Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pátek 1. srpna 2014

Na šmíračku ve francouzských obchodech, novinky ze zahraničí a moje nákupy

   Omlouvám se za delší název, ale chtěla jsem jsem do něj zahrnout vše, co v dnešním článku najdete. A že toho bude hodně :)

   Ve Francii jsem byla už třikrát, ovšem poprvé jako blogerka, takže jsem toho zkusila využít a vydat se trochu na šmíračku. Než však začnu, mám tu menší info z letiště. Pokud jste nikdy nebyli na terminálu 2 a chcete vyzkoušet něco od Victoria's Secret, tak vás jistě potěší jejich obchůdek na letišti. Osobně mě jejich kosmetika moc neláká, takže jsem si radši prohlédla krásný stojan Bourjois :)



   Rozdílů v nakupování kosmetiky tady a ve Francii je několik. Např.

  • Ve Francii nejsou drogérie. Kosmetiku koupíte v supermarketech, parfumeriích nebo lékárnách.
  • Ceny jsou obvykle stejné jako tady nebo i vyšší. Ale mají častěji slevy a ty pak stojí za to :)
  • V hypermarketech je dekorativka zatavená a chybí testery, takže je to trochu sázka do loterie.
  • V lékárnách seženete víc kosmetiky než tady. Dá se tam sehnat i dekorativka, kterou tady potkáte spíš v dm nebo parfumerii :)
  • A ten největší rozdíl je fakt, že všechny prodavačky jsou neskutečně milé a ochotné. A ne vlezlé :)

   Co se týká lékáren, najdete tu hodně Vichy, Uriage a Avéne. Naopak La Roche-Posay moc ne, což mě překvapilo. Dále pak značky jako Klorane, Sanoflore, Nuxe, Weleda (a spoustu bio značek jako takových), Bioderma (k dostání i v hypermarketech) a dokonce i Bourjois. Naopak sortiment léků mi přišel celkem malý :D




Mega bio stojan :)

   Poklady se dají najít nejen v lékárnách. V hypermarketech (Carrefour nebo E. Leclerc). Najdete tam bázi Babyskin od Maybelline i modrou verzi makeupu Super Stay Better Skin. A pro mě naprosto neznámou řadu Gemey.



   Bourjois mají úplně stejný sortiment jako tady a neviděla jsem tam ani údajné nude odstíny rtěnky Velvet Rouge. Ze značek pak v hypermarketech najdete Rimmel a L'Oréal. Astor jsem nikde nezahlídla a německé Catrice a Essence už vůbec ne.

   Z vlasovky tam potkáte třeba Johna Friedu nebo Francka Provosta. A navíc se slušnými cenami (5-7 €). Na první fotce vpravo dole vidíte i značku Kera. Znáte někdo?
   Všude narazíte i na Le Petit Marseillais, který dělá tělovou i vlasovou péči. Některé výrobky jsou navíc bez parabenů a silikonů, s přírodními oleji. Ceny od 2,50 €. Připomínám, že od tohohle klučiny můžete získat krém na ruce s bambuckým máslem u mě v soutěži :)


Všimněte si, jak je Franck vybrakovaný... asi je hodně oblíbený :)

   A samozřejmě nesmím zapomenout na všudypřítomné parfumérie... Klasika je Sephora, kde mají i 3 obří stojany narvaný jen dekorativkou od Sephory. Menší stojany jsou pak od Benefitu (v porovnání s ČR poloprázdné, ale ne tím, že by bylo vyprodáno, jsou prostě jen uboze vybavené), Chanelu, Dioru, Guerlainu a MUFE. Naopak Too Faced jsem nikde nezahlédla, stejně jako Bourjois.
   V Sephoře se také prodávají paletky Urban Decay, Naked 1-3 za 43 € a Basic za 26 €. Fotku nemám, protože tam na mě koukaly 3 prodavačky a 2 securiťáci, tak jsem si netroufla fotit.


