Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pondělí 7. dubna 2014

Jak jsem se zbavila atopického ekzému mastičkou za 40 Kč

Hezké pondělí všem :)

   Dnes bych vám ráda ukázala jednu mast, která mě zbavila vleklého atopického ekzému. A bez dehtu nebo hormonů.


   Ekzém měla už jako malá - v podkolenních jamkách. Červený, suchý, strupovitý a bez jasných hranic. Na základce jsem se ho nějak zbavila a úplně na něj zapomněla. Po nástupu na VŠ se však objevil znovu - a v horší formě. Loketní jamky jsem měla celé červené, oteklé, horké, s loupající se kůží a praskající do krve. Fotky z té doby nemám, ale vypadalo to asi nějak takhle, jen jsem to měla na obou loktech asi 7 x 8 cm a také byl ekzém jasně ohraničený a oteklý (vystouplý nahoru o cca 1 mm oproti okolní kůži). 
   Absolutně jsem nevěděla co s tím, klasicky jsem dostala kortikoidní mastičku, která zabírá pouze po dobu užívání a může ovlivňovat činnost ledvin. Brát jsem tenhle hnus nechtěla, tak jsem s tím nic nedělala. Snažila jsem se ekzém promazávat Nivea krémem, který na hloubkovou hydrataci a promaštění funguje nejlépe. Po sprše jsem hned chladila ekzém, jinak se hrozně přehříval. Nějaké balení do osušky nepřicházelo v úvahu. V zimě jsem moc nemohla nosit svetry, jinak se pálení a zčervenání hodně zhoršovalo. Nějak jsem si zvykla a nechala to být, i když pohledy a dotazy příbuzných a kamarádů mě docela trápily (nejhůř to nesla moje francouzská skorotchýně, mám pocit, že si myslela, že mám lepru nebo co). Až najednou si mamka vzpomněla na mastičku, co dřív zabírala na všechno. Na Pityol.


   Tuhle mastičku seženete v každé lékárně. Cena se pohybuje od 38 Kč do 41 Kč, takže vás fakt nezruinuje.
   Sama o sobě vypadá nehezky a nehezky i "voní". Má béžovošedozelenou barvu a dalo by se říct, že je velmi pigmentovaná. Doporučuji jí nanášet na noc, nebo když máte tílko či triko s krátkým rukávem, obzvláště na tmavých věcech dělá skvrny.
   Parfemace, to je kapitola sama o sobě. Pityol obsahuje bílý ichtamol a to je dost smrdící věc. Popsat vůni neumím, to musíte jednoduše ucítit na vlastní nos :)
   Konzistence je hodně hutná a občas mám problém smýt ho i vodou a mýdlem.


   Asi vás zajímá složení. Účinnou látkou je bílý ichtamol, který na rozdíl od dehtu neovlivňuje tělesné funkce (více o dehtech, jejich původu a účincích si můžete přečíst zde). Pro jistotu jsem se ptala i maminky mojí kamarádky, která je lékárnice, a ta říkala, že Pityol se může normálně používat, jen je dobré ho preventivně mazat jednou za 2 týdny, protože někoho může mast dráždit, ale kvůli obsahu parabenů, ne ichtamolu. Osobně jsem toto nezaznamenala.
   Ty parabeny se mi tam moc nelíbí, ani vazelína nebo benzaldehyd. Ale no co, tělové mléko na každodenní použití to není.


   A co účinky? První týden jsem nepociťovala výrazné zlepšení, ale ekzém tolik nesvědil. Mazala jsem se 2x denně, doporučeno je 1x, ale já jsem měla opravdu rozsáhlý ekzém. Jako prima věc hodnotím i barvu masti, funguje částečně jako korektor (pokud jste bledule :). Druhý týden se mi začala loupat kůže na postižených místech. Byla přesušená. A třetí týden mi došlo proč. Pod ní se tvořila nová zdravá kůže! Občas se stává, že na něco musíte zaútočit stejnou zbraní, jako to útočí ono na vás :) Žádné rozmazlování krémíky, ale pěkně natvrdo ho vysušit a donutit ho k tvorbě nové kůže.

