Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pátek 26. září 2014

Kam na víkend? Do Vídně!

Zdravím vás :)

   Chcete někam na víkend a tápete kam by to mělo být? Co takhle Vídeň? Město Mozarta, Sachru a Habsburků. Pokud si nejste jisti, jestli ano nebo ne, tak vás dnes přesvědčím, že Vídeň za to stojí :)


   Ve Vídni jsem nebyla poprvé. Před 4 lety jsem zde byla v prosinci na vánočních trzích, s kterými se mi Vídeň líbila víc. Jak nemám na Praze ráda zimu, tak Vídni sluší. Ale k zahození není ani teď, v září.

  Asi největším lákadlem (pro mě) je kromě tamější gastronomie nádherný Schönbrunn. Miluji atmosféru jeho zahrad. Tohle místo má tak silného genia loci, že jsem si ho vybrala i jako téma jedné prezentace ve třeťáku :) Takže bych vám mohla říct, že sochy podél parteru jsou i od českých sochařů, že labyrint z filmu Osvícení s Jackem Nicholsonem byl inspirovaný schönbrunnským bludištěm, že tam mají nejstarší zoo v Evropě a palmu pojmenovanou po císařovně Sissi. Raději vás však nebudu zahlcovat dalšími informaci a přejdu k fotkám...











   A když vás omrzí zámek a zahrady, můžete se děsně škaredou tramvají přesunout do centra :D Nebo jet ještě hezčím metrem...




Kola jsou všude... i na semaforech.



   Z tamější gastronomie určitě nevynechejte pravý vídeňský řízek s bramborovým salátem (jen brambory, cibule, nakládaná okurka, majonéza s hořčicí, navrch polníček a někde dýňový olej a dýňová semínka - dokonalost, řízek ani salát jsem lepší nejedla), pravý Sacher dort, na který stojí za to si vystát frontu anebo třeba zvěřinový guláš s houbami, jablky a brusinkami.





A nemůže chybět ani Wolfie a jeho kule...


   Po posilnění můžete zase vyrazit na památky... Ve Vídni jich je spousta a nabízí i krásná zákoutí stvořená jak pro focení outfitů.









   Ubytovaní jsme byli v hotelu Strudlhof, který vám opravdu můžu doporučit. Parní lázeň, posilovna, krásný výhled, dokonalé snídaně a romantická soukromá zahrada... Jeden z nejlepších hotelů, v kterém jsem kdy byla (a že jsem byla už v pár desítkách hotýlků).

Nenalíčená, ale s kupou jídla - takže spokojená :)



   A pokud by vás zajímaly tamější obchody, tak vám extra tip na nějaký super asi nedám. Oblečení tam mají stejné jako u nás a za podobné ceny. V drogérii seženete navíc jen o něco větší sortiment Maybelline a L'Oréal a taky GOSH kosmetiku. Na každém rohu je drogérie dm nebo BIPA.





Tak snad se vám malý výlet se mnou do Vídně líbil a třeba ho i zrealizujete :) 
Láká vás Vídeň? Nebo už jste tam byli a nezaujala vás?

21 komentářů:

  1. Ve Vídni sem nikdy nebyla, asi mám stále trauma z výuky němčiny na škole. Ale fotky sou parádní, moc se mi líbí ta s "lucernou" a Schönbrunn. :) Klidně si mohla přihodit víc (historických) zajímavostí, vždycky mě baví číst podobné střípky, které běžně v průvodci nenajdeš. PS: Wolfie byl sehr gut, vyrazil se mnou na kafe, ale bohužel to nepřežil.:D

    OdpovědětVymazat
  2. Hezký článek. Švagrová má z domova výhled přímo na Schonbrunn ☺je tam fakt krásně, souhlasím 😉. Už bych ty pobyty ve Vídni nepočítala, ale je to město, které se mi neomrzí. A stojí za návštěvu kdykoliv, ale je fakt, že trhy lidi táhnou nejvíc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za slovem souhlasím jsou smajlíky, ale ukázalo se mi to tu jako otazníky, ach ten telefon ☺

      Vymazat
    2. I otazníky jsou super :))
      Aaah výhled na Schönbrunn! Tak to tvojí švagrový ukrutně závidím :D

      Vymazat
  3. Paráda! Muselo být krásně :), já za poslední rok byla ve Vídni asi sedmkrát! Je kouzelná!

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem ve Vídni byla 2x a to na Vánočních trzích jednou se školou a pak jsme měli 1-denní poznávák + trhy s přítelem :). Fotky máte krásné. PS: Tobě to sluší i když jseš nenalíčená a tu božskou snídani bych si dala
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  5. Ve Vídni jsem byla třikrát a pokaždé to bylo super. Letos se chystám potřetí do Drážďan, tam to mám taky moc ráda :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně třeba Drážďany přijdou zajímavější než Vídeň :) A hlavně ty nákupy tam!

      Vymazat
  6. Jedeme tam s pracovním zájezdem příští týden - do zoo a do Schöbrunnu. :) A jinak už jsem tam parkrát byla, ale vždycky jen na den. Na výletě s gymplem mě zapomněli v Stephansdomu... a pak jsem tam jednou byla s kamarádkou na koncertě, následné několikakilometrové putování pěšky ve dvě ráno v mínusových teplotách podle mapy přes Dunaj na nádraží bylo zajímavé až moc... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš fuk, mě jednou zapomněli ve Švédsku v Göteborgu v zábavním parku :D

      Vymazat
  7. Chci tam jet už delší dobu... ale pořád je něco, proč tam nejedu. Tak snad někdy.

    OdpovědětVymazat
  8. byli jsme tam před pár lety v zimě a super, sachr jsme si samozřejmě taky dali :)

    OdpovědětVymazat
  9. krásné fotky, Víden je úplně kouzelná <3

    OdpovědětVymazat
  10. Vídeň miluji, z Brna je to kousek, jezdíme tam s přáteli několikrát za rok. Zrovna zítra :) tak mě článek příjemně naladil.

    OdpovědětVymazat
  11. do Vídně už se chystám asi 3 roky, ale pořád mi to ještě nevyšlo :(

    OdpovědětVymazat
  12. Mám Vídeň moc ráda a poměrně často se tam vracím ;)

    Sororessa
    A.

    OdpovědětVymazat
  13. A na mňa si nemyslela? Kde je Hello Kitty obchod? :-D
    Pre mňa je Schönbrunn asi najkrajšie miesto vo Viedni (teda po tom Kittinkovom obchode :o)), celkovo vo Viedni sa cítim tak inak ako trebárs v našej BA. bývať ešte o pár kilometrov bližšie k hraniciam, tak tam budem zrejme dosť často (možno práve kvôli niektorej kozmetike)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)