Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pondělí 11. srpna 2014

Šnečím slizem proti akné?

Dobré ráno :)

   Nikdy jsem neměla pleť jako dětskou prdelku. To chraňbůh, zas takový štěstí nemám. V pubertě se mi nějaký ten pupínek objevil, hlavně na spáncích a čele. Když jsem pak začala brát hormonální antikoncepci, byl klid. Tedy klid... zase jsem bojovala se suchou pletí. Ale od pupínků byl svatej pokoj.
   Když jsem musela letos na jaře HA nadobro vysadit (úplně forever), tak jsem jen čekala, až přijde to peklo, kterýho jsou plný internetový diskuze. Tedy šílené akné, padání vlasů... První měsíc nic a já si říkala, jak se mi to krásně vyhnulo. A na konci druhého měsíce jsem viděla, jak šíleně jsem se spletla.


   To co následovalo od května, byl totální kožní teror. Něco jako když vám vybuchne Little Boy pod kůží. A k němu se přidá Fat Man. Během jednoho týdne se mi na tváři udělaly šílený podkožní pupínky na bradě, čele, spáncích a jako novinka na trhu se objevily i na tvářích. Na tvářích! Tam jsem v životě měla snad jen 5 pupínků. Takže jsem okamžitě nasadila zelený ječmen, zinek, křemík, ranní pití citronové šťávy a zaručené bojovníky s akné jako jsou Miraclean, konopné mýdlo, Pityol apod. A výsledek? Úplný fail! Nic nezabralo ani po 2 měsících a akné mě vesele deprimovalo dál. Protože, jak řekla kamarádka, když vám začnou padat vlasy a máte šílené akné, co vám z té ženské krásy zbyde?? Nic moc.
   Takže, když přišla nabídka zkusit šnečí řadu proti akné od Cougar, řekla jsem si, že to zkusím. Jednak jste byli pro na Facebooku, když jsem to tam s vámi řešila a hlavně protože hůř už moje pleť dopadnout nemůže. Tatam jsou ty časy, kdy jsem se vám tu mohla ukázat bez makeupu, aniž byste se děsili.

   Cougar je relativně mladá značka, která vznikla v roce 2012 v Británii. A i proto jsem na ní našla jen jednu recenzi a to u Péti, která měla jejich paletku na oči. Měla by to být luxusní přírodní kosmetika, ale takovýhle řeči známe :) Protože podle složení není zas tak přírodní, i když je to ta lepší, šetrná chemie s rostlinnými výtažky. Já jsem zkoušela 3 výrobky - sérum, denní krém a čisticí a tonizační vodu. Vše obsahuje šnečí sliz, který by měl pleť hydratovat, donutit jí k tvorbě nových buněk, urychlit hojení pupínků, vyhladit pleť a dokonce snížit pigmentaci.  A to se mi líbilo, protože hodně věcí na akné pleť jen zbytečně přesuší.



   Všechny výrobky jsou v hodně basic obalech, ale zase se mi líbí víc než všelijaké přeplácané etikety. Na druhou stranu si obaly luxusní kosmetiky představuji opravdu jinak (navíc i eshop vypadá tak trochu zmrzle v čase :). I když zase jsou celkem nerozbitné a přežily i několikahodinovou cestu autem a letadlem.
   Společná je i vůně, která je vážně moc příjemná a připomíná mi nějaký multivitaminový džus :)


   Klasická průhledná vodička, která pleť vyčistí stejně jako micelárka od Biodermy. Na rozdíl od ní mě však i více pálila (ano, poslední dobou mě pálí i micelárka od Biodermy :-( ) a nebyla tak příjemná. Používala jsem jí jen na obličej, na oči klasicky dvoufázový odličovač, momentálně mám od Garnier. Tampónků jsem s ní spotřebovala stejně jako s Biodermou a pleť byla vyčištěná, ale hodně lepila, takže jsem ji ještě opláchla trochou vody. Po měsíci a půl jsem jí spotřebovala a vzhledem k pálení, objemu a ceně bych do ní znovu nešla.
   100 ml stojí 359 Kč.


Jak vidíte, šnečí sliz je až na konci, takže ho tam ani moc není. Plus dávám velkému podílu vilínové vody a nepřítomnosti parabenů.

