Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pondělí 20. června 2016

Pasti, pasti, pastičky a zamyšlení nad kartáčkovými štětinami

Ahojte všichni!

Jaký byl váš víkend? Můj poněkud ospalý. A přiznám se, že když je ospalý (tedy spaní do jedné odpoledne není výjimkou), trošku zapomínám na ranní čištění zubů (ostatně, když ráno prospíte, nemůžete si ty zuby čistit, leda byste byli náměsíční). Za to se musím pochválit, že si zuby čistím i během dne, takže tak 3-4x den, když je čas. Dokonce mám i jednu pastu a kartáček v práci pro případ, že z práce někam jdu. A dokonce se to velmi hodí, když máte pracovní schůzku :) Buď jak buď, v čištění zubů mám celkem zálibu (jestli se to tak dá nazvat), takže nabídka otestovat pasty a kartáček od Signal mi přišla celkem vhod.


Signal White System Revitalize

Oficiální popis slibuje posílení zubní skloviny pomocí fluoru a vápníku a zároveň šetrné bělení. Díky remineralizaci jsou zuby odolnější vůči zubnímu kazu a speciálnímu komplexu White Activator si zase déle zachovávají získanou bělost. Sliby hezké, jdeme se podívat na skutečnost.


Obal - klasika mezi klasiky. Neurazí, nenadchne. Uvítala bych širší víčko, aby pasta dobře stála na poličce. Je fajn, že se dá tuba dobře zmáčknout a nemusíte si na tom vylámat všechny kosti v rukou. Protože i takové tuby se dají udělat (viz Dermacol a jejich Aroma Rituals sprcháče).

Pasta je bílá, neprůhledná, netradičně s fialovým proužkem. Řekla bych, že obsažené minerály poznáte na první dobrou, tedy na první vyčištění. Pasta jakoby drhne na zubech, není úplně kluzká a cítíte v ní zvláštní prášek podobný namleté křídě. I po vypláchnutí úst mám pocit, že pastu pořád cítím na zubech. Asi se po celé použité tubě nedokážu shodnout, jestli je mi ten efekt příjemný nebo nepříjemný. V tomhle by to chtělo vyzkoušet. Chuť příjemná, mentolová, nasládlá. Opět žádné překvapení.



A jak je to s bělením? Pasta nebělí opticky, tedy nebudete mít zuby bílé s nádechem do modra. Spíš čekejte projasnění vlivem přidání minerálů do vaší skloviny. Jako byste do barvy přidali krycí bílou, která však neodstraní nažloutlý podtón původní barvy, ale rozzáří výsledný odstín právě svojí bělostí a sytostí. Třeba já mám zuby přirozeně téměř průhledné na špičkách, lehce namodralé. Podle mě je to nedostatkem minerálů (a samozřejmě geny). Tahle pasta mi sice průhlednost zubů neodstranila, ale nemají už ten namodralý, extrémně průsvitný nádech. Jako byste v programu na úpravu fotografií přidaly jas a sytost zároveň. A teplotu barev. Efekt je ale zpočátku slabý a abyste docílili opravdu bílých zubů, museli byste podle mě pastu používat měsíce a doplnit ji o takovou, která dodá ten sněhobílý nádech bez slonovinového podtónu.

Sečteno podtrženo, jemně bělící pasta, po které nebolí ani citlivé zuby. Osvěží průměrně, chutná taky průměrně. Cena 45 Kč za 75 ml mi přijde adekvátní.


Signal White Now Gold

Tuhle pastu jsem už měla. Ale jak se říká, opakování matka moudrosti. Aspoň si člověk připomene, jestli jí chce znovu koupit nebo ne :) Už podle názvu je jasné, že si tahle pasta dala za úkol rozzářit zuby hned po prvním použití. K tomu jí má sloužit třikrát větší podíl bělících složek oproti jiným pastám. Takové instantní bělení - zalijete vodou a během tří minut máte vyběleno!


