Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sobota 21. června 2014

Jak stavba nehtu ovlivňuje výdrž laku + vyhlášení soutěže se SpaRitual

    Jak jsem slíbila, tak přicházím s článkem o stavbě nehtu a vyhlášením soutěže :)

   Všechny jste uhádly, že špička nehtu se skládá ze 3 vrstev. Horní dorzální vrstva nehtu je tvořená tvrdý keratinem. Buňky této vrstvy jsou trubičkovitého tvaru. Pod ní se nachází intermediální měkká vrstva, která je nasákavá a chová se jako houba. Na růžové části nehtu doléhá rovnou na měkkou tkáň pod nehtem. Na špičce nehtu je pod ní ještě třetí vrstva - opět z tvrdého keratinu a je pevná.


dorzální vrstva - z tvrdého keratinu z buněk trubičkovitého tvaru
intermediální vrstva - z měkkého keratinu houbové povahy
hypochyniální vrstva - z tvrdého keratinu
matrix - měkká živá tkáň, na níž nasedá nehet (označovaná jako nehtové lůžko)
produktivní matrix (nevěděla jsem, jak přesně to nazvat) - tkáň, ve které se tvoří nehet
lunula - bílý půlměsíc nevyzrálých buněk, které se ještě dotvářejí. Nehet je zde k matrix nejvíce připevněn.
falanga - článek prstu, kost

   A teď, jak tahle stavba nehtu ovlivňuje výdrž laku... Za všechno může v podstatě měkká intermediální vrstva. Ta, když přijde do kontaktu s vodou (ať už při umývání rukou nebo sprchování), tak nabobtná. Buňky zvětší svůj objem, neboť přijmou vodu z okolí a intermediální vrstva se zvětšuje. Tím nadzvedá i dorzální vrstvu a samozřejmě lak, který na ní je. Jakmile není intermediální vrstva hydratovaná, její buňky se zmenšují a vrstva se vrací do původní velikosti. Tak klesají i vrstvy nad ní. A lak tento mikroskopický pohyb nezvládne a odloupne se. Zajímavý co? :)

   Co s tím? Manikérky doporučují zalakovat špičku - podlak, barevný lak i nadlak použít k přetření hrany nehtu i pod jeho okraj. Kdysi jsem to zkoušela, ale lak na špičkách se mi ošoupal i tak, ale je pravda, že jsem lak dávala jen na hranu nehtu, ne i pod něj. Zkoušel jste to někdo? :)


   A teď k výsledkům soutěže. Účastnilo se vás 54 a všechny jste splnily podmínky :) Random si vybral č. 32. A pod tímto číslem se skrývá Lucie Kolodziejová. Gratuluji a Lucku poprosím, aby se mi ozvala na email ohledně poslání výhry, pokud možno do 5 dnů :)


Přeji hezký zbytek víkendu :)

17 komentářů:

  1. Fantastický článek, děkuji za podrobné vysvětlení...:o))

    OdpovědětVymazat
  2. Wow, skvělý článek, to jsem netušila, že se nehet takhle nacucává a přesná skladba nehtu mi taky nebyla jasná. Stejně mě ale asi nic nedonutí používat na nádobí rukavice :), ani si neumím představit, že si nehty lakuju i ze spoda, bych byla celá pomalovaná :D. A gratuluji výherkyni.
    Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On se ten přebytečný lak z kůže pak seškrabuje pomerančovým dřívkem, pokud ještě není ztuhlý .)

      Vymazat
  3. Moje nechty sú prototyp nekvality a beznádeje.. Tenučké, v tvare "lyžičky", tzn. preliačené. Jediné, čo ma posledné dva roky zachraňovalo bol gel-lak, ale ani ten mi už nedrží, keďže sa mi nechty úplne stenčili, takže skúšam p-shine a uvidíme..:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nezkoušela si OPI Nail Envy? Ten mi na křehké nehty zabírá téměř okamžitě :)

      Vymazat
    2. Neskúšala, ale skúsim. Ďakujem za tip!:)

      Vymazat
  4. Co s tím? No, když není ta vrstva hydratovaná, musíte ji hydratovat. Jakože fakt. Mně se to alespoň osvědčilo. Vykašlat se na tabletky a na stovky korun vrážených do zinku, hořčíku a podobných srandiček. Mně pomohlo si docela obyčejně mazat ruce. Denně. Jsem teda líná jak veš, ale z mých olámaných chudinek udělaly dva týdny mazání výstavní nehty, který už jsem opilovávala, protože jsem je chtěla zkrátit, protože se mi prostě zdály už moc dlouhý (u mě nevídáno) a nelíbilo se mi to.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak na tenhle článek jsem se těšila, zajímavý to je:-) I když moje nehty jsou tak lámavý, že mám pocit, že tak od půlky nehtu mi minimálně jedna keratinová vrstva musí chybět:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D :D Podle mě je ta vrchní vrstva z několika vrstev buněk. Ale stejně by mě zajímalo, kde už začíná ta měkká :D

      Vymazat
  6. ty jo! tak to je super článek! mám blog o nehtech ale tohle jsem nidky nevěděla! :)
    lakomanie.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. zajímavé :) já mám s nehty hrozný problém, kde kupuješ ten Nail Envy? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho mám z Nailboxu, miniaturu a pořád tu mám asi 2,5 ml :D Jinak levně vychází na ebay :)

      Vymazat
    2. Jinak teda obsahuje formaldehyd... :/

      Vymazat
    3. kdyby mi to vážně zlepšilo nehty, tak ať to obsahuje co chce :D já se z ebay takovýhle "značkový" věci docela bojím objednávat, ale předpokládám, že fejky od OPI se snad nedělají, tak to asi zkusím :D

      Vymazat
  8. Zalakovat špičku jsem zkoušela, ale hned jsem to sundala, protože se mi to zdálo takový neupravený :(
    Svoje nehty mám naštěstí pevný, takže se mi skoro nelámou :)

    OdpovědětVymazat
  9. Díky za krátké a pochopitelné vzdělání!
    Zalakovávat jsem zkoušela, na hraně i zespodu a nepomohlo to, jak píšeš - hned se to ošoupalo. Takže už tím neztrácím čas. ;-)
    Verunka

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)