Denní krém

   Je to opravdu lehoučký krém gelovější konzistence. Zpočátku se do pleti vstřebal okamžitě a říkala jsem: Tohle má hydratovat? No, potěš koště. Další týden jsem ho ale mohla použít méně, pak zase méně a tak dále. Jakoby pleť byla zpočátku opravdu dehydratovaná a vše vcucla jak suchá houba. A poté už toho tolik nepotřebovala a krém se vstřebával i trochu déle :) Takže ve finále ho mám ještě hodně, protože ho stačí jen troška.
   Musím moc pochválit i pumpičku, která opravdu dávkuje jen tolik, kolik chcete, nezasekává se a krém nemáte až na zrcadle.
   50 ml vás vyjde na 590 Kč.


Výtažek z aloe, vitamin E a hlemýždí sliz - recept na hydratační koktejl :D

Sérum

   A teď to nejšnekovitější cosi... Sérum je celkem tuhé (i když se roztírá dobře, ale drží tvar jak želatina :D) a po aplikaci lepí, na rozdíl od krému. Vstřebává se trochu hůř a přijde mi, že nehydratuje tolik jako krém, ale zase je po něm pleť vypnutější. Výtku mám i k pumpičce, která se občas zasekla. Anebo jen byla prázdná a sérum do ní nechtělo moc vlézt...
   Cena mi v tomto případě přijde celkem vysoká na to, že se jedná o neznámou necertifikovanou kosmetiku. Protože 50 ml stojí 999 Kč.


A tady se mi líbí allantoin :) Kdo nezná - dusíkatá látka, která obnovuje buňky a účinně léčí poškozené tkáně.


   A jaké jsou účinky? Tak trochu zvláštní. Úplně mi zmizela krupička, kterou jsem léta měla na čele a nikdy po ničem neustoupila. Teď si stále sahám na čelo, protože je vyhlazené jak dětská prdelka. Vážně.
   Co se týká těch velkých podkožních pupínků, tak ty se zredukovaly na poloviční velikost a jsou spíše na povrchu. Dokonce se mi už stává, že se probudím bez nového pupínku a to je co říct. Před tím jsem nedělala nic jiného, že jsem třikrát denně vymáčkla ten stejný pupínek (ok, nebudu zabíhat do nechutností).
   Řada mi však nijak nepomohla urychlit hojení již vzniklých pupínků a už vůbec nedokázala zabránit tvorbě jizviček. Takže teď sice zakryju flíčky korektorem a pleť vypadá celkem ok, ale musím toho zakrývat víc. Ale zase nemám nějaké šíleně oteklé boule, což je vidět i na fotografii ze strany, že nic nevyčnívá. Toho zlepšení si všimlo i několik lidí a dokonce i taťka. A když si něčeho všimne můj tatínek, tak už to musí být hodně viditelné :D



Pravá strana z boku. Jen mi pořád ostřil foťák na ucho...

Přičemž levá strana obličeje rozhodně není tak tragická jako pravá.

Fotku před bohužel nemám, ale věřte mi, že tohle bylo předtím plné malých bezbarvých pupínků.

   Takže můj verdikt? Čisticí voda mě nenadchla a lepší mi přijde micelárka od Biodermy. Sérum a krém dohromady tvoří skvělou dvojku, ale zase ta cena... Že by vám to úplně vyzmizíkovalo akné ze dne na den, to ne. Na druhou stranu, když si vezmu, že mně nepomohlo ani to, co stovkám jiným, tak by se tahle řada od Cougar dala považovat za menší zázrak. Stát o půlku méně, tak vám řeknu, že je to bomba, ale takhle bych vám to doporučila jen pokud vám nezabírá nic jiného a pokud máte slabší akné kvůli hloubkové dehydratovanosti pleti.

   Vše seženete na eshopu Cougar. Cenově podle mě nejlépe vychází kompletní péče s 5 výrobky za 1990 Kč. Anebo si na zahradě vezměte šneka a dejte si ho na obličej. Osobně na to ale nemám žaludek.

Jak vy bojujete s dehydratovanou pletí nebo akné? Já se chystám ještě na Skinoren.

Mějte se hezky a moc se z těch dnešních fotek neopupínkujte ;)

Za poskytnutí produktů pro recenzi děkuji zastoupení firmy Cougar.



P. S. Nemusíte mi říkat, že je tohle případ pro kožní, to vím taky :(
P. P. S. Aspoň už víte, proč tu poslední dobou nebyly líčící články.
P. P. P. S. Pokud je tu někdo, kdo se rozhoduje, zda začít užívat hormonální antikoncepci, tak vám doporučuji nedělat to. Jinak dopadnete takhle.