   Pokud vás zajímá, jestli se ekzém vrací i během nepoužívání masti, tak vám řeknu, jak kdy. Tuhle zimu (rok po zmizení příznaků) se ekzém objevil trochu na levé ruce, kde byl horší než na pravé (na levé straně mám ne moc funkční lymfatický systém, tak možná proto je tam ekzém horší). Stačilo občas máznout jednou týdně a byl klid. Od ledna nemažu vůbec, asi díky tomu, že nemusím nosit huňaté svetry a tolik se netopí. Zima je na ekzém u mě nejhorší období (ha, mám další důvod, proč ji nemám ráda!).

To, co vidíte na horní fotce, je slabý odvar a asi 1/6 plochy původního ekzému.

Dokonale vyléčeno. Tmavé místo je jizva po ekzému, vpichy od jehly pro odběr krve na dárcovství. Feťačka nejsem :)

   Jak vidíte, já mám konečně klid, moje packy taky a stálo mě to celkem asi 80 Kč :) Neříkám, že vašemu ekzému tohle pomůže, ale na mě to funguje skvěle. A nezapomínejte, že Pityol léčí pouze příznak, ne příčinu ekzému. Já tu svojí neobjevila, ale řekla bych, že je to psychické.

Co vy a ekzém? Trápí vás? A co na něj používáte? Rozepište se v diskuzi, určitě to mnohým pomůže ;)

Hezký zbytek dne <3 

P. S. Omlouvám se za kvalitu fotek, ale jsou focené v zimě, kdy bylo zataženo.

33 komentářů:

  1. To je super. By mne zajímalo, jestli by fungoval nq lupenku...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nevím :) Ale za zkoušku člověk moc nedá.

      Vymazat
  2. Jo, jo... Tahle mastička mě taky dost zachránila, když jsem nechtěla používat kortikoidy (kterým se v horší fázi ale taky bohužel občas nevyhnu). Nejhorší je to po sprchování, tvrdá voda je ďábel. Začne to lehce suchýma místama, pak to kouše a člověk to drbe, no a je to... A to se škrábu uplně nevědomky a nejvíc v noci ze spaní. Jinak mě atopák trápí hlavně v "přechodných" obdobích - jaro, podzim. V létě a v zimě mám naštěstí docela klid. Bohužel okolo rtů (k tomu rozpraskané koutky) s tím bojuju od mala a celoročně. Na to mi ale strašně pomáhá Lipobase Repair, už mám asi 4. - 5. balení a jedu to furt, ta větší tuba mi vydrží dva měsíce. Jinak je prostě potřeba trpělivost, je to běh na dlouhou a nikdy nekončící trať.

    Přeju všem, co s atopákem bojují, ať jsou projevy co nejmenší a ať to moc nesvědí! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tou tvrdou mě to nenapadlo, my ji máme měkkou, ale zase je hrozně chlorovaná :((
      A nezkoušela jsi na ty koutky B komplex a vitamin C? Mně to dost pomohlo :)
      Na Lipobase mrknu ;)

      Vymazat
    2. My teda tvrdou a chlorovanou jako bonus. :D Natočíš úplně bílou sklenici vody... Proto ji doma ani moc nepiju, musí to být zabiják. B-Komplex jsem samozřejmě zkoušela, céčko taky, bez výsledku. Prý je to stresovýho původu a dohromady s tím atopákem, takže zlo. Ale dá se to, jako malá jsem Lipobase Repair (pozor, existuje i jen obyč Lipobase a ta je docela na nic) neznala, tak jsem měla hrozný ekzémový mapy okolo rtů až do tváří a ve škole se mi pochopitelně pošklíbali... A čím víc stres, tím víc to lezlo, začarovanej kruh. Teď je to proti dřívějšku úžasný, i když pořád musím se rtěnkama opatrně (a to je tak miluju!). Vím, že se toho nikdy nezbavím, ale můžu se to snažit všemožně potlačovat a doufám, že to bude co nejmíň znát. :)

      Vymazat
    3. My máme tu filtrovací konvici Brita, ta je fajn :)
      Přesně, ono se to řekne: Nemyslete na to. Jenže, když to člověk dennodenně vidí a vidí, že se to moc nelepší, tak na to nejde nemyslet. A to to ještě pekelně svědí a pálí :(
      Tak snad se to někdy zlepší, budu držet palce!

