Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sobota 22. března 2014

Že na mýdle na ruce nezáleží?

Hezký večer všem :)

   Pokud bych měla říct, na co se mě ptáte nejčastěji, tak je to, jak pečuji o své ruce a nehty. Pár rad jsem vám už dala, ale na jednu důležitou jsem zapomněla - pokud chcete mít krásné ruce, hydratujte je už při jejich mytí :)


   Spousta lidí si neuvědomuje, že hydratovat musíme pořád, i když ruce jen myjeme. Když jsem začala chodim s Francouzem a zjistila, že si myje ruce Jarem, tak mě málem trefil šlak. Při návštěvě drogérky jsem koupila mýdlo a vysvětlila mu, že ty záděry a suché ruce má z toho a že Jar není na ruce, ale na odolný porcelán a kov.
   A přestože ne všichni jsou takoví hříšníci jako můj přítel, občas i oni zapomínají na kvalitní mycí prostředek. Řeknou si: Vždyť jsou to jen ruce a mýdlo rychle spláchnu, nemůže mít na kůži vliv. Ha a tady je ta chyba - jakmile vysušíte horní vrstvy pokožky, je dost možné, že vám nepomůže ani ten nejlepší krém na ruce a máte hned sušší a viditelnější kůžičku. A to přece nechcete? :)

   Osobně mám nejraději tekutá mýdla Dove - nejvíce tmavě modré klasické a osvěžující okurkové. Stačí jich málo a dlouho vydrží. Jsou příjemně krémové, ruce po jejich opláchnutí nevržou a nešustí. Naopak jsou změkčené a jemné :)
   Nebude to však nic pro zastánce přírodní kosmetiky - je to chemie, v zeleném mýdle najdete jen výtažek z okurky a čajovníku.
   Z mýdel jsou trochu dražší, 250 ml stojí okolo 70 Kč a můžete do nich kupovat náhradní náplně.



   Když byla v dm 50% sleva na Niveu, tak jsme na zkoušku vzali mýdlo od ní. Je sice o víc než 20 Kč levnější, ale nemám po něm tak krásně hydratované ruce. Po opláchnutí jakoby dřou pod vodou a po usušení jsou sice změkčené, ale šustí. A já šustivý ruce hrozně nerada a hned utíkám pro krém. Navíc velmi rychle ubývá. Dokonce i přítel se divil, že už musíme znovu kupovat mýdlo. Ale voní hezky :)


A přitom má složení s Dove relativně podobné...

   Zkoušela jsem i mýdla Palmolive, Balea a Yves Rocher. Palmolive mě neuhranul ani parfemacemi ani hydratačními vlastnostmi. Balea mi přišla ještě horší, je z ní cítit chemie na sto honů a  měla jsem po ní asi nejvíc vysušené ruce. Od Yves Rocher jsem měla ovesné, olivové  a lotusové mýdlo. Ovesné hydratovalo dobře, ale o něco méně než Dove. Olivové moc nehydratovalo, ale božsky vonělo. To s lotusem (už se neprodává) mi přišlo průměrná klasické mýdlo jak z drogérie. Jejich cena se mi zdá nadsazená.

   Ale ne každý je zastáncem chemie nebo tekutých mýdel. Přiznám se, že já sama mám slabost pro tuhá mýdla. Vždy, když někam jedu, musím si nějaké přivézt :) A je jedno, jestli je to České Švýcarsko nebo Francie.
   A protože mám suchou pokožku, tak je na tělo moc nemůžu používat, jedině v létě a to se pak ještě pořádně namazat krémem. Ve finále se mi tu docela válí a používám je jen jednou za uherský rok. Ale ne jim říct nedokážu :)


   Pokud bych vám měla doporučit jedno tuhé mýdlo, tak je to jednoznačně s kozím mlékem z Mýdlárny Rubens. Na toto mýdlo sáhnete a cítíte, jak je mastné. Je to jediné přírodní mýdlo (z těch chemických zase vítězí Dove), po kterém nemám vysušenou pokožku těla a to je co říct. Nevadí ani atopickému ekzému a pleť je po něm jemná jak kdybyste byli miminko :) Já jsem si mýdlo půlila, protože celé sdělávám velmi dlouho.