71 komentářů:

  1. Tak to docela pěkně zafungovalo! Mrzí mě, že jsi "dopadla" takhle, sama e děsím, co se stane, až vysadím HA třeba za pět let, kdy budu chtít mít děti, to ji budu brát v kuse třeba 15 let...uvidíme. Ale každopádně držím palce, ať se to zlepšuje. Na mě Skinoren třeba nezabírá vůbec, ale jiné si ho chválí, takže je to sázka do loterie ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Teda Nikolko na Tobě se to vysazení fakt vyřádilo :( Ale je to určitě jenom chvilkové díky výkyvům hormonů a brzy bude zase fajn. K tomu přidej šneky a je to cajk :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šneky přidám ve formě vnitřního i vnějšího použití :D

      Vymazat
  3. Já jsem po HA skončila podobně. Po nějaké době to přešlo, ale HA už nikdy víc!
    Teď se mi po dlouhé době opět začalo zničehonic dělat strašné akné, a vyzkoušela jsem na to spoustu výrobků a nic mi nepomohlo. A když už jsem nevěděla co by mi na to mohlo pomoct, tak jsem vyzkoušela konopnou mast, které jsem moc nedůvěřovala, a možná mi to nebudeš věřit, ale do rána byly pupínky o polovinu lepší než večer když jsem šla spát.
    Ale pokud mě někdy konopná mast zklame, což doufám, že ne, tak určitě po Cougar kouknu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kath, a máš nějakou konkrétní značku a typ? Já se v těch mastích moc nevyznám a konopný karité od Saloos mi nesedlo :/

      Vymazat
    2. dobrý den, já osobně mám s akné také problém. Když už to trochu ostane, tak mi na obličeji zůstanou jizvičky-ale to znáte. pořád jsem tak přemýšlela co by bylo a nebylo dobré a podle všeho jsem našla 2 věci, co by Vás mohly zajímat. Za 1: sébium global od BIODERMY- sama nemám vyzkoušeno, ale dost lidí na to vsadilo a vyplatilo se jim to. pořizovací cena je něco přes 300kč...což je dost. za 2: levnější varianta a to o 280kč.....koupíte mastičku s konopím za 30korun v tetě..myslím...že to byla tetea.. :D nevěřili by ste, jak to skvělě zabírá..je to mastnější složení, takže na den ne ale na noc ano ano...určitě vyzkoušejte, protože když vyhodíte 30kč neva ale vyhodte 300kč. :) snad jsem pomohla :) :D

      Vymazat
  4. Tak to nemáš vůbec jednoduché. Dobře že alespoň něco pomohlo. No já si to ukončení ještě rozmyslím.

    OdpovědětVymazat
  5. HA je pěkné svinstvo. Naštěstí se mi po vysazení neděly takové pekla, ale pleť už jsem mívala lepší. Taky všem radím kudy chodím, aby to nedělali. Musím říct, že Ti to pomolo docela hezky, tak držím palce v dalším uzdravování :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Téda, tak to je fakt děsná reakce, ještě že HA neberu. Ale na fotkách poté je to podstatně lepší a já věřím, že je to jen dočasné a že už se ti pleť spraví úplně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No snad :) To iž bych pak klasicky věnovala při líčení 5 minut a ostatnímu 10 minut a ne jak teď, když 10 minut matlám korektor na pupeny D:

      Vymazat
  7. Po vysazení HA mám také pupínky na obličeji, ramenou, zádech :-(

    OdpovědětVymazat
  8. Po vysazení HA (brala jsem ji 4 roky a zařekla jsem se, že už NIKDY více !) se mi taky hodně zhoršila pleť, ale není to žádný extrém. Byla jsem z toho hotová, protože mě akné nikdy netrápilo (ani v pubertě), ale co je o dost horší? Vypadávání vlasů ! Strašně na to trpím a nic nepomáhá, začínám z toho být hodně zoufalá :(.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, zkus zábaly z dýňového oleje, mně pomáhají téměř okamžitě :) Článek o něm je tady. Bez nich jsem měla po vysazení vlasatou podlahu.

      Vymazat
  9. Já jsem vysadila antikoncepci v 27 letech, prala jsem jí celkem devět let... První půl rok po vysazení to bylo super, ale pak se to také zhoršilo, měla jsem akné na bradě, krku i na zádech, stálo za to:(
    Nejvíce mi pomohla zelená voda od Biodermy.
    No,naštěstí se to po půl roce začalo zklidňovat a teď už jen občas sem tam malý pupínek, hlavně v období před a během menst.
    Každopádně Ti přeji ať se to co nejdříve zklidní, chce to čas:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hrozně moc děkuju, Noogeto :)) Zelenou Biodermu mám teď taky, tak snad bude čistit víc než dobře :)

