Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sobota 24. května 2014

Kulturní tip: Za Timem Burtonem do Prahy

   Po dlouhé době vás vítám u článku s trochou té kultůry :) Protože by vám rozhodně neměla uniknout výstava Tima Burtona a jeho filmové, malířské a fotografické tvorby.


   Tento velikán současného filmu si totiž vybral Prahu jako čtvrté město, kde představí svoje dílo - kresby, loutky, filmy. A protože ho okouzlilo dílo Karla Zemana, tak přivezl i loutky, které na předchozích výstavách nebyly. To zní dobře ne? :)

   Než jsme zašli na výstavu, byli jsme na koncertě Českého národního orchestru, který hrál hudbu Dannyho Elfmana z Burtonových filmů za účasti obou těchto velikánů. Lístky stály od 900 Kč do 2500 Kč, my měli za 1750 Kč. Od přítele jsemmho dostala k narozeninám a moc mu děkuji za tak krásný zážitek :)

   Pominu-li fakt, že někteří přišli na takový koncert v džínech a ještě hlasitě vyrušovali hihňáním, tak jsem si koncert moc užila. Bála jsem se, že bude krátký, tak 30 - 40 minut a konec. Byla jsem mile překvapená, že trval přes 2 hodiny (přestávka cca 15 minut).


Zdroj

   Koncert byl naprosto strhující, taková hudba z Batmana zněla famózně. Nad orchestrem bylo plátno, kde čas od času běžely ukázky z daného filmu, aby člověk věděl, o jaký soundtrack se jedná. Navíc bylo pódium vždy osvětlené nějakou barvou, Beetlejuice zelenou, Alenka v říši divů červenou atd.
   Burton seděl v horní loži, ze které pořád odcházel nebo v ní přešlapoval a mě to hrozně rušilo :D Elfman byl celou dobu někde zalezlý a pak se ukázal, protože šel zpívat písně z filmu Nightmare Before Christmas. Zpíval skvěle, byl plný elánu a energie a dobrá nálad z něj přímo sršela. Ani nevím, jestli ve filmu nazpíval Jacka on nebo někdo jiný :)
   Asi vám nemusím říkat, jak velký potlesk tahle vydařená sestava sklidila. Až mě z toho bolely ruce :) Na tenhle narozeninový dárek budu vzpomínat opravdu dlouho :)

Zdroj

   A teď k samotné výstavě, kterou stále můžete navštívit. Ta se koná na Staroměstkém náměstí v Praze v Domě U kamenného zvonu. Dospělé vstupenka přijde na 190 Kč, držitelé Opencard, studentského průkazu, senioři a děti mají slevu. Oficiální stránky výstavy najdete zde, facebookové pak tady (ty se mi zdají ještě zajímavější než webovky).

   I kdybyste nikdy nebyli v Praze a nevěděli, kde se nachází nejstarší pražský dům, tak vám modrá nafouknutá postavička z Timových starších děl napoví :) Doporučuji udělat si s tím fotku, protože to vypadá cool a jinde to neseženete :D

Škoda, že jsem si nevzala něco černobílého pruhovaného, bych se mohla maskovat :)

   Timův svět je jedna z nejlépe přichystaných výstav, na které jsem kdy byla. Jednak jsou interiéry domu překrásné (hned bych se nastěhovala), jednak je celá výzdoba skvěle pojatá a navíc se nejedná jen o exponáty kreseb, fotografií, maleb a loutek, ale máte možnost i shlédnout Burtonovy megahity i jeho starší zapomenuté filmové prvotiny. Děti jistě potěší prolejzačka ve sklepení a milovníky vintage stylu dveřní závěs z rozmotaných filmových pásek.