      Vymazat
    4. Jo, Britu jsem taky chtěla pořídit. Občas vodu převařím, jenže stejně si myslím, že to tím nezmizne. :( Pak zbejvá balená a to aby člověk pohledal nějakou kvalitní (četla jsem testy, hrůza), aby nestála pomalu víc jak řízek.

      Taky moc držím všechno, co mám, aby to ani Tebe netrápilo. :)

      Vymazat
  3. Jé to je super tip, moc děkuju a hned pro to běžím! Jsem taky ztracenej případ a ekzémem a kdybych konečně našla něco, co by mi pomohlo (a bez kortikoidů).... to bych ti pak asi líbala ruce :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No snad zabere, ale chce tomu dát čas, vážně :)

      Vymazat
  4. ten isty problem som mala aj ja, atopicky ekzem, celu zakladnu a strednu...strasne vela kremov som pouzivala a ani jeden nezaberal..az mi raz konecne kozna predpisala tento...odtvtedy nemam ziadny problem....mne sa to uz nevratilo...nastastie...:D takze pityol je fakt dobry :)

    OdpovědětVymazat
  5. Pityol dobře zabírá i na akné. Vysušuje takové ty hnisavé a mokvavé projevy a zároveň nutí kůži se loupat, tzn. obnovovat. Akorát se to nesmí přehnat, já mám kůži sušší a hodně citlivou a tak už se mi parkrát stalo, že jsem to neodhadla, Pityol už vytáhl, co měl a já si přesušila i tu novou kůži pod pupínkem. :-) Proto mám na akné radši v poslední době spíš Sudocrem, nevysušuje tolik.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I Sudocrem by měl být fajn na ekzém, ale slyšela jsem, že je lepší na akné, tak nevím, vyzkoušeno nemám :) A Pityol jsem zkusila dát na pupínek asi dvakrát a nic moc mi to neudělalo :D

      Vymazat
    2. Ono si to složení je podobný, takže to nejspíš i funguje na podobným principu a i ten účel použití by měl být obdobný. Ale jistěže to bude záležet na víc faktorech, komu a na co sedne. :-)

      Vymazat
  6. Já jsem od alergoložky diagnostikovaná jako atopik, ale na ekzémy naštěstí moc netrpím... Vlastně jsem ho měla jen asi jednou a od té doby nic, což je určitě fajn.
    Vím ale, že tuhle mastičku používá kamarádka, která na to trpí opravdu hodně, sice se po tom prakticky svlékla z kůže, ale ekzém to utlumilo... :)

    OdpovědětVymazat
  7. Škoda, že mi nepomohl :( já některá ložiska mívám i mokvavýma puchýřkama hlavně na dlaních a u mě asi fakt nezabírá nic jinýho než ty ošklivý kortikoidy :( bléééé

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co mast z konopí, říká se, že velmi dobře pomáhá. Sice to není věc, která by ekzém změnila ze dne na den ale je možné, že dlouhodobá léčba zapůsobí.

      Vymazat
    2. Anebo zkus Hani zelený ječmen :) Já si dala jednu skleničku a pakk jsem měla asi na 3 týdny pokoj :)

      Vymazat
  8. Noo, tak z foto je naozaj vidieť účinky. Ja som si raz privodila ekzém na tvári, upodozrievam z toho čistiaci gél jeden a veľmi mi pomohla Bioderma, konkrétne krém Light (Legere)..