      Vymazat
  10. Zatím beru HA cca 3 roky (začala jsem s tím právě kvůli zlepšení pleti). Pořád se mi sice sem tam pupínek objeví, ale je to lepší než před tím. Je fakt, že v poslední době nad vysazením docela uvažuji, přece jen je to další hnus do těla. Ale pak si právě vybavím tyhle časté "radosti" a hned všechny úvahy zaženu. Navíc akné máme v rodině. Pamatuji si, jak vypadala sestřenka, když asi na půl roku vysadila a dodnes mě děsí, že dopadnu stejně. Pokud bych někdy vysadila, tak určitě na začátku prázdnin a modlila bych se, aby ta hrozná fáze netrvala moc dlouho :D Držím palce, ať se Ti pleť brzo vrátí do normálu :)

    OdpovědětVymazat
  11. Vypadá to lépe, tak snad se s tím brzo Tvoje pleť srovná úplně... To půjde.

    OdpovědětVymazat
  12. Niki, ale výsledek je opravdu moc fajn! snad už se ti to bude jen zlepšovat :( já beru HA už skoro sedm let a tohohle se teda děsím! i když mi se teda dělají boule a spousta pupínků i s ní, na stav pleti u mě fakt vliv nemá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Natálko, moc děkuju a budu držet palce, aby tě nepotkalo to, co mě .) Já jí brala 5 let.

      Vymazat
  13. Akné mě netrápilo ani před nasazením HA, tak doufám, že až ji jednou vysadím, že mě akné nezačne trápit. No jinak na Tobě se to teda vyřádilo
    veru-life.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě občas potrápilo, ale vážně ne tolik. Kdo ví, je to záhadný jak Bermudský trojúhelník :D

      Vymazat
  14. tak koukám, na tobě se vysazení HA hodně poznamenalo :(( hlavně, aby se to už jenom lepšilo :) já tedy naštěstí snáším vysazení relativně dobře, už jsou to 2 roky a sice se mi dělají pupínky více než předtím, ale pořád je to jeden max. 2 pupínky do týdne, které za pár dní zmizí ... todle by fakt měly vidět holky, které berou HA jenom proto, aby se jim zlepšila pleť ... přijde mi, že nedokáží pochopit, že až jednou vysadí, tak se to může vrátit a mnohem horší :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten, kdo to bere jen pro zlepšení pleti, podle mě není normální. Riskovat trombózu a zničený játra za hezkou tvářičku, která s vysazením zmizí, je blbost. A přesně tak, vrátí se to mnohem horší :(

      Vymazat
    2. bohužel je to pravda :( ale stejně si to spouta mladých holek neuvědomuje a nebo spíš to vědí, ale neřeší to :(

      Vymazat
  15. 3 dny zpátky jsem vysadila a tys mě teda vyděsila... Ale vypadá to, že jsi na dobré cestě, moc držím palce, ať se pleť dá do pořádku už nafurt! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Sabo <3 A doufám, že tobě se to vyhne... já jsem první měsíc neměla ani o pupínek víc, o to horší to bylo potom.

      Vymazat
  16. ach :( úplně s tebou soucítím.. já s akné svádím boj už asi od dvanácti. cca v 16ti jsem začala brát antikoncepci a ta to trochu umírnila (já si nepamatuju, že by to bylo nějak boží, ale určitě to bylo lepší než předtím), bohužel teď se moje pleť zbláznila i přes to, že pilulky pořád beru a vypadá fakt šíleně. Nejvíc mi na to pomáhají lékárenské značky jako bioderma a la roche posay, ale stejně se obávám, že ten boj povedu až do smrti. kdybych se alespon vyhla těm kecům na styl "moc se o to staráš, kdybys chodila spát s makeupem, tak se ti pupínky vysuší, a máš to..." uhm.. přeji hodně štěstí v boji :)

    OdpovědětVymazat
  17. Ja by som sa bala HA brat uz len kvoli tomu, ze nieco co tak drasticky ovplyvnuje telo musi byt strasne skodlive :/
    Inak skus mozno nejaky korejsky skincare, ten si chvalia ludia so silnym akne - pokial viem, Mizon ma nejaky slimaci krem ktory je vraj velmi dobry :) Drzim palce!

