Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

středa 17. srpna 2016

DIY: Floral necklace, bracelet, hair clip and headbands + SOUTĚŽ!

Konečně je tu slíbený článek s postupem na vlastnoručně dělané květinové náhrdelníky, náramky, spony do vlasů a čelenku, které vás tolik zaujaly na Instagramu a Facebooku. Takže všechny romantické duše sem, jdeme na to.



Když jsem na podobné náhrdelníky narazila na Fleru, úplně mě dostaly. Že by se mi ale za jeden chtělo dávat víc jak tisícovku, se říct nedalo. Tak jsem si řekla, že je zkusím sama vyrobit. A výsledek se mně i mému okolí líbí, takže jsem velmi spokojená :)

Co budete potřebovat:

  • umělé květiny - seženete v květinářství, domácích potřebách nebo ve vietnamských tržnicích
  • filc/plst - vybírejte pevnější, velikost A4 postačí na dva náhrdelníky, sponu či náramek
  • tavná lepící pistole s náplněmi
  • jehla
  • nit
  • nůžky (případně ještě štipky na drát)
  • krejčovská křída nebo tužka
  • zapalovač/svíčka a sirky
  • stuha - na náhrdelník stačí 1 m, na náramek pak cca 30 cm podle délky zápěstí
  • krejčovský metr
  • + něco navíc - patentky - na náramek (pokud nemáte patentky v barvě stuhy, klidně je nabarvěte lakem na nehty :), spona do vlasů (já brala ze spon, u kterých se mi odlomily ozdobné části, ale jistě se dá sehnat i samotný klip, třeba ve Stoklase), čelenka




A jak budete postupovat?

1. Předkreslete si křídou či tužkou tvar náhrdelníku na filcu. Pro souměrnost použijte nejen metr, ale ale i trik s ohnutím plsti na půlku, abyste viděli, zda k sobě části pasují či ne. To je pak nutné přesahující část odstřihnout a zarovnat podle druhé půlky, abyste dosáhly co nejlepšího tvaru. A nebojte, drobnější nedostatky se schovají pod lístky květin :)




Ustřihnout můžete rovnou i plst na sponu či náramek :)

2. Připravte si stuhy. Stuhu rozstřihněte na dvě části (cca 50 cm dlouhá každá) a konce opatrně opalte nad plamenem. Osobně nerada dělám se zapalovačem, tak jsem si zapálila vonnou svíčku a opalovala konce nad ní. Navíc si tím navodíte hezkou chvilku :)



3. Stuhy přišijte na filc. Pokud se vám nějaký konec neopálil úplně ukázkově, přišijte ho právě na plst, protože ho schováte pod květiny :) Pokud máte rozdílnou barvu stuhy a filcu, vybírejte barvu nitě právě v barvě plsti, ne stuhy.



4. Teď si nastříhejte květy nebo i lístky na lepení. Dejte pozor, ať nestřihnete moc, jinak by se vám mohly rozpadnout. Na většinu vám budou stačit nůžky, ale některé květiny mají drátky až ke květům a to pak budou nutné štipky na kov.


5. Nahřejte pistoli a jde se lepit! Pozor, lepidlo je vážně horké (jako důkaz vám může postačit mých 8 puchýřů na rukou). Pokud máte rukavice, v kterých se dobře a detailně pracuje, klidně si je vezměte, oceníte je. Lepidlo jde obyčejně dobře dolů, ale i tak si raději dejte na stůl nějakou starou látku či podložku (já použila jednorázové podložky MedixPro). Pozor si dejte, aby vám lepidlo neukáplo na stuhy - klidně si je zabalte do potravinářské folie nebo smotejte a schovejte pod filc. Ze stuhy lepidlo totiž jen tak nedostanete. Květiny lepte hustě vedle sebe a snažte se je dosadit do stejné výškové roviny, abyste v náhrdelníky neměly "díry", tedy nízká květina mezi vysokými :) Lepte je na stranu, kde je vidět přišitá stuha, abyste ji květinami zakryli.



V případě spony jsem nalepila na velký list filc pro zpevnění (zelený jsem neměla, tak jsem použila růžový, ale schová se mezi list a vlasy, takže není vidět) a na něj pak sponu. Z druhé strany listu nalepte květiny.


Druhou sponu jsem chtěla černou, ale černé květiny jsem prostě nesehnala. Zato v galanterii jsem objevila filcovou stuhu, na které jsou látkové květy. Metr stojí asi 120 Kč, což je dost, ale na brož postačilo 20 cm (asi 10 cm na délku a pak 5 a 5 cm dolů a nahoru, aby byla brož bohatší). K tomu jsem přidala ještě jedno černé pírko.


U čelenky jsem postupovala obdobně jako spony s květy a lístky. Jen moje čelenka je úzká a točená, takže bylo potřeba o trochu více lepidla a nápomoci při držení.

S náramky se to má následovně. Vystřihnete filc, našijete stuhu a přilepíte květy jako u náhrdelníku. Protože však nejde zavázat stuha na mašli jednou rukou (a ne vždy máte po ruce někoho ochotného, kdo by to udělal, nemluvě o tom, že se to rozvazuje), udělala jsem to lišácky. Na každé stuze jsem udělala oko jako u mašle a k jeho kořenu našila patentku. Po zapnutí pak jednoduše máte mašli a náramek si tak připevníte i jednou rukou :)




náramek

spona do vlasů

Na růžovém náramku dole je vidět zapínání na patentky v akci :)

U čelenky můžete dát květy na stranu nebo po celé délce. 

A protože vás náhrdelníky zaujaly, mám tu i jeden pro vás do soutěže! Tu dnes vyhlásím na svém Instagramu, tak se tam nezapomeňte stavit a zkusit štěstí, ať společně vneseme trochu romantiky do českých ulic :)


Mimochodem, náhrdelník vás vyjde cca na 90 - 100 Kč celkem. Ale hlavně se budete dmout pýchou, až vám ho někdo pochválí a bude se divit, že není kupovaný :)

Jak se vám podobné květinové statement necklace líbí? A preferujete si je udělat nebo raději koupit?

2 komentáře:

  1. Je fakt nádherný! Já jsem teda na šperky obecně lemra, takže většinou nosím jen naušnice, ale tenhle květový je fakt super! Třeba se k tomu jednou taky odhodlám (poslední mé DIY byl motýlkový věneček, a zabrat mi cca 5,5 hodin mého života! :D)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jsi sikovna. Nahrdelniky i vse ostatni je moc krasne. Mne by se libilo cokoliv. No a ja samozrejme radeji vse vyrabim sama. Moc mne to bavi. Uz se tesim, jak v zari zase zacnu sit.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)