Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

úterý 13. září 2016

Co na mastnou pleť s vráskami? Černuchový olej!

Ani nevíte, jak ten čas letí. Strašně rychle. Léto se chýlí ke konci a mně přijde, že se během něho událo moc věcí a zároveň nic. A jak ten čas plyne, tak je jasné, že i stárneme. Co si budeme povídat, chtěli bychom být moudřejší, ale ne fyzicky starší. Jak ale čas zastavit? Především u žen to mohou být různé omlazovací procedury, plastiky, přípravky. Mně se zamlouvá maximálně jen ta poslední metoda, protože ač se všude píše, že by měl člověk přijmout svůj věk, vždy se mi vybaví přísloví: Muži s věkem zrají jako víno, ženy vadnou jako květiny. A to prostě fér není :) Zároveň však nenechám do sebe nikoho řezat, pokud to není životně důležité, či do sebe injekčně vpravovat nějaké umělé látky. Teenager už nejsem, ale už deset let (ano od 14 let, bohužel) mám mimické vrásky od smíchu okolo očí. Přidejte si k tomu vrásky na čele ze starostí a hned jste rádi, když objevíte něco, co na ně aspoň trochu funguje a nedělá na vaší smíšené pleti paseku. Co to je? Přeci černuchový olej od Zahir Cosmetics!


Když mi Verča vyprávěla o své cestě k marocké kosmetice, úplně mě to nadchlo. Na tradiční věci hodně dám, a jakmile mi někdo řekne, že byl ve výrobně kosmetiky a na vlastní oči viděl, jak se vše dělá podle tradičních postupů, tak je mi výrobek i celá firma hned sympatičtější než nějaký velký koncern, kde je vše mechanizované a podíl lidské práce a lásky k danému řemeslu a výrobku je minimální. Také to tak máte? :)

A přesně tohle se v Maroku, odkud kosmetika Zahir pochází, děje. Šetrným způsobem výroby se navíc zachovávají nejdůležitější látky z rostlin. Zde konkrétně z černuchy seté (Nigella sativa, lidově řečená černý kmín, přestože kmín je čeleď miříkovité a černucha patří do čeledi pryskyřníkovité), z jejíchž semen se získává olej. Ten má velmi specifickou dřevitou vůni, která se mně osobně líbí, ale určitě nebude pro každého. Je z ní cítit kouř a dřevo, připomíná mí vzduch v nových dřevěných srubech či obchodu s nábytkem (a Ikeu tím nemyslím).

Olej má temně zlatou barvu a je středně hustý, velmi dobře se roztírá. Aplikuji ho vždy na vlhkou pokožku (použít můžete růžovou vodu či jinou květinovou vodu). Jedna kapka stačí na denní nošení pod makeup, aniž by udělala na pleti paseku s mastným filmem, na noc pak dávám raději 2 kapky pro větší účinek a hydrataci. Olej se dobře vstřebává, a pokud vychytáte množství, není pleť po něm vůbec mastná.


Černuchový olej by měl být ulevovat atopické i aknózní pleti, urychluje hojení ran a zánětů, pomáhá bojovat proti mykóze a používá se i na masáže bříšek kojenců při problémech s kolikami. Dá se používat také vnitřně – snižuje hladinu cholesterolu v krvi a posiluje imunitní systém. S atopickým ekzémem jsem se už vypořádala, maminka ještě nejsem a na mykózy netrpím, takže vám můžu říct jen, jak černuchák působí na akné. U mě nedošlo ke zhoršení, ale ani výraznému zlepšení. Sem tam se mi udělá vlivem hormonů nějaký ten pupínek, ale ten výskyt není moc častý. Olej mi žádné nové nepřivodil, ale přijde mi, že ty vzniklé dobře hydratuje a urychluje jejich hojení. Zabránit jejich vzniku však nedokáže. Pleť je po něm sjednocená, řekla bych, že i zářivější a vypadá příjemně živě (pokud znáte problém bledé tváře bez trochu té svěží růžové barvy, víte, o čem mluvím).

Co je ale pecka, že olej příjemně vyhlazuje mimické vrásky. U očí mi jedna téměř zmizla (ta spodnější, jemnější). Bohužel mě nenapadlo fotit očko před, protože jsem o těch protivráskových účincích nikterak moc nečetla a olej jsem ani primárně nepoužívala za tímto účelem :) Nemyslím si, že by byl efekt dlouhodobý a pokud černuchák přestanete používat, mají vrásky tendenci se opět objevovat. Ale osobně jsem se nesetkala ještě s ničím proti vráskám, co by působilo dlouhodobě i když se to přestane aplikovat. Pokud něco takového znáte, dejte mi vědět do komentářů, ráda se poučím :) Černuchový olej však beru jako příjemný přírodní přípravek, který mastnější pleti nedělá neplechu, ale dokáže bojovat proti vráskám. Většina produktů proti stárnutí totiž bývá určena na suchou pleť a máloco na smíšenou či mastnou, přestože i ta se objevuje v pozdějším věku, nejen u teenagerů.


Výtku k oleji bych však přeci jen měla a to k balení. Kapátko bohužel totiž kape, i když se nemačká gumová pumpička a to mě štve. Jednak vyplýtváte pár ml oleje a jednak to kape na etiketu, která až nepříjemně pohlcuje vše, co na ní dopadne. A pak prostě vypadáte jako čuník. Takže bych etiketu pořádně povoskovala či zvolila jiný materiál a vylepšila kapátko. U takových olejíčků Saloos mi třeba nikdy nic neukáplo navíc. Design lahvičky se mi líbí a balení 100 ml budu mít jistě na dlouho, když olej používám pouze na dekolt a obličej. Ti, kteří jej užívají vnitřně nebo na zmíněnou masáž miminek, jistě větší balení uvítají. V závislosti na objemu výrobku, ruční výrobě až v Maroku a účinkům mi cena 497 Kč přijde adekvátní i v porovnání s jinými značkami. Plusem pro mě je i fakt, že za značkou stojí česká rodina. Olej koupíte na eshopu Zahir nebo třeba v Biooo.cz.

2 komentáře:

  1. Budu na něj pamatovat a v budoucnu se po něm nejspíš kouknu :) Momentálně mám olejů hodně a do toho ještě nějaké krémy, ale taky je mi jasné, že budu potřebovat něco na takový typ pleti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám :) Mám tu ještě další tři krémy a ještě hroznový olej a nějak to neubývá :D Což je asi dáno i tím, že teď jsem jela jen černuchu :)

      Vymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)