    OdpovědětVymazat
  18. Já jsem před nějakou dobou používala Skinoren, ten mi moc pomohl, po dobrání jsem si nekoupila další balení. Teď cca pod dvou letech se mi zase dost zhoršila pleť (stres a špatná životospráva), tak jsem si ho koupila znovu. První dost pomohl, během týdne dost hojil, pak asi měsíc stagnace a teď mám pleť krásnou. Tak snad ti taky pomůže :)

    OdpovědětVymazat
  19. Ke kožnímu nechoď, oni léčí jen následek hnusnou chemií, ale ne příčinu.. jen ti to zmírní a jakmile mastičku vysadíš, máš tuhle pleť zpátky. Když jsem vysadila HA já, tak mi do měsíce taky vyskákaly "hnusáky" a to na spáncích a tvářích, naštěstí nikde jinde a nedokázala jsem se jich nijak zbavit. Pak jsem si vzpomněla, že mám doma Sébium Sérum od Biodermy a začala jsem se poctivě mazat ráno pod makeup a večer nasucho a do dvou týdnů se vše uklidnilo. To sérum má regulovat tvorbu kožního mazu a pomáhat hlavně na nerovnosti pokožky, čistě řečeno prostě na podkožní boule, krupičku a tak a to jsem právě měla na spáncích a opravdu mi to hodně pomohlo :) Dělala na něj recenzi i Rendy z Ordinary life, co se pamatuju :) Kupovala jsem ho v lékárně a stálo kolem 350,- myslím, ale mám ho doteď, takže ubývá pomalu a je to jediná věc, která mi na hnusáky pomohla, tak třeba by pomohla i tobě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To Sebium má mamka tuším :) Já mám ten mizíkovač pórů a ten je se silikony a ty bych na obličej nechtěla, tak se bojím zkusit i další krém od Biodermy :/
      Jinak já třeba mazala ekzém Pityolem a už se nevrátil :) Ale na akné nezabírá, škoda.

      Vymazat
  20. Ach to je ošklivý,snad nebudeš mít jizvy a pigmentový skvrny :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toho se bojím, mně na čele a bradě celkem jizvičky mizí, ale na tvářích vždycky zůstaly, mrchy :( A ty mám zrovna nejsvětlejší, tak je to nejvíc vidět :D

      Vymazat
    2. No tak to chce krém s vysokým faktorem,jinak doufám,že se to bude už jen zlepšovat,je to pro holku fakt docela stresující.

      Vymazat
  21. skus http://w2beauty.com/en/1072-benton
    a http://www.ebay.com/itm/OST-KOREA-Original-Pure-Vitamin-C20-Serum-30ml-Anti-Aging-Skin-Care-Whitening-/141166042922?pt=US_Skin_Care&hash=item20de26df2a

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fungujou? Mně teď Verunka doporučila nějakou enzymatickou masku/peeling, tak jsme na to zvědavá :

      Vymazat
    2. Ano :) Hlavne ma o dost lepsie zlozenie nez tento cougar, ktory mi podla zlozenia pripada ako smejd a na plet s akne by som to nedala... ingrediencie ktore akne miluje na prvych miestach a slimak posledny.. no ako WTF!
      a pokial chces "peeling" tak by som skusila skor nieco ako tento - pouziva sa to kazdy den na rozdiel od masky http://www.paulaschoice-eu.com/skin-perfecting-2-beta-hydroxy-acid-liquid-exfoliant.html

      Vymazat
    3. Nevím silikony v něm nejsou (jako v Biodermě) a projela jsem to přes Cosdna a nic rizikovýho pro akné to nenašlo. I když u glycerinu bych si tím nebyla jistá.

      Vymazat
    4. no ako myslis, je to tvoja plet..
      mne sa len zdalo ze sa su strasne suciti a neporadi nic lepsie..
      a pride mi ako vrchol drzosti od dotycnej firmy nazvat nieco slimaci krem/serum a slimaka dat ako tu najmesiu ingredienciu (este aj parfemu je tam viac!) a pytat vlastne len za obycajny chemicky koktejl take peniaze
      tak uz len sama pre seba sa pytam ci sa ti akne trochu zlepsilo vdaka alebo napriek tomuto "zazraku" alebo z uplne inych pricin (mozno preto ze je leto a niektorym ludom sa v lete lepsi plet, mozno sa plet po prvotnom soku pomaly vracia do svojho noveho normalu alebo pre nieco uplne ine..).keby ti zmizlo uplne tak mozno na ten zazrak zacnem verit ale takto mam velke pochybnosti...
      kazdopadne prajem vela stastia v boji s bakteriou, neni neporazitelna :)

      Vymazat
    5. Tak je jasné, že se pleť mohla zklidnit taky sama od sebe, to ne že ne. Ale zmizení krupičky, která mě trápila už dávno před vysazením HA, má nejspíš na svědomí vážně Cougar. A ano, toho slizu by tam mohlo být určitě víc. Jinak si troufám říct, že má složení lepší než kdejaké dražší krémy z high endu.

