ☺, česky umím zatím)

      Vymazat
    3. :D Toho jsem si ani nevšimla, já totiž jak Tatar i mluvím :) Tomu věřím, mám Prahu hrozně ráda a když se řešilo přestěhování do brna nebo Švácarska na víc let, tak jsem nechtěla.

      Vymazat
  6. Pěkný článek a super video! Berlín bych někdy viděla ráda, ale přednost má Londýn (já ještě nebyla prakticky nikde). Pamatuju si, jak jsme měli na gymplu Berlín jako téma, o kterém jsme museli mluvit. Dodnes si pamatuju např. ten šílený název Kaiser-Wilhelm-Gedächtnis Kirche a to, že ty dva moderní věžáky vedle něj jsou Rtěnka a Pudřenka (Lippenstift und Puderdose).
    Brunwen

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Londýn je oproti Berlínu bohatší, je tam více turistů a celkově je pro lidi vyhledávající zážitky asi zajímavější :)
      Áááá to si pamatuju taky, to bylo strašný. Ale nejhorší bylo téma Ruhrgebiet, česky Porúří, o kterým si všichni mysleli, že je to Podhůří :D

      Vymazat
    2. :-D brunwen, naprosto si mne rozesmala a donutila si vzpomenout...

      BERLIN ist die hauptstadt in der bundes republik Deutschland.... Vic si nevybavim, ani nevim jestli to mam dobre, ale na tuhle vetu do smrti nezapomenu :-)

      Vymazat
  7. Krásné, i video, je to jako nějaká upoutávka na Berlín. :))
    Chystali jsme se tam jet, ale nakonec to nevyšlo. Jednou se tam určitě ráda podívám!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Tak snad to vyjde, ubytování je levnější než ve Vídně a mně Berlín jako město připadá i zajímavější :) Jen Schönbrunn je lepší než Chralottenburg.

      Vymazat
  8. V Berlíně jsem nikdy nebyla a nelákal mne, ale po tvém článku i videu, bych se tam i vydala. Moc ti to slušelo, i když říkáš, že ne a byla jsi nemocná. Nejvíc mne dostaly ty koblihy, ty vypadají fakt jedovatě :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to tam měli i jablečnou koblihu s neonovou polevou (ne nechci vědět, co do toho dávají :D)

      Vymazat
  9. Klobáska očividně chutnala, taky bych si dala :D Jinak krásné fotky !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona to byla taková ta měkká klobása spíš jak náš špekáček (ale chuťově mnohem lepší) :)

      Vymazat
  10. Video je super! v Berlíně jsem ještě nikdy nebyla, ale dle fotek vypadá zajímavě. Fotky jsou taky krásný!

    OdpovědětVymazat
  11. To je fotek a hezkých fotek!!!! Fajn report z Berlína a video je taky fajnový. V životě jsem v Berlíně nabyla jen v Drážďanech a v Roztokách nahoře u baltu kam jsem jezdili na dovolenou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty, kde jsem já a ty v noci jsou od muže, zbytek ode mě :)
      V Roztokách jsme byla jen jednou, stavěl tam náš trajekt :)

      Vymazat
  12. Berlín je krásne mesto, veľmi rada by som ho niekedy navštívila :)
    Fotky sú super, si na nich nádherná :-))

    OdpovědětVymazat
  13. Skvělý článek..parádně propracovaný..me se Berlín moc líbil a určitě se tam s mužem zase vrátíme

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Inuš :) Ani já se další návštěvě nebráním, ještě je za čím jít :)

      Vymazat
  14. Krásne fotky :) Myslím, že by stálo za to Berlín vidieť aj naživo. Pobehať to všetko, by chcelo minimálne víkendový pobyt :) Čo ma však zarazilo, je to správanie sa Nemcov k pamätníku Židov. Že sú fakt takí ignoranti a dištancujú sa od svojej histórie. Viem, že nemôžu za činy svojich prastarých otcov, ale to čo sa dialo bol fakt a veľmi krutý. Preto sa mi nepáči, že vlastne pietne miesto si premenili na krčmu a lehátka. To akoby si niekto robil piknik na cintoríne.

    OdpovědětVymazat
  15. Moc pěkné fotky, super článek!

    V Berlíně jsem byla před několika lety a díky Tvým fotkám jsem se tam teď na chvilku "vrátila" :)

    OdpovědětVymazat
  16. Parádní! Hned bych jela na výlet, jak to sluníčko láká! :) Super fotky a video má pěkný šmrnc, perfektně ho dokresluje hudba = úplná Cestománie. :)

    OdpovědětVymazat
  17. My se tam chystáme přesně za měsíc. Nemůžu se dočkat. Musím rozhodně navštívit i ty donuty. :D

    OdpovědětVymazat
  18. nádherné fotky! já jsem byla v Berlíně jen jednou a byla tehdy hrozná zima, moc jsem si to neužila... navíc jsme bydleli v naprosto příšerném hostelu, který vlastnil nějaký transvestita, naštěstí jsme měli pokoj jen pro dva, jinak zbytek byl těžký "grupáč", kuchyně a koupelny jsem se štítila... brr, nikdy víc! tak snad mi brzo vyjde nějaký další výlet s pořádným hotelem :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)