Zdroj

   Na celé výstavě je zakázáno fotit, v každé místnosti je navíc dobře maskovaný hlídač, ale nemohla jsem odejít bez fotky mé nejmilejší postavy z Burtonových filmů - červa z Mrtvé nevěsty :D

Ještě řekněte, že není roztomilej :))

  Z loutek můžete vidět třeba Umpa Lumpu, marťana z filmu Mars útočí nebo psíka z Frankenweenie. Z obrazů, které jsou malované olejem a akrylem, občas i na samet, vás bude mrazit v zádech. Nejsou to takové ty nudné obrazy, ale takové, z kterých přímo čiší nadšení autora.
    Hodně zajímavé jsou třeba i kresby na ubrousky (protože Tim si kreslí všude, i v restauracích). Jen by mě zajímalo, jestli ty fleky od omáček byly dělané úmyslně nebo ne...
    A protože je Tim všestranný, najdete v expozici i jeho fotografie, které jsou na rozdíl od kreseb dosti brutální (třeba panenka mimina propíchaná hřebíky...).

Zdroj

Zdroj

   A pro skalní fanoušky jsou přichystané i suvenýry. Ceny vysoký, ale stejně jsem musela odejít s nákupní taškou za 250 Kč :D Můžete si koupit i Burtonovy knížky (cena 199 Kč - 2399 Kč tuším), hračky za lidových 850 káčé necelých. Plus záložky, pohledy, čokošku, hrníčky, deštník a jiné.


Krásná zrůdička. Řikám mu pan Zásuvka :)

   Za sebe můžu výstavu jedině doporučit, protože se jedná o skvělé dílo umělce každým coulem. A to platí, i když Burtonovy filmy nemusíte :)

   Výstava trvá až do 3. 8. 2014, takže máte fůru času ji navštívit :)

Zdroj

Kdo udělá strýčkovi Timovi radost a půjde se podívat? :))

12 komentářů:

  1. Už jsme s přítelem byli a výstava se nám moc líbila! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se nedivím, byla rozhodně jedna z nejzajímavějších (nejen) letošního roku :))

      Vymazat
  2. Super report! Děkuju Ti za něj moc! :-) Na výstavu se chystám, pravděpodobně v červnu. Tima Burtona a vše kolem něj mám moc ráda. Teď se těším na výstavu ještě mnohem víc, než jsem se těšila do teď. A moc ti závidím koncert, musel to být opravdu jedinečný zážitek. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda, že ten koncert byl vážně jen jeden. By mohli udělat jeden k zahájení a jeden ke skončení výstavy :D
      Jsem ráda, žes článek ocenila, snad někoho nalákal, protože by byla škoda, tyhle unikáty nevidět :)

      Vymazat
  3. Miluju Burtonovy filmy, z výstavy jsem byla nadšená a kdyby to je trochu šlo, tak bych si odnesla Kosťu :o)))
    A navíc mi celé odpoledne dělala společnost jedna úžasná slečna, díky které považuju dubnovou návštěvu Prahy za zážitek roku :D

    Přeju hezký víkend Nikolko! :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, Enka navštívila naší stověžatou Prahu :)) Tak to jsme rádi, že se ti tu líbilo .)
      A děkuju a tobě taky hezký víkend :))

      Vymazat
  4. Děkuju za parádní report! Už delší dobu plánuju výstavu navštívit, ale zatím mi to časově bohužel nevyšlo. Koncert Ti opravdu závidím, musel to být neskutečný zážitek! Já Elfmanův hlas úplně miluju a soundtrack k Nightmare Before Christmas si často pouštím i v práci. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže v tom filmu vážně zpíval on? Já si vůbec nebyla jistá :) Bezva tip, soundtracky miluju, ale nikdy mě nenapadlo si stáhnout tenhle :) Mám ráda ten od Mrtvé nevěsty

      Vymazat
    2. Soundtrack určitě doporučuju, vždycky mi skvěle zvedne náladu. :) Já jsem si zase vždycky myslela, že Jacka namluvil kompletně Elfman, ale bohužel jen jeho zpěv a zbývající dailogy dělal někdo jiný.

      Vymazat
  5. Jů taky se tam chystám. Teď už vím, že tam fakt musím. A ten koncert musel být úžasný.
    Markéta

    OdpovědětVymazat
  6. Taky bych na ní ráda šla, ale přítel moc nadšenej není, nemusí ho :D
    Beauty of pink

    OdpovědětVymazat
  7. vypadá to vážně dobře!! také se tam chystám;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)