   Když se bavíme o mýdlech, mohli bychom se zastavit i u skupiny dehtových mýdel. Tahle mýdla jsou hodně diskutovaná - dehet se získává buď z uhlí a to se může jednat o mýdlo s údajnými karcinogenními účinky na ledviny. Anebo je s ichtamolem, což je látka vznikající destilací břidlic bez karcinogenních účinků. Proto doporučuji to druhé, jistota je jistota.
   Tato tzv. dehtová mýdla skvěle desinfikují krvavé záděry, stahují je a ty pak rychleji zmizí. Hydrataci však u těchto mýdel nečekejte příliš velkou. Za to vás nemine typická parfemace. Tyto mýdla voní opravdu málokomu, ale fungují :)


   A na závěr tu mám jednu lahůdku - nádherně vonící fialkové mýdlo z Francie, které snad nikdy nenačnu. Byla by to hrozná škoda :)


Vím, že pro někoho je to prkotina, ale ruce si péči zaslouží. Obličej byste si Jarem taky nemyli :)

Co vy a mýdla? Které máte nejradši? Přírodní nebo chemická?

Mějte se hezky :)

P. S. Kdybyste měli nějaké otázky, můžete se mě nově zeptat na asku :)

46 komentářů:

  1. Já se přiznám, že mýdla moc neřeším - ani na ruce, ani do sprchy. Důležité pro mě je, aby pěkně voněly :) Doma i na koleji mám tekuté mýdlo, protože je to praktičtější než tuhé mýdlo, ale jinak mám radši tuhá mýdla - nevím proč, ale většinou mi voní víc než ta tekutá :)

    Ale jak nad tím tak přemýšlím, tak by to chtělo změnu - mám problém s lámavostí nehtů, mám suchou pokožku na rukách a už nevím, co s tím - krémy nezabírají, modlitby taky ne, tož asi zkusím vyměnit mýdlo a uvidíme, jestli poznám rozdíl :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůně je taky důležitá, to určitě :) Mám hrozně citlivý nos na chemické parfemace, zvedá se mi z nich žaludek :D Možná proto mám radši ta přírodní tuhá mýdla nebo nevtíravý Dove, který si nehraje na chemické ovoce :)
      Myslím, že by to mohlo zabrat. Když jsem měla Palmolive a Baleu, tak se mi začaly dělat malinký záděry :(

      Vymazat
    2. Já mám teďka nějaké tekuté mýdlo z Rossmannu na koleji a upřímně ani nevím, co je to za značku. Voní to příjemně, nijak nevtíravě, ani chemicky, ale asi se stejně půjdu do drogerky podívat na něco jiného - třeba na Dove, protože je pravda, že ten nikdy nezklame! :)

      Neo Inizio

      Vymazat
  2. mé nejoblíbější je Dove, to u mě prostě vede a mé ruce jsou tak nejspokojenější :) vyzkoušela jsem jich už dost, ale k Dove se vždycky ráda vracím :)
    Krásný zbytek víkendu :)
    P.S. to fialkové mýdlo by mi také bylo líto otevřit :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, taky mě občas něco zláká a obvykle zklame a pokorně se vracím k Dove :)
      A děkuju, tobě taky, Alčo ;))

      Vymazat
  3. Já teda do teď mýdla na ruce neřešila, ale ráda bych si pořídila nějaké, které by mým rukám a nehtům dělal dobře :)

    OdpovědětVymazat
  4. Moje řeč - na mýdle na ruce určitě záleží. Momentálně používám medové krémové mýdlo od L´Occitane a je úžasné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, to medové od L´Occitane bych ráda zkusila. Ale měla jsme jejich klasické v kostce a to docela vysušovalo :((