      Vymazat
    6. Neda mi nereagovat na tieto neodborne komentare uzivatelky "leatitiafelix". Pani, bud robite reklamu, alebo nerozumiete kozmetike. Do uvahy prichadza skutocne len jedna z tychto dvoch moznosti. Viac sa k tymto komentarom ani nema vyznam vyjadrovat... Ked nieco funguje stovkam ludi, zbytocne sa budete snazit to nejako znizovat ;)

      Vymazat
  22. Úplně s tebou soucítím, já jsem HA vysadila po 7 letech někdy v březnu a měla jsem úplně to samé. Někdy v únoru jsem začala chodit k nové kosmetičce a ta mi mou pleť dávala dokupy, už jsem jí měla krásnou, čistou bez pupínku, což jsem nikdy nezažila.. jenže pak jsem byla nucena vysadit HA kvůli nějakým testům atd. Po měsíci se moje pleť změnila k nepoznání, tak strašný jsem to nikdy v životě neměla. Neznám horší pocit, než se po probuzení kouknout do zrcadla, kolik se jich udělalo nových a jak vypadají ty staré nebo se děsit toho, až vysvitne sluníčko a všechny moje krátery na obličeji se budou vyjímat v celé své kráse. Ale tobě hlavně přeju pevné nervy a nenech se tím vydeptat, protože psychika dělá strašně moc! Hlavně, aby se ti to brzy dalo do pořádku, chce to vydržet, takže drž drž! Jinak můžu jen doporučit si udělat slaboučký heřmánkový odvar, jen světle žlutý a ještě teplý si ho vatou přikládat na obličej. Mně to moc pomáhá, hlavně na červená místa, která rychleji mizí a pěkně to hojí.

    OdpovědětVymazat
  23. Soucítím s tebou. V pubertě jsem taky měla čelo plné krupice. A teď také mám pupínky hlavně na tváři, sice ne tak extrémně, ale taky. Jde vidět, že ti to pomohlo. HA neberu, ani brát snad nikdy nebudu. Držím ti pěsti s bojem proti akné :-) Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc a moc děkuju! Do HA bych už nešla ani kdybych mohla :)

      Vymazat
  24. Tééda to koukám co ta hrozná HA dokáže, díky bohu ji neberu. Ale zase si vystačím s ekzémem a mít ty pupínku k tomu, tak se jdu snad oběsit. Přeji ať se ti dá pleť brzy do kupy a je ti hej :)

    OdpovědětVymazat
  25. Ty vole, tak to čumim a úplně se děsím, až vysadim..:( A to navíc ještě beru HA, která je určená na pleť..:( Klobouk dolů, že to zveřejníš, strašně moc Ti fandim a přeji Ti, aby pleť byla v cajku, věřím, že to musí být nepříjemné..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hrozně moc děkuju, Dančo! Jsem ráda za ocenění mé odvahy :D (ale co bych pro vás neudělala, že jo :D)

      Vymazat
  26. Panebože! Teď jsem teda fest vyděšená! Mám v plánu vysadit koncem roku a jelikož jsem v pubertě trpěla opravdu silným akné, tak se teď konce roku opravdu děsím :-( No je to jasný - pokud se nevdám do konce roku, tak pak už to mám marný :-)

    OdpovědětVymazat
  27. Ještě takový detail,píšeš,že si měla pupínky a kvůli tomu si tu HA začala brat a pak zmizely,myslím,že za tvoje akné HA nemůže,jen si to na čas potlačila jejím užíváním a jejím vysazením se to vrátilo a díky hormonálnímu výbuchu a zmatku se to projevilo tak silně a v takový míře. Já kdysi HA brala kvůli nepravidelné menstruaci a po vysazení se mi to vrátilo, akné mívám jak kdy,v zimě tak,v létě tak...ale je to uplný minimum,u nás v rodině naštěstí na akné nikdo netrpí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jí ale nezačala brát kvůli akné ;) A jak píšu, měla jsem ho předtím, ale rozhodně ne takové, takže to podle mě HA jen nepřebila, ale prostě narušila ten hormonální systém. Třeba menstruaci jsem před tím měla hodně nepravidelnou a teď po vysazení je přesná jak švýcarský hodinky.

      Vymazat
  28. Nevím, co na tohle napsat - snad jenom že doufám, že se ti to zlepší. A když už nic, tak jsi mě alespoň odradila od braní HA - mám hafol spolužaček, které začaly prát prášky jenom kvůli tomu, aby se jim zlepšila pleť, což se sice stalo, ale děsím se toho, co se stane, až antikoncepci vysadí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nám to vysvětlovali na té konferenci ohledně Skinorenu - HA jen potlačí projev a na pohled je pokožka normální, ale ten problém v ní pořád je, takže je dobré používat nějaké krémy proti akné i tak. To já samozřejmě nedělala a takhle to dopadlo.