   Nocibé - to je další řetězec parfumerií. Mají v něm hodně i no name věci do koupele, Bourjois, Artdeco... A jinak klasiku, co seženete v Sephoře, kromě UD paletek. Musím říct, že tam mají daleko příjemnější personál. Jedna prodavačka mi ukázala novou edici La Petite Robe Noire od Guerlainu, ovšem trochu netradičním způsobem - uvázala mi stužku s tímto parfémem na zápěstí. Mně ti přišlo ohromně milé. I když mám vyhlídnutou jinou verzi LPRN, tak by mě málem ukecala k nákupu :D



   V menší soukromé parfumerii jsem viděla i PUPA Milano, laky okolo 9 € (kdyžtak mi, prosím, slovenské baby, dejte vědět v komentářích, na kolik vyjdou u vás :). Zbytek dekorativky celkem slabý, makeupy, korektory a rtěnky. Absence stínů mě celkem překvapila.

   Yves Rocher nabízí podobný sortiment jako zde, jen z letní limitky tam najdete i dekorativku, z řady Plaisirs Nature jahodovou řadu (nejen peeling) a třeba i odličovací tampónky. Prodavačky jsou tam milejší, zelených bodů je tam minimum a většinou slevy 50%.

   Z novinek (zkusím je vzít rychle) jsem ve fr. Marie Claire viděla obdobu Clarisonicu a VisaPure od Phillipsu - kartáček na obličej od Clinique. Myslím, že nás čeká nová kartáčková éra (po éře BB, CC a chubby sticků).


   K nám teprve dorazil makeup Eau de Teint (mimochodem ta zvláštní konzistence a ne moc dobré krytí mě přesvědčilo, že tenhle profláknutej make up nechci) a v zahraničí už je jeho bráška Glam Bronze Eau de Soleil. Měl by to být tekutý bronzer a cena je 18,90 €.


   A u L'Oréal ještě chvíli zůstaneme... Ve francouzských televizích běží reklama na nové krémy Sublimist. Celá řada má za úkol barevně sjednocovat pleť a okamžitě vyhladit póry. Řekla bych, že bude plná silikonů, takže nic pro mě. V řadě je denní, oční krém, BB, super sérum (:D) a koncentrovaná péče.



   Guerlain si přichystal další nový parfém, tentokrát inspirovaný legendárním pudrem Terracotta, který oslavil 30 let na trhu. Cena 62 € za 100 ml. A štve mě, že se mi ztratila fotka, kdy jsem vyfocená před továrnou Guerlain :(


   A co jsem si přivezla? V Sephoře jsem ukořistila rtěnku Rouge G od Guerlainu v krásném odstínu Beatrix (PC 43 €, NC necelých 27 €). Bohužel jsme se zatím moc neskamarádily, což mě mrzí :( Dále pak OPI z loňské německé kolekce v odstínu Don't Talk Bach To Me, který je děsně zajímavý - shrekovsky zelený se stříbrným minishimmerem. Původně stál cca 13 € a byl zlevněný na 4 €.

Vzorek nové vůně Kenzo byla rozhodně milá pozornost :) Tady v Sephoře jsem se s tím nesetkala...



   Neodolala jsem a koupila pár mýdel z Marseille na trhu v Saint Gilles. Měli milion parfemací, já si vybrala mátu a pastis (anýzový likér trochu podobný absintu, ale s menším procentem alkoholu). Mýdlo s mimózou máte v soutěžním balíčku :)



   V Carrefour jsem se málem neudržela. 500 ml zelené micelárky od Biodermy stálo 8,10 € a ještě k ní byl vzorek krému na rozšířené póry a slevový kupón na 2 € při zakoupení právě tohoto krému. A to prosím nebyla žádná akce jako zde 1+1, která je párkrát do roka :)