      Vymazat
  5. Minulý měsíc jsem spotřebovala zelené tekuté mýdlo Mitia a byla jsem hrozně spokojená :)) vůbec nevysušovalo a ještě krásně vonělo, teď máme na umyvadle oranžovou Niveu, přesně tenhle tvar , s mýdlem a olejem a trochu vysušuje :/ ..
    Jako další bude následovat právě Balea která už čeká na řadu,tak uvidíme :)
    Musím říct že tohle je hodně zajímavý článek a ráda jsem si početla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo?? Já na tu Mitiu vždycky a koukám a působí na mě nedůvěřivě, tak možná jsem jen předpojatá. Mamka nedávno měla tu oranžovou, ale myla jsem si s ní ruce asi dvakrát a vůbec si nepamatuju, jaké po ní byly :D
      Zajímavý? To jsem ráda, bála jsem se, že to nikoho nebude bavit. Prostě mýdlo, že jo :D Používá to každý.

      Vymazat
  6. Já jedu v přírodních mýdlech, nemůžu si vychválit, že mi z rukou neudělají sušenky. :-D Nejradši mám ty z mýdlárny U Dvou koček a taky z mýdlárny Leontýnka. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U Dvou koček mě hodně láká, o Leontýnce jsem neslyšela, takže mrknu. Díky za tip ;)

      Vymazat
  7. Jar na ruce? Nééé :D Ale můj děda s ním v létě dříve myl jablka za zahrady :D
    Jinak mně vyhovuje dětské, nebo přírodní z Manufaktury. Tekutá mi přijdou dost agresivní :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jablka? Taky dobrý :D
      No mně ty tuhý (přírodní i chemický) vysušují víc než tekutý. I kontaktolog mi říkal, ať před aplikací čoček používám tuhá mýdla, že ruce víc vysuší a odstraní všechen maz a nečistoty.

      Vymazat
  8. Já mám po skoro všech mýdlech ruce hrozně vysušené, tak se asi podívám po tom Dove :).

    OdpovědětVymazat
  9. mám tuhé dove s uhorkou.a mám pocit,že zabudli do neho priliať to hydratačné mlieko :-) najlepšie je to klasické dove.miešam si dove tekuté s balea olivovým.aby ma to finančne neruinovalo..o ruky sa treba starať.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tekutá se mi zdají podobná, ale co jsem měla sprchové gely, tak modrý byl s hydratací o něco lepší :)

      Vymazat
  10. děkuji za tento článek! pořád jsem se divila, z čeho mám tak suché ruce! ta přírodní mýdla mě hodně lákají, právě čtu knížku Ve rtěnce je olovo a díky ní, plánuji koupi přírodních mýdel, šamponů a taky pastu na zuby (dekorativky se asi nevzdám), o mýdlárnách jsem nevěděla, hned si tam objednám nějaké mýdlo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To kozí od Rubense je vážně úžasné, určitě doporučuji :) Ale jiná mýdla se mi od nich zas tak dobrá nezdála, to mléko asi dělá své.

      Vymazat
  11. Ja som skušala som už viacere mydla, no ruky mám proste po umyti aj tak suché, a musím si ich nakremovať. Preto celkovo mydlá neriešim a používam obyčajnu Baleu s vonou broskyne z DMky. Ale aj tak vyskúšam ten Dove s okurkou, to som ešte tuším nemala...

    OdpovědětVymazat
  12. Přiznám se ač já atopik, tak při mytí na hydratování nějak kašlu tfuj, budu se muset nad sebou zamyslet. Z Kréty mi neteř přivezla tuhé olivové přírodní mýdlo, ža bych ho zkusila? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono přírodní není záruka toho, že bude hydratovat a vyživovat. Taková mýdla od Alverde mě docela vysušují a i spousta jiných.

