Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

čtvrtek 11. srpna 2016

Hydratované podpaží i v létě - s deodorantem nebo krémem?

    Přemýšleli jste někdy nad tím, že obličej i ruce většinou poctivě mažete krémy, některé z vás i tělo, ale na některé partie zapomínáte? Třeba podpaží. Taková relativně malá plocha kůže, která bývá očím skrytá, pokud si zrovna neprotahujete ruce nebo neberete z vrchní police hrnek na čaj. A přesně z toho důvodu velká část z nás, žen, každou chvíli přejíždí po podpaží žiletkou, aby odstranila to, o čem stejně všichni ví, že tam má. A ruku na srdce, kdo z nás to vždy vezme poctivě, pěkně pomalu, gelem na holení, vodou a dokonale ostrou žiletkou? Právě holení dráždí pokožku podpaží nejvíce, obzvláště, když mu nedáte čas a vše potřebné. A málokdo podpaží dopřeje víc než antiperspirant. Proto je tu Dove se svými deodoranty s 1/4 krému. Ale stačí ta 1/4 nebo je to málo?


   Pokud zapomínáte na mazání těla krémy anebo podpaží během tohoto rituálu úspěšně přehlížíte, bude jistě dobrou volbou používat alespoň hydratační antiperspirant/deodorant. Když ale na to nezapomínáte, klidně bych doporučila jakýkoli jiný, co vám vyhovuje. Vždyť si stačí spočítat, že když Dove obsahuje 1/4 hydratačního krému, vyplatí se použít spíš jen samotný krém (a že ten klasický má Dove zrovna dobrý) a antiperspirant navrch.


   K samotným deodorantům - tak před 8 lety jsem používala hodně variantu ve spreji, ale jakékoli sprejové antiperspiranty mi začaly být nepříjemné a mám tendence se po nich pomalu dusit. Co si pamatuji, tak Dove příjemně, pudrově voněl a na silné pocení nestačil, spíš to byl průměr. Na triku nezanechával bílé stopy. Podobné zkušenosti má i teď Natálka, které jsem ten z balíčku dala, abych se mohla věnovat roll onu a ještě oblíbenější tuhé verzi.


   Roll on voní klasicky mýdlovo pudrově jako vše z klasické tmavě modré řady. Po aplikaci velmi dlouho schne a během té doby i lepí. Pak je to naštěstí v pořádku. Proti pocení ochrání tak středně, stejně jako proti zápachu. Na topech nedělá bílé skvrny.
   Tuhý antiperspirant mám ze všech variant nejraději. Nedělá žmolky a nelepí. Je však dost mastný a chvíli mu trvá se vstřebat. Ne, že by dělal bílé skvrny, to vůbec, ale může tak trochu umastit oblečení. Na té vstřebatelnosti bych být výrobcem zapracovala. Ochrana proti pocení a pachu stejná jako u předchozích variant.
   Upřímně? Já si raději dám tu práci namazat podpaží po oholení klasickým krémem a poté aplikovat antiperspirant, který zajistí větší ochranu než zmíněný Dove. Zrovna od té značky mi přijde daleko lepší varianta Maximum Protection, a to obzvláště teď v létě. Upozorňuji, že s pocením žádný velký problém nemám, ale s tou podrážděnou pokožkou ano. Proto mi tato kombinace přijde určitě účinnější a lepší (když neřešíte obsah hliníkových solí v Maximum Protection).



   A ještě pár slov o holení a žiletkách. Mně se nejvíce osvědčily klasické Gillette Venus s náhradními hlavicemi, jejichž břity vydrží dlouho ostré. Až dál za ně bych řadila Venus Riviera, které nemají výměnné hlavice a o něco rychleji se otupí. Dále Venus Breeze, které mají tu nevýhodu, že proužky s tuhým holícím gelem rychle odpadnou a hlavice jsou celkově velké, takže se s nimi špatně manipuluje. Navíc se poněkud rychle ztupí. Nejméně mi z řady vyhovují Venus Tropical, které jsou podobné variantě Riviera, ale ostré vydrží tak pár holení a jsou tedy opravdu téměř jednorázové. A z ostatních značek z drogérie bych nezkoušela nic, Balea ani Wilkinson rozhodně nedosahují kvalit Gillette.
   Z Veet depilačního krému mívám akorát pekelně podrážděnou pokožku. Co se týká klasické epilace - bolí to, ale výsledek stojí za to. Osobně jsem praktikovala jen dříve, když jsem chodila do tanečních a na plesy, a chtěla jsem mít podpaží perfektní. Kdo tuhle metodu nezkoušel, připravte se na pekelnou bolest a pár kapek krve (teď jsem vás určitě navnadila :).
   Pokud používáte vzorně gel či pěnu na holení, tak doporučuji naši rodinnou stálici Gillette Satin Care gel, který se nabízí v mnoha variantách. Já mám nejraději tu s aloe vera. Stačí ho maličko a pokožka je po něm jak dětská prdelka. Jako nouzovka, pokud nemáte nic moc po ruce, se dá použít klasický kondicionér či maska na vlasy, které mají podobné změkčující vlastnosti. Z přírodních variant mě láká holicí olej od Saloos, máte s ním někdo zkušenost?

Jak se o své podpaží staráte vy? A čím se holíte nebo odstraňujete chloupky?

3 komentáře:

  1. Ten sprej je opravdu slabší než jiné, co používám (Adidas, Garnier). Ale když jsem srovnávala Rexonu a Dove MP, tak ten Dove byl slabší i v téhle verzi, ale zas tolik nevysušoval. Jinak po holení se mažu ještě ve vaně olejíčkem, nohy i podpaží, ale co se týče ostrosti žiletek, tak to flákám... ono taky při těch cenách...když nakoupím sobě a Bobovi nové hlavice, tak týden jíme suché rohlíky :D :D

    OdpovědětVymazat
  2. neviem s deodorantmi od dove som moc spokojna nebola a teraz sa snazim najst prirodne alternativy ktore funguju ale to je peklo
    galantosfun

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já z těch přírodních zkoušela jen Älverde a Sportique. Sportique nezabrání pocení, je to deodorant, ale opravdu hezky voní. Alverde nezabrání bohužel ničemu (zkoušela jsme varianty ve spreji a měsíčkový roll on). Za mě nikdy víc.

      Vymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)