    OdpovědětVymazat
  9. Už pět let, od narození druhého syna mi praskají prsty a okolo nehtů a prostě loupe se kůže, mokvá to atd.Ale to praskání je hluboké a nepříjemné, bolavé.Díky tomu, že mám špatná lůžka mi rostou i ošklivé nehty a nyní jsme ve stavu, kdy ani kortikoidy nezabírají a vím sama, že hlavně stres to zhoršuje, bohužel nyní to bez stresu nejde :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To má kamarádka, na rukou a taky jí z toho rostou křivé nehty. Docela jí zabral ten Sudocrem ;)

      Vymazat
  10. Já naštěstí na ekzémy netrpim, ale je to určité dobrý tip. Já si ho pamatuju ještě z detstvi, právě díky te charakteristicke vůni, nevím proč, ale me prostě vždycky vonel :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo? Mně zase voní sfouknutá svíčka a někomu smrdí :))

      Vymazat
  11. Tohle se mi dělá ve stresu na zádech, ale v nějaké mírné verzi, protože je to jen v opravdu velkém stresu a mizí to po použití mastnějšího krému po pár týdnech. Moc jsem to do teď neřešila (ani jsem nevěděla, co to je), ale začnu víc mazat. Aktuálně ho mám kvůli diplomce na břiše. Teď si připadám trochu jako hypochondr. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D
      No mně se to naštěstí z bakalářky moc nezhoršilo, což se divím. Tak to je fajn, že to aspoň mizí po normálním krému :)

      Vymazat
  12. Ja mám problémy s ekzémom už dlho, aj som s tým chodila ku kožnému a keď mi nič nezaberalo, predpísal mi kortikoidy, mazala som, ekzém zmizol, prestala som mazať a ekzém bol naspäť. Chodenie ku kožnému som preto vzdala a namiesto toho sa natieram každý večer Niveou Soft, ktorá dokáže riešiť príznaky, lebo príčina u mňa tiež nebola zistená. Jedno negatívum ale tá moja niveová liečba má, keďže mám ekzém v okolí uší a pod vlasmi, tak sa mi z tej Nivey mastia :( Ale keď si spomeniem na to ako vyzeral môj ekzém predtým (a najmä ako svrbel), tak som šťastná, že som našla niečo, čo funguje :) Kedysi som mala ekzém v obočí a na viečkach, to bolo naozaj veľmi nepríjemné, no používanie detského oleja na odličovanie s tým asi zatočilo, pretože ekzém zmizol :) Toľko k môjmu príbehu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně přijde, že kožní znají jenom ty krémy s kortikoidy :D
      Nivea Soft mi nezabírala, trochu na loupání klasická Nivea, ale červených skvrn mě nezbavila :(
      Na víčku jsem to měla asi před 2 lety taky a to je děs - jednak se člověk nemůže moc malovat a jednak, jak ta kůže byla suchá, tak ztratila pevnost a víčka mi docela poklesla :(
      A ďakujeme za tvoj príbeh :)

      Vymazat
  13. Ahoj, prosím je krém na předpis nebo je možné ho koupit normálně v lékárně ve volném prodeji? Děkuji

    OdpovědětVymazat
  14. pytiol je skvělá mast, kterou mam v kabelce už řádně dlouho a pořád mám první tubičku.. pravda, ekzém se mi dělá většinou jen kolem pusy, tudíž nepotřebuju moc.. a to si jí nedávám jen při ekzému, ale i tehdy, kdy mám okolí pusy podrážděné jinak..
    jediné mínus, které samozřejmě odpouštím, je ta vůně.. ono to mít pod nosem před spaním není zrovna výhra :D

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj, ráda bych ti sem dala odkaz na můj začínají blog ŽIVOT ATOPIKA. Mám ekzém už od narození, tak už je zkušeností mraky :)
    http://zivotatopika.blogspot.com.es/

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj ...:) ...mozem sa opytat vratilo sa ti to este ?? :/ ..alebo si sa toho zbavila uz uplne :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)