      Vymazat
  13. Používáme tekutou Baleu kvůli barvám :-), aby mýdla ladila se zbytkem interiéru, ale asi zvážíme ten Dove. Strop máme bílý :-D
    Mitia zelená nebyla vůbec špatná a taky ladila s Benetton kachlíkama. Asi normální nejsem...
    To fialkové mýdlo je poklad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nám to tmavě modré Dove ladí do koupelny a zelené do kuchyně :) Ale ladím taky, jsem na to úchylná, takže tě, má milá, chápu :D

      Vymazat
  14. Teda, musím se přiznat, že řešit mýdla mě nenapadlo, i když ta poslední věta mě přinutila k zamyšlení:D Většinou mám na umývadle nějaký krásně voňavý kousek z Lushe/vlastní výroby, což by mělo být dostatečně jemné, ale třeba doma ani nevím, co máme, snad nějaký Palmolive... Dove mívala vždy babička a ta vůně je nejlepší!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mighty sentence, říkáš, Míšo? :D
      Lush mi moc nevoní, ale přemýšlím, že si z dalšího stipendia objednám u tebe mýdla a zázračný krém, tak uvidíme :)
      A taky mám moc ráda tu miminkovskou vůni Dove .)

      Vymazat
  15. No jo ,tak máš pravdu...ale to už by člověk musel řešit všechno,j beru co mi voni a nestojí moc a využívam akcí,ale používám olivovou Mitiu,pak tekuty levanduly-asi no name ,no a sem tam kdy dojde šahnu po sprcháči :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neříkám, že mám pravdu, jen to, co se mi osvědčilo .)

      Vymazat
    2. Ne, máš pravdu,fakt :D Jsem si šáhla do svědomí :D

      Vymazat
  16. Nad zmenou mydla som rozmýšľala už dávnejšie, najmä kvôli nechtom, len som na tom akosi zabudla :D Tak ďakujem za pripomenutie, určite skúsim ten Dove a som zvedavá čo mi to spraví s nechtami :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, jestli to pomůže nehtům, mám je věčně nalakovaná, ale u kůžičky to bylo viditelné :)

      Vymazat
  17. Pěkný a zajímavý článek, o mýdlech jsem v minulosti taky už párkrát přemýšlela, díky za tipy. :) Používám spíše tekutá mýdla, protože tolik nevysušují, ale v oběhu mám nachystaná i tuhá. Různě je střídám, tak jsem nevychytala nějaké skvělé top, ale příjemnější a vláčnější jsou většinou taková ta krémová, teď zrovna frčím na medovém. Mám ekzém, takže pro mě asi neexistuje varianta, po které bych "nešustila". S Dove mám takovou nemilou příhodu, kdysi dávno jsem od nich měla sprcháč a vždycky při mytí se mi po něm udělaly bolavé červené fleky, což mě docela zaráželo, když si razí cestu skrze nejvyšší jemnost a 1/3 hydratačního krému. Od té doby jsem se tedy téhle značce vyhýbala, možná už ale po těch letech vychytali mouchy a bojím se zbytečně, tak to s tím tekutým mýdlem ještě promyslím. :)

    OdpovědětVymazat
  18. Já se strašně ráda myji tuhýma mýdlama, nejlepší jsou pro mě od Manufaktury. Obsahují oleje, takže nevysušují vůbec :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A doporučila bys mi nějaký? Já měla jen to dětský s Krtečkem a hned jsme se po něm musela namazat :( Ale třeba ty jiný jsou lepší, hodně mě láká meruňkové :)

      Vymazat
  19. Ha, to je dobrý článek!
    Na Jaru sice neujíždím, ale v koupelně musím mít mýdlo Protex. Právě kvůli záděrkám, které se mi dělají, protože ono je hezky a rychle hojí tím, že je antibakteriální. A záděrky bohužel většinou nemám z přesušené kůže, ale jednoduše proto, že mi rychle roste nehtová kůžička a když jí nevěnuju opravdu pečlivou pozornost (což málokdy stíhám), tak se mi prostě zatrhává. A jo, někdy si je "vyrábím" i sama.... zvlášť ve stresových situacích. Nebudem to rozebírat víc, ale i tam mi vždycky pomůže Protex :D
    Ale souhlasím, že Dove je ze těch tekutých krémových mýdel asi nejlepší. Potkala jsem se s ním na jednom bývalém pracovišti a neměla jsem potom vůbec potřebu použít krém na ruce! Na rozdíl od jiných tekutých mýdel. Takže na tom fakt něco bude.
    A dostalas mě s tím dehtovým mýdlem! Kde se to dá pořídit? A kolik to stojí? Ta parfemace mě opravdu zajímá :-))
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Protex jsem zrovna nedávno koukala a říkala si, jestli ho risknu, ale nakonec jsem čapla ten Dove :) Ale určitě prima tip pro ty, co mají problém se záděrkami :)
      Dehtový mýdlo hodně na inernetu, já ho kupovala na nějakým trhu s bylinkama a mýdlama u nás v Rakovníku a stálo okolo 100 Kč.

