Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pondělí 9. listopadu 2015

Diagnoza: Blogerka

Jsou mezi vámi, čtenáři, tací, kteří uvažují o založení blogu? Pak pečlivě čtěte, že blog vám změní život jako dítě. Ono se tím vaším totiž stane.


Jakmile se stanete blogerem, začnete se chovat jinak. Sama jsem nevěřila tomu, že mě blogování změní, ale mentalita blogerek je jednoduše odlišná. Tak třeba...

Všude s sebou taháte foťák nebo mobil. Pokud jedete na dovolenou, nekoukáte na krásy dané země očima, ale objektivem fotoaparátu. Fotíte si všechno zajímavé a luxusní, abyste se mohli pěkně pochlubit. Nejlépe na instagramu. Ono to vypadá hned lépe, když vidíte, jak je autorka blogu zcestovalá. Nejspíš je úspěšná a má na to, takže se vyplatí ji sledovat a nechat se od ní inspirovat.

Máte tašku plnou propriet na focení koláží z kaváren. Úplně vidím sebe, Zuzku a Natálku, jak si fotíme kávičku v Costě a říkáme si, že jen káva je nuda. Co tam dát? Jistě, iPhone, tu novou tvářenku ze Sephory... co ještě? Nejlépe nějakou rtěnku, Chanelku. Cože? Tys ji nechala doma? To je celá fotka v pytli. Prostě aby vaše fotky ze života vypadaly cool a nenuceně, musíte tahat tašku propriet a pečlivě vše štelovat do záběru.

Akční nabídky parfumerii a drogerií znáte nazpaměť. Pokud potřebujete vědět, jestli je zrovna 20% sleva na exkluzivky v Sephoře, vykašlete se na google a zeptejte se nejbližší blogerky. Ta vám to spolehlivě řekne i s datem platnosti a detailními podmínkami. Stejně tak pro platí pro uvedení limitovaných kolekcí návrhářů pro módní řetězce typu Lindex a H&M. Náplní jejího života se totiž stává checkování všeho kosmetického a módního, co se kde jen šustne. Aby o tom mohla informovat čtenáře a být jim přínosem. Samozřejmě.

Smysl pro detail. Stane se z vás neskutečný puntičkář. Oblouček u nehtů musí být nalakován podle křivítka, jakýkoli škrábanec na vaší nové kabelce je nepřípustný a pokud někdo zkomolí název vaší oblíbené rtěnky, máte tendence ho hned opravovat. Jsou věci, přes které nejede vlak.

Zlatá kreditka nestačí. Dokud nezačnete dostávat PR produkty od sponzorů, musíte si je koupit. A stále nové a nové, abyste měli zajímavý blog. Přece čtenářům nebudete stokrát ukazovat stejnou paletku očních stínů. Nuda. A tohle všechno stojí peníze. Nedej bože, pokud máte kamarádky blogerky, které vás rády informují o různých akcích a novinkách (bod 3.). To se rovnou můžete rozloučit s vidinou, že někdy něco našetříte.

Musíte se družit. Blogerka rázem vpluje mezi nové lidi. Čtenáře, ostatní blogerky, zástupce společností. Aby byla vidět (a její blog také) je nejlepší s těmito skupinami komunikovat. Dělat si kontakty a splétat jejich sítě jako pavouk. Protože jen na pevnou síť ulovíte pořádnou masařku.

Nájezdy na zahraniční kosmetiku. Když někam jedete, nesmíte si zapomenout foťák, kreditku a hlavně koupit nějaký exkluzivní suvenýr. Něco, co tady u nás není. A nejlepší je, když něco přivezete i do giveaway a nějakou tu prima věc dáte také čtenářům jako poděkování. Rázem vám budou líbat ruce, že mají první Zoyu nebo p2. Páč to tady jen tak neseženete. Ani v tuzexu.


Myslím, že bych mohla ještě pokračovat dlouho, ale kdo by to četl :) Co myslíte vy, jak dokáže blog změnit běžný život člověka?

25 komentářů:

  1. Nikolko moc pěkný článek, se tady usmívám pořád :-D. Jojo blogerka je diagnoza :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Haha! Jako bych se viděla. Minule jsem šla na procházku, a dost pozdě jsem si uvědomila, že jsem si zapomněla telefon (a nemohla tak fotit krásné barevné stromy :D). Nakonec jsem tuhle katastrofu přežila, ale měla jsem namále. A jinak bych se mohla do puntíku pod článek podepsat.

    OdpovědětVymazat
  3. Mě přijdou některé blogy fajn,ale je škoda, aby příprava příspěvků na blog zabraňovala člověku normálně žít a užívat si danou chvíli...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím souhlasím. Jde jen o utřídění priorit :)

      Vymazat
  4. Haha :D mali by nám vymyslieť oficiálnu diagnózu :D

    OdpovědětVymazat
  5. Super článok :) vo veľa veciach som sa našla :D

    pinkshaaark

    OdpovědětVymazat
  6. Super článek, pobavila jsem se :)

    OdpovědětVymazat
  7. Něco na tom je. Zároveň je v tom i mnoho důvodů, proč ze mě nikdy superúspěšná blogerka nebude, protože na většinu věcí spíš kašlu. Jen ty akce znám nazpaměť... :D

    OdpovědětVymazat
  8. Bezva článek, pobavila jsem se, jsi skvělá blogerka, která zůstala nohama na zemi a má neskutečný smysl pro humor :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oh, děkuji, Adri, moc si mě potěšila :))

      Vymazat
  9. Skvělý článek, ale fakt jsem blogerka jen napůl (tedy podle tvých bodů). Ani to družení se mi nějak nedaří :-) Každopádně ty jsi byla snad první, kdo se se mnou chtěl setkat a setkal. Jsem moc ráda!

    OdpovědětVymazat
  10. Vtipný článek a určitě na tom něco je ;) :D :D Pobavila jsem se, ale jinak jsem tedy dost "mimo" u většinu bodů :D Tak uvidíme, jak postoupí "profesionální" deformace případně za delší čas :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pozor, postupuje to rychle, je to agresivní nemoc :D

      Vymazat
  11. Tak tohle je hodně povedený článek, bohužel jsem vina skoro ve všech bodech...a tu zlatou kreditku by to vážně chtělo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu a utíkej do nejbližší banky pro kreditku ;)

      Vymazat
  12. Rozhodně musím uznat, že mé začátky byly přesně takové :D. Ale teď už mám blogování jako čistě relaxační zábavu jednou za čas, takže můžu říct, že jsem se úspěšně vyléčila :D, ale někdy mi ta blogová závilost přece jen chybí :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se léčím a úspěšně, text byl z části archivní a z části vypozorováním i kolegyň, které tak úspěšnou léčbu neměly :D

      Vymazat
  13. No a jak je to zrovna s těma exluzivkama v Sephoře?:-D

    OdpovědětVymazat
  14. Popisuješ kosmetickej blog. Ja si na dělání fotek nepotřebuju tahat tvářenku z parfumerky ani drahý rtěnky, mám radši život takovej jakej je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, protože jsem hlavně beauty blogerka. A samozřejmě, že je to trochu nadsazené ;)

      Vymazat
  15. Spoustu blogerek v tom úplně vidím :) Jen teda doufám, že nedopadnu stejně, když už jsem si ten bog založila.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)