   Musela jsem zkusit i šampón od Francka Provosta. Hodně mě zarazila cena (5,65 € za 750 ml), protože FP kadeřnictví bývají spíše dražší. A je zajímavé, že v ČR jsou střihy dražší než ve Francii, i když tam mají mnohem lepší platy :D. Nevím, jestli je to jako s vlasovkou Toni&Guy, co se prodává v drogériích (údajně se salony T&G nemá nic moc společného a tam se nepoužívá). Každopádně vzadu na láhvi jsou i nějaký moudra od strýčka Francka :) Vzala jsem si detoxikační verzi bez silikonů a parabenů, protože mám teď v létě vlasy děsné  - mdlé a mastí se. Zatím jsem z něj nadšená, uvidíme do budoucna.


   Zkusit jsem musela i krém na ruce od LPM, abych věděla, jestli za to stojí. I když mám krémů zásobu na rok dopředu...


   Vzala jsem i dlouho vyhlíženou matnou rtěnku od Bourjois, která sice ve Francii vyjde cenově stejně (12 €), ale zapomněla jsem si červenou rtěnku v Praze a na dovče mi nějak chyběla. Vím, jsem divná :D


   A kdyby vám někdo říkal, že láska na první pohled neexistuje, tak pěkně kecá. Důkazem jsou tyto krásné sandálky, do kterých jsem se naprosto zamilovala a byla štěstím bez sebe, když mi sedly. Jsou z Grain de Malice (jejich obchod najdete např. i v Altmarkt Galerie v Drážďanech) a z původních 30 € byly zlevněné na 12 €. Pro mě kauf letošního roku :) Mimochodem, ze stejného obchodu mám i fialovou blůzu :) GDM mi hodně připomíná Camaieu, ale kvalita je dle mého lepší.


   Nakoupili jsme si i zásobu františků s vůní levandule, fialky, manga, růže, kokosu, santalového dřeva, jasmínu... Jeden prcek stojí v Jardinlandu 45 centů.


   A ušáčkům jsme taky něco přivezli... (musela jsem vám to ukázat, protože je to hrozně roztomilý :D)


   A ještě suvenýr ze Švýcarska... čokoláda, jak jinak :D Na tu s absintem jsem hodně zvědavá!


   Tak to je všechno, doufám, že jsem vás na něco navnadila a že jste mi tu neusnuli nad takovým dlouhým článkem :) Dejte mi vědět, jestli byste naše drogérie vyměnili za francouzské obchody nebo ne.

Užijte si víkend!

41 komentářů:

  1. já bych teda asi rozhodně měnila...ve francii jsem byla před pěti lety a teď když to čtu tak mě mrzí že mě kosmetika ještě tenkrát tak nebrala...ačkoli z celého článku nejvíc slintám nad těmi sandálky, jsou rozkošný

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych měnila za Německo, to mi přijde na kosmetiku lepší :)

      Vymazat
  2. Sandálky jsou krásný, ale ta rtěnka od Guerlainu - wow!

    OdpovědětVymazat
  3. Super článek. A ty botičky jsou dokonalé, nedivím se, že ti hned padly do oka :)

    Radu UltimateChic

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné sandálky a bezvadný článek o kosmetice. Takhle podat přehled umíš jen ty. Ta rtěnka vypadá nadherně!

    OdpovědětVymazat
  5. Tie sandálky sú krásne!! A skvelý článok ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkný článek, jen teda drogérii tady u nás ve Vendée máme ;) mýdla jsou skvělá a dáreček pro ušáčky je roztomilý :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně jako drogérie nebo spíš parfumerie? Přítel, když přijel před 4 lety do ČR, tak se divil, co to je drogérie a že to vůbec nezná :D

      Vymazat
    2. Můj přítel se taky divil, ale spolu jsme právě viděli nějaký obchůdek u silnice a pamatuju si, že jsme šli dovnitř a byly tam ,,drogérkové" produkty i voňavky a pak ještě nějaká levná kosmetika. Vůbec si nepamatuju název, ale kouknu se tam ještě jednou a dám vědět :)