      Vymazat
  20. My mame doma rádi tuhé mydla na ruce, ovšem musí byt Dove. nedavno jsme si všimli, že i když niveu chvili používáme a dáme to na takovou tu misečku na mýdla tak po pár dnich změkne a je z měj pěkný blivajz. Za to mydla od Dove drží i když v zásobníčku na odkapavanou vodu je hodně vody. :)) Za mě je nejlepši DOVE :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fuj, změklý blivajzoidní mýdla nemám ráda (i když se přiznám, že jsem jako malá do nich ráda dloubala nehtama :D). Navíc je vtipný je pozorovat, když je necháš uschnout - popraskají a jsou ošklivější než v tom polotekutým stavu :D

      Vymazat
  21. my doma používáme běžně tekuté mýdlo Balea, ale já jsem teď přešla na tuhá z jednoho praktického důvodu - už jsem jich měla tolik, že jsem je chtěla začít spotřebovávat :) měla jsem z Manufaktury, to bylo fajn, pak kokosové Rocher, to hrozně vysušovalo, no a teď mám levandulovou spirálu od Libebit (z Ladyboxu) a to je vynikající! obsahuje myslím kozí mléko a nádherně hydratuje, vůbec nemám pocit vysušených rukou, právě naopak

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to na tom kozím mléku asi něco bude :))
      Kokosové od Rochera vysušuje? To mi ani neříkej, jedno tu mám :( Já zkoušela jen jejich malinové a to vysušovalo asi tak stejně jako dětské mýdlo s Krtečkem od Manufaktury :(

      Vymazat
  22. Díky za radu, určitě Dove vyzkouším, jinak jsem zvyklá mazat ruce po každém umytí, ne že by mě to bavilo, ale proto, že jsem ještě nenašla nevysušující mýdlo... Nejhorší zkušenosti mám s těmi tuhými. No a naděje, že by mi mýdlo Dove mohlo pomoct od záděrů a vysušené kůžičky kolem nehtů? Pohádka...:o)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad :) Když ho nepoužívám, tak se dost často objeví :)

      Vymazat
  23. Nejradši ta vlastnoručně vyrobená :) Od té doby, co jsem začla, nemůžu přestat - je to jako posedlost :) Zároveň mám ale potřebu kupovat mýdla od jiných mýdlařů a tak se mi to doma kupí a kupí... :D A na počátku všeho stál Lush...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To tě obdivuji! Vlastně všechny, co si dělají sami kosmetiku, mně by u toho ruply nervy :)
      A s tím nákupem tě chápu, mýdla kupuju, i když je sdělávám opravdu pomalu a to už pak jen doma slyším: Again?? :D

      Vymazat
    2. Já se poprvé hrozně bála, byla jsem přesvědčená, že vyhodím barák do povětři... ale zas taková věda to ve finále není. A na Míšu s Kiss a Bee teda zdaleka nemám! :)
      No já už vůbec doma nemůžu říct, že jsem si pořídila mejdlo, protože to by muž vůbec nepochopil. Proč kupuju mejdlo, když si ho můžu vyrobit sama? :D

      Vymazat
    3. :D :D Tak to ej blbý :D Francouz se zase diví, proč se patlám s těstem na knedlíky, když si je můžeme koupit v Tescu :D
      A Míša? To je hotová kouzelnice :)

      Vymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)