      Vymazat
  29. Uf, tak to je opravdu brutální reakce, ale šnečci očividně sliz neposkytli zbytečně, protože změna je fakt hodně znát. Držím pěsti, ať už je to jen lepší a lepší.;) Podobné podkožní dárečky se mi občas taky dělají a hodně mi pomáhá, když je potřu Tea Tree olejem, ale musí to být ten z lékárny, měla jsem už i nějaké kosmetické verze (třeba od Oriflamu) a ty nemají tak silný účinek.

    OdpovědětVymazat
  30. Držím pěsti, aby se Ti to dál jen a jen lepšilo :)

    OdpovědětVymazat
  31. HA jsem nikdy nebrala a jsem za to ráda. Teda to akné mám i tak :/ A musím říct, že na vysoké to bylo nejhorší. Teď už se to vzpamatovává, ale stačí smažené jídlo, více mléka nebo cukru a už mám plnou tvář pupínků.
    Držím palce, ať se ti to pěkně vyléčí!

    OdpovědětVymazat
  32. Jestli jsi akné před HA neměla, tak je dost dobře možné, že tohle je prostě "jen" divoká reakce na vysazení. A srovná se ti to. Jestli jsi ji přestala brát letos na jaře, tak na sobě mám vyzkoušeno, že účinky antikoncepce jsou prostě "na dlouhé lokte", takže se ti podle mě pleť uklidní. Protože prostě na akné jinak netrpíš. Já měla akné už před HA, takže jakmile ji vysadím, což zatím neplánuju, mám to všechno zpátky. :-( Vím, že mi nic jinýho nepomůže, protože s akné jsem bojovala od počátku puberty až do dospělosti, HA jsem začala brát až v dospělém věku coby poslední možný řešení. (A než se mi pleť vyčistila, trvalo to víceménně cca rok braní, takže věřím tomu, že u tebe může klidně podobně dlouho trvat, než účinky HA naopak ustoupí.) Co mám dělat, když mám zkrátka rozsypaný hormony už od přírody... Jedině je rovnat uměle. Vyzkoušela jsem za deset let marného boje s akné cokoli, že po antikoncepci jsem pak sáhla moc ráda.

    OdpovědětVymazat
  33. vyčisti si telo aj zvnútrra.nejaký zelený jačmeň,ostropestrec na pečeň,zelený čaj..veľa šťastia

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to psané v článku, zelený ječmen, citonová voda po ránu, minerály, bílý čaj a čisticí čaj - nezabírá.

      Vymazat
  34. Teda, taky se mi pleť po vysazení zhoršila, ale u tebe jen zírám... Hlavně ať je to už lepší. Mám čím dál víc dojem, že antikoncepce je svinstvo.

    OdpovědětVymazat
  35. ach jaj, úplne ťa chápem ja mám rovnaký problém, ale už mám od vysadenia HAK aspoň dva roky.. a vždy sa to vráti po určitom čase. chcela som sa ťa spýtať na to akné na pravom líci, ja mám tiež brutálne vyhádzanú pravú stranu a na ľavej skoro nič ale nedokážem prísť na to, čím to je.. nevieš náhodou? žiadny lekár/liečiteľ mi to zatiaľ nevedel vysvetliť..
    ináč mne čiastočne zaberá, keď úplne vysadím všetky cukry zo stravy.. len je to dosť ťažké dodržať, ale možno by to zabralo aj tebe. Ak máš pevnú vôlu a si schopná nejesť žiadne cukry, fakt žiadne, tak radím vyskúšať :) a každopádne držím palce! nie si v tom sama.. :) Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mě je to daný špatný oběhem lymfy. Mně právě bylo zjištěno, že mám mi na jedné straně těla (hlavně ruka) hůře proudí lymfa :( A bohužel, bez sladkého nežiju :D

      Vymazat
  36. HA he podľa mňa riadne svinstvo, jednu vec možno zlepší ale ostatné veci v organizme totálne rozhádže. Poznám kamošky, čo potom riešili pleť, priberanie, zmenu nálad, apatiu, výkyvy hormónov, problémy s otehotnením po vysadení...
    Rozdiel je krásne viditeľný, ja s akné problém nemám ale mala som v tehotenstve "pupínkovú" fázu na ktorú mi pomohla kyselina hyalurónová - sérum a krémy Beauty Effect od Balea, krásne zhydratovalo pleť a aj zregenerovalo jazvičky. Pre mňa je tá kyselina priamo zázrakom :)

    krasavnutri.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně Balea? Mě od nich drtivá většina věcí štípala a nehydratovala :(

