Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pondělí 18. ledna 2016

Závan jara z Francie

Dobré ráno :)

   Také se už nemůžete dočkat jara? Já ano. Jednak doufám, že za sebou budu mít pár nepříjemných povinností, které mě brzy čekají, a jednak bude teplo, všechno bude pučet, kvést, vonět. Vše bude zase plné života a bude co pozorovat. To mě každý rok ohromně baví :) A jak voní jaro? Šeříky. Léto? Růžemi. Babí léto? Čajovými lístky. Podobně jako tyto tři vůně od Yves Rocher z řady Un matin au jardin ("jednoho rána v zahradě").


   Z té jsem měla první šeříkovou vůni. Pokud si klepete na čele, jak je možné, že je na fotce její plné balení, pak vězte, že je již druhé. To první jsem měla ještě ve starém flakónku. Pak přibyl zelený čaj od Natálky a v létě růže. Moc se mi líbí rocherovské pojetí čisté esence - v jiné řadě najdete třeba vanilku, kokos, malinu...
   U vůní se mi hodně líbí obaly. Ano, nejen minimalistické, elegantní, jiskřivé flakónky, ale obaly jako takové. Ty krabičky jsou mimořádně podařené a o tolik jiné než klasická balení parfémů. Má věčně zahradnická dušička se tetelí blahem kdykoli se na ně podívá.




Růže

   Růže mi přijde dokonalé na léto (červenec - srpen), kdy kvete reálně i venku, anebo nyní na zimu. Zapomeňte na přešlechtěné růže z květinářství, které téměř nevoní. Tahle růžička je divoká, nespoutaná, nepolapitelná, hrdá královna květin. Zpočátku je sladká jako červnová noc proslazená vůní akátových květů. Poté se zjemní, je sametová, tajemná, schovaná v letním večeru, kdy na ni dopadají poslední paprsky zapadajícího slunce. Výdrž je střední, po cca 6-8 hodinách je potřeba ji obnovit, abych ji opět plně vnímala.


Šeřík

   Tenhle fialový krasavec je oproti růži pro mě čistě jarní záležitost. Každé jaro si trhám větvičky šeříků do vázy na stůl a nechám jimi provonět celou místnost. Zbožňuji ty bohatě kvetoucí laty plné drobných omamně vonících kvítků. Kdybych se někdy vdávala na jaře, budu mít svatební kytici jen a jen z nich. Tak moc miluji šeřík :)
   A tahle vůně je přesně jako on! Sladce těžká kombinace jasmínu a medu, to je pro mě nejbližší přirovnání šeříku. Je to vůně, ke které, když přičichnete, chcete ji víc a víc, chcete se jí obklopit, ponořit se do ní jako do vany plné vody. A když jsme u vody... pokud na jaře prší, málokdy si dám jinou vůni než tuto. Nějak ji mám spjatou s jarním deštěm. Přes svoji sladkost je svěží právě jako první kapky deště po ledovém zimním sněhu. Ze všech tří vůní na mě šeřík vydrží nejdéle, takže ji mám na opravdu dlouho.


Zelený čaj

   Víte jak voní zelený čaj? Trošku natrpkle, slámovitě podle mě. Ten od Yves Rocher voní ale jako zelený Aquila čaj! Sladký, jemně kořeněný, osvěžující s kapkou citronu a broskve. Pokud jste někdy měli ten přeslazený chemií nadupaný čaj, pak tušíte, jak voní tato toaletní voda. Ale její vůně není rozhodně nijak nepříjemná a zuby vás z ní nebolí :)
   Zelený čaj nemám nikterak vyhraněný, ale ráda jsem ho používala především v září a říjnu. Když mám náladu na něco sladkokyselého, jemně trpkého, sahám právě po něm. Vytknout mu musím ale slabší výdrž, potřeboval by během dne aplikovat třikrát, jen ráno a večer úplně nestačí.


   Složení je následující. Je zajímavé, že jen u čaje je výtažek z něj zaznamenán mezi ingrediencemi. U růže a šeříku byste Rosa nebo Syringa hledali marně.


   V řadě najdete ještě konvalinku (oblíbená mojí maminky), třešňový květ a citrusové květy. Cena velkého balení 100 ml je 590 Kč a momentálně je seženete dokonce za půlku, 295 Kč. K EDT jsou i sprchové gely (200 ml za 175 Kč a tělové mléko 200 ml za 240 Kč), takže z nich můžete poskládat dokonce hezký dárkový set :)
   Jaký máte názor na tyhle jednoeseniální vůně vy?

8 komentářů:

  1. Kvetinove vune nemusim, ale tuhle radu miluji. Mam zeleny caj a urco planuji jeste serik. Nevoni mi pouze ruze.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Očichávala jsem jen čaj a moc se mi líbil :) Určitě bych brala všechny, možná krom růže, tu moc nemusím...i když kdo ví, u YR ty vůně umí :)

    OdpovědětVymazat
  3. Asi jedna z mála věcí co mně na YR baví, kromě sprcháčů. Mám růži a je dokonalá, jen mně trápí výdrž. U mně asi 3-4hodiny :/

    OdpovědětVymazat
  4. Nevlastním žiadnu, ale skúšala som ich v predajni a úplne ma očarili citrusové kvety a zelený čaj. Niekedy si ich určite kúpim :)
    Owl Heaven

    OdpovědětVymazat
  5. Mam růži a šeřík a jak píšeš s těmi ročními obdobími, tak to uplne přesně sedí. Uz se moc těším na jaro, až šeřík zase opráším.

    OdpovědětVymazat
  6. och, tie balenia sú také krásne, že mám chuť si ísť hneď zajtra kúpiť tú orgovánovú :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Vůničky znám a jsou moc povedené! :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Mám šeřík, třešňový květ a zelený čaj....jsou dokonalé všechny a miluji je přesně v tomto pořadí :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)