U téhle se Signalu vážně povedl obal. Elegantní, barevně hezky zkombinovaný a s širokým víčkem (nepadá!). Pasta má 50 ml, takže je vhodná třeba na cesty, kdy se vám nechce vláčet s velkou tubou.
Největší zajímavostí, ale i průserem, je barva pasty - průhledná stříbřitá hmota a uvnitř je inkoustově modrá. Problémem je to, že šíleně barví - štětiny kartáčku, umyvadlo, zuby... Prostě vše, co jí přijde do cesty. A pozor, moc dolů to nejde. Pokud bydlíte ještě s někým (rodinou/partnerem), bezpečně poznáte, jestli někdo používá i tuhle pastu - barva kartáčkových štětin ho dokonale prozradí :)



Ta modrá je užitečná pro optické bělení zubů. A právě to je ten "now effect". Modrá je opticky vybělí, ale jen dočasně. Pastu přestanete používat a máte zpátky svoji barvu zubů. Na rozdíl od předchozí je podle mě dlouhodobější používání této pasty zbytečné. Protože bělejší zuby vám nezajistí. Pokud potřebujete nějakou rychlovku na rande, schůzku, ples (doplňte dle libosti), pak vám tahle pasta přijde vhod. Reálného bělení s dlouhotrvajícím účinkem se však nedočkáte. Cena začíná na 59 Kč.

Ale s tou modrou se dělají skvělá umělecká díla!

Kartáček 3in1

Přiznám se, že netuším, jak se jmenuje konkrétně tento typ kartáčku. Napíšu k němu jen něco málo. Štětiny má celkem tvrdé, s velkými mezerami mezi sebou a jsou nestejně dlouhé. Kdysi jsem četla názor nějakého dentisty, že nejlepší kartáčky jsou s hustými, stejně střiženými štětinami bez jakýchkoli výčnělků, hrbolků, gumových vychytávek a podobných vymožeností. Takové kartáčky jako jsou Curaprox. A přestože ty mám a ráda je používám (navíc nedráždí mé citlivé dásně), tak tenhle signálovský mě mile překvapil. V čem? V tom, že dokonale vyčistí mezizubní prostory. Až jsem koukala, jak perfektně to zvládne. Zubní nit s ním snad ani nepotřebujete.


Ale má i své proti. Samotný povrch zubů podle mě vyčistí lépe Curaprox kartáčky (mezizubní prostory však tolik nezvládne). A na dásně je prostě tvrdý a agresivní. Kdyby se dělal ve variantě extra soft a štětiny byly o něco hustší, věřím, že by to byl miláček. A nejen, že zastoupí kartáček a zubní nit, ale i stěrku na jazyk. Z druhé strany kartáčku tam totiž taková gumová je.

Pokud netrpíte na citlivé dásně, klidně ho zkuste. Na expresní čištění zubů po jídle je skvělý. A jen tak mezi námi - jaké štětiny kartáčků se zdají nejlepší právě vám?

Pro dnešek vše a zdravému chrupu zdar!

P. S. V jistých ohledech jsem na zubní hygienu líná. U zubařky jsem nebyla přes dva roky (takže mě radši vyškrtla z kartotéky) a jako malá jsem si rovnátka sundala ihned jakmile rodiče zhasli v pokoji. A pak mám mít ty dvojky rovný :)

5 komentářů:

  1. Myslím, že tu druhou pastu jsem měla, ale nějakou jinou verzi, byla modrá celá a taky mi po dvou dnech obarvila hrozně kartáček. Samozřejmě Curaprox s bílými štětinami :D Bohužel mě všechny běžné drogerkové pasty kromě Elmexu hrozně pálí, takže je můžu používat maximálně dna dny, než mám úplně zničený jazyk. Ale nějakou bělící bych potřebovala. U zubařky jsem nebyla rok, tak to musím napravit :D Jinak si zuby čistím hodně ráda, hlavně podle ostatních strašně dlouho :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, k Zubejdě zajdi. Jinak dopadneš jak já (a jsem zvědavá, až mě nějaký zub začne trápit, kam půjdu, ale můžu si za to sama, tak to beru :D).

      Vymazat
  2. Jojo, tu modrou znám, tu jsem měla v tu jsem měla kdysi v nějakém boxu... modrá půlka koupelny!
    Co se past týče, používám Meridol, kartáček Curaprox, zubní nit a mezizubní kartáčky... zubařku navštěvuju pravidelně (ač se jí šíleně bojím...) a zuby si nechávám bělit, to je podle mě jediná ideální cesta k bílým zubům... jo a mám je od přírody rovný :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nad tím bělením taky přemýšlím, protože obzvláště spodní patro je dost šílený :D

      Vymazat
  3. Určitě preferuji ty nejjemnější. Moje pátrání po ideálním kartáčku mě vedlo k sepsání článku o dentální hygieně: http://slecnajahodova.blogspot.cz/2014/07/dentalni-hygiena-kartacky-curaprox.html

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)