      Vymazat
  37. Akné jsem měla asi jako ty teď. Na doporučení kožní mi byla předepsána HA, která zabrala tak jak měla, ale po vysazení se ten kolotoč spustil znovu, i když pravda v o něco lehčí formě. Zkoušela jsem toho taky mraky a nejvíc zabral nimbový čaj od Everest Ayurveda. Chutově je to tedy hnus, velebnosti, ale už mám na obličeji jen dva tři decentní pupínky (a tunu jizviček, ale to už je něco jiného).
    Morwen

    OdpovědětVymazat
  38. Tak přesně takovou pleť mám na tvářích posledního půl roku taky.. a nejvíc mi na hojení pomáhá ricinový olej, jaký doporučuje Lucka z Život podle Lucie. Nádherně totiž hojí roznípané rány a jakoby mi vytahuje podkožní boule na povrch, takže nezůstanou podebrané a bolavé. A na bělení těch tmavých jizviček, které mi na tvářích zůstávali i 6 týdnů, mi zase pomáhá pravidelný (tak 5x týdně) a hodně hodně jemný peeling. Vždy jsem se bála, že takhle často je to moc..ale stačí prostě jen na tu pleť netlačit a jen lehounce přejíždět zrníčky a naopak.. Mnohem rychleji se ta kůže obnovuje. Míchám ho navíc s pleťovým mlékem, aby byl opravdu jemný a funguje to.. Za poslední dva měsíce se mi pleť tak o 70% zlepšila.

    OdpovědětVymazat
  39. Uz temer 10 let trpim akne. Nekdz to je lepsi, nekdy horsi. Bez jakekoli kamuflaze cervenych mist a pupinku nelze vyjit mezi lidi. Skinoren pouzivam uz rok.. Vecer natru a do rána je plet zklidnena, hladsi, ve vetsine pripadu se bolaky trochu zmensi. Taky jsem mela aknemicin, ze zacatku pomahal, pak si na nej asi plet zvykla a byl nanic. Jinak na "rozskrabnuty" pupinek pouzivam hemagel, ktery zabrani vzniku jizvy.

    OdpovědětVymazat
  40. Tak to je tedy něco:-( jsem sice cca o generaci starší, ale je to pořád stejný scenář. Mám za sebou podobný příběh, byť 20 let starý. Na VŠ se mi rozjelo akné, sice možná v menší míře, ale bylo to dost podobné. Dali mi tenkrát driák Diane, nejdražší HA. Sice se akné ztratilo, nicméně jsem tří roky byla neskutečně oteklá, plus jiné problémy. A to upozorňuji, že 90 léta byla podle mě takovým zlatým věkem HA, mluvilo se o ní jen v superlativech. Po vysazení nastalo samozřejmě zhoršení, ale nic takhle brutálního. Zase se mi ale ulevilo jinak. Cca do roka bylo vše v normě a pleť mám od té doby v pohodě, pyšně mohu říci že spíš nadstandartní v porovnání s vrstevnicemi. Ale 20 let se prostě starám no;-) z bezprostředního okolí vim, že pomohla Mary Kay, ta jejich řada na akné plus hydratační péče. Moc Ti držím palce, ať je to brzy pryč. Osobně si myslím, že je to spíš otázka času, ale samozřejmě že vhodnou péčí ten proces můžeš urychlit. Jak jsem už někde psala, akné buď je nebo není a uplné zázraky od péče očekávat nemůžeme. Co se týká chemie v kosmetice, řekla bych, že se to celé dost démonizuje. Často se k tématu vyjadřují ti, co tomu nerozumí a mají povrchní informace. Osobně používám chemii opravdu dlouhých 20 let, možná déle. A pleť mám myslím fakt dobrou, jasně geny atd. Nevim máma měla zrovna akné cca do 40 let....každý jsme jiný samozřejmě, někoho dráždí chemie, někoho naopak příroda....ale obecně bych řekla, že je kolem toho zbytečná hysterie.

    OdpovědětVymazat
  41. Wau, takhle se Ti zhoršila pleť? Já taky v lednu vysazovala HA, pleť se trochu zhoršila, ale naštěstí ne moc. Kdyžtak bych Ti ještě doporučila radikální očistu střev, např. klystýr nebo průplach slanou vodou. Mám pocit, že to mi s pletí taky dělá dost. Pokud bys to nechtěla, tak třeba psyllium nebo šťávu z červené řepy.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)