      Vymazat
  7. Já bych neměnila. Jen by nám mohli půjčit ty příjemné prodavačky. (Které by s sebou mohli klidně donést nějaké ty paletky UD. :D)
    Je to pěkné, bio stojan by se mi líbil, ale jinak až tak žádná velká sláva, no. Ve Francii jsem sice byla cca pětkrát, ale taky ne jako kosmetický nadšenec. :)
    Sandálky jsou moc pěkné, a na noze budou určitě ještě hezčí. Rtěnka je zajímavá... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D :D Jojo prodavačky bych taky brala, min. ty z Rochera... hned by tu ta značka byla oblíbenější :D

      Vymazat
  8. Moc pěkný článek, ráda takhle "cestuju" po zahraničních obchodech. :) Jak nejsem na mýdla, tak ten stojan s nima vypadá úžasně. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na ně právě zatížená, ale musela jsem se krotit. Mám jich tu moc a nikdy je nestačím spotřebovat... Ale v koupi nových mi to nezabrání :D

      Vymazat
  9. Super článek! Já strašně ráda chodím v zahraničí do obchodů s kosmetikou a celkově se vším :D Baví mě, jak to mají všechno úplně jiný než my tady :)
    http://chickflickcherry.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  10. Krém LPM je snad nej krém, co jsem měla na rukou :)

    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ráda slyším :)) Přítelova maminka má ráda jejich mýdla na ruce.

      Vymazat
  11. taky bych neměnila, ale kdybych měla vyměnit za Německo, to bych brala všemi deseti :)

    OdpovědětVymazat
  12. Pěkný článek, ty boty byl teda super kup :D jsou krásný
    http://veru-life.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  13. Hezký článek. Ty sandálky mě tedy taky dostaly, nádherné jsou. :)

    OdpovědětVymazat
  14. Já když zkoušela LPRN v Praze, dostala jsem navoněný látkový čtvereček s vyšitými šaty - myslím, že jsem si ho jako největší cvok dokonce schovala... A kterou verzi máš v merku? Já vlastním EdP, myslím, že je to edice 2011 a miluju ji (víc už ji zbožňuje snad jen moje maminka, která mě nestydatě očenichává pokaždé, když ji použiju), ale nová 2014 verze (je to ta s dlouhými šaty na flakonu?) mi už čtvrt roku leží v hlavě a já si držím obě ruce, abych ji nekoupila do sbírky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé šáteček :) Mimochodem já tu stuhu mám schovanou :D
      Slečna mi ukazovala právě tu novou (Couture), s dlouhými šaty, ale ta mě moc nezaujala, stejně jako EDT z 2012. Spadeno mám na EDP v tom kouřovém flakónku,, takže tu, co máš ty, ročník 2011 :)

      Vymazat
    2. LPRN v kourovem flakonku je z r. 2009 a dnes uz se nedela, nahradila ji ruzovka.
      LPRN z roku 2011 je oznacenim 2 (puvodne jich melo byt pry 5) a taky uz se nedela, ale od letoska je vune samotna opet v nabidce jako novinka pod nazvem Mademoiselle Guerlain :)
      (A to ne ze bych chtela machrovat, ale jen pro vysvetleni, ktera je ktera, abys nekoupila jinou;))

      Vymazat
    3. Myslím tuhle uprostřed Ve Francii jsem jí viděla a je i na stránkách Guerlainu, takže by se měla dát ještě sehnat ne? Já jí totiž děsně potřebuju, ale penízky na ní budou až tak v říjnu :/

      Vymazat
    4. Kdyz ja tam tech fotek vidim spoustu:D tak jinak, aneb obrazek za tisic slov;) http://www.punmiris.com/himg/o.14009.jpg zleva: verze 2009 (v kourovem - brala jsem, jako ze myslis prave tomhle sedivem;), vedle verze 2011 LPRN2 (obe limitky a uz se nedelaji, ale LPRN 2 je ted v jinem flakonu pod nazvem Mademoiselle Guerlain), posledni je verze 2012.
      Takze jsi asi myslela tu 2012 a "kourovem" jen pokud jde o spodek flakonu, ze? (Narozdil od ODT, ktera zacerneny spodek nema)

      Vymazat
    5. Jj myslím, začerněný jen spodek, na tvém obrázku vpravo :) Vypasovaný šatičky s balonovýma rukávkama a Guerlain na víčku. Našla jsem, že je z roku 2011 (právě ten obrázek, který by se ti měl ukázat :D) a teda z roku 2012, jak píšeš. A ten nový flakon právě vůbec nechci :D Na elninu a Parfums se dá pořád sehnat, ve Francii a na letišti v Praze jsem jí ještě viděla :)

      Vymazat
  15. mne s paci, ze tu mame drogerie :)) supermarkety neznasam, lebo tam furt musim stat rad na pokladnu a ludia sa motaju vsade pod nohy..drogerie su vacsinou prijemne poloprazdne ^^
    A zaujala ta vlasova kozmetika <3 ta mi tu chyba..
    Naopak sa mi nepaci, ako sa vo Francii predava bezna kozmetika v lekarni..To sa tam podla mna nehodi, hoci aj u nas asi pomaly zacina ten trend - lekaren = bezny obchod

    OdpovědětVymazat
  16. keď som si kupovala lak od Pupy naposledy, stál 4 eurá :-)

    OdpovědětVymazat
  17. :)) Tentokrat jako blogerka, to je hezke. Ten stojan Bourjois je roztomily, no vypada to skvele, spousta produktu, ktere tady nejsou, klasika no.. Jela bych take, hned!:)

    OdpovědětVymazat
  18. Já byla nejdál zde za hranicemi v Německu a to je celá má cestovatelská éra :-) O to radši si přečtu článek a prohlédnu krásné fotky :-D

    OdpovědětVymazat
  19. Ach jo, chci do francie, hned!:)
    Jinak pokud jde o terracottu, neni zas az tak nova, jen nova edice:) parfem uz jinak vydali driv celkem 2x, se stejnym nazvem, nicmene vonely oba jinak nez tahle, holt guerlain klasika;))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Můřičko :) Já se v tom neorientuji, jen jsem viděla Nouveau, to mi stačilo :D

      Vymazat
    2. Jasny, novinka to jinak je:) zas jen pro info, aby sis treba u starsi verze nemyslela, ze to je padelek:D

      Vymazat
  20. Tak teda už jen za tu micelárku bych skákala radostí. U nás když je ta jejich akce 1 a 1, tak aby člověk obešel půlku města a ještě se poptával, jestli ji náhodou budou někdy mít :D
    Ale co tak koukám, ani zbytek věcí není k zahození. Jen nechápu, proč musí vše z dekorativky balit zvlášť, přijde mi to dost neekonomické.

    OdpovědětVymazat
  21. juuj ja som CAUDALIE este nikde nevidela :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě je to naprostá novinka a velká neznámá :)

      Vymazat
  22. Co mě teda hodně zaujalo, bylo to, že tam nemají testery a všechno je zatavené - to je jako ale hoodně blbý :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo testerů je v hypermarketech škoda... ale to zatavení se mi líbí, aspoň si neodneseš domů vyschlou řasenku nebo zlomenou tužku na oči :D

      Vymazat
  23. moc se mi líbí ten šampon, doufám, že bude recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nat, určitě bude a přemýšlím, jestli nezaúkoluji muže, aby vám v listopadu přivezl jeden do soutěže, protože na mastící se vlasy zabírá skvěle :) Dokonce mi vlasy vydrží i o jeden den déle a to se mi s jiným šamponem nikdy nestalo :)

      Vymazat
  24. Všem vám moc děkuji za komentáře! Jsem ráda, že se vám menší exkurze po francouzských obchodech líbila :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)